Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää, että ystävä antaa miehensä lukea viestinsä ja olen kertonut ystävälle todella henkilökohtaisia, arkaluonteisia asioita

Vierailija
30.04.2021 |

Olen ollut siinä uskossa, että viestit on nähnyt vain ystäväni. Asia tuli ilmi kun olin heillä saunomassa. Tämä mies kysyi, olenko menossa saunaan vai onko se sun leikkausarpi vielä kipeä. Minulta leikattiin hiljattain kasvain ja se oli/on minulle edelleen arka paikka. Koska en ole saanut vielä tuloksiakaan oliko se hyvän- vai pahanlaatuinen. Koko leikkauksesta olen kertonut vaan äidille ja tälle ystävälle. Silloin myönsi, että hänen miehensä vaatii saada nähdä kaikki viestinsä. Enpä enää uskalla kirjoittaa kuin tyhjänpäiväisiä juttuja. Eikä ystävä edes pahoitellut mitenkään.

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kerrotaan kaikki puolisolle. Ja voidaan ihan vapaasti lukea toisen puhelinta. Meidän parisuhteeseen se kuuluu. Ap sanoi, että ystävän mies vaatii nähdä kaiken. Se taas ei oikein kuulosta terveeltä. Meidän ystävämme tietävät, että jaamme kaiken, joten ei ne meille sitten kaikkea avaudukkaan. Kai he voivat jollekin muulle sitten avautua. Olisi ap:n ystäväkin voinut kertoa, että nämä eivät sitten jää meidän välisiksi. Mutta kaikki tyylillään. On oikeus olla loukkaantunut.

Onko sulla siis tapana kertoa uusille ystäville, että by the way, minä muuten kerron kaikki asiat miehelleni, vai mistä ne ystäväsi tietävät varoa kertomasta arkaluontoisia asioitaan?

Vierailija
42/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kerrotaan kaikki puolisolle. Ja voidaan ihan vapaasti lukea toisen puhelinta. Meidän parisuhteeseen se kuuluu. Ap sanoi, että ystävän mies vaatii nähdä kaiken. Se taas ei oikein kuulosta terveeltä. Meidän ystävämme tietävät, että jaamme kaiken, joten ei ne meille sitten kaikkea avaudukkaan. Kai he voivat jollekin muulle sitten avautua. Olisi ap:n ystäväkin voinut kertoa, että nämä eivät sitten jää meidän välisiksi. Mutta kaikki tyylillään. On oikeus olla loukkaantunut.

Siis mitä hittoa? Tämän ketjun perusteella kuulostaa ihan yleiseltä, että puolisot lukevat toistensa viestejä. Eihän tuollaiselle ystävälle voi kertoa yhtään mitään arkaluontoisempaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ollut mulle käsittämätöntä miksi viestien muka pitäisi olla puolison tms luettavissa, just esim tällaisen takia. Ei taida kelvata puolustukseksi että "meillä on OIKEA ja KUNNOLLINEN parisuhde, meillä ei ole salaisuuksia". Kuvottavaa todella.

Joo tuo "ei meillä ole salaisuuksia" on kyllä niin paljon pieleen menevä toteamus ettei tosikaan. Se salaisuushan on kaverin salaisuus, vaikka hän päättäisi jakaa sen salaisuutensa jollekin muulle. Se, että salaisuus kerrotaan eteenpäin, ei tee siitä toisen ihmisen salaisuutta (eli sitä "meidän salaisuutta", joita ei pitäisi olla).

Vierailija
44/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä jännä kun itselle ei ole koskaan missään suhteessa tullut mieleenkään että olis jotenkin "normaalia" että kaikki jaetaan. Enkä olis suostunut jos joskus olis tällaista järjestelyä ehdotettu. Sama yhteisten tilien suhteen. Raha-asiat hoidetaan itse.

Vierailija
45/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hittoa? Tämän ketjun perusteella kuulostaa ihan yleiseltä, että puolisot lukevat toistensa viestejä. Eihän tuollaiselle ystävälle voi kertoa yhtään mitään arkaluontoisempaa?

Ei kannata vetää kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä näistä ketjuista. Ei tarvita kuin yksi ihminen, joka alkaa "normalisoida" jotain tapaa esiintyen useana kirjoittajana ;-)

Vierailija
46/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että ystäväsi puhui totta? On myös mahdollista että juoruaa miehelleen toisten asiat ja keksi hätävalheen. 

Olisi kyllä outo hätävale. Omasta mielestä juoruaminenkin on pienempi paha kuin että antaa lukea sanasta sanaan toisen yksityiseksi tarkoitetut viestit.

Paljon ymmärrettävämpää ystävä olisi jos olisi esimerkiksi vain lyhyesti kertonut miehelleen, että häntä huolettaa oman ystävänsä leikkaus.

Vierailija
47/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin nousi niskakarvat pystöön, kun messenger-viestissä kirjoitin melkoisen henkilökohtaisia kaverille. Sitten sieltä vastasi hänen puolisonsa ja sanoi, että kaveri on nyt kaupassa eikä pysty vastaamaan. Kyllä nyt herranjumala parisuhteessakin pitäisi joku yksityisyys olla.

Vierailija
48/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että ystäväsi puhui totta? On myös mahdollista että juoruaa miehelleen toisten asiat ja keksi hätävalheen. 

Olisi kyllä outo hätävale. Omasta mielestä juoruaminenkin on pienempi paha kuin että antaa lukea sanasta sanaan toisen yksityiseksi tarkoitetut viestit.

Paljon ymmärrettävämpää ystävä olisi jos olisi esimerkiksi vain lyhyesti kertonut miehelleen, että häntä huolettaa oman ystävänsä leikkaus.

Muokkasin sanajärjestystä niin tulipa sekava viesti, siis paljon ymmärrettävämpää olisi jos ystävä olisi esimerkiksi vain lyhyesti kertonut miehelleen, että häntä huolettaa oman ystävänsä leikkaus. Eihän sekään tietenkään ole ok, jos on luvannut olla kertomatta kenellekään, mutta ei mielestäni läheskään niin paha kuin kaikkien viestien lukeminen.

Vierailija
49/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sanoa tosta leikkauksesta että ei ole hänen asiansa kertoa mikä leikkaus tms on kyseessä, ihmisten sairaushistoriat kun nyt todellakin on yksityisyyden suojaan kuuluvia asioita.

Vierailija
50/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on tällainen ystävä, jonka mies lukee ystäväni saamat viestit ja ystäväni lukee miehen viestit. Olen kokenut saman kuin ap ja ei tuntunut kivalta, kun mies alkoi udella asioitani. Kuulemma heillä ei ole mitään salattavaa keskenään.

Minä laitoin tuollaisen ystävän kanssa välit poikki. Aika kiusallista, kun ystävä oli kailottanut miehellensä intiimivaivoistani. Hyi hitto.

Olen todella tarkka yksityisyydestäni enkä puhu lähimmille ystävilleni mitään tuollaista.

Vierailija
51/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun ystävä kertoo viestillä pettäneensä puolisoaan niin miten se on mun ja mun puolison välinen salaisuus? En oikein ymmärrä..

Miksi mun puolison pitäisi saada tämä tietää?

Vierailija
52/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on inhottavaa. Mulle kävi joskus niin että kaveripariskunnan mies hakkasi vaimonsa todella pahasti. Oli ihan avohaavoja päässä ym. Tämä vaimo mulle laittoi viestiä ja mä yritin puhua järkeä, että menee lääkäriin ja tekee rikosilmoituksen. Sanoin myös että kannattaisi nyt viimeistään jättää se mies, ennenkuin pääsee hengestään (ei ollut ensimmäinen kerta tämä).

Tietenkin se mies luki mun viestit ja nyt mä olen se epätoivottava henkilö.  Mua ei kutsuta enää mihinkään yhteisiin juttuihin ja tämän naisen kanssakin on olemattomat välit. Lähinnä jotain tykkäyksiä facebookissa. Sinänsä ei harmita, en juuri tykännyt heistä muutenkaan, mutta oli meillä toisinaan ihan mukavia reissuja yhdessä jne.

Sinänsä hankalaa kun mun mies ja tää toinen mies on lapsuudenystäviä keskenään ja ns. bestiksiä, niin nyt he menee kolmestaan esim. mökille, mua ei kutsuta. Harvemmin mun mies enää lähteekään mukaan. 

Siis miehesi on edelleen ystävä tuon vaimonhakkaajan kanssa? Ja menee heidän kanssaan vielä mökille ja on ok sen kanssa ettei sinua kutsuta? Mitä ihmettä? Sori nyt, mutta kyllä sunkin suhde kuulostaa aika erikoiselta...

Ei se ole ok mun miehelle. En jaksanut kovin pitkästi kirjoittaa kun lähinnä kyse on viestien lukemisesta.

Mutta kyllä,ovat kavereita edelleen, mä en voi enkä halua siihen vaikuttaa. Aikuinen valitsee itse kaverinsa.

Tuo mökille meno on yleensä jotain remppahommaa siellä. Vastaavasti tuo kaveri auttaa mun miestä. Ei kyllä tule meille.

Vierailija
53/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kirjoita tänne palstalle muuta kuin sellaisia viestejä jotka voisin sanoa suoraankin tutuille. Samoin en kirjoita kenellekään ystävälleni mitään salaisuuksia en kirjeenä, sähköpostina enkä puhelimen viestinä. Jos on jotain arkaluonteista niin sen kerron kasvotusten tai sitten puhelussa.

Itse oletan että joku voi antaa toisen lukea posteja ym. Ja olen varma että vahingossa saattaa monikin päästä lukemaan kirjoitettuja juttuja esim ystävä lähettää vahingossa viestini eteenpäin, tai joku muu pääsee vahingossa lukemaan puhelimesta viestejä ym. Muutenkin paljon helpompaa kun ei jaa arkaluonteisia asioita kaikille.

Ja joo meillä lainaillaan toistemme puhelimia. Ja ystävät ja tutut tietää sen. Silti minä en lue tyttäreni tai mieheni puhelimesta viestejä kun käytän sitä (paitsi jos on jokin tarve esim mies unohtanut puhelimen kotiin niin katson voinko hoitaa asian jos ei näytä henkilökohtaiselta). Eikä nuo muutkaan lue puhelimestani arkaluonteisia viestejä (tai ei niitä juurikaan edes ole siellä koska poistan sellaiset tarvittaessa jos joku sellaisia lähettää) sillä emme ole niin uteliaita.

Vierailija
54/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on inhottavaa. Mulle kävi joskus niin että kaveripariskunnan mies hakkasi vaimonsa todella pahasti. Oli ihan avohaavoja päässä ym. Tämä vaimo mulle laittoi viestiä ja mä yritin puhua järkeä, että menee lääkäriin ja tekee rikosilmoituksen. Sanoin myös että kannattaisi nyt viimeistään jättää se mies, ennenkuin pääsee hengestään (ei ollut ensimmäinen kerta tämä).

Tietenkin se mies luki mun viestit ja nyt mä olen se epätoivottava henkilö.  Mua ei kutsuta enää mihinkään yhteisiin juttuihin ja tämän naisen kanssakin on olemattomat välit. Lähinnä jotain tykkäyksiä facebookissa. Sinänsä ei harmita, en juuri tykännyt heistä muutenkaan, mutta oli meillä toisinaan ihan mukavia reissuja yhdessä jne.

Sinänsä hankalaa kun mun mies ja tää toinen mies on lapsuudenystäviä keskenään ja ns. bestiksiä, niin nyt he menee kolmestaan esim. mökille, mua ei kutsuta. Harvemmin mun mies enää lähteekään mukaan. 

Mun miehen hyvä ystävä hakkasi avopuolisonsa. Mies antoi tälle miehelle terapeutin numeron ja muita yhteystietoja missä voidaan miestä auttaa, mutta totesi, että ei voi olla miehen ystävä ellei tajua miten väärin hänen tekonsa ja hae apua. Mies ei tehnyt näin, joten mun mies katkaisi välinsä tähän mieheen. Totesi, että sotii liikaa omia arvoja kohtaan.

Vierailija
55/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni puhuu kumppanilleen kaiken, olettaisin. Myös ystäviensä asiat. Näin minäkin. Ei kyllä vaadita mitään, mutta puolisot yleensä puhuvat kaikesta.

Ehkä heillä on tuollainen avoin tyyli, itsestä tuntuisi kummalta kysellä toisten leikkausarvista, tosin vielä kummallisempaa olisi mennä saunaan jossain muualla. Jollei mökillä olla.

Vierailija
56/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos a lukee toiselle b:lle kirjoitettuja viestejä, niin siitä pitäisi kertoa kaikille, jotka b:n kanssa viestittävät. Samoin, jos vastaa puhelimeen  ja on tapana käyttää kaiutinta, niin on hyvien tapojen mukaista sanoa soittavalle taholle, että "olet kaiuttimessa". Näin se yhteyttä ottava taho saa itse mahdollisuuden päättää mitä kertoo missäkin tilanteessa

Vierailija
57/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies lukee joskus minun viestejäni (jos olen vaikka suihkussa ja minulle tulee viesti äidiltään tai jos aamusta tulee naapurin naiselta viestiä). Siis mies katsoo että onko kiireinen. Esim aamusta vaihdetaan usein naapurin kanssa viestejä lasten yhteisistä koulukyydeistä ja naapurillekkin helpompaa jos saa vastauksen heti että aiotaanko kuljettaa lapsia ym.

Minä katson usein miehen viestejä. Mies kun menee tallille ja pihatöihin niin jättää puhelimensa keittiöön. Jos se soi niin vastaan ja jos tulee viesti niin katson onko kiireinen eli vienkö heti miehelle puhelimen jonnekkin pihalle.

Kumpikin meistä osaa jättääviestin lukemisen kesken jos vaikuttaa henkilökohtaiselta viestiltä.

Itse olen snaonut asiasta ystävilleni. Yksi loukkaantui (ei kuunnellut että ei mieheni lue hänen viestejään koska ne ei kiinnosta). Toinen nauroi että heillä sama tilanne ja huomattiin että meidän puhelimilla oli edellisenä päivänä viestit kirjoittanut kummassakin päässä miehemme. Kummallakin oli kädet täynnä töitä niin miehet sopi sitten isompien lasten asioita meidän puhelimilla. Kolmas tietää myös asian eikä ole mitenkään suuttunut. Miehen sukulaiset joskus soittavat minulle ja toteavat että sama soittaa minun puhelimeen koska minä kuitenkin vastaan soittivat he sitten minun tai miehen puhelimeen.

Meillä puhelimet eivät ole niin henkilökohtaisia. Lapsetkin joskus lainaavat meidän puhelimia kun esim etsivät jotain kuvaa tai tietoa meidän puhelimista. Mutta niin se näyttää olevan monissa muissakin tuttavaperheissä. Mutta tilanne on aivan eri apn esittämään tilanteeseen jossa mies vaatii että saa lukea kaikki viestit. Meillä kun luottamus toimii ettei toinen lue henkilökohtaisia asioita vaan ne mitä tarvii. Eli yksityisyys on luottamuksen varassa eikä jonkun salasanan. Sori en muuta käytäntöämme vaikka se jotain haittaisikin.

Eikö olisi helpompaa sopia naapurin ym. kanssa, että soittaa eikä laita viestiä? Minä en ikinä antaisi mieheni lukea mulle tulleita viestejä. Syynä ihan vaan se, että mun kaverit kertoo mulle henk. koht. asioitaan tosi kipeistäkin aiheista. Olen ilmeisesti hyvä kuuntelija ja haluan, että ihmiset voivat luottaa siihen, että ne asiat jää vain minun ja heidän välisekseen ellei toisin sano.

Mutta jos mun puhelin soi ja näkyy kuka soittaa mies saa vastata ja sanoa, että en nyt pääse puhelimeen, voiko hän auttaa. Teen saman jos mieheni puhelin soi, mutta ei pääse sen äärelle juuri nyt tyyliin sen takia, että on just siellä suihkussa.

Kun viestiä alkaa lukemaan siitä ehtii jo nähdä niitä henkilökohtaisia asioita vaikka lopettaisi lukemisen siihen kun tajuaa ettei ole mitään yleisjuttua.

Vierailija
58/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotteko kavereille millaista seksiä harrastatte, jaatte intiimivaivat ja sairauskertomukset?

Vierailija
59/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotteko kavereille millaista seksiä harrastatte, jaatte intiimivaivat ja sairauskertomukset?

ystävien kesken jaamme kaiken, mikään asia elämässä ei ole meille tabu ja kaikesta voidaan puhua. Ainoa poikkeus on silloin, kun joku on erikseen sanonut, että ethän kerro kenellekään. Silloin en kerro, tai pyydän luvan, että saanko kertoa.

Kavereiden kanssa en jaa muuta kuin sellaiset tiedot itsestäni, jotka voi tarkistaa tai selvittää muutenkin

Tuttavien kanssa ollaan vain "heihei, mitä kuuluu, aikun kiva kuulla, no heippa, jutellaan taas toiste" - linjalla

Vierailija
60/128 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää hieman äijä, jota kiinnostaa lukea vaimonsa ystävättären viestit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme