Kaksi palloa jäätelöä kioskilla 8,20€! Meni sitten kolmen lapsen jätskeihin 24,50€. Huhhuh.
Yksi pallo neljä euroa, 20 senttiä tuli pahvikiposta. Vohvelia ei enää hygieniasyistä myyty. Ja se yksi pallo ei todellakaan ollut mikään nyrkin kokoinen, vaan sellainen ison lihapullan kokoinen pallo.
Aikamoista. Ja joo, Helsingin keskustassa. Jätin ostamatta itselleni.
Kommentit (452)
No, en ymmärrä koko kiskatouhua ollenkaan! Itse toimin näin: Otan kylille mennessäni kotoa lusikan. Kävelen kauppaan ja ostan Pirkka kermajäätelö vanilja 1L = 1,19 euroa. Paketti följyyn, lähimpään sopivaan istumapaikkaan yms... ja paketti auki ja lusikka esiin. Syön mitä syön ja paiskaan loput roskiin... Helppoa eikö? Ja ei kallista ja takuulla riittää 4-5 penskalle. Kotoa vain kupit ja lusikat mukaan ja veitsi millä katkoa annokset paketista.
Vierailija kirjoitti:
Sosialistien johdosta pallon hinnassa on 50% veroa. Jos kaikki kynnelle kykenevät kävisivät töissä olisi varaa ostaa lapsille jätskiä. Kiitos työttömät syötte aina meidän pöydässä.
Siitä en tiedä missä syön mutta en ainakaan jäätelöä, koska ei ole varaa....
Lidlissä kahdeksan tuuttia 0,99€
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä kahdeksan tuuttia 0,99€
Aika paskaa ovat. Olen syönyt myös Pirkan tuutteja, jotain 50centtiä.
Eilen vapun kunniaksi ostin Valion tuutin, maksoi kai 1.50 euroa ja kyllä eron huomaa aika selvästi. Olen valmis maksamaan paremmasta jäätelöst enemmän, koska syön sitä korkeintaan yhden viikossa.
Venetsian ja Champs Elyseen hintoja. Kioskeilla asiointi loppui jo vuosia sitten. En todellakaan pihtaile herkkuasioissa, mutta tuollainen vedätys on liikaa.
Kioskit tuottavat hyvin, kun ihmiset raskivat kerran kesässä ostaa sen elämyksen, että lipovat yhtä jäätelöpalloa kävellessään
Ruuan hinta tulee nousemaan koronan seurauksena kaikkialla maailmassa, ja pahoin pelkään, että ei taida Intian lääketehtaatkaan nyt toimia täydellä teholla.
Vierailija kirjoitti:
Mä tienaan hoitajana 57 000 e vuodessa ja vuosi oli 2020.
Nyt alkoi kiinnostaa. Kerro lisää, voisin olla kiinnostunut uudelleenkouluttautumaan, vaikka tienaankin muualla tuota enemmän. Lyhyt koulutus, ei vaadi älykkyyttä ja työtehtävät on lähinnä avustamista (eli ei oikeita lääkärintöitä)
Ei ihme että valtio on vararikossa kun perseenpesijät saavat toimitusjohtajan palkkaa
En suosittele näitä kioskeja korona- aikana. Miettikää, ei juoksevaa vettä eikä vessaa, missä.myyjät pesevät kätensä? Kauhassa kaikki virukset muhii. Ei se työntekijä välttämättä ole suorittanut hygieniapassia.
Tämän vuoksi mulla vain yksi lapsi.ei tule kalliiksi eikä tarvitse koskaan miettiä jäätelöpallon hintaa hänelle.
Vierailija kirjoitti:
No, en ymmärrä koko kiskatouhua ollenkaan! Itse toimin näin: Otan kylille mennessäni kotoa lusikan. Kävelen kauppaan ja ostan Pirkka kermajäätelö vanilja 1L = 1,19 euroa. Paketti följyyn, lähimpään sopivaan istumapaikkaan yms... ja paketti auki ja lusikka esiin. Syön mitä syön ja paiskaan loput roskiin... Helppoa eikö? Ja ei kallista ja takuulla riittää 4-5 penskalle. Kotoa vain kupit ja lusikat mukaan ja veitsi millä katkoa annokset paketista.
Haha- tämähän on ihan niksipirkka osastoa😄. Mutta kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytön hinta. Itsellä myös kolme lasta ja vaikka rahaa olisi silloin tällöin tuollaiseen niin periaatteesta en osta.
Tämä se tuntuu olevan monen asenne: varaa on, mutta periaatteesta ei osteta. Kuitenkin vaaditaan hyvää palkkaa itselle. Ei ole ihme, ettei tässä maassa yrittäminen ole helppoa.
Miksi ihmeessä se yksi tai 2 palloa/ per lapsi ei riitä?! 4 palloa yhdelle on ihan järkky määrä!
Provo.
Monikin vain muistaa mitä summaa pidettiin sitten markka aikoina kalliina ja siitä vertailut.Pelkästään parikymppisen pystyi lapselle heittämään ja viiskymppinen jo oli perusteltava ja siten iso summa.Pelkästään energiajuomatkaan vielä markka aikoina vielä niin myyneet kun pidettiin vielä melko kalliina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tienaan hoitajana 57 000 e vuodessa ja vuosi oli 2020.
Nyt alkoi kiinnostaa. Kerro lisää, voisin olla kiinnostunut uudelleenkouluttautumaan, vaikka tienaankin muualla tuota enemmän. Lyhyt koulutus, ei vaadi älykkyyttä ja työtehtävät on lähinnä avustamista (eli ei oikeita lääkärintöitä)
Ei ihme että valtio on vararikossa kun perseenpesijät saavat toimitusjohtajan palkkaa
en ole tuo, keneltä kysyit. Mutta olen lastensuojelussa töissä ja viime vuonna tuloni olivat 56 000. En pese kenekään perseitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytön hinta. Itsellä myös kolme lasta ja vaikka rahaa olisi silloin tällöin tuollaiseen niin periaatteesta en osta.
Tämä se tuntuu olevan monen asenne: varaa on, mutta periaatteesta ei osteta. Kuitenkin vaaditaan hyvää palkkaa itselle. Ei ole ihme, ettei tässä maassa yrittäminen ole helppoa.
Kaipa sitä nyt herranen aika saa itse päättää, mihin rahansa kuluttaa.
Esimerkiksi minulla oli hyvä hieroja, joka peri 50 euroa hiukan toista tunnin hieronnasta. Kävin kerran kuukaudessa. Nosti hintaa 75 euroon ja lopetin hänen luona käynnin, koska ei ollut mikään välttämättömyys minulle.
Kuluttajana saan onneksi vielä päättää, ostanko jäätelötötteröitä vai paketin jotain muuta jäätelöä. Samoin kuin ostanko jotain palveluita vai en ja keneltä ne ostan. Sähkösopimuksenikin kilpailutan
Tätä tämä symbolitalous on. Ennen riitti jäätelö, nyt se pitää syödä trendikkäässä paikassa ja ostaa "oikein". Espallakin löytyy k-kauppa ja sieltä voi hakea jädet ihan kohtuu hinnalla.
Joo mutta ei ole sama juttu kun äippä laittaa kuvat someen. (tätä ei siis kohdistettu mitenkään ap:hen vaan yleisellä tasolla.)
En itsekään koskaan osta Espalla 5 euron kahvia vaan vuokraan sillä rahalla istumaoikeuden haluamalleni paikalle. Pelkän kahvin takia kävisin mainitussa pikkukaupassa tai kävelisin kotiin juomaan kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Mulla viisi lasta ja viiden lapsen jäätelö maksaisi siis 41e.
Vaikka olen hyvätuloinen niin tuntuisi kyllä vähän pahalta. Mutta tätä se on viherpunasuomessa, verot on korkeat ja työn sivukulut korkeat, ja vielä korkeammaksi muuttuu.Ensi kesänä kahden pallon jäätelö on on 10e!
Itse en juurikaan syö jäätelöä. Eli omasta puolestani hinta saa olla mitä vaan.
Verotus on Suomessa kovaa, mutta niin se on muissakin Pohjoismaissa. Työn sivukulut Suomessa ovat keskimääräistä eurooppalaista tasoa - vaikka vertailun ongelmana on erilaiset järjestelmät.
Verrattuna muihin Pohjoismaihin Suomea jäytää selvästi alempi yleinen työllisyysaste joka kasaa verotuspainetta liikaa työssäkäyville.
Vierailija kirjoitti:
Ite oon opettanut lapsilleni rahan arvon. Ymmärtävät, kun sanon, ettei tohon hintaan.
Toivottavasti ymmärtävät myös siinä vaiheessa, kun työpaikalla heidän palkankorotuspyyntöihin vastataan "ei tohon hintaan, halvemmallakin saadaan hyviä työntekijöitä".
Oon syönyt irtopalloja viimeksi varmaan 20 v sitten.
Lapset eivät ole niitä ikinä pyytäneet.
Nykyään heillä on viikkorahat ja pakkasesta löytyy äidin ostamaa.
Tukusta ostin vuosia sitten fazerina jäätelöä ison paketin, joka ei myöskään ollut kovin hyvää.
Ehkä siinä oli liikaa suklaata ?