Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hemmetissä miehiä pitäisi käskeä tai pyytää tekemään kotitöitä?

Vierailija
29.04.2021 |

Miksei voi olla oma-aloitteinen vaan pitää odottaa jotain käskyjä? Jos näkee, että roskapussi on täynnä niin sen voi ihan itsekin viedä pois kun on muutenkin menossa pihalle. Lattiaa voi imuroida jos näkee sen olevan roskainen. Sen sijaan, että vain tiedottaa näistä huomioista muille.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millähän oikeudella ap KÄSKEE ketään tekemään mitään?

Et itse käy ulkona koskaan, kun et saa sitä roskapussia vietyä? Et roskaa itse ollenkaan?

Et myöskään itse kanna yhtäkään kiveä sinne eteiseen? 

Vierailija
62/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on myös tuollainen huomauttelija. Viime viikolla toi kengissään muraa sisälle ja seuraavana päivänä ihmetteli miksen ole imuroinut sitä pois. On sanonut siitäkin, että meillä on roskikset aina täynnä, joten siksi hän jättää roskat tiskipöydälle.

Ei jumalauta. En katselisi tuollaista kuvatusta päivääkään.

Ei se nuomrepana ollut tuollainen. Annan mennä miehen marinat toisesta korvasta ulos, mutta teen sitten kostoksi jotain sellaista ruokaa, josta itse tykkään, mutta mies ei. Kyllä se joku päivä huomaa asiayhteyden :)

Juu, keskustelu miehen kanssa on tietysti täysi mahdottomuus?

Mitäpä jos se miehesikin paskatestaa sinua, etkä vaan ymmärrä asiayhteyttä?

En ymmärrä millainen mielenvikainen ihminen täytyy olla, että tällainen passiivisaggressiivinen toiminta on hienoa, tai miksi sitä pitää harjoittaa parisuhteessa. 

Jos et osaa keskustella, niin et voi edes erota? 

Kyllä minä asiasta välillä sanon. Miehellä on paljon hyviä puolia, jotka peittoavat huonot puolet. En tässä iässä enää eroa enkä varsinkaan tuosta syystä. Ei se ole mielenvikaisuutta, että teen välillä omia lempiruokiani, se olkoon palkinto minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju osoittaa hyvin ettei ydinperhemalli käytännössä toimi. Olisi varmaan toimivampaa, jos naiset keskenään asuisivat yhdessä ja hoitaisivat lapsiaan. Ja miehet omissa porukoissaan. Ero on kuitenkin todennäköisin lopputulos.

Vierailija
64/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on myös tuollainen huomauttelija. Viime viikolla toi kengissään muraa sisälle ja seuraavana päivänä ihmetteli miksen ole imuroinut sitä pois. On sanonut siitäkin, että meillä on roskikset aina täynnä, joten siksi hän jättää roskat tiskipöydälle.

Ei se nuomrepana ollut tuollainen. Annan mennä miehen marinat toisesta korvasta ulos, mutta teen sitten kostoksi jotain sellaista ruokaa, josta itse tykkään, mutta mies ei. Kyllä se joku päivä huomaa asiayhteyden :)

Mitäs jos vaan sanoisit ihan suoraan, että siivoa itse sotkusi?

Ongelmana on kierrätys. Mies tunkee sitten kaikki samaan roskikseen, kun minä olen tarkka siitä, että roskat kierrätetään oikein.

No miksi se ei imuroi sitä kuraa sieltä eteisestä itse? Jos mieheni olisi kysynyt minulta miksen ole siivonnut HÄNEN tuomaansa kuraa lattialta, olisin varmaan ottanut sen kurapaakun ja laittanut sen miehen tyynylle.

Vierailija
65/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nämä lapsettomien siivousporut. Kuulkaa, sitten vasta tiedätte, mitä on siivoaminen, kun hankitte pari taaperoa pistämän kodin sisustusta kuntoon. Joo, tiedän: oma valinta. Mutta oikeasti se on näin. Jos ennen riitti, että siivoaa pari kertaa viikossa niin nyt on pakko siivota joka päivä mielellään aamulla ja illalla.

Mun neuvo näille lapsettomille pariskunnille on, että jos toinen osapuoli laistaa kotitöitä, niin ota kamasi ja juokse. Se sotku ja siivouksen tarve tulee moninkertaistumaan lasten myötä.

Vierailija
66/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on kierrätys. Mies tunkee sitten kaikki samaan roskikseen, kun minä olen tarkka siitä, että roskat kierrätetään oikein.

Vikisevä vaimo kierrätykseen.

Vierailija
67/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi lähteä ihan itse, jos siltä tuntuu.

Vierailija
68/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä. Luulis aikuisen ihmisen osaavan ihan itse katsoa jääkaappiin ja tuoda kaupasta mitä tarvii, katsoa ympärilleen ja siivota jos tarvii, katsoa pyykkikaappiin ja pyykätä jos tarvii. Mutta 99% miehistä odottaa näihin naisen käskytystä ennen kun alkavat tekeen ja silloinkin kyseessä ei ole yhteisen kodin hoitaninen vaan suuri palvelus naiselle.

Jos mies ei tarvitse niitä niin ei hänen sitä pidä tehdä.

Ei sinkkumiehet ole koko ajan rätti kädessä. Roskat viedään max kerran viikossa.

Naiset ITSE keksivät noita tekemisiä ja sitten valittavat kun miehet ei niitä halua tehdä.

Mutta kun se rätti ei eksy käteen ikinä! Ei viikon välein, kuukauden välein tai edes kerran vuoteen! Eikä niitä roskia viedä omatoimisesti kerran vikkoonkaan, vaan se laitetaan sen naisen syyksi sitten kun eteinen on niin täynnä roskapusseja että niihin kompastuu.

Pidin miesten oma-aloitteisuuden puutetta urbaanilegendana ennen yhteenmuuttoa (entisen) avopuolisoni kanssa. Poikamiesboksi oli tahraton ja siisti, mutta se esitys loppui heti kun oltiin virallisesti samassa osoitteessa. Mielestäni vaikkapa pyyntö siitä, että tämä hoitaisi imuroinnin poissaollessani ei ole mitenkään tulkittavissa siksi että se imuri tulee jättää keskelle olohuonettamme kun "en mä jaksanut, otin sen siihen esille niin saat imuroida".

Vierailija
69/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoushullut akat niska-perse otteella kadulle vaan.

Miten kyse on naisen siivoushulluudesta jos äijä huomauttelee sotkusta? Lakkaisi huomauttelemasta jos siisteys ei kiinnosta sen vertaa, että tekisi joskus itse asialle jotain.

Vierailija
70/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota minäkin ihmettelen.

Ei vaimolta onnistu roskiksen vieminen vaan se nillittää mulle että mun on vietävä se.

Mikä siinä on naiset niin vaikeaa? Jos sen haju ja täyttöaste häiritsee niin tossut jalkaan ja pihalle.

hopi hopi

Vierailija
71/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla yksikään naisista ei keitä omatoimisesti kahvia vaikka juo, ei vie roskia, ei siivoa jälkiään. Kotona sama. Vaimo ei ole käyttänyt imuria puoleen vuoteen. Kaverin kotona sama. Jokainen lähipiirini miehistä tekee enemmän kotitöitä ja muita töitä kuin vaimonsa.

Työpaikkasi ja kaveripiirisi ovat kyllä ajankäyttötutkimuksiin peilattuna varsinaisia outliereja. 

Vierailija
72/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan myös oma-aloitteisia mutta myös pyydetään toista auttamaan kotitöissä. Jostain syystä ikkunoiden pesu on homma, josta mies ei oma-aloitteisesti innostu mutta toisaalta hän pesee vessaa ja imuroi.

Vierailija
73/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi lähteä ihan itse, jos siltä tuntuu.

Ei sulla ole tuohon kämppään varaa joten pakkaa sä nyt kiltisti ne laukkus

Vierailija
74/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaimolta onnistu roskiksen vieminen vaan se nillittää mulle että mun on vietävä se.

Mikä siinä on naiset niin vaikeaa? Jos sen haju ja täyttöaste häiritsee niin tossut jalkaan ja pihalle.

hopi hopi

Ja sekö on ainoa kotityö joka on sinun vastuullasi?

Vierailija
75/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioituksen puutetta tuollainen yhteisten töiden kippaaminen vain toiselle. En katselisi, onneksi ei tarvitsekaan. Perhe-elämä on jo vietetty, eihän sekään olisi toiminut ilman yhteiseen hiileen puhaltamista.

Vierailija
76/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tullut omassa elämässäni siihen tulokseen, että mikäli mies käyttäytyy noin, kyseessä on kotikasvatuksen ja aiempien kumppaneiden yhteisvaikutus, se miten tyypille on opetettu, että mikä on oikein ja mikä väärin.

Mun isä on just tollanen. Syy luultavasti siinä, että isän äiti teki itsestään tärkeän & hankki itselleen valtaa perheessään olemalla se, joka teki kotityöt (ja samalla nalkutti perheen miespuolisille jäsenille, että eivät osaa mitään). Isä siis oppi lapsena, että ei osaa tehdä kotitöitä oikein, ihan siitä syystä, että on mies. Ja sitten isä päätyi yhteen mun äitini kanssa, joka on perfektionisti, ja jonka mielestä kukaan ei osaa pitää huushollia kasassa yhtä hyvin kuin hän, ja niin isä oppi taas uudestaan, että ei osaa mitään kotitöihin liittyvääkään.

Sekä isän vanhemmilla, että mun vanhemmilla, on ne vanhanaikaiset roolit siitä mitkä on naisten  töitä ja mitkä miesten töitä.

Traditionaalisessa mielessä naisen valta on ollut siinä, että pitää arjen pyörimässä, ja miehen siinä, että työssään hankkii perheelle elannon. Näin oli mun isovanhemmilla. Mun mummoni ei ole käynyt päivääkään töissä.

Ja mun vanhempieni kohdalla perjaatteessa kyse on edelleen valtataistelusta, vaikka nykyään toki myös naiset käyvät töissä. Kumpikin kuitenkin yrittää edelleen omalla tavallaan näyttää, että ilman minua et pärjää, eli käytännössä, isä hoitaa pihatyöt ja kaiken autoon liittyvän, korjaa taloa, väkertää linnunpönttöjä... Ja äiti on pomo talon seinien sisäpuolella. Kummallakin oma tontti. Siihen ne ovat oppineet, ja sillä linjalla jatkavat, kunnes  tulee joku jostain ulkopuolisesta tekijästä aiheutuva ajattelutavan muutos. 

Vierailija
77/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hopi hopi

Ja sekö on ainoa kotityö joka on sinun vastuullasi?

Minulle ei ole esitelty RACI-matriisia jonka olisin voinut hyväksyä tai vaatia siihen muutoksia.

Tuskin sellaista on ap:llakaan tehty, kunhan nillittää asiasta jonka hän on yksipuolisesti päättänyt olevan toisen homma.

Vierailija
78/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sovittu että minä sanon ja mies tekee. Ei kumpikaan revitä stressiä tästä yhdessä sovitusta asiasta. Miehellä on ne tietyt hommat jotka hänen on hoidettava itsenäisesti, ja lopun sanon minä. 

Ärsyyntyisin ihan varmasti jos joutuisin koko ajan muistuttelemaan ja sanelemaan, mutta meilä homma toimii niin että sanona että jaajaa, on tiskiaine loppu, ja mies sitten kirjoittaa sen kauppalistaan. Jos olen pessyt pyykkiä, niin snaon vain meihelle että hei, pyykit on vielä koneessa, ja häne menee laittamaan ne kuivumaan. 

Vierailija
79/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei imuroi, pyyhi pölyjä, pese ikkunoita jne. milloinkaan oma-alotteisesti. Eikä se tajua miten rasittavaa on aina pyytää että osallistuisi.

Millaisessa läävässä hän sitten asui seurusteluaikananne? Vai hoitiko hän silloin hyvin kotinsa, samoin avo-/avioliittonne alkuaikoina, mutta sitten yhtäkkiä lakkasi tekemästä kotitöitä?

Hänellä oli siisti poikamiesboksi. Mutta arvaapa miksi... Anoppi kävi siivoamassa 😑

Etkä osannut siitä vetää johtopäätöksiä?

Luuletko että se itse kertoi tuolloin...?

Et seurusteluaikana ikänä huomannut, että mies siivoa itse? 

Eipä kyllä ollut itsellänikään tapana tehdä viikkosiivousta kun mies oli kyläilemässä. Asuttiin eri kaupungeissakin.

Vierailija
80/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, keskustelu miehen kanssa on tietysti täysi mahdottomuus?

Mitäpä jos se miehesikin paskatestaa sinua, etkä vaan ymmärrä asiayhteyttä?

En ymmärrä millainen mielenvikainen ihminen täytyy olla, että tällainen passiivisaggressiivinen toiminta on hienoa, tai miksi sitä pitää harjoittaa parisuhteessa. 

Jos et osaa keskustella, niin et voi edes erota? 

Kyllä minä asiasta välillä sanon. Miehellä on paljon hyviä puolia, jotka peittoavat huonot puolet. En tässä iässä enää eroa enkä varsinkaan tuosta syystä. Ei se ole mielenvikaisuutta, että teen välillä omia lempiruokiani, se olkoon palkinto minulle.

Anna kun arvaan. Mies ei tee yhtään mitään ruokaa? Ikinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi