Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Big Brother vip 2021 official

Vierailija
29.04.2021 |

Erilaisia ennakkotietoja on tiputeltu, keitä taloon menee. Totuus selviää sunnuntaina. Aiotko seurata?

Kommentit (24387)

Vierailija
16701/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä on ollut ohjelma eilisen pelin jälkeen. Ne juhlimiset oli noloja ja tylsiä samoin koko Ranska-aihe. Matemaattiset tehtävät oli mielenkiintosia ja kokkaaminen kiinnostavampaa kuin nämä uudemmat aiheet.

Vierailija
16702/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin asukkaiden keskustelua sekopäisistä vainoajista ja mietin, voiko tuollaisia ihmisiä olla. Pari päivää tässä ketjussa ja olen tajunnut, että tarinat eivät todellakaan ole liioiteltuja, vaan näitä sekopäitä oikeasti löytyy. 

Totta kai löytyy... Mitä oikein kuvittelit?

Kuvittelin, että tarinat ovat liioiteltuja tai että tämä on todella harvinaista. Tai kuvittelin, että nämä ovat jotain tilapäisiä mielenhäiriöitä esim kännissä tehtyjä yksittäistapauksia, mutta esim tässä ketjussa näkee, miten johdonmukaista ja jatkuvaa tämä toiminta on ja nämä ihmiset itsekin uskovat olevansa oikeutettuja tähän toimintaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16703/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalle on tullut selostajaporukkaa. :D Pitäisköhän lopettaa 24/7 tilaus kun saa näin hyviä selosteita tapahtumista.

Sinä teet mitä haluat, mutta kannattaa noissakin huomioida, onko niihin lisätty omaa tulkintaa vai onko vain kerrottu, mitä tapahtui. Minä tuolla olin ensimmäinen, joka litteroin vuorosanat ja kerroin, millä hetkellä Janne lähti kylppäriin. sen jälkeen tulivat nämä selostukset, joissa kerrotaan Jannen kuvitelluista turhautumisista ja äänen korotuksista. Näköjään joku nyt yrittää saada sitä omaa agendaansa läpi tällä tavalla, kun huomasi, että porukka uskoo paremmin tämän tarkemman tapahtumakuvauksen. Sääli vain, että tuolta kyllä äkkiä pystyy löytämään ne kohdat, jotka kuvaavat ainoastaan kirjoittajan omaa päänsisäistä maailmaa. 

Sä olit eka joka alkoi Jannen puolistukseksi vähättelemään sen ärtymystä ja väittämään ettei Janne kieltäytynyt menemästä suihkuun vaikka kieltäytyi kuitenkin. Sinuun ei siis ainakaan kannata luottaa, jätät näköjään kokonaan pois itsellesi epämieluisia kostia.

tottakai vähättelen ärtymystä, kun se ärtymys on ainoastaan sinun päässäsi. Katso nyt uudelleen se kohta ja mittaa jollain sadasosasekuntikellolla kauanko Janne väitti vastaan sen jälkeen kun Markku sanoi, että kastele vain vähän päätä tai jotain. Oikeassahan Janne lopulta oli, että ei hänen tarvinnut kunnolla mennä suihkuun. 

Vieläkö sä vänkkäät tästä että janne oli oikeassa ja muut väärässä 🤣🤣

En vänkkää siitä, kuka talossa oli oikeassa, vaan siitä, kuka tässä ketjussa on väärässä. Talolaisille tilanne ei näyttänyt olemaan lainkaan ongelma, mutta eräille keskustelijoille tuli trauma. 

Vierailija
16704/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin, että Sara kyllä äänekkäästi ja jämäkästi kiittelee saamistaan kohteliaisuuksista, mutta hän ei itse sano kohteliaisuuksia muille. Tuossakin kehuivat toistensa tauluja ja muiden tauluista Sara sanoi vain "juu". 

Niin. Jos hän ei ole huomannut mitään sellaista, josta voisi sanoa kohteliaisuuksia? Pitäisikö hänen vain niitä kilometritolkulla kuitenkin latoa niin kuin teennäinen, oman kilven kiillottaja-Mikkoska? 

Se juuri tympii tällaisissa ulkoaopituissa 'kohteliaisuuksissa' -ne ovat vain sellainen valheellinen vaihtoverkosto, minä kehasin sinun puseroa vaikka ja sit sun on velvollisuus kehasta pikkasen vaiks mun persettä. Tai ei sittenkään, ei taijja olla polittisesti korrektia juu nou ja ou mai kaat. No kehu vaiks mun silmii sit, kuha kehut.

Eipä silti: Sara on kyllä itsekin niin teennäinen ja koko ajan jotain roolia ylläpitävä j se siitä nyt vielä puuttuisi, jos se alkaisi Mikkoskaa kopioimaan noissa kehumismaratoneissa kaiken kukkuraksi. Kyllä tuolla on naisissa tympeimmät ja tylsimmät jäljellä. Siinä näkyy se, että vieläkin herkästi lähtöpassit saa mielipiteitä omaava, näkyvä nainen, jäljelle jää hömelö mummu ja kumitissit, tylsimykset ja mykät.

Se, että osaa olla kohtelias on osa sosiaalista taitoa. Muiden ihmisten huomioonottamista. En ymmärrä sunlaisia ihmisiä, jotka pitää ystävällisyyttä ja kohteliaisuutta feikkinä tai asiana, mitä ei pitäisi harjoittaa. Kehuminen ja kohteliaisuus on kivaa, siitä tulee hyvä mieli :)

Ja minulle siitä tulee kiusaantunut olo, koska se ei ole aitoa. Kun ladot minulle niitä ehania ja kivoja kohteliaisuuksiasi, niin älä sitten ihmettele, jos pidän sinua teennäisenä, laskelmoivana ja olen hyvin varautunut kaikkiin tekemisiisi. 

Näihin on törmännyt bisnes-maailmassa niin monta kertaa, että osaa kyllä nykyään pitää varansa. Pidättyväinen ja kohtelias käytös on parasta, ei siinä tarvitse lähteä lipomaan ja kommentoimaan toisen ulkonäköä tai omainaisuuksia - se vasta tökeröä on. Tungettelevaa ja erittäin usein jostain kuvitteelliselta korokkeelta maireasti annetun tuntuisia alentuvia 'sydämellisyyksiä'. Juupa juu.

Sinulla ei sitten taida kovin kummoiset sosiaaliset taidot olla, jos et kestä edes pieniä kohteliaisuuksia miettimättä, tulevatko ne nyt varmasti aidosti sydämen pohjasta. En kyllä ymmärrä, miten vaikeaa se nyt on uskoa, että esim Nina oikeasti piti niitä tauluja hienoina. Ei kukaan nyt varmasti kuvittelekaan, että verrattaisiin joihinkin superlahjakkuuksiin ja legendoihin vaan toki ne kehut pitää osata suhteuttaa siihen tilanteeseen. Jos joku taulu Ninan mielestä oli selkeästi parempi kuin mihin hän itse koskaan pystyisi, miksi ihmeessä sitä ei saisi kehua? Tai jos joku vaikka tekee hyvää ruokaa tai jollain on nätti paita, miksi ihmeessä se olisi epäaitoa? Onko sinulla niin huono itsetunto, että et voi uskoa, jos joku sanoo pitävänsä sinun tekemästäsi ruoasta? 

eri

Tuletko iloiseksi siitä että joku sanoo: onpa sulla nätti paita

( Lapselle voi sanoa noin, ei nuorelle tai aikuiselle

No en minä nyt tiedä, tulenko siitä nyt niin hirmu iloiseksi, mutta sen tiedän, että en ainakaan siitä ahdistu tai loukkaannu. Miksi ihmeessä niin ei saisi sanoa ja mitä pahaa siinä on? 

No saa kai sitä sanoa ihan mitä lystää, mutta ei tuollainen tee ketään mukavaksi tai kivaksi ihmiseksi.

Pahasta en tiedä, mutta ainakaan mitään hyvää sellaisessa ei ole.

Vierailija
16705/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onks teillä noin hyvä muisti vai mistä revitte noi keskustelut tänne? Katotte jostain 24/7 tallenteesta, katsotte, pause, kirjoitatte, play, pause, taas kirjoitetaan. . .

Kyllä, juuri noin minä teen. Pakkohan se on tehdä, että saa faktat tiskiin. Täällä kun ei näköjään auta referoida tilannetta, kun väitetään valehtelijaksi. Parempi sitten kirjoittaa sana sanalta, että tolloimmatkin hiljenevät. 

Typeräähän se on lähteä todistelemaan itseään jollekin trollille. Sä tiedät itse, että puhut totta ja me muut tilanteen nähneet tiedetään sama myös. En viittis käyttää aikaani johonkin noin typerään. Jos ei trolli, niin joku kokee kuitenkin aina saman tilanteen aivan toisin, eikä sitä jankkamalla saa perille.

Haukkujat jätän omaan arvoonsa täysin.

Vierailija
16706/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalle on tullut selostajaporukkaa. :D Pitäisköhän lopettaa 24/7 tilaus kun saa näin hyviä selosteita tapahtumista.

Sinä teet mitä haluat, mutta kannattaa noissakin huomioida, onko niihin lisätty omaa tulkintaa vai onko vain kerrottu, mitä tapahtui. Minä tuolla olin ensimmäinen, joka litteroin vuorosanat ja kerroin, millä hetkellä Janne lähti kylppäriin. sen jälkeen tulivat nämä selostukset, joissa kerrotaan Jannen kuvitelluista turhautumisista ja äänen korotuksista. Näköjään joku nyt yrittää saada sitä omaa agendaansa läpi tällä tavalla, kun huomasi, että porukka uskoo paremmin tämän tarkemman tapahtumakuvauksen. Sääli vain, että tuolta kyllä äkkiä pystyy löytämään ne kohdat, jotka kuvaavat ainoastaan kirjoittajan omaa päänsisäistä maailmaa. 

Sä olit eka joka alkoi Jannen puolistukseksi vähättelemään sen ärtymystä ja väittämään ettei Janne kieltäytynyt menemästä suihkuun vaikka kieltäytyi kuitenkin. Sinuun ei siis ainakaan kannata luottaa, jätät näköjään kokonaan pois itsellesi epämieluisia kostia.

tottakai vähättelen ärtymystä, kun se ärtymys on ainoastaan sinun päässäsi. Katso nyt uudelleen se kohta ja mittaa jollain sadasosasekuntikellolla kauanko Janne väitti vastaan sen jälkeen kun Markku sanoi, että kastele vain vähän päätä tai jotain. Oikeassahan Janne lopulta oli, että ei hänen tarvinnut kunnolla mennä suihkuun. 

Kaikelta ois vältytty kun ois vaan reippaasti heti menny ja työntäny sen kinttunsa veden alle kuten ehdotettiin eikä neiteilly kui pikkulikka kaukaa kurottamaan suihkua auki ettei vaan pisaraakaan roisku vettä päälle. Sokeristako se on tehty iso mies? En jaksa yhtään tollaista hienosteluu

Vierailija
16707/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö sä vänkkäät tästä että janne oli oikeassa ja muut väärässä 🤣🤣

En vänkkää siitä, kuka talossa oli oikeassa, vaan siitä, kuka tässä ketjussa on väärässä. Talolaisille tilanne ei näyttänyt olemaan lainkaan ongelma, mutta eräille keskustelijoille tuli trauma. 

Sulle näyttäis tulleen. 🤣🤣

Vierailija
16708/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukkaat saa mennä päiväunille!

Vierailija
16709/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin, että Sara kyllä äänekkäästi ja jämäkästi kiittelee saamistaan kohteliaisuuksista, mutta hän ei itse sano kohteliaisuuksia muille. Tuossakin kehuivat toistensa tauluja ja muiden tauluista Sara sanoi vain "juu". 

Niin. Jos hän ei ole huomannut mitään sellaista, josta voisi sanoa kohteliaisuuksia? Pitäisikö hänen vain niitä kilometritolkulla kuitenkin latoa niin kuin teennäinen, oman kilven kiillottaja-Mikkoska? 

Se juuri tympii tällaisissa ulkoaopituissa 'kohteliaisuuksissa' -ne ovat vain sellainen valheellinen vaihtoverkosto, minä kehasin sinun puseroa vaikka ja sit sun on velvollisuus kehasta pikkasen vaiks mun persettä. Tai ei sittenkään, ei taijja olla polittisesti korrektia juu nou ja ou mai kaat. No kehu vaiks mun silmii sit, kuha kehut.

Eipä silti: Sara on kyllä itsekin niin teennäinen ja koko ajan jotain roolia ylläpitävä j se siitä nyt vielä puuttuisi, jos se alkaisi Mikkoskaa kopioimaan noissa kehumismaratoneissa kaiken kukkuraksi. Kyllä tuolla on naisissa tympeimmät ja tylsimmät jäljellä. Siinä näkyy se, että vieläkin herkästi lähtöpassit saa mielipiteitä omaava, näkyvä nainen, jäljelle jää hömelö mummu ja kumitissit, tylsimykset ja mykät.

Se, että osaa olla kohtelias on osa sosiaalista taitoa. Muiden ihmisten huomioonottamista. En ymmärrä sunlaisia ihmisiä, jotka pitää ystävällisyyttä ja kohteliaisuutta feikkinä tai asiana, mitä ei pitäisi harjoittaa. Kehuminen ja kohteliaisuus on kivaa, siitä tulee hyvä mieli :)

Ja minulle siitä tulee kiusaantunut olo, koska se ei ole aitoa. Kun ladot minulle niitä ehania ja kivoja kohteliaisuuksiasi, niin älä sitten ihmettele, jos pidän sinua teennäisenä, laskelmoivana ja olen hyvin varautunut kaikkiin tekemisiisi. 

Näihin on törmännyt bisnes-maailmassa niin monta kertaa, että osaa kyllä nykyään pitää varansa. Pidättyväinen ja kohtelias käytös on parasta, ei siinä tarvitse lähteä lipomaan ja kommentoimaan toisen ulkonäköä tai omainaisuuksia - se vasta tökeröä on. Tungettelevaa ja erittäin usein jostain kuvitteelliselta korokkeelta maireasti annetun tuntuisia alentuvia 'sydämellisyyksiä'. Juupa juu.

Sinulla ei sitten taida kovin kummoiset sosiaaliset taidot olla, jos et kestä edes pieniä kohteliaisuuksia miettimättä, tulevatko ne nyt varmasti aidosti sydämen pohjasta. En kyllä ymmärrä, miten vaikeaa se nyt on uskoa, että esim Nina oikeasti piti niitä tauluja hienoina. Ei kukaan nyt varmasti kuvittelekaan, että verrattaisiin joihinkin superlahjakkuuksiin ja legendoihin vaan toki ne kehut pitää osata suhteuttaa siihen tilanteeseen. Jos joku taulu Ninan mielestä oli selkeästi parempi kuin mihin hän itse koskaan pystyisi, miksi ihmeessä sitä ei saisi kehua? Tai jos joku vaikka tekee hyvää ruokaa tai jollain on nätti paita, miksi ihmeessä se olisi epäaitoa? Onko sinulla niin huono itsetunto, että et voi uskoa, jos joku sanoo pitävänsä sinun tekemästäsi ruoasta? 

eri

Tuletko iloiseksi siitä että joku sanoo: onpa sulla nätti paita

( Lapselle voi sanoa noin, ei nuorelle tai aikuiselle

No en minä nyt tiedä, tulenko siitä nyt niin hirmu iloiseksi, mutta sen tiedän, että en ainakaan siitä ahdistu tai loukkaannu. Miksi ihmeessä niin ei saisi sanoa ja mitä pahaa siinä on? 

No saa kai sitä sanoa ihan mitä lystää, mutta ei tuollainen tee ketään mukavaksi tai kivaksi ihmiseksi.

Pahasta en tiedä, mutta ainakaan mitään hyvää sellaisessa ei ole.

Kuka tässä nyt puhuikaan mukavista ja kivoista ihmisistä? Käsittääkseni tässä puhuttiin, mikä on kohteliasta ja mikä vaivaannuttavaa ja teennäistä. Minusta kohteliaisuudet eivät ole välttämättä teennäisiä vaan ne ovat melko normaalia sosiaalista vuorovaikutusta, mutta sinä sanoit, että sinua ahdistaa. En vain ihan ymmärrä, mikä siinä ahdistaa, jos joku sanoo paitaasi nätiksi. 

Vierailija
16710/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset (?) ihmiset vänkäävät sivutolkulla jonkun BB-asukkaan tekemisistä. Kovapäisin jankuttaja vielä katsoo ja kelaa, katsoo ja kelaa kohtauksen yhä uudelleen päästäkseen litteroimaan sen.

Johan teille nauraa naurismaan aidatkin 😂

Kannattaisi harkita sen kuuluisan elämän hankkimista.

Vierailija
16711/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onks teillä noin hyvä muisti vai mistä revitte noi keskustelut tänne? Katotte jostain 24/7 tallenteesta, katsotte, pause, kirjoitatte, play, pause, taas kirjoitetaan. . .

Kyllä, juuri noin minä teen. Pakkohan se on tehdä, että saa faktat tiskiin. Täällä kun ei näköjään auta referoida tilannetta, kun väitetään valehtelijaksi. Parempi sitten kirjoittaa sana sanalta, että tolloimmatkin hiljenevät. 

Typeräähän se on lähteä todistelemaan itseään jollekin trollille. Sä tiedät itse, että puhut totta ja me muut tilanteen nähneet tiedetään sama myös. En viittis käyttää aikaani johonkin noin typerään. Jos ei trolli, niin joku kokee kuitenkin aina saman tilanteen aivan toisin, eikä sitä jankkamalla saa perille.

Niin, muut tilanteen nähneet tietävät, mutta ne eivät tiedä, jotka eivät ole nähneet. Se minua ketuttaa, että nämä jankuttavat sitä totuuttaan ja aina löytyy porukkaa, jotka näitä juttuja uskovat. Siihenhän tämä kiusaaminen perustuu. 

Sinä voit pitää sitä typeränä, mutta minusta tämä on vain hauskaa, kun trollit sekoavat omaan näppäryyteensä. 

Vierailija
16712/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten oletat, että sun tulkinta olisi ainoa oikea? Janne on ollu alusta saakka mun suosikki, mutta kyllähän se selkeästi ärtynyt tuossa tehtävässä yhteen aikaan oli ja korotti myös ääntään. Ja ihan minä silti edelleen kannatan Jannea. On kai tuolla nyt kaikki muutkin erilaisia tunteita osoittaneet, eikai Jannekaan mikään kivipatsas ole. Eikä siitä tarvitse suuttua.

-Eri kuin kelle vastasit

Vierailija
16713/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V*tut taa tuo Petran tapa mulkoilla toisia. Silmät menee vaan sikssakkia.

Se on piirre, ominaisuus, ei tapa. Eikä ominaisuuksista ole helppoa edes oppia pois. Sama juttu kuten luonteen kanssa. Sen kanssa pitää vaan oppia elämään. Tuskin se Petrakaan itse tuollaisesta nauttii, jos edes tietää.

Sama juttu meidän norsunvittu naamojen kanssa. En mäkään nauti näyttäessäni tältä, mutta en vaan osaa muutakaan.

Jos sua vituttaa, niin voevoe.

Vierailija
16714/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara näykkii suupaloja kuin ei sopisi vatsalaukkuun isoja annoksia.

Vierailija
16715/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset (?) ihmiset vänkäävät sivutolkulla jonkun BB-asukkaan tekemisistä. Kovapäisin jankuttaja vielä katsoo ja kelaa, katsoo ja kelaa kohtauksen yhä uudelleen päästäkseen litteroimaan sen.

🤣🤣🤣🤣

Vierailija
16716/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä. Moni valitteli väsymystään. 

Puolen tunnin tirsat, niin jaksavat taas. 

Vierailija
16717/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten oletat, että sun tulkinta olisi ainoa oikea? Janne on ollu alusta saakka mun suosikki, mutta kyllähän se selkeästi ärtynyt tuossa tehtävässä yhteen aikaan oli ja korotti myös ääntään. Ja ihan minä silti edelleen kannatan Jannea. On kai tuolla nyt kaikki muutkin erilaisia tunteita osoittaneet, eikai Jannekaan mikään kivipatsas ole. Eikä siitä tarvitse suuttua.

-Eri kuin kelle vastasit

Miksi oletat, että olisin Jannea jossain vaiheessa tulkinnut tai yleensäkään kenestäkään talolaisesta tänään puhunut?

Kunhan vastasin edelliselle, ettei kannata trolleile vastata.

Vierailija
16718/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa meni sänkyihinsä, pari jäi terassille säkkituoleihin silmät kiinni. Valavuori alkoi trenaamaan :D

Vierailija
16719/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, etkö enää muuta keksi, kun jäit valheistasi kiinni. Minua ei ainakaan haittaa, jos joku minua nolompi pitää minua nolona. 

Vierailija
16720/24387 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri kuin kelle vastasit

Miksi oletat, että olisin Jannea jossain vaiheessa tulkinnut tai yleensäkään kenestäkään talolaisesta tänään puhunut?

Kunhan vastasin edelliselle, ettei kannata trolleile vastata.

Katsoinkohan mä sit väärin, mutta tilanteiden eri tavalla kokemisesta ihan kuin oisit kommentoinu niin sillä kysyin vaan. Katsojathan kokee tilanteet eri tavalla ja tulkitsee esim kasvon ilmeet joskus eri lailla. Äänen volyymin koveneminen ei sen sijaan ole tulkinta vaan ihan fakta. 

Ketju on lukittu.