Miksi hemmetissä miehiä pitäisi käskeä tai pyytää tekemään kotitöitä?
Miksei voi olla oma-aloitteinen vaan pitää odottaa jotain käskyjä? Jos näkee, että roskapussi on täynnä niin sen voi ihan itsekin viedä pois kun on muutenkin menossa pihalle. Lattiaa voi imuroida jos näkee sen olevan roskainen. Sen sijaan, että vain tiedottaa näistä huomioista muille.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma valinta jos semmoisen miehen olet ottanut joka ei moisia tee.
Jäisi entistä enemmän miehiä tahtomattaan yksin jos kaikki vaatimukset pitäisi heti täyttää. Nytkin jo itketään ja valitetaan kun naisille ei mikään kelpaa.
Lisäksi olisi suotavaa jos ihmiset joskus kehittäisivät itseään ja yrittäisivät sopeutua uusiin tilanteisiin. Yksin omassa kopperossa ei ehkä tarvitse olla niin siisti, mutta yhteen muuttaessa ja perheen perustamisen jälkeen voi joutua muuttamaan tapojaan.
Väärin. Ihmisen EI pidä muuttua seurustellessa. Hanki sellainen mies joka on jo sinkkuna juuri sellainen kuin haluat.
On sairasta ja vastenmielistä vaatia että toisen ihmisen pitäisi muuttua. Ihminen saa olla sellainen kuin on.
Ihmiset nyt muuttuvat vuosien myötä halusipa tai ei. Viisikymppinen on harvoin enää samanlainen mitä oli kaksikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei imuroi, pyyhi pölyjä, pese ikkunoita jne. milloinkaan oma-alotteisesti. Eikä se tajua miten rasittavaa on aina pyytää että osallistuisi.
Jokainen päättää itse mitä tekee
Niinkö? Jos molemmat vanhemmat lopettavat siivoamisen, pyykkäämisen, ruuanlaiton kokonaan, voipi olla lastensuojelu kohta ovella.
Se joka sen lapsen on halunnut siivotkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä aina toitotetaan, mutta entäs jos teki alussa? Mistä olisi voinut tietää, että 15 vuoden kuluttua irtisanoutuu kotitöistä?
Joku aivoperäinen sairaus tai elämänhallintaongelma siihen yleensä tarvitaan, että ihmisen käytös muuttuu täysin erilaiseksi kuin ennen. Jos siistiä kotia arvostava toimelias ihminen muuttuu täysin välinpitämättömäksi, niin vähintäänkin masennustesti kannattaa tehdä.
Meillä mies siivoaa enemmän kuin minä, mutta ihan vain siksi, että on enemmän energiaa. Tekee myös useammin ruokaa kuin minä, vaikka yleensä joudunkin siivoamaan jäljet. Mutta täytyy myöntää, että en kauheasti asiasta nipota, hyvä diili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei imuroi, pyyhi pölyjä, pese ikkunoita jne. milloinkaan oma-alotteisesti. Eikä se tajua miten rasittavaa on aina pyytää että osallistuisi.
Millaisessa läävässä hän sitten asui seurusteluaikananne? Vai hoitiko hän silloin hyvin kotinsa, samoin avo-/avioliittonne alkuaikoina, mutta sitten yhtäkkiä lakkasi tekemästä kotitöitä?
Hänellä oli siisti poikamiesboksi. Mutta arvaapa miksi... Anoppi kävi siivoamassa 😑
en tunne yhtäkään miestä, jolla äiti kävisi siivoamassa.
miksi olet ottanut mieheksesi heikkolahjaisen?
Minä tunnen pari naista, jotka käyvät siivoamassa poikiensa luona. Olen heille ihmetellyt, että miksi ihmeessä, mutta pitäähän sitä lasta auttaa. Itse olen ollut apuna muuttosiivouksissa ja jos lapset asuisi lähempänä, niin auttaisin jos lapsi ei itse jostain syystä fyysisesti kykenisi.
Onpa yllätys, että näissä ketjuissa on samat palstanaiset jankkaamassa vuodesta toiseen samoilla argumenteillaan. Muistan tämän sinun kommenttisi monista eri ketjuista.
Eikös nämä tuntemasi miehet olleet jotain syrjäytyneitä alkoholisteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäisi entistä enemmän miehiä tahtomattaan yksin jos kaikki vaatimukset pitäisi heti täyttää. Nytkin jo itketään ja valitetaan kun naisille ei mikään kelpaa.
Lisäksi olisi suotavaa jos ihmiset joskus kehittäisivät itseään ja yrittäisivät sopeutua uusiin tilanteisiin. Yksin omassa kopperossa ei ehkä tarvitse olla niin siisti, mutta yhteen muuttaessa ja perheen perustamisen jälkeen voi joutua muuttamaan tapojaan.
Väärin. Ihmisen EI pidä muuttua seurustellessa. Hanki sellainen mies joka on jo sinkkuna juuri sellainen kuin haluat.
On sairasta ja vastenmielistä vaatia että toisen ihmisen pitäisi muuttua. Ihminen saa olla sellainen kuin on.
Ihmiset nyt muuttuvat vuosien myötä halusipa tai ei. Viisikymppinen on harvoin enää samanlainen mitä oli kaksikymppisenä.
Sitten pitää erota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Luulis aikuisen ihmisen osaavan ihan itse katsoa jääkaappiin ja tuoda kaupasta mitä tarvii, katsoa ympärilleen ja siivota jos tarvii, katsoa pyykkikaappiin ja pyykätä jos tarvii. Mutta 99% miehistä odottaa näihin naisen käskytystä ennen kun alkavat tekeen ja silloinkin kyseessä ei ole yhteisen kodin hoitaninen vaan suuri palvelus naiselle.
Ehkä 99% palstan naisten miehistä, siis niiden naisten joiden oma taso ei riitä muuhun kuin siihen lähi-räkälän Pertsaan tai Makeen.
Tällaiseen mieheen on siis oma tasosikin riittänyt ilmeisesti?
Oon kauan sitten jo lakannut passaamasta aikuisia lapsia. Eli asumme mieheni kanssa eri asunnoissa ja kumpikin saa nipottaa omissa nurkissaan omasta siivostaan just niin paljon ku tahtoo
mies sitä, mies tätä, mies taas, mies ei taaskaan, mies on liian laiha, liian lihava, liian sopusuhtainen, ei tee kotitöitä, tekee liikaa kotitöitä, ei anna seksiä, haluaa liikaa seksiä, pelaa liikaa, ei pelaa koskaan, on liian huomaavainen, liian tyhmä, liian älykäs.
mies mies mies mies mies mies mies mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Jos molemmat vanhemmat lopettavat siivoamisen, pyykkäämisen, ruuanlaiton kokonaan, voipi olla lastensuojelu kohta ovella.
Se joka sen lapsen on halunnut siivotkoon.
Kyllä ne lapset yleensä yhteistuumin hankitaan. Yhteisessä kodissa asutaan, yhdessä myös siivotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on myös tuollainen huomauttelija. Viime viikolla toi kengissään muraa sisälle ja seuraavana päivänä ihmetteli miksen ole imuroinut sitä pois. On sanonut siitäkin, että meillä on roskikset aina täynnä, joten siksi hän jättää roskat tiskipöydälle.
Ei jumalauta. En katselisi tuollaista kuvatusta päivääkään.
Ei se nuomrepana ollut tuollainen. Annan mennä miehen marinat toisesta korvasta ulos, mutta teen sitten kostoksi jotain sellaista ruokaa, josta itse tykkään, mutta mies ei. Kyllä se joku päivä huomaa asiayhteyden :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas mennään lapsiperheolettamalla.
Suomalainen nainen ei enää edes synnytä.
Suomessa syntyy kymmeniä tuhansia lapsia joka vuosi, joten kyllä naiset synnyttävät.
Niin, esimerkiksi Espoo täyttyy ihan muista kuin kantasuomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on myös tuollainen huomauttelija. Viime viikolla toi kengissään muraa sisälle ja seuraavana päivänä ihmetteli miksen ole imuroinut sitä pois. On sanonut siitäkin, että meillä on roskikset aina täynnä, joten siksi hän jättää roskat tiskipöydälle.
Ei se nuomrepana ollut tuollainen. Annan mennä miehen marinat toisesta korvasta ulos, mutta teen sitten kostoksi jotain sellaista ruokaa, josta itse tykkään, mutta mies ei. Kyllä se joku päivä huomaa asiayhteyden :)
Mitäs jos vaan sanoisit ihan suoraan, että siivoa itse sotkusi?
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Luulis aikuisen ihmisen osaavan ihan itse katsoa jääkaappiin ja tuoda kaupasta mitä tarvii, katsoa ympärilleen ja siivota jos tarvii, katsoa pyykkikaappiin ja pyykätä jos tarvii. Mutta 99% miehistä odottaa näihin naisen käskytystä ennen kun alkavat tekeen ja silloinkin kyseessä ei ole yhteisen kodin hoitaninen vaan suuri palvelus naiselle.
Eivätkö ne ukot tajua, että osallistuvat koko ajan itse huushollin sotkemiseen? Miksi sen siivoamiseen osallistuminen olisi silloin joku suuri palvelus? Tuottavat pölyä pelkällä olemassaolollaan, tuottavat roskaa, likaavat vessaa ja kylppäriä käyttämällä niitä, syövät ruokaa, käyttävät vaatteita ja tuottavat likapyykkiä, likaavat petivaatteita... Kaverin auttaminen muuttosiivouksessa voi olla palvelus, oman kodin siistinä pitäminen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisessa läävässä hän sitten asui seurusteluaikananne? Vai hoitiko hän silloin hyvin kotinsa, samoin avo-/avioliittonne alkuaikoina, mutta sitten yhtäkkiä lakkasi tekemästä kotitöitä?
Hänellä oli siisti poikamiesboksi. Mutta arvaapa miksi... Anoppi kävi siivoamassa 😑
en tunne yhtäkään miestä, jolla äiti kävisi siivoamassa.
miksi olet ottanut mieheksesi heikkolahjaisen?
Minä tunnen pari naista, jotka käyvät siivoamassa poikiensa luona. Olen heille ihmetellyt, että miksi ihmeessä, mutta pitäähän sitä lasta auttaa. Itse olen ollut apuna muuttosiivouksissa ja jos lapset asuisi lähempänä, niin auttaisin jos lapsi ei itse jostain syystä fyysisesti kykenisi.
Onpa yllätys, että näissä ketjuissa on samat palstanaiset jankkaamassa vuodesta toiseen samoilla argumenteillaan. Muistan tämän sinun kommenttisi monista eri ketjuista.
Eikös nämä tuntemasi miehet olleet jotain syrjäytyneitä alkoholisteja?
Juu, sinunkin kommentit on tuttuja.
En tuntenut miehiä itse vaan heidän äitinsä. Kumpikin opiskeli yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä osannut siitä vetää johtopäätöksiä?
Luuletko että se itse kertoi tuolloin...?
Et seurusteluaikana ikänä huomannut, että mies siivoa itse?
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla yksikään naisista ei keitä omatoimisesti kahvia vaikka juo, ei vie roskia, ei siivoa jälkiään. Kotona sama. Vaimo ei ole käyttänyt imuria puoleen vuoteen. Kaverin kotona sama. Jokainen lähipiirini miehistä tekee enemmän kotitöitä ja muita töitä kuin vaimonsa.
:D :D Sinä ja kaverisi olette kaikki päiväkodin tätejä varmaan.
Siivoushullut akat niska-perse otteella kadulle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, keskustelu miehen kanssa on tietysti täysi mahdottomuus?
Mitäpä jos se miehesikin paskatestaa sinua, etkä vaan ymmärrä asiayhteyttä?
En ymmärrä millainen mielenvikainen ihminen täytyy olla, että tällainen passiivisaggressiivinen toiminta on hienoa, tai miksi sitä pitää harjoittaa parisuhteessa.
Jos et osaa keskustella, niin et voi edes erota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vaan sanoisit ihan suoraan, että siivoa itse sotkusi?
Ongelmana on kierrätys. Mies tunkee sitten kaikki samaan roskikseen, kun minä olen tarkka siitä, että roskat kierrätetään oikein.
Lapset kuuluvat perheeseeni. Älä itse hanki miestä, niin ei tarvitse valittaa!