Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka ei koe juurikaan epätasa-arvoisuutta miehen ja naisen välillä?

Vierailija
30.04.2021 |

Omassa avioliitossani on näkyvissä miesten ja naisten töitä. Itse en ikinä aja nurmikkoa, käy yläpohjassa tekemässä mitään, ym. Pesen pyykit, teen enemmän ruokia. Silti meillä on enemmän töitä mitä minä en tee.

Hoitoalalla näen palkkauksen olevan heikko. Mutta ei pelkästään miehiin verraten. Moni ystäväni tienaa saman toimistotyöstä arkisin virka-aikaan vähemmällä koulutuksella.

Naisena koen olleeni etuoikeutettu saadessani olla lasten kanssa kotona vanhempainvapaalla. Tästä jo vuosia aikaa

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytyy sanoa että en itsekään ole juurikaan kokenut mitään epätasa-arvoisuutta elämässäni. Olen saanut hyvän ja erittäin tasa-arvoisen parisuhteen, päässyt hyvin palkattuun asemaan työelämässä ja saanut tehdä aika lailla mitä olen halunnut. Mutta silti tiedän että olen näissä suhteissa etuoikeutettu eikä läheskään kaikilla naisilla ole käynyt niin hyvä tuuri kuin minulla.

Vierailija
22/34 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole omassa elämässä kohdannut kovin paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä että et ole kokenut epätasa-arvoa. Se ettei itse ole jotain kokenut ei tietenkään tarkoita että asiaa ei olisi olemassa.

Onhan sitä vaikka murhiakin olemassa, ei niistä tarvitse silti jauhaa jatkuvalla syötöllä.

Vierailija
24/34 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas osoitus intersektionaalisen marxilaisen feminismin idioottimaisuudesta. Asiat eivät ole yksinkertaisia, kuten ketjusta voi huomata.

Vierailija
25/34 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin itse opiskelemaan miesvaltaista alaa sillä ajatuksella, että miehillä ja naisilla on samat mahdollisuudet. Ehkä paperilla, mutta kyllä se todellisuus löi naamaan kuin märkä rätti. Opettajista lähtien (jonka mukaan naiset ovat pilanneet koko alan ja tämä asenne heijastui kaikkeen) sen jälkeen työelämässä tytöttely, ulkonäköön puuttuminen, ahdistelu, teetetään harjoittelijoille kuuluvia töitä samalla kun miesharjoittelijat pääsevät oikeisiin töihin jne. Kyllä, ala vaihtui aika pian. Samalla virallisesti julkisessa keksustelussa ihmetellään miksei ala vedä naisia.

Mutta olin toki itsekin tästä autuaan tietämätön ennen omaa kokemusta. Ei se epätasa-arvo onneksi joka yhteiskunnan alalla ole niin räikeää.

Vierailija
26/34 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jotain ei havaitse omassa elämässään ,ei tarkoita sitä, että kyseistä ilmiötä ei esiinny ollenkaan.

Vierailija
27/34 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään kokenut esimerkiksi koulukiusaamista, mutta voin silti uskoa että sitä on olemassa.

Vierailija
28/34 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa arjessa en varsinaisesti. Paitsi että harrastan urheilua ja isot rahat liikkuu miesten urheilussa. Suomen vähistä ammattourheilijoista yksikään ei taida olla nainen. Huippu-urheilijanaiset lasketaan herkästi harrastajiksi, vaikka esim suomen muodostelmaluistelu on maailman kovinta kärkeä. selvimmin tämä näkyy jääkiekossa. Naisten sarja on harrastelijoille, mutta jopa alaikäiset saattavat olla ammattipelaajia miesten puolella.

Vierailija
29/34 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin itse opiskelemaan miesvaltaista alaa sillä ajatuksella, että miehillä ja naisilla on samat mahdollisuudet. Ehkä paperilla, mutta kyllä se todellisuus löi naamaan kuin märkä rätti. Opettajista lähtien (jonka mukaan naiset ovat pilanneet koko alan ja tämä asenne heijastui kaikkeen) sen jälkeen työelämässä tytöttely, ulkonäköön puuttuminen, ahdistelu, teetetään harjoittelijoille kuuluvia töitä samalla kun miesharjoittelijat pääsevät oikeisiin töihin jne. Kyllä, ala vaihtui aika pian. Samalla virallisesti julkisessa keksustelussa ihmetellään miksei ala vedä naisia.

Mutta olin toki itsekin tästä autuaan tietämätön ennen omaa kokemusta. Ei se epätasa-arvo onneksi joka yhteiskunnan alalla ole niin räikeää.

Tytär on teekkari maakuntayliopistossa ja ollut hyvin närkästynyt kun teekkari kulttuuria väitetään misogyniseksi. Kunnes joutui tekemisiin Aalto-yliopiston teekkareiden kanssa. Hyvä että silmät aukesi todellisuuteen.

30/34 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kädellisten yömarssi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et yritä tehdä mitään erikoista ja olet osaasi tyytyvä hiljainen puurtaja, et varmaan huomaakaan. Mutta yritäpäs tehdä jotain enemmän. Ei tarvitse kuin haluta johtotehtäviin ja haukkuminen ja vähättely alkaa saman tien asioista, joista miehiä kehutaan. Kilpaurheilu? Huomaat että miehet saavat sponsoreita ja kannustusta 100 kertaa helpommin. Aja kuorama-autokortti tai edes pikku-e, ja epäilyksiä ja vähättelyä tulee koko ajan; miesten ei tarvitse näitä kuunnella. Erikoisempi harrastus kuten laskuvarjohyppy? -> "Et sä siihen pysty/et sä mitään osaa". Jne.

Naurettavaa vikinää. Rekkakortista en osaa sanoa mitään, mutta muuten esimerkkisi ovat heikot. Miehistä löytyy enemmän ääripäitä ja siksi myös positiivisen ääripään lahjakkuutta. Joku vinku-iita voi haluta mitä vain, mutta huipulla katsotaan jo että onko mitään annettavaa. Siinä ei selittelyillä ja voimalarpeilla enää edetä. Luulen että jos suhteellisuutta mitataan niin naiset ovat jo yliedustetettuja ajanhengen ollessa naiseutta itsessään suosiva.

Urheilu nyt on vielä typerämpi esimerkki. Seuratkaa naiset naisurheilua, niin rahaa ja arvostusta tulee. Nyt naisurheilu ei kiinnosta edes naisia, niin miestenhän vika sekin on. Käsi on kuitenkin naismaisen ojossa ja jalat tamppaavat kiivastuneena maahan, että miesten kakkua pitäisi olla taas enemmän jakamassa.

Naisten keksinnöistä kun aina puhutaan, niin kuka mahtoi keksiä peilin?

Ymmärräthän, että tapasi ilmaista mielipiteesi on niin provosoiva, että saat aikaan puolustusreaktion. Tämä ei aja mielipidettäsi eteenpäin, vaikka sisällössä on hyvä pointti. Menee hukkaan. Kokeile jatkossa rauhallisemmin ilmaista kantasi, saatat saada aikaan muutosta.

Ehkä se minun naisena oleva lahjakkuus, osaan ilmaista mielipiteeni hallitummin joka ajaa eteenpäin muutosta.

Ymmärrän toki. Tämä on lähinnä hupia itselle ja aika hullu pitää olla, jos kuvittelee mammapalstalla jotain muutosta tekevänsä. Noin älyvapaisiin kotkotuksiin on viisain vastata napakan totuudenmukaisesti, vaikka älämölä ja kiivasta peukuttelua siitä kai vain seuraa.

Tuo naisten aikaansaama muutos... Väestö räjähtänyt käsiin, ympäristö pilattu, yhteiskuntia hukutetaan velkaan ja onpa vielä henkisesti hukattu yhteys itseyteen ja yhteisöihin. Kai tuon kaiken kestää kun vetelee nappeja naamariin ja syyttää kaikesta miehiä, vaikka syyllinen löytyy puolessa tapauksista sieltä peilistä. Mutta kun metiassa toitotetaan että se oma typerehtäminen on hyvä ja trendikäs juttu, niin itsensä kyseenalaistamiseen vaadittaisiin sitä positiivisen ääripään lahjakkuutta, mitä vain löytyy heikosti.

Vierailija
31/34 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et yritä tehdä mitään erikoista ja olet osaasi tyytyvä hiljainen puurtaja, et varmaan huomaakaan. Mutta yritäpäs tehdä jotain enemmän. Ei tarvitse kuin haluta johtotehtäviin ja haukkuminen ja vähättely alkaa saman tien asioista, joista miehiä kehutaan. Kilpaurheilu? Huomaat että miehet saavat sponsoreita ja kannustusta 100 kertaa helpommin. Aja kuorama-autokortti tai edes pikku-e, ja epäilyksiä ja vähättelyä tulee koko ajan; miesten ei tarvitse näitä kuunnella. Erikoisempi harrastus kuten laskuvarjohyppy? -> "Et sä siihen pysty/et sä mitään osaa". Jne.

Naurettavaa vikinää. Rekkakortista en osaa sanoa mitään, mutta muuten esimerkkisi ovat heikot. Miehistä löytyy enemmän ääripäitä ja siksi myös positiivisen ääripään lahjakkuutta. Joku vinku-iita voi haluta mitä vain, mutta huipulla katsotaan jo että onko mitään annettavaa. Siinä ei selittelyillä ja voimalarpeilla enää edetä. Luulen että jos suhteellisuutta mitataan niin naiset ovat jo yliedustetettuja ajanhengen ollessa naiseutta itsessään suosiva.

Urheilu nyt on vielä typerämpi esimerkki. Seuratkaa naiset naisurheilua, niin rahaa ja arvostusta tulee. Nyt naisurheilu ei kiinnosta edes naisia, niin miestenhän vika sekin on. Käsi on kuitenkin naismaisen ojossa ja jalat tamppaavat kiivastuneena maahan, että miesten kakkua pitäisi olla taas enemmän jakamassa.

Ymmärräthän, että tapasi ilmaista mielipiteesi on niin provosoiva, että saat aikaan puolustusreaktion. Tämä ei aja mielipidettäsi eteenpäin, vaikka sisällössä on hyvä pointti. Menee hukkaan. Kokeile jatkossa rauhallisemmin ilmaista kantasi, saatat saada aikaan muutosta.

Ehkä se minun naisena oleva lahjakkuus, osaan ilmaista mielipiteeni hallitummin joka ajaa eteenpäin muutosta.

Ymmärrän toki. Tämä on lähinnä hupia itselle ja aika hullu pitää olla, jos kuvittelee mammapalstalla jotain muutosta tekevänsä. Noin älyvapaisiin kotkotuksiin on viisain vastata napakan totuudenmukaisesti, vaikka älämölä ja kiivasta peukuttelua siitä kai vain seuraa.

Tuo naisten aikaansaama muutos... Väestö räjähtänyt käsiin, ympäristö pilattu, yhteiskuntia hukutetaan velkaan ja onpa vielä henkisesti hukattu yhteys itseyteen ja yhteisöihin. Kai tuon kaiken kestää kun vetelee nappeja naamariin ja syyttää kaikesta miehiä, vaikka syyllinen löytyy puolessa tapauksista sieltä peilistä. Mutta kun metiassa toitotetaan että se oma typerehtäminen on hyvä ja trendikäs juttu, niin itsensä kyseenalaistamiseen vaadittaisiin sitä positiivisen ääripään lahjakkuutta, mitä vain löytyy heikosti.

Väestön räjähdykseen on tarvittu joka kerta myös mies 😎

Vierailija
32/34 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehen kans vaihetaan yleensä yhessä autonrenkaat ym. Kokataan yhtä paljon, mies siivoo makkarin ja minä olkkarin. Meidän suhteessa on harvoin riitoja tai mitään. Mies ehkä lopulta antaa helpommin periksi mut ei meidän tarvi koskaan tapella. Ollaan samaa mieltä asioista ja kummatkin saa tehä mitä haluaa ilman et toinen kitisee.

Mun veli harrasti lajia jossa enimmäkseen naisia ja sai siitä paljon kuittailua jonka seurauksena lopetti. Pitää osata katsoo myös niin päin et jos naista ei arvosteta tietyissä harrastuksissa/ammateissa niin, näin on myös toisinkin päin. Opiskelija aikoina oltiin kummatkin siivousfirmalla töissä jossa veli sai kylmemmän vastaanoton ja kohtelun. Lisäksi mun ei tarvi mennä armeijaan, saan pukeutua miesten vaatteisiin ilman et kukaan ees tajuaa.

Vierailija
33/34 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, juu, naiset ilmaisevat yleensä mielipiteensä täällä hyvin rakentavasti ja asiallisesti. 🙄

-eri

Vierailija
34/34 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, juu, naiset ilmaisevat yleensä mielipiteensä täällä hyvin rakentavasti ja asiallisesti. 🙄

-eri

Yritin viestittää, että perustelu oli hänellä hyvä. Ilmaisu vain voi tuhota sen perillemenon. Varmasti myös naiset sortuu siihen.