Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jäämässä asunnottomaksi. Miten autorahoitus ja kasko?

Vierailija
05.10.2026 |

Eli jään puolentoista kk päästä asunnottomaksi kun vuokrasoppari päättyy enkä ole löytänyt uutta kohtuuhintaista asuntoa.

Minulla on autorahoitus ja siihen pakollinen kasko. Eihän niitä irtisanota vaikka osoite on poste restante jonkin aikaa?

Onko jollakin tietoa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoltoista kuukautta aikaa hei kamoon!

Vierailija
2/14 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis nyt jo tyytynyt jäämään asunnottomaksi. Voit sitten asia siellä autossasi. Eihän puolessatoista kuukaudessa ehdi millään löytää toista asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi olla että löydänkin mutta tällä hetkellä ei ole mitään tarjolla eli täytyy varautua siihen että olen jonkin aikaa asunnoton.

Myös luottokortti ja muut mietityttää.

Olen todella tiukilla nyt taloudellisesti eli ei ole nyt varaa vuokrata mitään ns normihintaista asuntoa.

Mutta se nyt ei ollut keskustelun pointti vaan se miten velkojat ja vakuutusyhtiö suhtautuu tähän kun en halua tähän paskaan vielä luottotietoja ja kaikkea muutakin menettää.

Ap

Vierailija
4/14 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne irtisanotaisiin? Mitä sanoo sopimusehdot?

Vierailija
5/14 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule sillä lailla, että jos maksat autolainasi ja kaskosi ajallaan, niin niihin ei muutoksia tehdä.

Vierailija
6/14 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sun äipältä , voitko olla kirjoilla hänen osoitteessaan.

Vierailija
7/14 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näille mene osoitteenmuutokset muutenkaan automaattisesti perille, joten mistä he saisivat edes tietää asiasta? Ja asunnottomillakin on oikeus ostaa luotolla.

Vierailija
8/14 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No monessa paikassa on että pitää olla vakituinen osoite. En tiedä mihin uskoa.

Ap

Vierailija
9/14 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No monessa paikassa on että pitää olla vakituinen osoite. En tiedä mihin uskoa.

Ap

Sopimuksentekohetkellä vaaditaan jonkunlainen osoite. Ja onhan sulla asunnottomanakin se poste restante -osoite. Turhaan panikoit, sopimuksen päättämiselle ei ole mitään perustetta.

Vierailija
10/14 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai nykyään postikirjeenä mitään toimiteta. On sulla tiedot lyhennykseen/lyhennyksiin. Ja laskun voit tilata suoraan pankkitilillesi, se on e-lasku.

Vierailija
11/14 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä asunnottomuus tai poste restante -osoite ei normaalisti automaattisesti lopeta autorahoitusta tai kaskoa. Rahoitussopimuksen ja vakuutuksen ehdot kannattaa kuitenkin tarkistaa omalta rahoitus- ja vakuutusyhtiöltä, ja muuttuneesta osoitteesta/asumistilanteesta ilmoittaa niille. Erityisen tärkeää on, että rahoituserät ja vakuutusmaksut tulevat maksetuiksi ja yhtiö saa yhteydenottotiedot.

Vierailija
12/14 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsinki,tampere jne paikkakunnilta voi postista saada poste restante osoitteen. jos sukulaiset suostuu myös esim.sukulaiselle tai ystävälle voi mennä väliaikaisen osoitteen posti.väliaikainen postiosoite on myös postin osoite muutos kentän valikossa.

eli voit saada laskuja ja maksaa niitä kyllä ja pitää autosi.

katso, pori,lieksa, sastamala jne paikkakuntien asuntoja ne on halvempia kuin tampere tai helsinki. osta teltta ja talvimakuupussi varalta jos menee aikaa uuden asunnon etsimiseen voit yöpyä autossa tai leirintäalueella jossa maksu ja pesu ja suihkutilat ehkä myös joku ulkogrilli paikka ruuan tekoon.

Vierailija
13/14 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvi tulee joten vaikea nyt yöpyä autossa muuton ajan. kysy ystäviltä ja sukulaisilta varastotilaa tavaroille ja yösijaa kun muutto kesken. voit myös myydä tavaroita joita et tarvitse jossain vinted tai tori jutuissa saat kassaa kuntoon uuteen asuntoon.

Vierailija
14/14 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit muuttaa mun luo, mulla on ylimääräinen huone. Enkä muutenkaan ole juuri kotona. N42, TKU

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän