TOUKOKUUN TUHISIJAT vk 33 KE-TO-PE jatkoa...
Kommentit (42)
Miksi jätit hunajan pois? Kun itellä tulee teehen laitettua..
kindness
levinia: Kyllä se tuulimunakin raskaudeksi lasketaan.
Piti oikein tarkistaa viimeisestä omasta synnytysepikriisistä, ja siellä lukee grav. II/III eli toinen synnytys ja 3. raskaus. Mulla oli tuulimuna tasan vuosi ennen esikoisen syntymää.
Aamu näyttää kovin harmaalta täällä pohjolan perukoilla.
Pitänee hakea lisää kahvia.
Mukavaa päivää toivottaa Palaga 5/29 (aika matelee)
Levinia olikin laittanut noita mielitekojakin tonne. Olisi kiva kuulla muidenkin...
Mulla oli muuten niiden vältettävien listalla (niiden kaikkien kiellettyjen lisäksi :) ) kokis ja valkosipuli. Toki kofeiinia pitäis välttääkin, mutta mulla tuli sellanen ällötys siihen. Kun siis yleensä juon kokista ihan liiankin kanssa. Normaalisti en tykkää Spritestä, mutta raskausaikana mun teki sitä mieli. Ja valkosipulin haju... se oli jotain ihan kauheeta. Meillä ei voinu mies tehdä mitään sellasta mihin olis tullu valkosipulia. Se lämpimän valkosipulin haju eto ihan kauheesti. Mitään varsinaisia mielitekoja en muista, mutta raikasta teki mieli. Ei tehny mieli makeeta, vaikka yleensä olen tosi herkkupeppu.
Lisää omaa ).( : Mä en meinaa nyt millään muistaa noita mun kiertopäiviä enää tässä oviksen jälkeen. Ei niin etteikö ajatus pyörisi mielessä koko ajan, mutta eri lailla. Eli kun nyt sain sen ovisplussan, niin lasken koko ajan monta päivää oviksesta on, enkä muista varsinaisia kiertopäiviä. Eli olen kyllä hyvin hollilla siitä, koska vois jo testata :)
Näin muuten viime yönä sellasta unta tai olin jotenkin unen ja toden välimaastossa. (Niin, siis olen päättänyt testata sunnuntaina, kun silloin on 10 pvä oviksesta.) Niin viime yönä unissani totesin, että ihan hyvin vois tänäänkin jo testata, kun ajattelin sekavana, että olis jo lauantai aamu. Eli tulee kyllä nämä jutut jo uniinkin.
Oireista. Mulla on kaikki nää oireet sellasia, että ne selittyy muillakin tavoin. Eli huimausta on, joka selittyy sillä että välillä huimailee muutenkin ja nyt on hartiat oikein erityisen jumissa, joka voi aiheuttaa just huimaamista. Sit on ällö-oloa, joka on mulla melko tavallista toisinaan vatsan kroonisten ongelmien takia. Sitten on mahaa juilinut alkuviikosta ilkeästi. Selitys: mulla on edellisissäkin kierroissa alkanut vaimea jomotus viikkoa ennen menkkoja ja lisäksi mulla on ollut maha aika sekasin tällä viikolla, ja ilmaakin masussa. Rinnat on turvonneet, niinkuin aina ennen menkkoja.
Se mikä on jotenkin outoa, oli masukipujen voimakkuus alkuviikosta. Sellasta viiltelyä. Yleensä ei niin kovaa. Rinnat ei ole ihan niin turvoksissa, kun musta yleensä tässä vaiheessa. Ja maha on ollut sekaisin, just samalla tavalla, kun yleensä menkkojen alkamispäivänä. Eli yritä nyt sitten tässä tutkiskella jotain oireita, kun mistään ei mitään voi päätellä.
Ei niin, että kovin tarkkaan itseäni tarkkailisin... :D
Laru kp 25/29-31 (oviksesta 8 päivää)
Ihanaa lukea toisten mahdollisista oireista yms. vaikka itse juuri koin pienoisen pettymyksen tädin kurvatessa paikalle. Jotenkin se vaan valaa uskoa, että josko meilläkin tärppäisi tästä kierrosta! :o)
Kuinka moni teistä on käyttänyt ovistikkuja?Meillä alkaa nyt vasta toinen yrityskierto, mutta ajattelin tikutella ovista tässä kierrossa. Aiemmin olin sitä mieltä, että mikäli ei tärppää, niin ensimmäisten 4-5 kierron aikana ei mitään tikkuja käytetä. Nyt olen selittänyt itselleni halun tikutella sillä, että varmistan, tapahtuuko ovulaatio...Typerää ehkä, mutta kaikkea se kuume saa aikaan!
Galluppiin: raskausaikana oli pannassa tietenkin ne tutut alkoholi, maksaruoat, homejuustot, kypsentämätön kala jne. Lisäksi minulle tuli varsinkin alkuraskaudessa suorastaan inho kaikkea A: makeaa B: todella rasvaista ruokaa kohtaan. Esimerkiksi pelkkä makeisten tai pizzan tuoksu sai minut voimaan pahoin. Oli kyllä ihan hyvä juttu, tulipahan syötyä ainakin alkuraskaudessa suht terveellisesti! ;o) Niin ja alkuraskaudessa oli pakko saada vähintään yksi greippi päivässä!
Sitten taisi olla toinen galluppi raskausoireista..Aavistin ensimmäisen raskauden jo yli viikko ennen kuukautisten oletettua alkamista, koska kroppa antoi niin selkeät merkit, että jotain erikoista on tapahtumassa. Normaalisti ennen menkkoja minulla ei ole mitään oireita ja silloin alaselkäni kipeytyi ja rinnat tulivat äärimmäisen kipeiksi (portaiden käveleminen sattui äärettömästi!) tosiaan jo reilusti ennen kuin kuukautisten piti alkaa. Lisäksi hajuaisti herkistyi uskomattoman paljon. Pahoinvointi/kuvotus tuli kuvioihin plussatestin jälkeen.
Vähän ).( Nyt siis kp2/28 ja odotellaan vaan, että vuoto loppuu ja pääsee hommiin! Mieskin on ihanasti mukana kuumeilemassa ja kysyikin jo eilen, että koskas sitä päästään tekemään jotain asian eteen.. ;o)
Hyvää perjantain jatkoa kaikille!!
Hippasen verran sieppas äsken kun olin juuri kirjoittamassa juttua tänne niin yksivuotiaani otti ja sammutti koko tietsikan! höh!
Kindness; En muista mistä olen saanut päähäni miksi hunaja pois, luultavasti olen lukenu jonkun jutun jostain lehdestä, mutta lisäks ainakin se kun hunajaahan ei saa antaa pienille lapsille ollenkaan niin olen vaan ajatellu ettei sitten varmaan raskaudenkaan aikana.
Tuli vielä mieleen että kaikki kaikki keinotekoiset makeutusaineet jätin myös pois. Oliko se aspartaami mitä ei ainakaan saanut käyttää?
Mieliteoista suurin oli mulla raskauden aikana mullan himo! Ja jatkui vielä imetyksenkin ajan. Se oli aivan mieletöntä. Oli monta kertaa lähellä etten syönyt sitä. Oli pakko tyytyä haisteluun ja käsissä pitelemiseen. " en kai mitenkään hullu ole...hmm" No, mullahan oli oikein oma multapussi pahimpaan hätään keittiössä mitä oli pakko välillä nuuskia. Miestä huvitti kun yllätti meikäläisen pää multapussissa. heh! Kaikkea sitä onkin. Muita mielitekoja oli pahimman pahoinvoinnin jälkeen suklaa, joka koituikin ylimääräisiksi kiloiksi vartaloon. Olen päättänyt että jos vielä tulen raskaaksi niin suklaan suklaata en syö! Hedelmiä vaan. (Helppo sanoa tässä vaiheessa...)
On muuten ihmeellistä miten raskaana ollessa hajuaisti voimistuu ainakin miljoonakertaiseksi. Tuntuu että kaikki epämiellyttävät hajut suorastaan tunkeutuu sisälle jostain. Tupakan haju oli aivan kamalaa, samoin astianpesukoneaineet, jopa pestyjen astioiden haju sai voimaan pahoin. Jahas, mulla on näköjään puheripuli taas, pistän pisteen tähän.
Ihanaa odotuksen odotus perjantaita kaikille ja toivottavasti tulee plussia viikonloppuna! Paljon peukkuja testaaville!!
emilia kp 11/24-28?
Vieläkin vaan tiputtelee, eikä kunnon vuotoa ole vieläkään. Tänään jo neljäs päivä! Eli mikä lie kp nyt sitten onkaan menossa, joku 33/28-34 tai sitten uusi kierto ja kp4. Plääh.. Menkkakipuja ei ole yhtään, ne loppui saman tien kun tiputtelu alkoi. Ihme juttu..
No, nyt äkkiä plussa testiin tai täti kunnolla paikalle niin päästään taas yrittämään!
Galluppit:
Olenkin jo muutama päivä sitten kertonut viime raskauden oireista, mutta siis ne alkoi vasta kun menkat oli viikon myöhässä ja testiin tuli selva plussa. Ainoastaan vessahätä oli koko ajan jo ennen kuin tein testin. Myöhemmin tuli sitten rinnat kipeeksi ja etova olo alkoi. Ja väsymys!
Minulle iski raskauden aikana himo dallas-pulliin :) Ne oli niiiiiin hyviä! Ja siitä lähtien, olen tykännyt niistä kovasti, vaikka muuten en kyllä ole pullaihmisiä. :)
Naimisissa ollaan oltu 3 vuotta ja seurusteltu kohta 5 vuotta.
Olikohan muuta.. ei nyt tule mieleen.. :)
Täällä vaan öklötys jatkuu entistä pahempana, nyt on tullut tissit tosi aroiksi... Toi meitin puolivuotias pikkuneiti tykkäisi kovasti tarrailla äitin tisuihin ( en siis imetä enään) käsillään ja ai että ku eilenki oikein sattu ku neiti tarras kädellä kiinni... Ja väsyttää ihan hirveesti...
Gallupeihin: Itse vältin odotusaikana homejuustoa( joka on yksi suurimpia intohimojani)! Alkoholia en juonut yhtään ja tupakkia en ole koskaan edes polttanut... Maksaa en syönyt ja kahvin juontiakin yritin vähän säännöstellä.
Raskausoireet molemmissa on olleet aivan samanlaiset: Etova olo ja öklötys jo viikko ennen plussaa(plussat tuli toisesta kp31/28 ja toisesta 26/28), sit molemmista oon aatellu et varmaan menkat alkaa kun vatsaa on kouristellut välillä tosi lujaa ihan niinkuin menkkojen aikana, ainoo ero oli et silloin kouristeli siis jo ennen kuin menkkojen piti alkaa.
Molemmista on ollut myös huimaava ja pyörryttävä olo ja samoin ihan hirveä väsymys (pakko ollut ottaa parit päikkärit päivässä). Molemmat ovat siis tyttöjä ja molemmista olen oksentamalla oksentanut viikolle 16 asti....
Mieheni olen tavannut 11 vuotta sitten, välillä olimme erossa ja sitten palasimme yhteen. Emme ole naimisissa emmekä kihloissa.
Mammuliini79 kp24/28 (Huomasin juuri äsken että olen vahingossa laskenut kp:t väärin, luulin että on kp23 mut onkin JO 24) :)
Mitähän kaikkea pitikään kommentoida, oli niiiiin paljon juttua taas tullut ettei mun muisti pysy millään mukana.
[color=deeppink]
Raskausoireista, mulla ei ole oikeastaan kenestäkään ollut kovinkaan paljoa raskausoireita. Eikä koskaan ainakaan ennen plussaa. Pientä etovaa oloa joskus ja kahvi ei maistu ollenkaan. Pissahätä on ollut ainoa raskausoire joka on ollut ennen menkkojen poisjääntiä. Nelosesta mulla on ollut vahvimmat oireet ja ne on olleet yöpahoinvointi ja rintojen aristus. Kenestäkään en ole onneksi joutunut oksentamaan. Vitosen alkuraskaudessa mulla oli hirmuinen saamattomuus. Ei siis pahaa oloa taikka muuta, mutta oisin voinut aamuisin istua tuntitolkulla sohvalla mehulasi kädessä:) Ei meinannut millään saada aamua käyntiin.
[color=orchid]
Mielitekoja raskausaikana, hm. En muista että kolmesta ensimmäisestä olis ollut mitään ihmeempiä mielitekoja. Taikka sitten muisti vain tekee tepposet:) Nelosen odotusaikana oisin voinut syödä joka päivä Chymoksen riisisuklaata! Se oli ihanaa ja sitä lähdettiin joskus ihan varta vasten kaupasta hakemaan. Nykyään en muuten ole sitä kaupassa enää nähnytkään, mihin on mahtanut hävitä. Viitosen odotusaikana olisin voinut käydä vaikka joka päivä syömässä roskaruokaa, siis hesessä, kotipizzassa tai vastaavassa. Parhaimmillaan kävinkin kolme kertaa viikossa hakemassa jotain sapuskaa. Silti (tai ehkä juuri sen takia) painoa kertyi tässä raskaudessa vain 7kg.
[color=green]
Tänään kävin taas kaksi mattoa pesemässä. Vielä on monen monta pesemätöntä mattoa mutta pikkuhiljaa hyvää tulee. Ihme juttu oli että huomasin mattoja pestessäni että alavatsasta vähän sieppasi silleen oudosti. Voiskohan sitä kuiteskin olla... Tai sitten sitä tulee vaan kuunneltua kroppaansa erilailla kuin ennen. Kauheasti mulla ei ole toiveita tämän kierron suhteen joten odotellaan odotellaan.
[color=blue]
Plussaonnea heille jotka jo ovat testausvaiheessa ja tärppionnea kaikille muille[color=red][size=3]♥
[color=fuchsia] Medison
Varsin odotteleva fiilis jäi tästä pinosta, ikäänkuin väki odottelisi että pääsisi testaamaan tai osa odottelee että tulis ovis. Oliko kukaan nyt varsinaisesti oviksen kimpussa?
Minä en muista enää mitään mihin pitäs vastata, galluppeihinki kaikkiin taisin ehtiä jo vastata. Omaa napaa siis vaan... huomenna TESTIPÄIVÄ. En tiedä onko ihan hullua, koska en usko olevani raskaana. Alaselkä jomottaa niin kuin ennen menkkoja ja rinnat on sivulta arat niin kuin joskus ennen menkkoja. Jos olis fiksu niin oottais maanantaihin että alkaako menkat, niin säästyis testi, koska menkat alkaa silloin, mä tiedän sen. Vaan ei, ku sitä toivoo ja toivoo kumminkin sisimmässään ja haluis niin kovasti saada huomenna plussan testiin, tai edes haamujen haamun, tai edes kuvitellun haamun ;) Ja jos se on puhdas nega niin ainahan on vielä sunnuntaiaamu :) Saapi ees vähän aikaa toivoa ja elää vauvaunelmissa, kunnes todellisuus maanantaina iskee päälle.
Just miehelle eilen funtsin että mikä siinä on, ku ihan tämmönen omasta mielestään fiksu ja järkevä nainen, joka vois helposti odottaa muutaman päivän että alkaako ne menkat ja testais vasta sitten kun ne on myöhässä. Niin mikä PRIMITIIVINEN VAUVAKUUME sitä ajaaki syytämään pennosensa raskaustestiin toinen toisensa perään! Testien valmistajat tietysti innoissaan kilisyttelevät kassakonettaan ja kehittelevät entistäkin herkempiä ja varmempia testejä... :D Kai joku muuki tunnistaa itsensä tästä?
Koralli73 kp24/23-32 dpo 9
(Laru, mäkin joudun nyt joka kerta laskeen tuon kp:n, että mikäs se nyt onkaan mutta dpo kyl pysyy mieles helposti..by the way, mä luulin että ollaan samalla kp:llä, laskinkos mä nyt väärin...äh, en jaksa tarkistaa, tuo dpo on ainaki oikein)
Koralli: Joo, olit oikeessa on kp 24 eli tosiaan huonosti mielessä :) Onko sulla lyhyempi kierron loppuosa. Nimittäin mä odottelen menkkoja alkavaksi vasta torstaina. Eli 14 pvä oviksesta.
Mua alko taas masentaa. On sitä menkkajomottelua nyt niin reilusti ilmassa. Joka kerta nyt yrittämisen alun jälkeen on tullut tällaset jomotukset noin viikko ennen menkkojen alkua. Tää vika viikko on mulle ihan tappoa. Aiemminkin olen kirjoittanut, että tää odottaminen ottaa tosissaan päähän. Vikan viikon olen aina tosi pinna kireellä, kun tää jomotus iskee ja alan odottelee niitä menkkoja. Mua on aina helpottanut testaaminen, vaikka sieltä tulis se negakin, koska sillon loppuu se odottelu. Näinköhän sitä kohta saa taas alotella kesäkuisten pinoa...plääh!
Todellakin on tosi primitiivistä :) Mä olen jotenkin ihan tän vauvakuumeen kourissa, pahasti. Tässä kierrossa on ollut vielä odotukset niin korkeella sen ekan ovisplussan takia. Kierron alun jälkeen olen tosi positiivisella mielellä ja sit kun nää kivut alkaa, ni mielialakin alkaa heittelemään. Nyt tipahdan kyllä tosi korkeelta, kun menkat alkaa :(
Laru kp24/29-31 (tämä kierto tod.näk. 30)
Minäkin otan osaa eka kertaa keskusteluun. Ikää mulla on 29 miehellä 35 ja kotona parivuotiaspoika, joka sai onnellisesti alkunsa ekasta kierrosta. Nyt kuumeillaan siis toista ja tämä ei ainakaan saanut alkuansa ekasta kierrosta tai ainakin siltä vaikuttaa. Joten hei hei piipikkä samassa veneessä ollaan.
Uutta yirtystä odotellessa... ja tsemppiä muille!
kp 1/26-29
Kaunista viikonloppua ovat luvanneet, tai ainakin perjantai-iltaa ja lauantaita, tänne Turun seudulle. Nyt aurinko paistaa miltei pilvettömältä taivaalta. Ukkokultani taas kököttää keski-Suomessa, tarkemmin sanottuna Jyväskylässä rallikansana sateen keskellä. *hih*
Ukkokulta tuli viime yönä klo 01:30 työmatkalta Oulusta. Herätti mut, arvatkaa mitä sitten tapahtui..., rupes nukkumaan ja oli lähtenyt jo 05:00. Että sellainen käynti kotona. =)
Sunnuntaista tullee melkein samanlainen, kun tulee ralleista, menee nukkumaan ja maanantaina lähtee jo varmaan aamuyöstä taas ajelemaan Ouluun. *huoh*
KORALLI toi Primitiivinen Vauvakuume kuulosti oikein hyvältä selitykseltä. Tunnistin ainakin itseni tuosta pakkopakkopakko edes VÄHÄN testata.. =)
(.)
Tänä aamuna keitin töissä kahvia ja hitto että ne purut haisi pahalle. Yök. (olen muutenkin hajuherkkä..)
Olen juossut pissalla muutamana viime päivänä ihan urakalla (olen myös juonut paljon)
Huimaa ja päätä särkee (niska-hartiavaivat on pahana tällä hetkellä)
Alamahaa kipristelee alvariinsa, sitä on tapahtunut jo runsaan viikon.
Kun menis nyt vielä yks 10 päivää niin sit vois tosissaan alkaa arvailemaan että onko vai eikö ole. (no ei ole!! herää pahvi!)
Jushka, kp19 (jo!!!)
Laru: Joo, viimeset 3 kiertoa on ollu ainaki niin että 2 kertaa on ollu 12 pv ja kerran 11 pv tuo väli oviksesta menkkoihin eli luteaalivaihe. Aiemmin en ole seurannut kiertoani noin, joten en tiedä onko mulla aina ollut noin. Nyt ku hommasin personamonitorin kesän alus, niin sen myötä vaan opin tuon. Maanantaina tulee mulla siis tuo 12 täyteen. Sunnuntainaki vois menkat jo siis periaatteessa alkaa, ku on kerran aiemminki siis ollu tuo 11 pv.
Oonki miettiny että onko tuo 12 liian lyhyt väli raskautumista ajatellen, mut jostain luin kyl että vasta alle 10 pv hankaloittais raskautumista. Siis just niin että kohtu huuhtoutuu tyhjäks kuukautisveren muodossa ennen kuin munasolu on ehtinyt kiinnittyä. Ikävä ajatella, että siellä se ihmistaimi yrittää kiinnittyä ja huuhtoutuukin pois :(
Mä en kyl tiä, ku mä mittaan ton välin siihen ekaan tiputteluun. Ku siitähän on kahta eri koulukuntaa, jotku sanoo että kuukautiset alkaa vasta kunnon vuodosta, toiset että tiputtelusta. Mulla ku se tiputtelu on selkeästi verta eikä mitään ruskeeta vaan ihan punaista, niin oon laskenut siitä. Eli maanantaina pitäs siis alkaa tiputtelu...
Tuli äsken kamalan kylmä ja mittasin lämpöä. Ei ollu lämmönnousua vaan päinvastoin. En ole aamulämpöjä mittaillut, mutta päivisin ja iltasin olen seurannut, en kyllä tiedä voiko niistä sanoa yhtään mitään, mutta aivan ku olis lämpö nyt laskemaan päin. Ja sehän tietää sit vaan menkkojen tuloa...voi hitsinhitsi....iski vähän masis...
No, eka yrityskiertohan täs vasta on meneillään, mut silti... no katotaan nyt vielä pari päivää eteenpäin että miten tämä tästä etenee.
Jaksuja kaikille ja plussia!
Koralli73 kp 24/23-32 dpo 9
Ois kiva päästä jo piinailemaan. Siis nyt on menossa meikäläisellä kp 19/30. Ei oikein voi vielä piinailla ja oviksestakin on vasta muutamia päiviä, joten ei voi odottaa edes kiinnittymiskipuja. Täälläkin siis tällainen odottamisvaihe.
Galluppia oli syömisistä. Itse vältin alkoholia, maksatuotteita, graavikalaa, papaya-tuotteita ja suolaisia tuotteita mm. kivennäisvesi juuri suolojen vuoksi. Intohimona oli ekan lapsen kanssa salmiakki erityisesti sisut ja toisen kanssa jääkaappikylmät tomaatit, joita pistelin siltäseltään suihin isot määrät.
Nyt pitää kyllä keksiä viikonlopuksi muuta ajateltavaa kuin vauvakuumeilu tai aika tuntuu matelevalta. Joten koitan pysytellä poissa täältä, vaikka olisi kiva tässä turista vauvakuumeen kourissa. Sen vuoksi toivottelen hyvää plussarikasta viikonloppua kaikille.
Kp 20 ja malttamattomana tein tänä aamulla testin, mutta negaahan se näytti (testi oli rfsu:n). Oletettu ovis oli kp 11, eli periaatteessa mahdollinen plussa olisi voinut jo näkyä. Oireita on kyllä ollut jos jonkin näköistä, joten toiveet on aika korkealla. Tilasin juuri mammaksi:n herkkiä testejä, täytyy testailla niillä sitten ensi viikolla, kun ne tulee.
bambiino kp 20/??
Täällähän on taas juttua tullut kerrakseen, meni tovi lukiessa, kiva juttu;)
Kovasti piinat päällä ja testaillut osa jo on, jännää:) Mut muistakaa! vaikka negaa näyttää vielä niin älkää luopuko toivosta....ainakaan ennen kuin menkat alkaa :)
Kaikille testaajille kovasti peukutan vahvasti++++tuulia, jotenkin tuntuu siltä, että tästä pinosta tulee kovasti plussia:)))))
Nyt naurattaa......isoveikka kysyi just meiän neljävuotiaalta tytöltä, että onko vanha kerhotäti vielä kerhossa......niin tyttö vastasi, että NO EI ! HÄN ON LOMAKKEELLA ,siis eläkkeellä :D Pientä kevennystä tänne.
Galluppiin; Meillä päin on ollut jo monta vuotta sama raskauden ajan kiellettyjen ja vältettävien ruoka aineiden lista. Eli just noita samoja, mitä täällä on kirjoitettukin. Tuosta hunajasta minäkin olen kuullut, mut en muista , et mikä siinä oli.
Raskausoireista; Heti plussattuani kaikissa kolmessa raskaudessa rinnat ovat muuttuneet pinkeiksi ja aroiksi. Nännit ja koko nännipiha on muuttunut tummanpunaiseksi ja tuolta " alaosasta" limakalvot ovat tulleet ihan viininpunaiseksi. Valkovuoto on tullut tuolloin myös aika runsaaksi. Pahoinvointi on ollut lähinna vaan sellaista vellontaa, oksennellut en ole. Ainoastaan tyttöä odotellessa ei oksennus kaukana ollut, mut muuten ihan samanlaisia kaikki kolme. .....Eli tosi helppoja!
Sit vielä oisin kysynyt teiltä synnytyksistä. Itselläni on ollut kaikki kolme helppoja, ilman kivun lievityksiä ja suht nopeita. Ekaa pusailin 9h, tokaa 11h ja kolmonen tuli syöksynä arviolta 3h. Tää syöksysynnytys mua nyt mietityttääkin, kun tää kolmonen syntyi miltein autoon.....ehdin kävellä sisään, housut pois ja poika oli siinä. Autosta syntymään meni 3 min. Matka sairaalaan kestää 45min, arvatkaa vaan ajoiko isi kovaa:) Eli jos meille joskus nelonen suodaan, niin joudunkohan mie valmiiksi sinne sairaalaan jo sisään, vai mites ne yleensä tekee? Onko teillä muilla syöksysynnytyksestä kokemusta? Ei mulle mitään kammoa jäänyt, mut muistin vaan kun silloinen terkka sanoi, että jos vielä teille lisää tulee, niin pidä huoli että sinut otetaan ajoissa sairaalaan sisään. No tällaisia täällä jo mietin, vaikka plussastakaan edes tietoa.
Moikkelis taasen!
Lalla
En varmaan ehdi viikonloppuna pahemmin täällä palstailla... Ja ehkä oman mielenterveyden kannalta parempikin välillä vähän työntää syrjään ajatukset tuosta alituistesta kuumeilusta. Etenkin kun se piinaviikko nyt sitten ottaa ja alkaa kunnolla.
Oikein aurinkoista ja rentouttavan positiivista (++++) viikonloppua kaikille!
-Emik kp 19/27-30
Olipas paljon luettavaa=)....jostain kumman syystä väsymys painaa,saas nähdä mitä kaikkea muistan kirjotella.
Raskauden aikasista mieliteoista,himoista...mulla oli näin jälkeenpäin ajateltuna aika paljon kaikenlaisia himoja ruokien suhteen:) yks oli jätski ja jonain päivänä sen piti olla ehdottomasti pehmistä,jonain päivinä taas tiettyä merkkiä esim. lakritsia...päärynää,nämä kaks jäi eniten päähän. ja toinen mikä ruoka oli aivan ykkönen oli perunamuusi!!ai että se oli hyvää,sitä oli pakko saada joka aterialla ja aina ku mentiin ulos syömään niin perunamuusia piti olla saatavilla=) mä söin kyllä muutenkin aivan mielettömästi kaikenlaista suolasta ja makeaa!sitte suklaata piti saada liiankin usein.no jotain positiivista oli se että söin myös terveellisesti,himo oli hedelmiinkin...mandariineja meni kilo kaupalla ja banaania,omppuja ym. ja muutenkin yritin syödä noitten epäterveellisten lisäksi monipuolisesti kunnon ravitoa ja tuli varmasti syötyäkin:) maistui melkein kaikki mitä vaan sai syödä=)
synnytyksistäkin oli jotain...mulla sellanen suhkot nopea synnytys näin ensisynnytykseksi.kesti 8tuntia ja meni helposti ja nopeasti:) sairaalaan matkaa n100km ja lähdettiin kyllä viime tipassa,mutta silti hyvään aikaan.spinaalipuudutuksen ehdin saamaan ja se riitti:) sairaalas oltiin 3tuntia ku poika oli maailmassa:)
Mitähän sitten...uutta ei tänne kuulu.tän kierron yrityspuuhatkin on alotettu ja saa nähä tuottaako tulosta,tuskinpa vielä mitään...hih mutta iloisin mielin=)
plussaonnea kaikille ja hyviä öitä!
täälä kp8/29-32..
Täällä Jushka kohtalotoveri, oma ukkokulta on kans Jyväskyläs ralleissa. Kotiutuu vasta sunnuntaina ja voi olla et ei kans keretä näkeen ku vilaukselta ku maanantaina menee aamulla 7 töihin...
Tohon synnytyskysymykseen vielä vastaisin että ekan synnytys kesti vähän yli viis tuntia(ponnistusvaihe 7 min, 3700gr oli paino) ja toisesta kesti 4 tuntia(ponnistusvaihe 4 min ja paino 4500gr). Kätilö sanoikin että ensi kerralla kannattaa lähteä heti sairaalaan ku siltä tuntuu, että voi hyvinkin olla tosi nopeeta toimintaa!!
Mammuliini79 kp24/28
emilia kp 10/24-28?