Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset palaavat isältään aina epäsiisteinä ja ns. likaisena

Vierailija
30.04.2021 |

En vaan enää jaksa. Joka perjantai menee pilalle kun lapset palaavat niin asiattomat näköisinä takaisin. Ostan heille aina uusia tarvikkeita ja vaatteita ja yritän ottaa pois päältä niitä mitä isä on laittanut, mutta aina se löytää jostain kaapin pohjalta jotain pienempää ja kamalampaa. Lapset ovat aina ihan multaisia, hiukset kampaamatta, naama pesemättä ja liian pienet vaatteet päällä.

Olen yrittänyt sanoa, ei tehoa, olen yrittänyt ostaa parempaa vaatetta sinne, ei auta...

Tänään lapset palasivat takaisin niin että molemmat oli värittänyt mustalla tussilla naamansa (koska Vappu) ja isä vain antanut olla, hiukset harjaamatta, sekaisin, liian pienet housut päällä ja hihattoman paidat (ja tuolla on vielä kylmä).

Ahdistaa minkä näköisenä mies antaa heidän kulkea tuolla ja itsellä menee rahaa kun joutuu aina ostamaan tänne uutta, kun mies ei laita asiallisia vaatteita päälle tänne kun ”palauttaa”.

Mitä te tekisitte? Hävettää välillä nähdä miten lapset liikkuu tuolla ulkona.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos leikkaan su ja näen häntä to/pe, niin ovat jo niin pitkät, että välillä olleet verillä. En tiedä lasten kynsien kasvuvauhtia noin muuten. 

Verillä? Miksi pitkät kynnet verestäisi? Liian lyhyet saattaakin verestää.

Vierailija
22/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisin?

Keksisin paremman provon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äitinä pengoin appivanhempien vintiltä miehen lasten vaatteet ja puin ne meidän lasten päälle. Tottakai pesin ne eka. Meillä myös luettiin mieheni lapsuuden kirjoja ja satuja ja jopa appivanhempien. Vanhempia on joka lähtöön.

Vierailija
24/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä tuo vaatetus nyt on aika pieni ongelma. Tapaavat kuitenkin toista vanhempaa ja ovat ilmeisen toimeliaita kun puuhaavat ulkona. Valitettavasti et voi vaikuttaa, miten toinen vanhempi lapset pukee, jos kaikki perustarpeet ja muut tulee asiallisesti hoidettua. Koita kestää. Erosit varmaan ihan sen takia, ettei tarvitsisi enää naputtaa ja olla eri mieltä joka asiasta, nauti nyt siitä ja koita päästä yli.

Vierailija
25/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä sillä on, miltä ne lapset näyttävät ja kuinka kauhtuneissa vaatteissa kulkevat jos kotoa kotiin menevät?

Koulustahan nuo tulevat ja näkee aivan selkeästi että edellispäivän likaa esim naamassa tai käsissä. Tytön tukka on aina ihan takuilla ja selkeästi huomaa ettei sitä harjata läheskään päivittäin. Ehkä olen nipo, mutta koen että koulussa pukeudutaan siististi ja näytetään puhtaalta. Kotona saa temmeltää ja leikkiä ulkona, mutta kädet pitäisi niiden multaleikkien jälkeen pestä.... tai illalla edes mennä suihkuun. Ap

Vierailija
26/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysää nyt vähän sitä nutturaa.

Vierailija
27/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos leikkaan su ja näen häntä to/pe, niin ovat jo niin pitkät, että välillä olleet verillä. En tiedä lasten kynsien kasvuvauhtia noin muuten. 

Jo neljässä päivässä kasvaa pitkät kynnet? Miten ne on verillä, hä? Vaikka mä välillä kasvatan kynsiä (ja siinä kestää) ei ne vuoda verta.

Vierailija
28/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaistun vähän. Meillä on viikko-viikko -systeemi ja aina isältä palatessaan lapsella on jotenkin epäsiisti olemus: hiukset sekaisin, kynnet leikkaamatta, kamalat vaatteet. Olen esimerkiksi kynsien leikkuusta huomauttanut monesti, mutta mies ei koskaan tätä tee. 

Exäni pitää itseään myös maailman parhaimpana ihmisenä ja vanhempana, joten hänen viikollaan lapsessa ei ole koskaan mitään vikaa. Eli kun lapsi esim. puri kynsiään, hänellä oli selkeitä TIC-oireita, ääntämisongelmia tai muita näkyviä vaivoja, niin ihme ja kumma ne hävisivät aina siksi aikaa, kun lapsi oli eksälläni. Eksäni suora lainaus "hän ei tee sitä minun viikollani". Yritä nyt tuollaisen kanssa keskustella..

Ehkä olet sellainen jatkuvasti päsmäröivä vilijonkka-äiti jonka ympärillä lapsi on hieman varpaillaan kokoajan nuo oireet ovat seurausta siitä... Ehkä siellä isällään stressi helpottaa kun ei tarvitse esimerkiksi miettiä muodinmukaista pukeutumista.

Hienosti vedetty mutkat suoriksi.

Ei, olen ihan tavallinen äiti, joka haluaa, että jos lapsella on joku ongelma, niin isäkin sen huomaa. Mutta usein ei, koska isä on joko pelaamassa/tekemässä omia asioita ja kaikki lapsen perustarpeet ja ongelmat jäävät näin huomaamatta.

Lisäksi kyse ei ole muodista. Kyse on siitä, että jos tarhatädit huomauttelevat lapsen epäsiisteydestä vain isä-viikolla, niin siinä saattaa olla jotain perää. Ja ei, emme käytä merkkivaatteita. En vain halua, että lapsi on reikäisissä vaatteissa tai että häntä kiusataan ulkonäön vuoksi. 

Ja mitä rentouteen tulee, niin eksäni on epärennoin ihminen, jonka olen koskaan tavannut. Eikä tämä ole pelkästään oma mielipiteeni.

Vierailija
29/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä tuo vaatetus nyt on aika pieni ongelma. Tapaavat kuitenkin toista vanhempaa ja ovat ilmeisen toimeliaita kun puuhaavat ulkona. Valitettavasti et voi vaikuttaa, miten toinen vanhempi lapset pukee, jos kaikki perustarpeet ja muut tulee asiallisesti hoidettua. Koita kestää. Erosit varmaan ihan sen takia, ettei tarvitsisi enää naputtaa ja olla eri mieltä joka asiasta, nauti nyt siitä ja koita päästä yli.

Eli nyt kun otan anonyymina puheeksi tälläisen niin olen täysnipo ja oli oikein että erosin? Nyt ihan oikeasti. Ihan normaali ihminen täällä, en mikään pirttihirmu. Miksi pitää heti maalata se niin vääristynyt kuva ihmisestä yhden ajatuksen takia?

Se on hyvä että sinua ei kiinnosta jos lapsesi on aina likaisen näköisinä koulussa, älä sitten kommentoi. Itse kysyin, kun olen tätä vuosia seurannut ja tänään alkoi oikeasti ekan kerran itkettää kun jotenkin haisevatkin pahalle ja tuli niin huono olo äitinä.

Ap

Vierailija
30/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä sillä on, miltä ne lapset näyttävät ja kuinka kauhtuneissa vaatteissa kulkevat jos kotoa kotiin menevät?

Koulustahan nuo tulevat ja näkee aivan selkeästi että edellispäivän likaa esim naamassa tai käsissä. Tytön tukka on aina ihan takuilla ja selkeästi huomaa ettei sitä harjata läheskään päivittäin. Ehkä olen nipo, mutta koen että koulussa pukeudutaan siististi ja näytetään puhtaalta. Kotona saa temmeltää ja leikkiä ulkona, mutta kädet pitäisi niiden multaleikkien jälkeen pestä.... tai illalla edes mennä suihkuun. Ap

Etpä ole itsekään opettanut kouluikäistä lastasi hiuksiaan harjaamaan.

Anna lasten olla lapsia, äläkä pidä niitä egonpönkitys-koriste-esineinäsi. 

Vierailija
31/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluikäisen lapsen pitää osata harjata hiuksensa ihan omatoimisesti. Sama juttu siisteyden kanssa. Et ole opettanut lapsiasi ihmisten tavoille ja siksi ovat likaisia ja takkuisia. 

Vierailija
32/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama pesemättä? Itse pesen naaman tosi harvoin, ettei tulisi ryppyjä.

Vierailija
33/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaistun vähän. Meillä on viikko-viikko -systeemi ja aina isältä palatessaan lapsella on jotenkin epäsiisti olemus: hiukset sekaisin, kynnet leikkaamatta, kamalat vaatteet. Olen esimerkiksi kynsien leikkuusta huomauttanut monesti, mutta mies ei koskaan tätä tee. 

Exäni pitää itseään myös maailman parhaimpana ihmisenä ja vanhempana, joten hänen viikollaan lapsessa ei ole koskaan mitään vikaa. Eli kun lapsi esim. puri kynsiään, hänellä oli selkeitä TIC-oireita, ääntämisongelmia tai muita näkyviä vaivoja, niin ihme ja kumma ne hävisivät aina siksi aikaa, kun lapsi oli eksälläni. Eksäni suora lainaus "hän ei tee sitä minun viikollani". Yritä nyt tuollaisen kanssa keskustella..

Ehkä olet sellainen jatkuvasti päsmäröivä vilijonkka-äiti jonka ympärillä lapsi on hieman varpaillaan kokoajan nuo oireet ovat seurausta siitä... Ehkä siellä isällään stressi helpottaa kun ei tarvitse esimerkiksi miettiä muodinmukaista pukeutumista.

Hienosti vedetty mutkat suoriksi.

Ei, olen ihan tavallinen äiti, joka haluaa, että jos lapsella on joku ongelma, niin isäkin sen huomaa. Mutta usein ei, koska isä on joko pelaamassa/tekemässä omia asioita ja kaikki lapsen perustarpeet ja ongelmat jäävät näin huomaamatta.

Lisäksi kyse ei ole muodista. Kyse on siitä, että jos tarhatädit huomauttelevat lapsen epäsiisteydestä vain isä-viikolla, niin siinä saattaa olla jotain perää. Ja ei, emme käytä merkkivaatteita. En vain halua, että lapsi on reikäisissä vaatteissa tai että häntä kiusataan ulkonäön vuoksi. 

Ja mitä rentouteen tulee, niin eksäni on epärennoin ihminen, jonka olen koskaan tavannut. Eikä tämä ole pelkästään oma mielipiteeni.

Mutta lapsen mielestä voi olla rennompi kuin nipoäiti ja nipottavat tarhatädit. Siksi ei oireile isällään. 

Vierailija
34/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 vielä jatkaa. Lisäksi eksäni kokee lapsuutensa ja 80-90-luvut todella nostalgisina. Hänen mielestään on ollut todella cool pukea ne 90-luvun todella kulahtaneet lama-ajan vanhat lapsuudenvaatteensa meidän lapsen päälle. Tavallaan ymmärrän häntä, mutta jos vaate on jo todella kulahtanut ja 40-vuotta vanha, niin ei sekään nyt ihan tervepäistä ole. Lisäksi, kuka lapsi on koskaan millään vuosikymmenellä halunnut kulkea vanhempiensa vaatteissa. Olivatpa he miten makeita persoonia tahansa? Ei kukaan. Ja ei, eksälläni ei ole pulaa rahasta, joten ei ole siitäkään kyse. Hän on vain idiootti.

Mä käytin nuorena paljon isoäitini mekkoja ja oma teinitytär käyttää nykyään mun ysäriltä säästettyjä vaatteita.

Tiedän paljonkin ihmisiä, joille kelpaa vanhempiensa vaatteet, oli coolia tai ei.

Tän kirjoituksen perusteella sä vaikutat enemmän idiootilta tavistamppaajalta kuin eksäsi.

Vierailija
35/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamalaa.

Hengissä ja ruokittuna kuitenkin, se lienee pääasia?

Vierailija
36/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI OI MIKSI te olette niiin ilkeitä ja negatiivisia!! Miksi täältä ei koskaan saa mitään järkevää keskustelua tai mukavia ja tsemppaavia vastauksia! Ihan oikeasti! Muutenkin niin huono päivä, huono fiilis, inhottaa kun ei voi olla joka päivä lasten elämässä. Pliis. Ei tartte aina olla niin ilkeä! Ap

Vierailija
37/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI OI MIKSI te olette niiin ilkeitä ja negatiivisia!! Miksi täältä ei koskaan saa mitään järkevää keskustelua tai mukavia ja tsemppaavia vastauksia! Ihan oikeasti! Muutenkin niin huono päivä, huono fiilis, inhottaa kun ei voi olla joka päivä lasten elämässä. Pliis. Ei tartte aina olla niin ilkeä! Ap

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Itse haukut lapsiasi ja puhut heistä ja isästään negatiiviseen ja ilkeään sävyyn. Ei sellaiseen vaan voi vastata mukavilla tsemppiviesteillä. 

Vierailija
38/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 vielä jatkaa. Lisäksi eksäni kokee lapsuutensa ja 80-90-luvut todella nostalgisina. Hänen mielestään on ollut todella cool pukea ne 90-luvun todella kulahtaneet lama-ajan vanhat lapsuudenvaatteensa meidän lapsen päälle. Tavallaan ymmärrän häntä, mutta jos vaate on jo todella kulahtanut ja 40-vuotta vanha, niin ei sekään nyt ihan tervepäistä ole. Lisäksi, kuka lapsi on koskaan millään vuosikymmenellä halunnut kulkea vanhempiensa vaatteissa. Olivatpa he miten makeita persoonia tahansa? Ei kukaan. Ja ei, eksälläni ei ole pulaa rahasta, joten ei ole siitäkään kyse. Hän on vain idiootti.

Mä käytin nuorena paljon isoäitini mekkoja ja oma teinitytär käyttää nykyään mun ysäriltä säästettyjä vaatteita.

Tiedän paljonkin ihmisiä, joille kelpaa vanhempiensa vaatteet, oli coolia tai ei.

Tän kirjoituksen perusteella sä vaikutat enemmän idiootilta tavistamppaajalta kuin eksäsi.

Me puhutaan nyt LAPSISTA eikä aikuisista. Ei ole lapsen edun mukaista laittaa rikkinäisiä vaatteita, jotka eivät esim. pidä vettä. Vintage ym. on nyt täysin eri asia. Lapsella täytyy olla vatteet, jotka pitävät vettä ja pitävät lapsen lämpimänä. Näin ei ole meillä ollut. 

Vierailija
39/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen isä, jonka luona taaperoikäiset asuivat kesällä ja kun menimme käymään, lasten paidat olivat suorastaan liasta kovat. Pitivät niitä jatkuvadti aamusta iltaan ja ehkä öisinkin. Ja muutenkin näyttivät ihan peikonpoikasilta. No nyt ovat korkeakoulutettuja ja erittäin siistin näköisiä aikuisia.

Vierailija
40/61 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt kun otan anonyymina puheeksi tälläisen niin olen täysnipo ja oli oikein että erosin? Nyt ihan oikeasti. Ihan normaali ihminen täällä, en mikään pirttihirmu. Miksi pitää heti maalata se niin vääristynyt kuva ihmisestä yhden ajatuksen takia?

Se on hyvä että sinua ei kiinnosta jos lapsesi on aina likaisen näköisinä koulussa, älä sitten kommentoi. Itse kysyin, kun olen tätä vuosia seurannut ja tänään alkoi oikeasti ekan kerran itkettää kun jotenkin haisevatkin pahalle ja tuli niin huono olo äitinä.

Ap

Ehkäpä reaktio on tällainen koska oletus on että jos oikeasti olisi päällä varsinainen jatkuva lapsen laiminlyönti tai jopa heitteillejättö niin silloin valitukset olisivat vetämässä jossain muualla kuin mammapalstalla.

Jos tilanne ei oikeasti vaadi tai ylitä viranomaisten puuttumiskynnystä niin se on sitten lähinnä mielipidekysymys siitä että millä tavalla asiat tulee hoitaa. Tässä tapauksessa taidetaan olla jossain välimaastossa jos kerran asiasta on kuitenkin huomautettu, toivottavasti huomauttavat myös isälle.