Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko sinusta vanhana köyhä? Miksi?

Vierailija
30.04.2021 |

Saan olla onnellinen että tähän asti on ehjä työura ja hyvä terveys, joten nyt 50v mennessä on ehtinyt kertyä omaisuutta ja eläkettä kivasti. 15 vuotta vielä aikaa tienata, saan ehkä perintöäkin. Eli vanhuus talouden puolesta näyttää hyvältä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee köyhä, koska Sanna Marin

Vierailija
2/13 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee köyhä mutta ei se mitään muuta, koska olen aina ollut köyhä ja olen köyhä edelleen. Elämäni ei siksi mitenkään muutu vanhuudessa. Toki silloin varmaan olen vielä köyhempi kuin nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta tule vanhana köyhä.Minusta tulee köyhänä vanha.

Vierailija
4/13 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee.  Laskettu eläköitymisaikani on 2030 ja silloin laukeaa myös tämän hallituksen virittämä massiivinen velkapommi täysimääräisesti.

Vierailija
5/13 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä ettei tule vanhaa katkeraa ukkoa tai akkaa.

Vierailija
6/13 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän hyväkään rahatilanne ei takaa että näin olisi myös vuonna 2045. Nyt on rahaa säästössä, onko tulevaisuudessa, sen näkee sitten, mutta kunhan itsensä elättää silloinkin, niin se riittää minulle.

Vierailija
7/13 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tulee.

Olen ollut kotiäiti lähes koko ikäni.

Nyt suunnitelmissa opiskella ammatti jossa vähän parempi palkka mutta valmistumisen jälkeen en ehdi kovin pitkään työuraa tekemään. Tai oikeastaan taidan kunnolen sitten reilu nelikymppinen ja eläkkeelle pääsen varmaan vasta lähempänä kahdeksaakymppiä 😅

Asun vuokralla edelleen.

Tosin jossain vaiheessa olen varmaan saamassa perintöä eli jonkinnäköiseen asuntoon rahat riittää. Asumisoikeusasuntoon nyt ainakin.

En välttämättä elä niin pitkään joten keskityn nauttimaan nykyhetkestä.

Vierailija
8/13 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä, vaikka ikäni olen töitä tehnyt. Palkka on niin pieni, että eläke tulee olemaan takuueläkkeen tasoa.

Vierailija
9/13 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän torjua sitä säännöllisellä rahastosijoittamisella, tavoite on eläkeiän alussa. Kyse ei siis ole eläkerahastoista, vaan tavallisesta rahastosäästämisestä, jotka hyöty menee perikunnalle jos kuolen aiemmin. Eläkejärjestelmään en jaksa uskoa.

Vierailija
10/13 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys riippuu ihan jokaisen henkilökohtaisesta elintaso vaatimuksesta.

Jos et ole tyytyväinen elämääsi ja tarvitset lisää rahaa niin olet köyhä.

Vierailija
11/13 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen olemaan köyhä vanhana, koska olen sitä nytkin. Jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle erään fyysisen sairauden vuoksi alle kolmekymppisenä, joten omaisuutta en ole ikinä ehtinyt hankkia. Asun siis vuokralla koko ikäni. Myöskään perintöä ei ole tulossa.

Vierailija
12/13 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee, ja aika köyhä olen nytkin. Eläkettä kertynyt vain vähän. Olen tehnyt pätkää ja ollut työttömänä välillä, nyt vakituisessa työsuhteessa. En kuitenkaan tiedä pystynkö eläkeikään asti työskentelemään, fyysinen työ.

Vierailija
13/13 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni tulee olemaan kituuttamista kaikki vuodet paitsi ne kolme vuotta, jotka olin töissä yliopiston jälkeen hyvin palkatussa asiantuntijatyössä.

Sitten sairastuin. Ei tuloja, ei eläkettä. Ainakaan ei pääse lihoamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän