Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiäni painostetaan koronarokotteeseen hoitokodissa

Vierailija
02.05.2021 |

Olemme yhdessä puhuneet tästä ja hän ei rokotetta halua. Minusta hän saa tehdä kuten itse haluaa.

Nyt siellä on alettu uhkailla että jos ei suostu ottamaan rokotetta, hän ei saa tavata läheisiään.

Onko tämä nyt ihan oikein? Miten pitäisi toimia?

Kommentit (350)

Vierailija
141/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ota äitisi kotiisi hoidettavaksi.

Jos on muisti/monisairas ja itse käy töissä, yhtälö on ihan mahdoton.

Laiska ja itsekäs sinä olet.

Vierailija
142/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ymmärrättekö, että joku random kampaaja on ulkpuolinen suhteessa ihmisten potilastietoihin? Ei yrittäjä voi vaatia nähtäväksi ihmisten terveystietoja.

Se ei ole salassa pidettävä terveystieto, että sinut on rokotettu.

Kyllä se on. Kaikki terveydenhuollossa tehtävät toimenpiteet ovat salassapidon alaisia.

On olemassa rokotetodistus, joka on pakollinen joissakin tilanteissa. Jos ei halua sitä esittää, niin jättää sen asia tekemättä, esim matkustamasta tietyille alueille. Ja ainakin oma työnantaja on vaatinut tubi- ja salmonelltestit. Salmonellan joutuu testaamaan joka loman jälkeen.

Ei ole oikeutta vaatia koska terveystiedot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi irtisanoutua työstään ja ryhtyä omaishoitajaksi.

EI voi.

Jos vanhus on joutunut laitokseen, se tarkoittaa poikkeuksetta sitä, ettei häntä voi hoitaa enää kotona, sillä vanhukset hoidetaan mieluiten kotona kotihoidon kautta vaikka kuolemaan saakka, koska laitoshoito on ihan älyttömän kallista.

Vierailija
144/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa tavata, hoitoyksiköillä ei ole valtaa kieltää tapaamista. Aviin yhteys, jos niin tapahtuu.

Ei tietenkään saa tavata, jos ei viitsi huolehtia rokotuksella turvastaan. Hänen pitää edelleen pysyä eristyksissä, jottei saa tartuntaa. Kehota nyt hyvä ihminen äitiäisi ottamaan rokote. Ette kai ole ihan uunoja!

Vierailija
145/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska nähdä miten näille rokotusvastaisille käy, kun työnantajat vaativat rokotustodistuksen tai se vaaditaan kampaajalla, konserteissa, julkisessa liikenteessä jne. Muuttuuko ääni kellossa?

Ei muutu. Mutta ihmetyttää, jos ei yrittäjälle raha kelpaa.

Itse yrittäjänä kyllä ajattelen, ettei jollakin siivoojalla ole varaa käydä siivoamassa jonkun rokottamattoman luona ja altistaa muut asiakkaat koronalle. Eikä se, että itse sairastuu, mutta siitä nousisi sellainen haloo, että kaikki muut asiakkaat katoaisi, kun altistuminen tulee ilmi. Siinä on jo viranomaisten ja omaisten paineet on niin kovat, miten niin on päässyt käymään. Siinä yrityksen ja henkilön maine menisi.

Silloin kun ei vielä rokotetta edes ollut, niin onhan tässä mahdollisesti itse kukin aina jossain joutunut asioimaan ja asiakkaidenkin luona on koronaturvallisesti varmaankin siivottukin aina kun on rajoitteidenkin puolesta ollut mahdollista ja muutenkin on hommia tehty. Silloinkin on aina puolin ja toisin ollut ainakin teoreettinen sairastumisriski, kun oireettomanakin voi tartuttaa muita. Mutta ajathan muuttuu...

Eri

Tietysti muuttuu. Kotihoito oli minimissään, eikä siivoamaan menty riskin takia. Ja jos on toimiva tapa pienentää riskiä, niin on ihan silkkaa tuperyyttä olla käyttämättä sitä. Se hoitokodin asukas ilman rokotetta on paljon suurempi vaara muille kuin ne rokotetut ovat. Ja varmasti tuokin äiti ottaa muita lääkkei ja tutkimuksia yms. Jokaisessa lääkkeestä yms.on haittavaikutuksia. Usein hyödyt on suurempia kuin haitat. Rokotteessa on tietysti se, että se auttaa jos sen ottaa kaikki muut, vaikka ei itse ota sitä. Kipulääkkeessä ei.

Vierailija
146/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska nähdä miten näille rokotusvastaisille käy, kun työnantajat vaativat rokotustodistuksen tai se vaaditaan kampaajalla, konserteissa, julkisessa liikenteessä jne. Muuttuuko ääni kellossa?

Yrittäjällä on oikeus suojella omaa terveyttään. Jos yrittäjä sairastuu ja joutuu olemaan viikkoja pois työstä, se vaikuttaa talouteen. Jää myös työt hoitamatta ja asiakkaat ei saa palveluita. Parempi jättää yksi asiakas välistä kuin monen viikon/kuukauden työt. Lisäksi kun yrittäjä on itse terve, hän ei levitä tautia muihin asiakkaisiinsa.

Vierailija
147/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos verrataan esim Israelia ja Intiaa eli rokotettua maat ja rokottamatonta maata, niin ero on suuri. On silkkaa itsekyyttä olla ottamatta rokotusta. Luotetaan toisten ottamaan rokotussuojaan.

Israelilaiset saivat kokkontua joukkokoontumiseen ja seurasi kymmeniä välittömiä kuolemia. Elämä on vaikeaa, vaaroja täynnä.

Vierailija
148/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ymmärrättekö, että joku random kampaaja on ulkpuolinen suhteessa ihmisten potilastietoihin? Ei yrittäjä voi vaatia nähtäväksi ihmisten terveystietoja.

Se ei ole salassa pidettävä terveystieto, että sinut on rokotettu.

Kyllä se on. Kaikki terveydenhuollossa tehtävät toimenpiteet ovat salassapidon alaisia.

On olemassa rokotetodistus, joka on pakollinen joissakin tilanteissa. Jos ei halua sitä esittää, niin jättää sen asia tekemättä, esim matkustamasta tietyille alueille. Ja ainakin oma työnantaja on vaatinut tubi- ja salmonelltestit. Salmonellan joutuu testaamaan joka loman jälkeen.

Ei ole oikeutta vaatia koska terveystiedot!

Mitäs tykkäsit, jos meidän työntekijät eivät kävisi salmonellatesteissä Aasian yms. matkojen jälkeen?

Vierailija
149/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy piruuttasi tartuttamassa äitiisi korona. Oppii ehkä, jos jää henkiin.

Vierailija
150/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiska ja itsekäs sinä olet.

Itse olet tyhmä. Jos  vanhus on joutunut laitoshoitoon, ei voida hoitaa enää kotona.

Kotihoito kaikkein halvin, joten laitokseen pääsee vaan tosi huonokuntoiset, joihin ei kotona ole edes mahdolisuus hoitaa koska tarvitaan erikoisosaamista, erikoislaitteitakin, tippapulloa, nostolaitetta yms.

Vierailija
151/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjällä on oikeus suojella omaa terveyttään. Jos yrittäjä sairastuu ja joutuu olemaan viikkoja pois työstä, se vaikuttaa talouteen. Jää myös työt hoitamatta ja asiakkaat ei saa palveluita. Parempi jättää yksi asiakas välistä kuin monen viikon/kuukauden työt. Lisäksi kun yrittäjä on itse terve, hän ei levitä tautia muihin asiakkaisiinsa.

No sitten näin, mutta miten ihmeessä se minun rokotehalukkuuteeni pitäisi vaikuttaa, ottaako joku yrittäjä minua vastaan vai ei? Julkisia palveluja kuitenkin saa.

Vierailija
152/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy piruuttasi tartuttamassa äitiisi korona. Oppii ehkä, jos jää henkiin.

Se, joka toisille pahaa tahtoo - saa sen pahan itse. Näin se aina käy.

Vierailija
153/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaiset tartuttavat äidin ja äiti tartuttaa muihin asukkaisiin ja mahdollisesti myös henkilökuntaan. Asukkaat eivät ole varmasti ehtineet yksikään saada kahta rokotetta joko suojaisi myös muuntoviruksilta ja työntekijöidenkään kohdalta ei varmuutta. Yhdellä itsekkäällä omaisineen oikeus tappaa kaikki muut asukkaat pahimmillaan. Jos vain rokotetta saamaton vanhus kuolisi niin sillähän ei olisi mitään väliä kenellekään muulle. 

Nyt oikeasti. Miten ei mene perille. Rokote EI ESTÄ SAIRASTUMISTA EIKÄ TARTUTTAMASTA, se antaa mahdollisuuden välttää koronan VAKAVA muoto.

Eli sillä suojataan itseä, ei muita. Kyse ei ole normirokotteesta eikä se siis sisällä virusta.

Luoja sentään. Eli oman itsensä vuoksi kannattaa ottaa mutta pakottaa EI saa.

Miten tätä väärää infoa voi olla näin paljon. Puuh.

Vierailija
154/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok yrittähän valita asiakkaansa, jos haluaa van rokotettuja tai rokottamattomia ja joku suostuu sen kertomaan, mutta palkkatyössä oleva siivooja saattaa asua vaikka viiden rokottamattoman kanssa eimä työnantaja voi kontrolloida asiaa.

Vierailija
155/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten näin, mutta miten ihmeessä se minun rokotehalukkuuteeni pitäisi vaikuttaa, ottaako joku yrittäjä minua vastaan vai ei? Julkisia palveluja kuitenkin saa.

Onhan niitä rokottamattomia kampaamoja ja partureita yms palvelun tarjoajia, jotka ottavat rokottamattomia vastaan.

Vierailija
156/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vamhuksille ei nimenomaan suositella rokotetta koska vastereaktio voi viedä just hengen. On tä kumma kun pakotrtaan koekanniineiksi auktoriteetiuksovaisia vanhuksia, miksi ei rokoteta kolminelikymppisiä...

Vierailija
157/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos verrataan esim Israelia ja Intiaa eli rokotettua maat ja rokottamatonta maata, niin ero on suuri. On silkkaa itsekyyttä olla ottamatta rokotusta. Luotetaan toisten ottamaan rokotussuojaan.

Israelilaiset saivat kokkontua joukkokoontumiseen ja seurasi kymmeniä välittömiä kuolemia. Elämä on vaikeaa, vaaroja täynnä.

Ei pidä paikkaansa. Rokotusten vaikutus on nähtävillä selkeästi. Vahinko, että palestiinalaisalueisrn rokotukset tulee jälkijunassa.

Vierailija
158/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vamhuksille ei nimenomaan suositella rokotetta koska vastereaktio voi viedä just hengen. On tä kumma kun pakotrtaan koekanniineiksi auktoriteetiuksovaisia vanhuksia, miksi ei rokoteta kolminelikymppisiä...

Höpö höpö. Vanhusten kroppa ei edes vastareagoi.

Vierailija
159/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nähdään: Koko "rokote" on bluffia ja täynnä myrkkylientä.

Kyllä olettekin tyhmiä, kun uskotte.

Vierailija
160/350 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonoropotit.