Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Hki/Tre/Tku/ taloyhtiöitä, joissa ei ole leikkipaikkaa sisäpihalla?

Vierailija
19.08.2025 |

Etsinnässä rauhallinen taloyhtiö, jossa sisäpihalla ei metelöidä. Nuo otsikossa mainitut kaupungit käy ja miksei niiden ympäristökin.

Olen vähän katsellut kämppiä, mutta tuo sama suunnitteluvirhe tuntuu toistuvan pihasta toiseen. Aina on kiljukaulojen leikkipaikat sijoitettu sisäpihalle, että kaikki joutuisivat kuuntelemaan. Ilmianna, jos tiedät talon, jossa näin ei ole! Kerrostaloasuntoa siis etsitään rauhallisesta hyvästä taloyhtiöstä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki Helsingin kantakaupungin talot

Vierailija
2/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa Helsingissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen ydinkeskustasta varmasti löytyy. 

Vierailija
4/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliossa Helsingissä

Jep, tiedän! Asuin Vaasankadulla siinä Piritorin päässä pari vuotta sitten eikä nisteistä ollut niin paljon haittaa kuin nykyisessä talossani lapsista. Ei kuulunut sisälle niiden keskinäiset mölinät siellä, mutta lasten kirkunat kyllä kuuluu. Alan olla valmis vaikka tappamaan itseni ettei tarvitsisi tuota enää kuunnella. Mutta yritetään nyt muuttoa ensin...

ap

Vierailija
5/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio on hyvä, ei lapsia kiljumassa. Ainoastaan peukun käyttäjiä paikka täysi. 

Vierailija kirjoitti:

Kalliossa Helsingissä

Vierailija
6/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantakaupunki on aika kallis mun kukkarolle ja toisaalta haluaisin kuitenkin asua uudehkossa talossa, en missään vanhassa jugend-linnassa. Oon asunut noissa vanhoissa taloissa enkä tykkää vaikka olisi kuinka hienot korkeat katot ja syvät ikkunalaudat. 

ap

Vierailija
7/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kauheaa aikuisille että on kiljuvia kakaroita vaikka söpöjä ovatkin, aikuisille ei ole mitään paikkaa, paitsi jos siellä ei ole lapsia paljoa. Miksi lapsi on kerrostalossa asumassa eikä ok-talo paikassa jossa on tilaa ja sisäpihalla kaikkien ikkunoiden alla. Missä on yksityisyys.

Vierailija
8/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantakaupunki on aika kallis mun kukkarolle ja toisaalta haluaisin kuitenkin asua uudehkossa talossa, en missään vanhassa jugend-linnassa. Oon asunut noissa vanhoissa taloissa enkä tykkää vaikka olisi kuinka hienot korkeat katot ja syvät ikkunalaudat. 

ap

kyllä on helvetin vaikeaa joillain, näemmä...

Vierailija
9/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kolmen kerrostalon taloyhtiössä Espoossa. Tässä on leikkipaikka, mutta ei koskaan melua eikä lapsia siellä, koska tässä taloyhtiössä ei asu yhtään alle 10-vuotiasta lasta.

Vierailija
10/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kauheaa aikuisille että on kiljuvia kakaroita vaikka söpöjä ovatkin, aikuisille ei ole mitään paikkaa, paitsi jos siellä ei ole lapsia paljoa. Miksi lapsi on kerrostalossa asumassa eikä ok-talo paikassa jossa on tilaa ja sisäpihalla kaikkien ikkunoiden alla. Missä on yksityisyys.

Lapsillehan on tehty hienoja leikkipuistoja joka paikkaan. Aikuisille voisi jättää rauhalliseen seurusteluun nuo taloyhtiöiden pihat. Ei kellään ole lupaa kirkua pihassa ja häiritä muita, ei lasten eikä aikuisten.

Vierailija
11/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kolmen kerrostalon taloyhtiössä Espoossa. Tässä on leikkipaikka, mutta ei koskaan melua eikä lapsia siellä, koska tässä taloyhtiössä ei asu yhtään alle 10-vuotiasta lasta.

Tilanne voi muuttua. Itsekin kun muutin tähän nykyiseen asuntooni, tämä oli rauhallinen taloyhtiö. Tilanne muuttui aika nopeasti kun tänne muutti lapsiperheitä. Niiden vanhemmat ei varmasti tajua ollenkaan, miten paljon heidän perheensä on yleistä asumismukavuutta pilannut.

ap

Vierailija
12/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy mutta ei omistusasuntoja.

Vierailija
13/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Tuusulaa. Itse asun pienessä taloyhtiössä, jossa ei ole pieniä lapsia ollut vuosiin. Pääasiassa omistusasuntoja. Ihana rauha ja vehreys, Tuusulanjärvi miltei etupihalla. Hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan.

Vierailija
14/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei niiltä leikkipaikoilta uusissa taloissa mitään kuulu.

Vierailija
15/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota google maps käteen ja katso karttakuvista onko siellä leikkipaikkaa. Ei ole vaikeea.

Vierailija
16/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy mutta ei omistusasuntoja.

Saa olla vuokra-asunto! En uskalla enää ostaa asuntoa kun siinä voi käydä juuri näin että taloon muuttaa kiljuset ja sen jälkeen pihassa on jatkuva karjuntaleiri.

ap

Vierailija
17/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Tampereella yhdessä ja Helsingissä kahdessa taloyhtiössä eikä missään ollut omalla pihalla leikkipaikkaa.

Vierailija
18/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti pienkerrostaloilla ei ole leikkipaikkaa tai on yhteinen leikkipaikka, joka voi hyvin olla kauempana. 

Minä asun isossa kerrostalossa jonka leikkipaikka on vain yksi keinu ja hiekkalaatikko, ei ole lapsia näkynyt. Mitä isompi ja laitetumpi leikkipaikka on, sitä enemmän meteliä. Toki tässä talossa taas asuu pari nistiä/alkkista mölyineen ja seinien hakkaamisineen, hiljaisuus ois hieno asia.  

Vierailija
19/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin. Ei ole lapsia.

Vierailija
20/37 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hyvä, jos niin on. Mutta ei uusissakaan taloissa ole välttämättä ilppiä tai muuta koneellista ilmastointia, ja kun tulee sellaiset helteet kuin tänä kesänä oli, niin on tuskaa jos ei voi pitää ikkunaa auki edes iltaisin. Ja sitten olis kiva myös, että muutkin kuin kirkuvat lapset voisi pihasta nauttia, siis oleilla ulkona kauniilla säällä. Siksi toivon nimenomaan ettei leikkipaikka ole sisäpihalla.

ap