Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä sanoo, ettei vielä ole oikea aika mennä naimisiin tai muuttaa edes yhteen, kuulemma "joskus sitten" on oikea aika

Vierailija
01.05.2021 |

Tiedän, pitäisi jo noilla otsikon spekseillä erota. Olen 42, mies 45, yhdessä kolme vuotta. Asutaan erikseen. Mies eronnut 10 vuoden avioliitosta, viikonloppuisä, mulla ei aiempaa avioliittoa eikä lapsia. Kätevä suhde miehelle, oma tila, oma vapaus, mutta kuitenkin saa kivan parisuhteen ja seksiä. Mä haluaisin noiden lisäksi yhteisen kodin ja mielellään myös naimisiin. Yhdessä asuminen olisi jo taloudellisestikin järkevää,hullua maksaa kahdesta asunnosta, samalla rahalla saataisiin parempi jos maksettaisiin puoliksi. Lisäksi mulla on toive ihan oikeaan vakiintuneeseen suhteeseen, mikä mulle tarkoittaa avioliittoa. Mies sanoo aina "no kyllä sitten myöhemmin", "ei ole oikea aika vielä", "mihin sulla on kiire" jne jne.

Ja tosiaan TIEDÄN, ettei fiksu nainen katselisi tuollaista "kattellaan" miestä niinkuin nyt olen tehnyt. Toki rakastan miestä ja olen häneen kiintynyt, siksi ero tuntuu vaikealta mutta myönnän, vaikea erota myös siksi että 40+ vuotiaana tuntuu ahdistavalta sekä jäädä loppuiäkseni yksin tai joutua taas pyörittäämään Tinderiä. Mies on monin tavoin hyvä, hyvännäköinen, hyvät elintavat, kohtelias, vastuullinen,fiksu, älykäs, joten vähempään en enää tyytyisi mutta tuskin samanlaista pakettia enää saisin. Ahdistaa ja siksi varmaan avaudun pikku skumppapäissä tänne tästä.

Kommentit (263)

Vierailija
1/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taitaa pyörittää jotain toistakin naista? Se olisi hankalampaa jos olisitte saman katon alla...

Vierailija
2/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jotenkin katkera naisille avioliiton jäljiltä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies taitaa pyörittää jotain toistakin naista? Se olisi hankalampaa jos olisitte saman katon alla...

Veikkaanpa, että enemmän hänellä on vaan oman tilan ja reviirin kaipuu. Vaikka toisaalta elämä on opettanut, että melkein kuka tahansa vaikka ei heti päältä uskoisi, voi olla pettäjä. 

ap 

Vierailija
4/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se jotenkin katkera naisille avioliiton jäljiltä? 

oli ilmeisesti riitaisaa ja kireää ilmapiiriä avioliiton vikat vuodet ja ilkeä ero. Nyt lastensa äitiin asialliset välit. Välillä riidan aikana saattaa ottaa ns pahimana loukkauksena esiin, että olen kuulemma pahempi mitä tämä ex. 

ap 

Vierailija
5/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosiaan vain näppärä pano jolta saa silloin kun haluaa. Jos olisitte 10+ vee nuorempia tai vaihtoehtoisesti ”olleet yhdessä” vasta kuukausia, ei vuosia, niin sitten sanoisin että mitä hätäilet ja hoppuilet.

Mutta olette yli 40v ja olleet yhdessä 3v. Unohda koko juttu. Joko hyväksyt että olette randomisti yhdessä ja avoimessa suhteessa tai sitten eroatte. Mies nimittäin takuuvarmasti tapaa ja panee myös muitakin.

Vierailija
6/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että et ole sille riittävän hyvä. Jos nainen on täydellinen 10 niin mies pyytää vaimoksi ihan saman tien. Tosin näitä naisia on harvassa. Saattaa olla, että hän ei halua kiirehtiä. Saattaa myös olla, että siellä on joku toinen. Mutta ei kannata vielä luovuttaa. Ihan miehenå kommentoin - voi olla että saat siitä hyvän miehen kun et painosta.

Vierailija
7/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tosiaan vain näppärä pano jolta saa silloin kun haluaa. Jos olisitte 10+ vee nuorempia tai vaihtoehtoisesti ”olleet yhdessä” vasta kuukausia, ei vuosia, niin sitten sanoisin että mitä hätäilet ja hoppuilet.

Mutta olette yli 40v ja olleet yhdessä 3v. Unohda koko juttu. Joko hyväksyt että olette randomisti yhdessä ja avoimessa suhteessa tai sitten eroatte. Mies nimittäin takuuvarmasti tapaa ja panee myös muitakin.

No aika pitkälle viety johtopäätös toi, että panee satavarmasti muita. Tähän en nyt kuitenkaan ensisijaisesti usko. Koen kyllä olevani mielelle rakastettu ja tärkeä, mutta mahdollisesti oma elämä ja oman tilan kaipuu on hänelle kaikista rakkainta. Vähän kuten nuoruuteni suosikkisarjassa Sex and the Cityssä Samantha totesi yhdelle rakastamalleen miehelle; I love you, but I love me more. 

ap

Vierailija
8/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että et ole sille riittävän hyvä. Jos nainen on täydellinen 10 niin mies pyytää vaimoksi ihan saman tien. Tosin näitä naisia on harvassa. Saattaa olla, että hän ei halua kiirehtiä. Saattaa myös olla, että siellä on joku toinen. Mutta ei kannata vielä luovuttaa. Ihan miehenå kommentoin - voi olla että saat siitä hyvän miehen kun et painosta.

Jos nyt ihan rehellinen olen, niin juuri tuo lihavoitu lause on se minkä pelkään olevan totta. Ahdistaa ja itkettää. Olisi ihan hirveää, jos mies vaikka töiden puolesta tapaisi jonkun naisen, ihastuisi, pitäisi täyden kympin naisena, laittaisi minun kanssa poikki, alkaisi seurustella ja lopulta menisi tuon kympin naisen kanssa naimisiin. En tiedä miten sellaisesta voisi päästä yli. 

ap 

Vierailija
9/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sex and the City. Naisten oppikirja. Hohhoijaa.

Kirjailijakin oli niin ihanaa ikisinkkua että, kunnes munasolun tupsahti pölyksi ja tajusi haluavansa miehen, lapsia ja perheen. Too late. Vastaava tapaus Charlize Theron, kuuma mimmi juu, nuorena, kun ei halunnut omia lapsia ja miestä. Haki Afrikasta muksut ja nyt vinkuu kun kukaan ei tule leikkimään isiä niille.

Vierailija
10/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sex and the City. Naisten oppikirja. Hohhoijaa.

Kirjailijakin oli niin ihanaa ikisinkkua että, kunnes munasolun tupsahti pölyksi ja tajusi haluavansa miehen, lapsia ja perheen. Too late. Vastaava tapaus Charlize Theron, kuuma mimmi juu, nuorena, kun ei halunnut omia lapsia ja miestä. Haki Afrikasta muksut ja nyt vinkuu kun kukaan ei tule leikkimään isiä niille.

Ei Sex and the City ole mikään oppikirja, se on viihdyttävä sarja mitä katsoin vuosituhannen vaihteessa mielelläni. Joitain hyviä sitaatteja jäänyt itselleni elämään, kun olen huomannut vastaavan kuvion omassa elämässäni, siinä kaikki. Minusta tuo "I love you, but I love me more"-ilmiö on ihan todellinen siinä kohtaa, kun ihminen ei rakasta toista tietyllä tavalla tarpeeksi, että olisi valmis tekemään erinäisiä kompromisseja. 

ap 

Vierailija
11/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin mies oli tuollainen. Olivat varmaan 10 vuotta yhdessä ennen kuin mies esitteli edes äidilleen joka asuu samassa kaupungissa. Lopulta miees peri mummonsa kämpän ja muuttivat sinne kuitenkin kaksin kun mies ei uskaltanut yksin. Ovat nyt siis avopari kuitenkin.

Tuollaisia miehiä on mutta voisitha koettaa myös niin, että sanot mitä haluat ja jätät miehen miettimään. Siis uhkailet erolla. Mies varmaan tajuaa saman kuin sinäkin, yksinäinen Tinder.elo odottaa.

Vierailija
12/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää odottelemaan milloin mies olisi valmis yhteen muuttoon ja avioliittoon. Sitä päivää ei välttämättä tule. Olette kuitenkin jo olleet yhdessä useamman vuoden.

Voi olla että mies ei haluakaan pitkän avioliiton jälkeen enää sitoutua yhtä vakavasti, mutta toisaalta ei haluaisi olla täysin yksinkään. Siinäkään ei ole mitään pahaa, mikäli sellainen järjestely sopisi molemmille.

Jos haluat avioliiton ja yhteisen kodin, niin kyseisen miehen kanssa et välttämättä niitä saa.

Vierailija
13/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet +40v lapseton ja vasta 3v yhdessä miehen kanssa jolla oli jo avioliitto, omat lapset.

Mitähän sinulla olisi miehellesi muuta tarjota kuin sitä sex on The cityä? Tuossa tilanteessa mies ei kyllä halua enää toistaa samaa settiä. Voit unohtaa naimisiin menon, siitä ei yksinkertaisesti ole nykyään miehelle muuta kuin haittaa. Voi hän sinusta välittää mutta epäilen että haluaa laittaa ikinä enään ns. kaikkia munia samaan koriin, jo kokemansa perusteella.

Avioliiton myötä miehelle nousee vastamäkiä ja hän on velvollinen luomaan naiselle myötämäkiä. No thanks.

Vierailija
14/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että pitääkö mies sinua vain varalla ja sitten kun löytää ns. paremman niin vaihtaa lennosta?

Vierailija
15/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särähti suhteessanne: Yhdessä asuminen olisi taloudellisesti helpompaa?Mies on kokenut avioliiton ja avioeron helvetin.Miksi samaan lähtisi enää,on lapset kaikki?Jos teillä toimii kaikki muu,mutta ei yhteen mutto ja avioliitto? Haluat enemän? Ota itsestäsi niskasta kiinni ja lopeta suhteesi.Kyllä sinä jonkun löydät,joka haluaa samoja asioita.On kuitenkin viikonloppu Isä ,lapset pieniä.Lapset painaa pelissä enemän kuin sinä.Asetaa lasten edun numero 1. Mikä on oikein!Tyydy kohtaloosi tai lähde lätkii!

Vierailija
16/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jää odottelemaan milloin mies olisi valmis yhteen muuttoon ja avioliittoon. Sitä päivää ei välttämättä tule. Olette kuitenkin jo olleet yhdessä useamman vuoden.

Voi olla että mies ei haluakaan pitkän avioliiton jälkeen enää sitoutua yhtä vakavasti, mutta toisaalta ei haluaisi olla täysin yksinkään. Siinäkään ei ole mitään pahaa, mikäli sellainen järjestely sopisi molemmille.

Jos haluat avioliiton ja yhteisen kodin, niin kyseisen miehen kanssa et välttämättä niitä saa.

Olen samaa mieltä kanssasi ja näitä asioita pyörittelen itsekin päässäni. Toisaalta täytyy olla realisti: jos eroan, jään luultavasti yksin. En ole valmis kelpuuttamaan ketä tahansa vastaantulevaa, esim. alkoholia reippaasti käyttävää miestä, avioliittoon kanssani tai edes suhteeseenkaan. Mutta järjen tasolla ymmärrän, että ei pidemmän päälle ole hyvä olla suhteessa, jossa en saa sitä mitä haluan ja katkeruuden tunteita alkaisi jossain vaiheessa nousta pintaan. 

ap 

Vierailija
17/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP! Olet kumminkin sen ikäinen, että lapsia et tule enää saamaan, joten mikään pakko ei ole suhteessa kärvistellä tai etsiä mahdollisimman nopeasti uutta. Mies ei ota sinua vakavasti vaan haluaa poimia rusinat pullasta, eli säilyttää vapautensa mutta samalla pitää jotain joka välittää (ja antaa pesää). Jätä mies ja etsi rauhassa uutta. Onhan noita tarinoita, missä se sielunkumppani on tavattu vanhainkodissa.

Vierailija
18/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät tietenkin tinderin laulamaan jo näin etukäteen! Sitten jos siellä tärppää, niin eroat. Saat kai sinäkin elää omalla tavallasi, kun hänkin kerran elelee omalla tavallaan?

Itse sanoin miehelleni vuoden jälkeen, että selvä homma, minä haluan suhteen jossa ei katsella, vaan muutetaan saman katon alle, ja mennään myös naimisiin, että ikävä jos sinä et samaa halua. Ei kai tässä sitten auta kuin erota, niin ei tuhlaannu kummankaan aikaa. Yhdessä ollaan asuttu nyt 6v ja oltu 5 v naimisissa.

Vierailija
19/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele jatkamaan, jos nykyinen järjestely ei sulle sovi. Olin itse ihan yhtä naiivi kuin sinäkin ja mies roikotti mua lyhyessä narussa yli 10 vuotta, kunnes löysi 20 vuotta nuoremman likan, jonka kanssa muutti heti yhteen, meni naimisiin ja teki lapsen. 

Vierailija
20/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen että pitääkö mies sinua vain varalla ja sitten kun löytää ns. paremman niin vaihtaa lennosta?

No ihan samaa minäkin mietin ja olen tätä mieheltä suoraan kysynytkin erinäisten riitojen yhteydessä. Riidat tulleet siis siitä, kun olemme keskustelleet minun aloitteestani yhteenmuutosta ja miehen asenteesta avioitumista kohtaan. 

ap