Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOKUUN TUHISIJAT vk 33 KE-TO-PE jatkoa...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikka laitoin tuohon edelliseen jo etta kun mun kone tekee ' temppuja' kun on yli 10 sivun viestiketju...

Elikka jos tahan jatkettais tuota edellista pinoa: joku osaava vois tietty linkkina liittaa tuon aikasemman ketjunkin tahan viestien joukkoon; pysyy sitten sillai ' mukana' !

Vierailija
2/42 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8061287&p=1&mpage=9&tmode…

Tässä linkki edellisen pinon viimiselle sivulle!

Meitä kun nyt on näinkin monta aktiivinaputtelijaa niin voitas varmaan siirtyä jo päivänpinoihin, vai mitä! Voidaanhan sitten niitä venyttää, jos ei juttua riitä, mutta se on melko epätodennäköistä! ;)

Olipa mukava, kun meitä " vanhuksiakin" on näin monta! =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjotin tonne edelliseen pinoon ku en lukenu het kaikkia sivuja,oli niin paljon tekstiä ja unohtuu aina kommentit:( mutta tänne siis jatkossa. ONNITTELUT vielä kaikille plussanneille!!nyt menoks....

Vierailija
4/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan niin paljon juttua ja monen monta aktiivikirjoittajaa että pinoa kertyy nopeasti. Aamun ensimmäinen voisi aina aloittaa uuden päiväpinon.

Mitähän mun pitikään kommentoida. Oli taas eilen tullut niin paljon juttua että nyt unohdin jo..

Niin, ikäasiaa. Piipaako se oli joka tuolla jo aikaisemmin mainitsikin että sitä on juuri niin vanha kuin tuntee olevansa. Täysin samaa mieltä! Onhan noita vuosia kertynyt jo 35 mullekin, mutta en tunne itseäni ollenkaan vanhaksi. Niinhän sitä sanotaan että pienet lapset pitävät mielen virkeänä:)

Mulla oli eilen vatsa ihmeellisen kipeähkö. Ihmettelin jo että mitähän tämä nyt on kun ei ole vielä tädinkään aika. Onneksi meni jo ohi. Nyt on kp16 joten aikaisintaan ensi viikon lopulla odottelen tätiä kylään. Mulla on yleensä ollut kierto tasan 28 päivää mutta jostain syystä viime kierto oli vain 24. Saapi nähdä nyt sitten miten tämä kierto menee.

Meillä on tänään nelosen synttärit. Poika täyttää 5vuotta. Pakko siis siivota ja leipoa kun huomenna on tulossa vieraita. Ja arvatkaas vaan kiinnostaako se siivoaminen silloin kun olis pakko.. Ei auta.

Medison

Vierailija
5/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas aurinko on vieraanamme :) Jännä kun päivän sataa niin taas on ihana tuota arskaakin nähdä.

Helgalle tsempit! Ärsyjä nuo lekurit. Mitä ne on sanomaan milloin haluaa raskautua! Voisivat joskus miettiä.. *lohtua lähettelen*

Jushka olit pohtinut miehen reaktioita.. Meillä kans ensimmäistä kertaa mies ensimmäisenä soitellessaan työreissusta kysyi " jännittääkö, miltä tuntuu jne." , vaikka just ovis ohi ;) Ja tullessaan eilen kotiin sanoi suoraan, että voi kun minä niin toivoisin että olisit raskaana. Mies sanoo mua aina " parhaaksi kaverikseen" , ja eilen pohdiskeli, että kyllä sinä VIELÄ olet minun paras kaveri, mutta saa nähdä sitten kun meillä on lapsi :) Voiko tuosta pahastua niin ei.. :)

Koralli oli laittanu ettei yrttivalmisteita kannata syödä yritysvaiheessakaan. Voisinkin laittaa näin " keltanokkana" sellasen gallupin pystyyn, että mitä ns. kiellettyjä ruoka-aineita tms. / vältettäviä on raskausaikana? Olen tottakai jostain tietoinen, mutta jos vähän vaihtaisitte kokemuksia. Ilmeisesti eri paikkakunnilla terkkaritkin antaa eri ohjeita ja jokaisella varmasti mietteitä oman kokemuksenkin myötä. Kun tää ei haluais olla ihan hysteerinen (niinkuin yksi ystäväni), mutta kuitenkin tarpeeksi tietoinen.

Medison ja ruusu; teidän kanssa mennään muuten aika samoilla kpeillä, mulla nyt 17/28.

Mutta kaikille torstain jatkoja, piinailijoille tsempitystä hurrrjasti ja kaikille pupuiluintoa, nauttikaa toisistanne! :)

-kindness

Vierailija
6/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä ukkosti oikein ryminällä ja nyt paistaa aurinko! Hassua tosiaan.

Päiväpino on hyvä idea ;) Meitä piinailijoita kun tuntuu olevan pilvin pimein ja hyvä niin! Kiva kun on kanssasisaria, niin ei tarvii yksin pohdiskella ja mietiskellä ja ennenkaikkea piinailla! Yritän " hukuttautua" töihin näin päiväsaikaan, koska muuten tuntuu että aika suorastaan matelee.

Tänä aamuna alavatsassa juili siihen malliin, että pelkäsin josko ovis onkin vasta nyt! Mutta ovis-viivat tuli kyllä maanantai-aamuna, joten eihän se nyt näin kauaa voi kestää?!? Ja kivut kyllä hävisi kun pääsin töihin. Jännä juttu, koska nyt tuntuu ihan siltä kuin migreeni alkaisi! Yleensä mulla on migreeni menkkojen aikaan, jos on ollenkaan. Ja nyt sitten olisi tulossa migreenikohtaus ihan outoon aikaan!? Mitäköhän tämä nyt sitten mahtaa tarkoittaa..hmm.. Ehkei tarkoita mitään, mutta yllättäen tämä itsetutkistelu on melkoisen aktiivista ja kaikkeen kiinnittää huomiota. Esikoista odottaessa mulle kävi migreenien kanssa juuri niinkuin usein raskausaikana käy, eli ne hävisi kokonaan. Tosin alkoi kyllä sitten taas uudestaan synnytyksen jälkeen.

Ja vastausta gallupiin: Ainoat aineet joita raskausaikana vältin, oli alkoholi ja maksalaatikko. Muuten kyllä popsin kaikenlaista. Ja pitkälti meni kyllä niin, että sitä jotenkin tiedostamatta vältti " vääriä" valintoja: esim. yleensä syön pihvit mediumina, mutta raskaanaollessa suorastaan ällötti pelkkä puoli-raa' an pihvin näkeminen ja söin pihvini kypsinä! Kannattaa tosiaan pitää oma maalaisjärki mukana. Terveydenhoitajien mielipiteet kun on vaihtelevia. Yleiset suositukset on varmasti samat, mutta välillä neuvolatädin omat mielipiteet tulee turhan vahvasti esille. (Kuten esimerkkitapaus siitä lääkäristä, joka lateli Helga76:lle ihan omia henkilökohtaisia mielipiteitään...voisivat välillä pitää mölyt mahassansa. piste.)

Touhukasta torstai-päivän jatkoa!

-Emik kp 18/27-30

Vierailija
7/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin jaksan kirjoitella tuon tuulimunan jälkeen. Jälkivuoto loppunut jo maanantaina välillä vielä antaa rusehtavaa valkovuotoa. Luulempa että nyt rupeaa olemaan uusi ovulaation aika kun tunnot viittaa kovasti siihen ja lämmöt, mut voiko olla jo näin pian. No oli tai ei niin pikkuhiljaa toimeksi vaan on ruvettava pistämään,kun vaarana todella pitkä yritys,joten sanoi lekurit mitä sanoi niin heti vaan uutta yritystä putkeen.

Vierailija
8/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kävin jo ilmoittautumassa esittelypinoon, mutta hieman taustaa kuitenkin..Ikää minulla ja miehellä molemmilla 24, esikoinen täyttää ensi kuussa vuoden. Pirkanmaalla asutaan. Ehkäisy lopetettiin heinäkuussa ja toiveet raskautumisen suhteen ovat korkealla! Esikoinen tärppäsi ensimmäisestä kierrosta, tällä kertaa ei käynyt yhtä onnellisesti..

Tipuin siis juuri huhtikuisista, nyt kp1/28 ja toivottu la on 24.5. Huomasin, että ainakaan vielä ei hirveästi ollut kuumeilijoita, joilla la osuisi loppu kuulle. Toivottavasti löytyy muitakin, ettei tarvitse yksin piinailla sitten vajaan neljän viikon päästä! :o)

Vierailija
9/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu päikkäreillä ja äiti syöksyy saman tien koneelle....tekemistä riittäis kyllä:( aina tiskiä,pyykinlaittoo ym. riittää!mut nyt pieni hetki tässä.

Täälä on kyllä nyt vähän outo täti ollu liikkeellä....kp7 menossa ja vieläkin välillä vuotoa,kummallista.tässä sit päähän tuleekin kaikenmaailman raskausasioita,että mitä jos olinkin raskaana,mutta kesken meni.....ei oo kyllä ennen näin kauan kestäny.johtuiskohan vaan vielä tosta kierron epäsäännöllisyydestä synnytyksen jälkeen.no mutta tuskinpa olis ensimmäisestä yrityskierrosta tärpännyt,esikoinen nimittäin lähti niin helpolla tulemaan=) ja toisaalta mitä tätä nyt miettiä sen enempää kun kuitenkin menkat ollu ja lopuillaan.alko vaan ihmetyttämään ku huomasin että VIELÄKIN:( mutta nyt sitten taas toiveikkaana uutta yritystä pikkuhiljaa(jos tuo täti nyt lähtis lopullisesti).

Uusille TERVETULOA!Itsekkin olen vielä uusi tässä pinossa...

toukokuun lopulle menis mahdollinen LA kyllä täälä...mutta oon kyllä nyt ajatellu vähän " rauhallisin" mielin tätä raskautumisprojektia ettei sitten oo kova pettymys,jos ei vauvaa ala kuuluakkaan. vaikka välillä on ihan mahdotonta hillitä itseäni ku niin kova vauvakuume iskee. no tänään taas vähän laimeempaa ja sellanen olo että maltan kyllä odottaa ja keskittyä nyt vain tohon nykyiseen vauvaani:) on se vaan silti vauva mulle vielä,alle vuoden ikäinen=)

Galluppia tais olla kielletyistä/vältettävistä ruuista raskausaikana...mä en esikoista odottaessa tiennyt mistään kielletyistä mitään.neuvolassa ei annettu mitään ohjeita.siitä vau' kirjasta sit jotain vältettäviä luin ja mitä nyt täälä netissä pyöriessä tuli kaiken näkösiä ruokia vastaan mitä ei sais/kannata syödä. se graavilohi ja muu raaka liha sekä pastöroimattomat(tuulikohan oikein?) maitotuotteet mulla jäi eniten päähän tosta vältettävien listasta.vaikka kieltämättä tuli syötyä graavilohtakin alkuraskaudessa ku en tiennyt...ja juustoja ym. myös.

siitäpä sit puhkes yksi huoli ja stressinaihe että apua nyt oon syöny,mitä jos jotain tapahtuu! mä oon mahdoton stressaaja raskausaikana...kamala huoli ja pelko koko ajan jostain:( ainakin ton esikoisen kohdalla oli!se ehkä olikin suurin raskausoire koko odotusaikana. Hei tulikin mieleen GALLUPPIA....onko täälä ollut RASKAUSOIREGALLUPPIA??Ihan mielenkiinnolla tuli tällänen mieleen ku ne niin vaihtelee...toisilla on kaikki oireet,toisilla ei paljon mitään. itse kuulun tohon jälkimmäiseen.Ei ollut minkäänlaista aamupahoinvointia eikä pahaa oloa...ainut oli pientä metallinmakua suussa ja pissahätää:) sit loppuraskaudessa verenpaine korkea:( ainahan sitä jotain pientä valituksen aihetta sillon löytyi....selkä kipee ym. mut näin jälkeenpäin ajateltuna ei suurempia=)

tulipas pitkä kirjoitus....nyt meen kahvin keittoon!!Kaikille mukavaa päivänjatkoa:) ja aina pitää plussaonnea toivottaa=)

-toymama kp7/29-32

Vierailija
10/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turuus on pilvistä. Välillä sataa välillä ei. Kävin tuossa Myllyssä shoppailemassa ja Raisiossa oli tullut sinä aikana vettä kun olin kaupassa oikein kunnolla. Täällä taas ei ole kauheesti satanut, eikä meidän kodin ja Myllyn väliä ole kuitenkaan linnuntietä kuin ehkä 3 km.

On kyllä ihan hyvä idea siirtyä päiväpinoihin, selvästikin kun kp:t kasvaa niin kasvaa meidän jutustelutkin. Liekö lisääntyvillä oireilla merkitystä siihen. ;)

MEDISON Onnea sinne teidän synttärisankarille!!

KINDNESS Tuosta miehen reaktioista vielä, eilen illalla, tai yötähän se jo oli, kun vielä Ukkokullan kanssa puhuttiin puhelimessa ja hän kertoi parin seuraavan viikon työmatkamenoistaan. Totesin että eipä meidän perheeseen paljon tarvii vauvaa odottaa kun ei sitä ole kukaan mun kanssa tekemässä. Silloin tämä sanoi kovin suloisesti että " mutta eikös se jo ole niinkun tilauksessa, että oireitahan sulla on tosi paljon." No joo joo... Mutta... Yritin sitten vähän selittää että ei se nyt ihan välttämättä ole kuitenkaan laakista valmis, etenkään kun en menis ovulaation nimeen edes vannomaan tässä kierrossa, vaikka silloin joskus niitä vahvoja viitteitä siihen suuntaan olikin.

Mutta ihan kun siellä Ukkokulta odottais jo vähän vauvauutisia. Ihana.

TARIlle tsemppiä eteenpäin tuulimunan jälkeen! Toivottavasti se ovis sieltä mukavasti ilmaantuu ja tulosta sen jälkeen. =)

PIIPIKKÄ Ekaks pahoittelut että tipuit huhtikuisista ja heti perään IIIIISOT tervetuliaistoivottelut tänne!!

omanapa ja nolotusosio kanssa..

Kun ei malta niin ei malta. Eli menin ja tänä aamuna testasin sillä työpaikalta " lainatulla" testillä kirkkaan puhtaan negan. Enempää nega ei voi olla kun se mitä mun testini näytti. Oviksesta kuitenkin se 8 pv ja teki niiiiiin mieli testata, etenkin kun testi sanoo että 7-10 pv ovulaatiosta VOI jo näkyä hcg:tä, mutta todennäköisemmin seerumissa kuin virtsassa, mutta siinäkin VOIS näkyä.. Vaikka siis kyllähän mä TIESIN ettei siihen mitään tule. Mutta edes haamun toiveessa sitä tekee näköjään kaikkensa.

Noniin, naurakaa mulle! =)

Seuraava testiajatus ajoittuu päivälle 30.8. (sikäli jos tarvii) koska silloin ois tiedossa saunomista työkaverin mökillä ja tietysti saunajuomista myös. Joten varmuuden välttämiseksi silloin sitten seuraavaksi, että saa rauhassa saunakaljoitella. ; ) Enhän mä muuten...

Järkyttävä päänsärky. Joko ukkosta ilmassa tai sitten hormonihurmio on valloillaan. Veikkaan molempien yhteisvaikutusta.

Vierailija
11/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänpinot olis joo kivoja, niin pysyis oikein " träillä" eli mukana missä muut menee minäkin päivänä. Tänne ei kuulu ihmeempiä, paitsi että posti toi nyt acon10:kin pikkupaketin. Kun siis vahingos tilasin eka niitä advance10-testejä, kummatkin kai kyl samanherkkyisiä. Acon10 vaikuttais helpommalta puolittaa, ainakin kun paketin päältä tunnustelin niin liuskat tuntuis leveämmiltä kuin ne advancet. Advanceja en ainakaan uskaltanu puolittaa, niin kapeita olivat. Eli jos säästää haluaa...

Tilasin silläki lisää testejä että olo on yhä sellainen että ei tässä mitään raskaita olla, joten voi hyvin tilata lisää testejä ensi kuuta varten. Tai no masussa on ny menkkajomotusta, mutta se on normaalia. Rinnat aavistuksen sivulta arat, mutta ei nännit ja minusta ne nännit pitäs nimenomaan tulla raskaudes aroiksi. Vai onko tuo vaan minun luuloani.

Raskausoiregalluppiin: Yksi lapsi minulla on ja silloin tiesin olevani raskaana ennen plussausta juuri rintojen takia. Eli rinnat tulivat ihan pinkeiksi (siis ei väriltään, eh eh, vaan olivat pinkeät) ja nännit oli tosi arat, muistan että suihkus tuntu epämiellyttävältä ku suihku osu nänneihin. Muita oireita ei ollu ennen plussausta. Lievää kuvotusta tuli sit vasta myöhemmässä vaiheessa. Muuta ei sit ollutkaan.

Juuh, eipä täs kummempia, taisi tulla vieraita kun ajoi auto pihaan... pitääpä mennä kurkkaamaan.. Iloista torstai-iltaa kaikille!

Koralli73 kp 23/23-32 dpo 8

Vierailija
12/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea ensimmäisille plussanneille ja paljon sitä kuuluisaa liimaa mukaan matkaan!!!

Galluppiin: Olen raskauksien aikana jättänyt tietenkin kaiken alkoholin ja sen lisäksi homejuustot, maksalaatikon, kahvin ja sipsit(paljon suolaa).

Rakasuoiregalluppiin: Kummassakaan raskaudessa ei mitään oireita. Odotin kyllä kovasti (ja mies)rintojen kasvua, mut se tapahtui vasta kun maito nousi. :-) Siksi tuntuukin hassulta joka kuukausi etsiä itsestään mahdollisia raskausoireita, kun ei niitä ole ennenkään ollut... Mutta mukavaahan se on, kun edes hetken kuvittelee olevansa raskaana...

Täällä odotetaan ovista saapuvaksi loppuviikosta, mutta en ole varma kun en ole nyt testaillut. Kierto kun oli aika sekaisin viimeksi. Ihme tiputtelua viikon ennen tädin tuloa. Huomenna aloittelen niiden testien kanssa. Nytkin on kolme iltaa peräkkäin touhuiltu, joten tällä menolla kai ihan sama milloin se ovis olisi kun joka tapauksessa jatkuvasti on peitot pöllynneet. :-) Vaikka kivahan tuo on sitten tietää, että testailtua tulee kyllä.

Jotenkin taas (johtuneeko tuosta harmasta ilmasta?) olen kovin pessimistisellä tuulella ja ajattelin tuossa jo, että turhaahan tässä taas toivoo, kun ei kuitenkaan tärppää. Ja mietin jo sitäkin, että pitäisikö lopettaa koko touhu ja alkaa vain hyväksyä elämä kaksilapsisena perheenä. (Mikä ei tietenkään ihan kamalaa olisi, olenhan ikionnellinen näistä kahdesta) No, mutta kunhan ovis on varmuudella ohitettu alan taas kerran piinailemaan ja toivo nousee huippulukemiin. Jos vaikka tämä kuu olisi se jolloin ei tarvitsisi pudota... :-)

babyunelma kp 13?/28-30

Vierailija
13/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään taas löydän itseni täältä odotus-listalta hengailemasta heti kun töissä on vähänkin hiljaisempaa... :)!

Tuttujen kanssa yritän vielä pitää tämän odotusasian kanssa matalaa profiilia, mutta kyllä mulla kuitenkin näköjään vähän on polte teidän kohtalotovereiden kanssa jakaa tätä kuumeilun tuskaa ja ihanuutta... Ja aivan ihana muuten kuulla noita plussauutisiakin, eli oikein paljon onnea niiden johdosta ja tsemppiä raskauden jatkoon!

Gallupeihin: itse vältin viime raskaudessani ainakin maksaa, raakaa kalaa ja lihaa, pastöroimattomasta maidosta tehtyjä juustoja, yrttiteetä, ligt-limsoja, alkoa... mitäköhän vielä... Ja raskausoireista; poisjääneiden kk:n aikaan tuli vähän ruskehtavaa vuotoa, jonka arvasinkin kiinnittymisvuodoksi ja tein melkein samointein plussan. Tämän jälkeen melko pian alkoivatkin sitten muut alkuraskauden ihanuudet: suunnaton väsymys, janotus, kuvotus, vessassa ramppaaminen...

+++++ toivotellen,

Päivikk11 kp 14/29

(SANNA-P ja MANTELILAULU, huomasin että ainakin meillä sama kp meneillään, parin vkon päästä voidaan sitten yhdessä jännitellä)

Vierailija
14/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suoraan galluppien kimppuun:

Raskausoireita ei mulla ole 2 aikaisemmalla kerralla ollut oikein mitään. Ne pakolliset närästykset ja väsymykset astu kuvioihin vasta loppuvaiheissa...vai kultaakohan aika muistot? No näin se muistaakseni meni.

Ja " kielletyistä aineista" mulla jäi mieleen vissyvesi, jonka terkkari kielsi loppuvaiheessa. Se kaikkine suoloineen lisää turvotusta. No eipä se turvotus tainnu silti vähentyä vaikka vissyn juomisen lopetinkin.

Tosiaan kaikki raskauteen ja synnytykseen liittyvät ohjeet tuntuu vaihtelevan alueittain kovastikkin, odotuksesta vauvan hoitoon saakka. Sillon kun esikoinen syntyi, niin neuvottiin vaihtamaan vaipat aina ennen imetystä (miksi ennen imetystä kun ne kakat tuli aina syönnin jälkeen?), kun kuopus syntyi niin ei tarvinnu öisin vaihtaa kuin kakkavaipat ja nykyään kuulemma ei tarvi vaihtaa kakkavaippojakaan yöllä, jos vaan omatunto sen sallii. Maitokakka kun ei kuulemma nykyään enää polta pyllyä...

Kehitys on ihmeellistä.

Palaga kp 4/29 mietteliäänä...

Vierailija
15/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vai on jo vauvojen kakatkin muuttunut niin, etteivät enää polta pyllyä... :-) Onko ihan tosiaan nykyään sellaiset ohjeet ettei kakkavaippaa yöllä vaihdeta???

*ihmettelee miten ohjeet on muutamassa vuodessa muuttuneet*

Itse muistan et esikoisesta vaipat vaihdettiin tosiaan ennen maitoannosta päivin öin. Ja tietty usein sit sen jälkeen sai vaihtaa kanssa... Itse epäilisin, et tuo ennen syöttöä tapahtuva vaipan vaihto perustuisi siihen, että vauva nukahtaa syötyään ja täten saisi laitettua sitten suoraan sänkyyn eikä heräile enää vaipanvaihtoon. Kyllä minusta ainakin aika julmalta tuntuisi tuo, että jätetään ne kakat sinne eikä vaihdeta puhtaisiin... Tosin on tässä tullut ihan hyvin nukuttua viimevuodet, että saattaisin olla toista mieltä umpiväsyneenä... mut kuitenkin...

babyunelma

Vierailija
16/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni synnytti n. vuosi sitten, ja oli saanu jo näinki edistykselliset ohjeet, että yöllä ei vaipanvaihtoon tarvi ryhtyä.

Tosiaan tais pointti olla siinä ennen syöttöä vaipan vaihdossa se että ei haittaa jos vauva nukahtaa tissille. Ja sitten kai se, ettei tule turhia pukluja kun aletaan syönnin jälkeen pyllynpesupuuhiin ja muuhun pyöritykseen.

No, järjenkäyttö sallittu tässäkin asiassa ;-)

Palaga

Vierailija
17/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy munkin laittaa oma kommentti tohon hauskaan kakkajuttuun.....oliskohan käytännöissä eroa eri paikkakunnilla..itse synnytin viime joulukuussa ja sillon sain " ohjeet" vaihtaa vaippa aina ennen syöttöä,näin vauva herää kunnolla ja syö sitten mahan täyteen ja voi nukahtaa tissille:) ja tämä myös yöllä.joka kerta sitä kakkaa sielä vaipas oli ensimmäisinä kuukausina,et en sit tiedä kakkasko aina syönnin päälle vai miten,mutta aina sitä sieltä vaan löytyi ku vaippaa vaihdettiin.Tiedäppä nyt sitten näistä " ohjeista" kun tuntuu että vähän joka puolelta kuulee erilailla.Noo jokainen äiti varmaan tekee niinkuin parhaaksi näkee ja katsoo omalle kohdalle ja vaaville=)

Vierailija
18/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin iltaan päässyt koneelle työjuttujen takia. Olipas ihanan paljon luettavaa!

Päiväpino idea oli tosi hyvä. Aloitetaanko heti lauantaina? Ei mee sitten tämä pino päällekäin.

Helgalle voimia ketutukseen. Olipas ärsyttävä lääkäri. Toi on just niin ärsyttävää tollanen, " eihän teillä mikään kiire" tai " ettekö voisi siirtää myöhemmäksi" niinku mulle sanottiin. Yleensä on varmaan ihan järkisyyt, mutta kun ei nää jutut oo sellasia järki juttuja ollenkaa.

Tarille voimia uuteen yritykseen!

En muista mitä KAIKKEA viime raskaudessa varoin, mutta en ainakaan syönyt maksaa enkä mitään missä oli ylimääräisiä vitamiineja. Muistan kun saatiin kälyn kanssa oikein riita aikaiseksi. Hän väitti, että oli syönyt raskausaikana raakaa maksaa. Just niin, en usko, että on syönyt edes ei-raskaana koskaan raakaa maksaa. Kunhan ärsytti.

En syönyt mitään kiellettyä, mutta en uskonut, että ei kannattais nostella mitään. Kantelin sitten mattoja yms. Kivuttomat supparit sai lopulta aikaseksi sen, että jouduin rv22 täysvuodelepoon sairaalaan ja meidän kaksoset syntyi rv24. Toinen lapsi selvisi... Joten jos raskaudun vielä, niin en nosta mitään en aja pitkiä matkoja autolla yms. Joudun tästä syystä kertomaan töissäkin raskaudesta ihan alussa. Olen varmaan tosi hysteerinen odottaja :) Sitä odotellessa, heh.

Raskausoireita: Kirjottelinkin juuri pari päivää sitten, että mulla ei ollut kaiketi mitään selviä oireita ennen plussaa, mutta jotenkin aavistin olevani raskaana. Sen muistan, että menkkakipuja oli ja ihmettelin, että alkaako ne menkat sittenkin. Jossain vaiheessa plussan jälkeen rinnat suureni ja oli vähän huonoa oloa. Kerran pyörryin, mitä ei ole muuten mulle koskaan tapahtunut. Silloin juuri kun jouduin sairaalaan (rv22), niin olo oli mitä mainioin. Ei ollut mitään vaivoja. Paitsi ne kivuttomat supparit, mutta en niistäkään ollut huolissani, kun neuvolassa ja lääkärissä vakuuteltiin, että ei ne mitään haittaa. Kuuluu kuulemma asiaan kaksosraskaudessa. Kohdun aukeaminen todettiin rutiini tarkastuksessa.

Vähän nauroin täällä noita kakkavaippa juttuja. Mulle ei kukaan antanut tollasia neuvoja :)

Tehis alkaa... Hyvää yötä!

Laru

Vierailija
19/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmm... omista raskauksista; ei mitaan pahoinvointeja ollu yhdestakaan neljasta, kakkosesta pyorryin kerran. Vitosraskaudessa olikin sitten etova olo koko kestaneen 2 kuukautta; oksentanu en, mutta hirveesti ees kahvia ei tehny mieli?! Tuulimunaraskaudessa mulla oli himo sipseihin...

Asiasta viidenteen; lasketaanko tuulimunaraskaus Raskaudeksi? Siis kun kysytaan montako raskautta on ollut (mulla siis 4 lasta) ja sanon tietty lapsien lukumaaran+ yhden km:n. Eli mulle tuleva raskaus olis 6.(7 jos tm lasketaan) Kun tuulimunahan ei varsinaisesti oo raskaus- kun alkiota ei oo! Miten teil on sanottu?

Loppuraskaudesta ne tavalliset jalkojen turvotukset ym. kesaraskauksissa (1. ja 4.) mutta ihanimmat olivat kakkonen ja kolmonen, helpot raskaudet ja synnytykset!

Enpa nyt muuta galluppia muista; huomiseen sitten!

-levinia kp 16/30-

Vierailija
20/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raskausoireet alkaneet joka raskaudessa jo viikko ovulaatiosta eli jo viikkoa ennen testiä. Aina iltamyöhään nukkumaan mennessä alkanut pahoinvointi. (Sellainen ettei voinut edes miehen kanssa jutella...eto vaan koko ajan) Mutta aamuisin olo oli jo parempi. Rinnat oli kans jo heti arat ja vähän turvonneen oloiset. Pahoinvointi mulla onkin jatkunut aina tonne 20 viikolle asti jatkuvana ja voimakkaana. (Ei puhettakaan että olisi voinut töissä käydä kun arkirutiinitkin oli mieletöntä jokapäiväistä kamppailua). Mutta ei onneksi sentään sairaalaan ole tarvinnut sen takia mennä. Lääkärissä käväisin kyllä ja siellähän oli tähän " tautiin" pelkkää ei oota helpotuksen suhteen.

Oireita on kyllä riittänyt aina raskauksien loppuun asti ihan reippaasti; Selkä siinä kunnossa että yölliset kyljen käännöt jo puolestaväliä raskautta tuskaa, joka päivä ei edes kävely tahtonut sujua. Närästys ja turvotus oli myös aikamoisena riesana. Sääriluiden päältä särki välillä todella kovaa turvotuksen takia. Syljen eritys oli myös yhtenä. Kaiken lisäksi supparit alko jo viikolla 11!Niitä tulikin runsaasti, joten kävely ja kotityöt yms hidastetulla tempolla. Mutta onneksi eivät avanneet kohdunkaulaa liikoja, rv27 oli kuitenkin jo kahdelle sormelle auki ja vajaa cm pituutta. Pysyi kuitenkin vaavi lähes loppuun asti masussa(rv38) Niin ja virtsatietulehduksia oli n kerran kk!

Kaikista oireista huolimatta haluaisin kokea saman uudestaan koska vaan! ohops...tulipas pitkä sepustus! Tuli sellainen olo että tästä tulikin valitusvirsi mutta sitä en tod tarkoita, olihan vauva terve ja itse myös!

Raskausaikan jätin pois tupakan, tyhjiöpakatut kalat, yrttiteet, hunajan,maksan (en kyllä pahemmin muutenkaan syö, mutta pidin ainakin mielessä)pastöroimattomat maitotuotteet kuten tuorejuustot,vähänkin huonosti kypsennetyn lihan, kaikki lääkkeet

(paitsi närästys ja pakolliset antibiootit!)

Saattoi tulla hieman sekavaa tekstiä mutta annettakoon anteeksi kun on jo myöhäkin (-:

Ei muuta kuin plussaenneunia kaikille!

emilia