Sain tietää, että ystävä antaa miehensä lukea viestinsä ja olen kertonut ystävälle todella henkilökohtaisia, arkaluonteisia asioita
Olen ollut siinä uskossa, että viestit on nähnyt vain ystäväni. Asia tuli ilmi kun olin heillä saunomassa. Tämä mies kysyi, olenko menossa saunaan vai onko se sun leikkausarpi vielä kipeä. Minulta leikattiin hiljattain kasvain ja se oli/on minulle edelleen arka paikka. Koska en ole saanut vielä tuloksiakaan oliko se hyvän- vai pahanlaatuinen. Koko leikkauksesta olen kertonut vaan äidille ja tälle ystävälle. Silloin myönsi, että hänen miehensä vaatii saada nähdä kaikki viestinsä. Enpä enää uskalla kirjoittaa kuin tyhjänpäiväisiä juttuja. Eikä ystävä edes pahoitellut mitenkään.
Kommentit (128)
Meillä mies lukee joskus minun viestejäni (jos olen vaikka suihkussa ja minulle tulee viesti äidiltään tai jos aamusta tulee naapurin naiselta viestiä). Siis mies katsoo että onko kiireinen. Esim aamusta vaihdetaan usein naapurin kanssa viestejä lasten yhteisistä koulukyydeistä ja naapurillekkin helpompaa jos saa vastauksen heti että aiotaanko kuljettaa lapsia ym.
Minä katson usein miehen viestejä. Mies kun menee tallille ja pihatöihin niin jättää puhelimensa keittiöön. Jos se soi niin vastaan ja jos tulee viesti niin katson onko kiireinen eli vienkö heti miehelle puhelimen jonnekkin pihalle.
Kumpikin meistä osaa jättääviestin lukemisen kesken jos vaikuttaa henkilökohtaiselta viestiltä.
Itse olen snaonut asiasta ystävilleni. Yksi loukkaantui (ei kuunnellut että ei mieheni lue hänen viestejään koska ne ei kiinnosta). Toinen nauroi että heillä sama tilanne ja huomattiin että meidän puhelimilla oli edellisenä päivänä viestit kirjoittanut kummassakin päässä miehemme. Kummallakin oli kädet täynnä töitä niin miehet sopi sitten isompien lasten asioita meidän puhelimilla. Kolmas tietää myös asian eikä ole mitenkään suuttunut. Miehen sukulaiset joskus soittavat minulle ja toteavat että sama soittaa minun puhelimeen koska minä kuitenkin vastaan soittivat he sitten minun tai miehen puhelimeen.
Meillä puhelimet eivät ole niin henkilökohtaisia. Lapsetkin joskus lainaavat meidän puhelimia kun esim etsivät jotain kuvaa tai tietoa meidän puhelimista. Mutta niin se näyttää olevan monissa muissakin tuttavaperheissä. Mutta tilanne on aivan eri apn esittämään tilanteeseen jossa mies vaatii että saa lukea kaikki viestit. Meillä kun luottamus toimii ettei toinen lue henkilökohtaisia asioita vaan ne mitä tarvii. Eli yksityisyys on luottamuksen varassa eikä jonkun salasanan. Sori en muuta käytäntöämme vaikka se jotain haittaisikin.
Sama täällä, mutta kyse on siskosta. En ole enään puhunut mistään hänelle ja jos puhun niin siskoni joutuu poistamaan nämä viestit... Ei ole terve suhde heillä.
Vierailija kirjoitti:
Toi on inhottavaa. Mulle kävi joskus niin että kaveripariskunnan mies hakkasi vaimonsa todella pahasti. Oli ihan avohaavoja päässä ym. Tämä vaimo mulle laittoi viestiä ja mä yritin puhua järkeä, että menee lääkäriin ja tekee rikosilmoituksen. Sanoin myös että kannattaisi nyt viimeistään jättää se mies, ennenkuin pääsee hengestään (ei ollut ensimmäinen kerta tämä).
Tietenkin se mies luki mun viestit ja nyt mä olen se epätoivottava henkilö. Mua ei kutsuta enää mihinkään yhteisiin juttuihin ja tämän naisen kanssakin on olemattomat välit. Lähinnä jotain tykkäyksiä facebookissa. Sinänsä ei harmita, en juuri tykännyt heistä muutenkaan, mutta oli meillä toisinaan ihan mukavia reissuja yhdessä jne.
Sinänsä hankalaa kun mun mies ja tää toinen mies on lapsuudenystäviä keskenään ja ns. bestiksiä, niin nyt he menee kolmestaan esim. mökille, mua ei kutsuta. Harvemmin mun mies enää lähteekään mukaan.
Siis miehesi on edelleen ystävä tuon vaimonhakkaajan kanssa? Ja menee heidän kanssaan vielä mökille ja on ok sen kanssa ettei sinua kutsuta? Mitä ihmettä? Sori nyt, mutta kyllä sunkin suhde kuulostaa aika erikoiselta...
Vierailija kirjoitti:
Toi on inhottavaa. Mulle kävi joskus niin että kaveripariskunnan mies hakkasi vaimonsa todella pahasti. Oli ihan avohaavoja päässä ym. Tämä vaimo mulle laittoi viestiä ja mä yritin puhua järkeä, että menee lääkäriin ja tekee rikosilmoituksen. Sanoin myös että kannattaisi nyt viimeistään jättää se mies, ennenkuin pääsee hengestään (ei ollut ensimmäinen kerta tämä).
Tietenkin se mies luki mun viestit ja nyt mä olen se epätoivottava henkilö. Mua ei kutsuta enää mihinkään yhteisiin juttuihin ja tämän naisen kanssakin on olemattomat välit. Lähinnä jotain tykkäyksiä facebookissa. Sinänsä ei harmita, en juuri tykännyt heistä muutenkaan, mutta oli meillä toisinaan ihan mukavia reissuja yhdessä jne.
Sinänsä hankalaa kun mun mies ja tää toinen mies on lapsuudenystäviä keskenään ja ns. bestiksiä, niin nyt he menee kolmestaan esim. mökille, mua ei kutsuta. Harvemmin mun mies enää lähteekään mukaan.
Samoin täällä. Mies alkoi uhkailemaan minua ja haukkui minua jne... sairas ihminen, hankkisi apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin pitkän puhelinkeskustelun henkilökohtaisesta asiastani ystäväksi luulemani ihmisen kanssa. Puhelu päättyi kun hänen puolisonsa liittyi mukaan keskusteluun. Kaiutin oli ollut päällä koko ajan.
Hyi hitto miten törkeää. En enää puhuisi kuin päivän säästä tuollaisen kanssa.
Minä en puhu tuon kanssa enää mistään. Heillä ei kuulemma ole salaisuuksia. Tämä selvä mutta meillä ei muuta olekaan.
Samma loukausta olen itse kokonet. Kysessä on ollut s-posti kaunis.Joka on mukattu tuntemattoman -s-posti osoitessa ja aluperäisen s-postin saajalle palautettu.Jossa saaja unohtanut poistaa sähköpostin käyneet osoteet.Tulostanut ulos ja jaelut niitä tuloste versioita.Joten joku toi pöytiini 1kpl niistä.Vaikka sisältö ok! Oli loukkaus kirjesalaisuuden rikkominen!Ei henkilö tempunsa jälkeen kuulu elämääni,vaikka oli sukua.
Minun mieheni ei vaadi mitään, mutta silti jaan kaikki asiat hänen kanssaan. Hän on paras ystäväni. Muille ystävilleni olen sanonut jo kauan sitten, että älkää kertoko minulle mitään sellaista, mitä mieheni ei saisi tietää. Toisaalta meidän kahden välisiä asioita en kerro muille ystävilleni. Näin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita ystävälle, että pitäisikö hänen erota miehestä joka VAATII tuollaista. Ei ole terveen suhteen merkki minun mittapuulla.
Kirjoita ystävällesi, että ne kaverukset joiden kanssa olit silloin viimeksi "täällä käydessäsi" haluaisi kysyy että koska sulla olisi taas aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Aina ollut mulle käsittämätöntä miksi viestien muka pitäisi olla puolison tms luettavissa, just esim tällaisen takia. Ei taida kelvata puolustukseksi että "meillä on OIKEA ja KUNNOLLINEN parisuhde, meillä ei ole salaisuuksia". Kuvottavaa todella.
Tälleenhän sitä tietynlaista viranomaisvalvontaa perustellaan. Tai osa ihmisistä perustelee toisilleen, että vain rikollisilla on jotain salattavaa, mitä haittaa siitä on että poliisi kuuntelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miehesi on edelleen ystävä tuon vaimonhakkaajan kanssa? Ja menee heidän kanssaan vielä mökille ja on ok sen kanssa ettei sinua kutsuta? Mitä ihmettä? Sori nyt, mutta kyllä sunkin suhde kuulostaa aika erikoiselta...
Jep, miksi rikollisen kanssa pitää hengailla? Tollaset ihmiset pitää sulkea pois porukasta, itse en pystyisi olemaan samassa tilassa tuollaiset seikat tietäen. On hieman eri asia kuin että heillä on riitoja avioliitossa. Väkivalta on väkivaltaa, ja siihen pitää olla nollatoleranssi kaikella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni ei vaadi mitään, mutta silti jaan kaikki asiat hänen kanssaan. Hän on paras ystäväni. Muille ystävilleni olen sanonut jo kauan sitten, että älkää kertoko minulle mitään sellaista, mitä mieheni ei saisi tietää. Toisaalta meidän kahden välisiä asioita en kerro muille ystävilleni. Näin se vaan menee.
Sinulla ei ole ystäviä. Sinulla on tuttuja ja kavereita.
"Silloin myönsi, että hänen miehensä vaatii saada nähdä kaikki viestinsä."
Ottaisin tämän asian puheeksi ystävän kanssa ja tarjoaisin tukeni eropäätökseen. Ei ole terveellä pohjalla heidän suhteensa.
Nyt ainakin tiedät, että ystävääsi ei ole luottamista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies lukee joskus minun viestejäni (jos olen vaikka suihkussa ja minulle tulee viesti äidiltään tai jos aamusta tulee naapurin naiselta viestiä). Siis mies katsoo että onko kiireinen. Esim aamusta vaihdetaan usein naapurin kanssa viestejä lasten yhteisistä koulukyydeistä ja naapurillekkin helpompaa jos saa vastauksen heti että aiotaanko kuljettaa lapsia ym.
Minä katson usein miehen viestejä. Mies kun menee tallille ja pihatöihin niin jättää puhelimensa keittiöön. Jos se soi niin vastaan ja jos tulee viesti niin katson onko kiireinen eli vienkö heti miehelle puhelimen jonnekkin pihalle.
Kumpikin meistä osaa jättääviestin lukemisen kesken jos vaikuttaa henkilökohtaiselta viestiltä.
Itse olen snaonut asiasta ystävilleni. Yksi loukkaantui (ei kuunnellut että ei mieheni lue hänen viestejään koska ne ei kiinnosta). Toinen nauroi että heillä sama tilanne ja huomattiin että meidän puhelimilla oli edellisenä päivänä viestit kirjoittanut kummassakin päässä miehemme. Kummallakin oli kädet täynnä töitä niin miehet sopi sitten isompien lasten asioita meidän puhelimilla. Kolmas tietää myös asian eikä ole mitenkään suuttunut. Miehen sukulaiset joskus soittavat minulle ja toteavat että sama soittaa minun puhelimeen koska minä kuitenkin vastaan soittivat he sitten minun tai miehen puhelimeen.
Meillä puhelimet eivät ole niin henkilökohtaisia. Lapsetkin joskus lainaavat meidän puhelimia kun esim etsivät jotain kuvaa tai tietoa meidän puhelimista. Mutta niin se näyttää olevan monissa muissakin tuttavaperheissä. Mutta tilanne on aivan eri apn esittämään tilanteeseen jossa mies vaatii että saa lukea kaikki viestit. Meillä kun luottamus toimii ettei toinen lue henkilökohtaisia asioita vaan ne mitä tarvii. Eli yksityisyys on luottamuksen varassa eikä jonkun salasanan. Sori en muuta käytäntöämme vaikka se jotain haittaisikin.
Ihme vuodatus. No kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia, että kaikki ystäväsi tietävät tuon. Itse en viestittelisi kanssasi kuin korkeintaan käytännön asioista.
Minullakin on tällainen ystävä, jonka mies lukee ystäväni saamat viestit ja ystäväni lukee miehen viestit. Olen kokenut saman kuin ap ja ei tuntunut kivalta, kun mies alkoi udella asioitani. Kuulemma heillä ei ole mitään salattavaa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sulle voi kertoa mitään luottamuksellista? Ei tulis mieleenkään kertoa ystävieni luottamuksellisia asioista miehelleni, vaikka muuten meillä ei olekaan mitään salattavaa.
Meillä kerrotaan kaikki puolisolle. Ja voidaan ihan vapaasti lukea toisen puhelinta. Meidän parisuhteeseen se kuuluu. Ap sanoi, että ystävän mies vaatii nähdä kaiken. Se taas ei oikein kuulosta terveeltä. Meidän ystävämme tietävät, että jaamme kaiken, joten ei ne meille sitten kaikkea avaudukkaan. Kai he voivat jollekin muulle sitten avautua. Olisi ap:n ystäväkin voinut kertoa, että nämä eivät sitten jää meidän välisiksi. Mutta kaikki tyylillään. On oikeus olla loukkaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on tällainen ystävä, jonka mies lukee ystäväni saamat viestit ja ystäväni lukee miehen viestit. Olen kokenut saman kuin ap ja ei tuntunut kivalta, kun mies alkoi udella asioitani. Kuulemma heillä ei ole mitään salattavaa keskenään.
Minä laitoin tuollaisen ystävän kanssa välit poikki. Aika kiusallista, kun ystävä oli kailottanut miehellensä intiimivaivoistani. Hyi hitto.