Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis hirveä miten paljon urheileva teinipoika voi syödä! Miten saan hänet huolehtimaan itse siitä että saa tarpeeksi ruokaa?

Vierailija
02.05.2021 |

Hyvä kun syö, mutta oikeasti äskenkin keitin kattilallisen puuroa, marjoja puuroon, kananmunia, leipää, kurkkua, paprikaa ja tomaattia. Hyvällä ruokahalulla söi, mutta nyt on kuulema jo kamala nälkä. Paistoin sitten hänelle kanasuikaleita ja söi niiden kanssa loput vihannekset. Hieman huolettaa että tarjotaanko me edes riittävästi hänelle ruokaa. Tietää kyllä että mahdollisuus on aina ottaa ruokaa kaapista/tehdä, mutta ei itse siihen lähde. Ennemmin odottaa ja valittaa nälkää. Vaikka olen ostanut kaapit täyteen leipätarvikkeita, pähkinöitä, kananmunia, makaronia, jogurttia, marjoja, vihanneksia jne että olisi myös itse helppo tehdä. Mulla on myös 7kk ikäinen vauva, joten ihan koko aikaa en voi olla ruokaakaan taikomassa. Mitenhän saisin pojan ottamaan vähän enemmän vastuuta? On todella hoikka ja liikkuu niin paljon, etten yhtään kestä katsoa kun valittaa nälkää.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaat että kikkeli tarvitsee myös pörinääkin?

nälkä kasvaa syödessä.

Vierailija
42/44 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, löytyi kun etsin vinkkejä ja vertaistukea. Poika kohta 14 v, kiivas kasvupyrähdys päällä, treenaa kuusi kertaa viikossa kilpaurheilua (fudis + fyssatreenit) + 1-3 x 90 peliä päälle. Kundi on hoikka kuin vitsas ja pelkkää lihasta. En olisi osannut kuvitella, miten suuri ravinnon tarve voi olla, jäätävä nälkä on kahden tunnin välein. Arkena pitäisi olla 2 kunnon lämmintä ruokaa kotona, kun koulussa ei ehdi kunnolla syömään (iso koulu, syövät useassa vuorossa) eikä se kouluruoka taida kovin proteiini- ja energiapitoista edes olla. No, kai tämä jossain vaiheessa tasaantuu, tällä hetkellä elämä on yhtä kaupassakäyntiä ja ruuan kaapittamista sekä laittoa. Perheestä löytyy kaksi muutakin miespuolista, mutta ei mieskään, joka painaa noin tuplat tuohon urheiliijateiniin nähden syö läheskään yhtä paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin tekemään voileipiä alle kouluikäisenä.

Miksi lapsesi ei pysty samaan? Onko kehitysvammainen?

Vierailija
44/44 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 15v urheilijapoika joka syö lämpimän aterian kolme kertaa päivässä. Koulussa päivällä, iltapäivällä ennen treenejä ja treenien jälkeen. Kyllähän siinä aika paljon ruokaa pitää laittaa.

Laitan aina ekstraa ja pakastan ja/tai laitan jääkaappiin annoksia. Osaa itse lämmittää ne. Osaa myös tehdä pastaa, paistaa kanaa jne. 

Jos pelkkää voileipää vetäisi niin aika paljon saisin niitä tarvikkeita kotiin kantaa. Oikea lämmin ruoka on parempi idea. Ja tosiaan pojalle vastuuta ruoan laitosta niin oppii.