Pitääkö minun ymmärtää vaimoani ja olla hänen puolellaan, vaikka hän olisi mielestäni väärässä?
Riitaantui pitkäaikaisen ystävänsä kanssa ja kun olen kuunnellut asioiden tapahtumakulkua, niin minun mielestäni vaimoni on se, joka on ymmärtänyt asiat väärin.
Pitääkö silti esittää, että on samaa mieltä ja että ystävä on kusipää, vaikka mielestäni vika riidan tiimoilta olisikin pikemminkin vaimossani? Sen tiedän, että jos yhtään tuo ilmi ymmärtävänsä vastapuolta, niin seuraavana olen minä mäkätyksen kohteena.
Kommentit (52)
Voit ymmärtää vaimoasi ja olla hänen puolellaan olematta kuitenkaan tässä asiassa hänen kanssaan samaa mieltä.
Miksi vaimosi ja jonkun kolmannen riita kuuluisi sinulle?
Ja mitä teet vaimolla, jolle ei voi puhua?
Ihme porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö tosiaan naiselle voi sanoa hänen olevansa väärässä? Onko hän jokin keskenkasvuinen? Kyllä naisen tulee pystyä kohdata kritiikki, siinä missä miehenkin, koska tuo on juuri se syy miksi miehet eivät puhu vaikeista asioista naisille, pelkäävät tämän ottamaan nokkiinsa. Pikkasen pistää ärsyttämään kaksoistandardit mitä naiset pitää yllä. Ja minäkin olen nainen, mutta olen opetellut sietämään myös negatiivista palautetta esim mieheltäni ja mies on alkanut uskaltaa myös kertoa omista tunteistaan. Ap kerro ja sano että tässä asiassa olet mielestäni väärässä, mutta se ei tarkoita ettenkö rakastaisi sinua. Ihme koti ja parisuhde jos ei asiallisesti omaa mielipidettä saa esittää.
aika iso riski ap:lle, jos menee tuollaisia sanomaan.
Riski sanoa naiselle oma mielipide? Mitä lukua me oikein elämme 1980? Kyllä naiselle pitää saada sanoa oma mielipide ilman pelkoa, että tämä räjähtää tjmv. Onko nainen jotain mitä pitää varjella kaikilta ikäviltä tunteilta, eikö tämä osaa niitä käsitellä? Edelleen parisuhde ei ole terve jos pitää omia mielipiteitään varoa.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat naiset varmaan tuollaisessa tilanteessa odottavat oman miehen olevan lojaali omalle vaimolleen.
Kuuntele vaimoasi ja ole empaattinen.
Anna vaimosi kuitenkin itse aikuisena ihmisenä hoitaa omat ihmissuhteensa.
Tämä. Puolison murheita on kyllä hyvä kuunnella ja osoittaa myötätuntoa ikävän tilanteen johdosta. Kyseessä on kuitenkin vaimon ihmissuhde, jonka hoitaminen ei miehelle kuulu. Todella paljon täällä on ollut vaikka mitä ohjeita, miten vaimoa tulisi varovasti ohjailla ja miten miehen tulisi toimia sillanrakentajana jne. Ei tarvitse. Aikuinen osaa kyllä itse sopia riitansa, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
No mieti asiaa näin. Olet vaikka rassannut autoja koko ikäsi. Autosi moottorissa on sivuääni ja olet paikallistanut vian. Nyt olet ryhtymässä sitä korjaamaan ja mainitset siitä vaimollesi. Haluatko että vaimosi:
a) sanoo sinulle että olet ymmärtänyt väärin missä vika on ja että vaimosi voi lähettää sinulle linkin YouTube videoon missä opetetaan korjaamaan vika
b) sanoo että onpas hyvä kun saadan auto kuntoon
Huono vertaus. Kyse pitäisi olla jonkun miehen kaverin autosta ja vaihtoehdot pitäisi olla
a) kaveri sanoo miehelle, että on itse paikallistanut vian ja pyytää miestä korjaamaan asian x. Mies kuitenkin silti tutkimatta autoa on päättänyt, että hän korjaakin vian y. Vaimo sanoo miehelle, jos nyt ensin katsoisi, missä se vika on.
b) vaimo antaa miehen korjata auton päin p*rsettä ja ottaa riskin, että korjauksesta pitää itse virheen takia korjata vielä enemmän.
Vaikka vaimosi on väärässä, niin se ei estä sinua myötäelämästä hänen harmiaan. Voit kuunnella, sanoa jotakin ystävällistä ja siitä sitten pikku hiljaa, kun pahin vaimon kuohunta laantuu, puhua voisiko asiaan ottaa myös toisenkin näkökulman,
VAimosi on ilmeisesti itsepäinen ja epävarma. Huono yhdistelmä.
Pasisuhteen älylliseen osuuteen kuuluisi ottaa vastaan puolison eriävä näkemys, mutta se miten sen eriävän näkemyksen esittää vaatii joskus diplomaatin taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Voit ymmärtää vaimoasi ja olla hänen puolellaan olematta kuitenkaan tässä asiassa hänen kanssaan samaa mieltä.
En ole ikinä lukenut täältä tuollaista kommenttia jos kyse on ollut miehestä. Ettekö te muut naiset näe tätä, että naisia varjellaan juuri ikäviltä tunteilta paljon enemmän kuin miehiä, eikö se ole karhunpalvelus ihan kaikille? N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäisin varovasti saada vaimon näkemään asian ystävän kannalta vaikka hän varmasti suuttuukin sinulle. Teet vaimolle karhunpalveluksen menemällä hänen puolelleen. Tosin, ehkä aikuista ihmistä ei enää voi kasvattaa? Mutta sinun rehellisyytesi voisi auttaa vaimoa sopimaan riitansa ystävän kanssa? Sääli jos pitkä ystävyys loppuu väärinkäsityksen vuoksi, ole siis rohkea.
Kyllä normaali avoin ihminen kasvaa vielä aikuisenakin. Me ainakin mieheni kanssa edelleen kasvatamme toisiamme, rakkaudessa, ja ihan oppivaisia ollaan edelleen =)
N53
Avaan vielä, että se "kasvattaminen" on eniten peilinä oloa toiselle. Peilejä tarvitsemme ihan loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä lukenut täältä tuollaista kommenttia jos kyse on ollut miehestä. Ettekö te muut naiset näe tätä, että naisia varjellaan juuri ikäviltä tunteilta paljon enemmän kuin miehiä, eikö se ole karhunpalvelus ihan kaikille? N
Miten tämä liittyy tähän keskusteluun? Sinänsä olen kanssasi samaa mieltä, et naiset olemme keskimäärin herkkänahkaisempia kuin miehet. Mutta pysytään ap:n asiassa nyt kuitenkin =)
N43
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö tosiaan naiselle voi sanoa hänen olevansa väärässä? Onko hän jokin keskenkasvuinen? Kyllä naisen tulee pystyä kohdata kritiikki, siinä missä miehenkin, koska tuo on juuri se syy miksi miehet eivät puhu vaikeista asioista naisille, pelkäävät tämän ottamaan nokkiinsa. Pikkasen pistää ärsyttämään kaksoistandardit mitä naiset pitää yllä. Ja minäkin olen nainen, mutta olen opetellut sietämään myös negatiivista palautetta esim mieheltäni ja mies on alkanut uskaltaa myös kertoa omista tunteistaan. Ap kerro ja sano että tässä asiassa olet mielestäni väärässä, mutta se ei tarkoita ettenkö rakastaisi sinua. Ihme koti ja parisuhde jos ei asiallisesti omaa mielipidettä saa esittää.
Tämä. Mitä keskenkasvuisten pelleilyä. Tuollaisia nalkuttava ”voimakastahtoinen” eli v****mainen tiukkapipo ja perässä laahustava vaimon suututtamista varova joojoomies-pariskuntia tiedän montakin. Mihin ne aivot tipahtaa kun menee naimisiin?!? Surullinen elämä ja sääliksi käy molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mieti asiaa näin. Olet vaikka rassannut autoja koko ikäsi. Autosi moottorissa on sivuääni ja olet paikallistanut vian. Nyt olet ryhtymässä sitä korjaamaan ja mainitset siitä vaimollesi. Haluatko että vaimosi:
a) sanoo sinulle että olet ymmärtänyt väärin missä vika on ja että vaimosi voi lähettää sinulle linkin YouTube videoon missä opetetaan korjaamaan vika
Huono vertaus. Kyse pitäisi olla jonkun miehen kaverin autosta ja vaihtoehdot pitäisi olla
a) kaveri sanoo miehelle, että on itse paikallistanut vian ja pyytää miestä korjaamaan asian x. Mies kuitenkin silti tutkimatta autoa on päättänyt, että hän korjaakin vian y. Vaimo sanoo miehelle, jos nyt ensin katsoisi, missä se vika on.
b) vaimo antaa miehen korjata auton päin p*rsettä ja ottaa riskin, että korjauksesta pitää itse virheen takia korjata vielä enemmän.
Ei se ollut vertaus. No, kumpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika iso riski ap:lle, jos menee tuollaisia sanomaan.
Riski sanoa naiselle oma mielipide? Mitä lukua me oikein elämme 1980? Kyllä naiselle pitää saada sanoa oma mielipide ilman pelkoa, että tämä räjähtää tjmv. Onko nainen jotain mitä pitää varjella kaikilta ikäviltä tunteilta, eikö tämä osaa niitä käsitellä? Edelleen parisuhde ei ole terve jos pitää omia mielipiteitään varoa.
T Ä M Ä.
Vaikee sanoa kun ei tiedä mitä kunkin päässä liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
a) tietysti.
Mitä helvettiä?
Kuka nyt haluaa että autoa joutuu remppaamaan uudestaan?
Et tietenkään mene siihen. Se on loputon suo joka päättyy siihen, että vaimosi pitää sinua selkärangattomana ja eroaa. Sanot niinkuin miehen pitää eli lopeta tuo lässytys. Eikä sitten muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy tähän keskusteluun? Sinänsä olen kanssasi samaa mieltä, et naiset olemme keskimäärin herkkänahkaisempia kuin miehet. Mutta pysytään ap:n asiassa nyt kuitenkin =)
N43
Anteeksi olin aika epäselvä, siis ap sano mielipiteesi. Ainakin minä ajattelen niin, että kumppanin tulee oikaista jos huomaa toisen olevan väärässä, sehän on vain hyvä asia ja estää suurempien vahinkojen syntymisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas jännä, että naiselta vaadit tietynlaista käytöstä, mutta miestä et vaadi kestämään toisen suuttumusta. No, onhan sitä tutkittu paljon. Naiselta ei siedetä vihan ilmaisua, miehelle täysin ok.
En oo alkuperänen kirjottaja, mut vastaan silti. Tuossahan tuo sanoi et naisen tulee kestää miehen mielipide, tosta varmaan oot samaa mieltä? Sit sanot kuitenki et miehen tulis kestää naisen suuttumus. Ei tietenkään tartte noi on kaks eri asiaa ja just tosta toi alkuperänenki puhu. Miten se mies nyt vihaa tässä on ilmasemassa? Ymmärrätkö sä mitä luet, vai ymmärräks mitä haluut?
Vierailija kirjoitti:
Useimmat naiset varmaan tuollaisessa tilanteessa odottavat oman miehen olevan lojaali omalle vaimolleen.
Toi se ongelma usein taitaa ollakki, oletetaan et omat mielipiteet jakaa myös se mies, mukisematta. Ei helvetti mitä paskaa taas. Jos ei kestä et kumppani ei oo kaikes samaa mieltä ei kyl mun mielest voi kutsuu itteensä aikuseks. Me ainaki kysytää toisiltamme mielipiteitä ja pyritää ymmärtää eri näkökulmii. Tommenen suhde olis kamala.
Minä sanoisin, mutta ehkä en vain töksäyttäisi sitä ilmoille.