Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kaipaa lisää omaa aikaa ja rauhaa - vinkkejä?

Vierailija
30.04.2021 |

Meillä mies on nyt koronan aikana usein kertonut kuinka tarvitsee lisää omaa aikaa ja haluaa olla rauhassa. Ymmärrän tarpeen hyvin, sillä teemme molemmat etätöitä kotona (etätyöpakko) ja istumme mm. kaikki ruokatunnit ja aamukahvit yhdessä.

Aiemmin kävimme usein pelaamassa tennistä ja maastopyöräilemässä yhdessä, mutta nyt olen mennyt yksin tai kaverin kanssa jotta mies saa olla rauhassa. Mulla on melkein joka illalla joku meno tai treeni, mitä voin tehdä mutta en siltikään ole ”tarpeeksi pois”.

Mies on selkeästi kiukkuinen ja ahdistunut. Oman tilan tarve tulee usein puheeksi ja yritän olla pois jaloista. Tunnelma kotona on tällä hetkellä tosi nihkeä. Itse olen lopettanut miehen mukaan kysymisen vaan kerron esim että tänään menen kauppaan ja illalla salille. Ehkä seuraavaksi menen johonkin airbnb-asuntoon vaikka hetkeksi jotta saadaan etäisyyttä.

Onko muilla samoja ongelmia?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies oli jatkuvasti ärtynyt ja tiuskiva, ja vaikka vietimme etätöiden vuoksi paljon aikaa kotona, ei mies ollut koskaan aidosti läsnä vaan puuhaili aina omiaan. Päätimme kokeilla erillään asumista ja muutaman kuukauden jälkeen mies on todennut, ettei hän halua palata yhteiseen kotiimme. Nyt kun emme näe päivittäin on ärtyisyys selvästi vähentynyt, mutta valitettavasti mies ei edelleenkään panosta yhteiseen aikaan tai parisuhteeseemme.

Oletteko siis parisuhteessa vai ette?

Edelleen olemme parisuhteessa vaikkei mies osaa sanoittaa, mitä hän haluaa suhteeltamme. Siis muuta kuin sitä omaa tilaa, mitä hän nyt saa.

Ihan kuin sinulla ei olisi mitään omaa ajatusta ja mielipidettä asiasta. En jaksaisi tuollaista naista edes ystävänä.

Vierailija
42/42 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä