Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hemmetissä miehiä pitäisi käskeä tai pyytää tekemään kotitöitä?

Vierailija
29.04.2021 |

Miksei voi olla oma-aloitteinen vaan pitää odottaa jotain käskyjä? Jos näkee, että roskapussi on täynnä niin sen voi ihan itsekin viedä pois kun on muutenkin menossa pihalle. Lattiaa voi imuroida jos näkee sen olevan roskainen. Sen sijaan, että vain tiedottaa näistä huomioista muille.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä. Luulis aikuisen ihmisen osaavan ihan itse katsoa jääkaappiin ja tuoda kaupasta mitä tarvii, katsoa ympärilleen ja siivota jos tarvii, katsoa pyykkikaappiin ja pyykätä jos tarvii. Mutta 99% miehistä odottaa näihin naisen käskytystä ennen kun alkavat tekeen ja silloinkin kyseessä ei ole yhteisen kodin hoitaninen vaan suuri palvelus naiselle.

Jos mies ei tarvitse niitä niin ei hänen sitä pidä tehdä.

Ei sinkkumiehet ole koko ajan rätti kädessä. Roskat viedään max kerran viikossa.

Naiset ITSE keksivät noita tekemisiä ja sitten valittavat kun miehet ei niitä halua tehdä.

Mutta kun se rätti ei eksy käteen ikinä! Ei viikon välein, kuukauden välein tai edes kerran vuoteen! Eikä niitä roskia viedä omatoimisesti kerran vikkoonkaan, vaan se laitetaan sen naisen syyksi sitten kun eteinen on niin täynnä roskapusseja että niihin kompastuu.

Pidin miesten oma-aloitteisuuden puutetta urbaanilegendana ennen yhteenmuuttoa (entisen) avopuolisoni kanssa. Poikamiesboksi oli tahraton ja siisti, mutta se esitys loppui heti kun oltiin virallisesti samassa osoitteessa. Mielestäni vaikkapa pyyntö siitä, että tämä hoitaisi imuroinnin poissaollessani ei ole mitenkään tulkittavissa siksi että se imuri tulee jättää keskelle olohuonettamme kun "en mä jaksanut, otin sen siihen esille niin saat imuroida".

Kuinka pitkään seurustelitte ennen avoliittoa? Kuinka pitkiä aikoja vietitte toistenne luona yhteen menoon seurusteluaikana?

Itseni on ihan mahdotonta kuvitella, että oma puolisoni olisi jaksanut neljä vuotta esittää jotain muuta kuin todellisuudessa on, kun lähes puolet viikosta ja lomat kuitenkin vietettiin yhdessä. Aika outoa olisi, että koko sen ajan hän olisi jaksanut esittää tykkäävänsä siististä kodista ja siivoamisesta, ja vain odottanut, että saa lopettaa kaikki kotityöt kunhan muutamme yhteen.

Vierailija
82/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei imuroi, pyyhi pölyjä, pese ikkunoita jne. milloinkaan oma-alotteisesti. Eikä se tajua miten rasittavaa on aina pyytää että osallistuisi.

Millaisessa läävässä hän sitten asui seurusteluaikananne? Vai hoitiko hän silloin hyvin kotinsa, samoin avo-/avioliittonne alkuaikoina, mutta sitten yhtäkkiä lakkasi tekemästä kotitöitä?

Hänellä oli siisti poikamiesboksi. Mutta arvaapa miksi... Anoppi kävi siivoamassa 😑

Etkä osannut siitä vetää johtopäätöksiä?

Luuletko että se itse kertoi tuolloin...?

Et seurusteluaikana ikänä huomannut, että mies siivoa itse? 

Eipä kyllä ollut itsellänikään tapana tehdä viikkosiivousta kun mies oli kyläilemässä. Asuttiin eri kaupungeissakin.

Niin mekin asuttiin ja siksi vietettiin yhdessä pidennettyjä viikonloppuja + lomat. Siinä tuli hyvin tutuksi, millaista arki on yhdessä. Eikä ole tarvinnut yllättyä; mies on meillä edelleen se, joka siivoaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut sen kannan että en kommentoi, käske tai pyydä. Jos ei tee, ei tee. Mutta tässä on yksi pieni mutta. Jos ei osallistu, ei myöskään ole valitusoikeutta. Välillä mieheni yrittää aloittaa keskustelua siitä miten se ja tämä ja tuo asia on huonosti mutta kun kysyn että mikä estää häntä tekemästä asialle jotain on hiljaista ja keskustelu päättyy. Jos mieheni aloittaa asiasta vääntämisen voin aina heittää pallon takaisin hänelle koska esimerkiksi se miten paljon ehdin nyhjätä sohvalla hänen kainalossaan riippuu myös siitä osallistuuko hän kotitöihin. Joku sanoo tähän kuitenkin että voihan ne kotityöt odottaa. Välillä joo mutta ei aina. Lisäksi ne kotityöt tulisi tehtyä aika paljon nopeampaa jos niitä tekisi yhden sijaan kaksi. Ihan vaan vinkkinä.

Vierailija
84/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on myös tuollainen huomauttelija. Viime viikolla toi kengissään muraa sisälle ja seuraavana päivänä ihmetteli miksen ole imuroinut sitä pois. On sanonut siitäkin, että meillä on roskikset aina täynnä, joten siksi hän jättää roskat tiskipöydälle.

Ei jumalauta. En katselisi tuollaista kuvatusta päivääkään.

Ei se nuomrepana ollut tuollainen. Annan mennä miehen marinat toisesta korvasta ulos, mutta teen sitten kostoksi jotain sellaista ruokaa, josta itse tykkään, mutta mies ei. Kyllä se joku päivä huomaa asiayhteyden :)

Mitäs jos vaan sanoisit ihan suoraan, että siivoa itse sotkusi?

Ongelmana on kierrätys. Mies tunkee sitten kaikki samaan roskikseen, kun minä olen tarkka siitä, että roskat kierrätetään oikein.

Vikisevä vaimo kierrätykseen.

Mies voi lähteä ihan itse, jos siltä tuntuu.

Ei sulla ole tuohon kämppään varaa joten pakkaa sä nyt kiltisti ne laukkus

Kyllä minulla on varaa lunastaa tästä miehen osuus itselleni. Ja toisekseen, miehen on helpompi muuttaa, kun riittää, että hän pakkaa laukut. Minä tarvitsen muuttoon muuttoauton.

Vierailija
85/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku tuolla jo aiemmin sanoi, kotitöiden jättäminen vain toisen aikuisen osapuolen harteille kertoo kyllä kunnioituksen ja arvostuksen puutteesta kumppania kohtaan. Ja miehet, jotka saattavat olla omassa elämässään ja omista asioistaam jämptejä ja vastuullisia alkavat kummasti sluibailla silloin, kun hoidettaviksi tulevat myös lasten ja yhteistalouden asiat. Itse katselin tätä monta vuotta ihmetyksen vallassa. Sitten tein oman ratkaisuni enkäoel katunut hetkeäkään. Elämä on todella paljon helpompaa nyt, kun on vastuussa vain yksin omista ja lasten asiosita eikä tarvitse tuntea epäreiluutta siitä, että yksi elää siivellä ja on kaikkea muuta kuin tasavertainen kumppani. 

Vierailija
86/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas tätä outoa keskustelua. Naisystävä ei ole kiinnostunut siivoamisesta vaan on aikamoinen sottasontiainen. Tiesin sen kun muutettiin yhteen, joten minä olen se joka yleensä siivoaa ja tekee ruokaa. Kissankusi haisisi jos en vaihtaisi hiekkoja. Jos on ihan pakko niin kyllä hän imuroi. Tunnen joitain perheitä, joissa nainen siivoaa silloin tällöin mutta hirveän marmatuksen ja valituksen kera. Ei ole enää niitä pullantuoksuisia äitejä valitettavasti.

Vierailija
87/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä. Luulis aikuisen ihmisen osaavan ihan itse katsoa jääkaappiin ja tuoda kaupasta mitä tarvii, katsoa ympärilleen ja siivota jos tarvii, katsoa pyykkikaappiin ja pyykätä jos tarvii. Mutta 99% miehistä odottaa näihin naisen käskytystä ennen kun alkavat tekeen ja silloinkin kyseessä ei ole yhteisen kodin hoitaninen vaan suuri palvelus naiselle.

Jos mies ei tarvitse niitä niin ei hänen sitä pidä tehdä.

Ei sinkkumiehet ole koko ajan rätti kädessä. Roskat viedään max kerran viikossa.

Naiset ITSE keksivät noita tekemisiä ja sitten valittavat kun miehet ei niitä halua tehdä.

Tämäpä se juuri onkin. Kun sillä naisella tuntuu olevan joku jumalainen tieto siitä, minä päivänä ja mihin kellonaikaan ja minkälaisilla kädenliikkeillä nämä asiat pitäisi tehdä. Silti miehen pitäisi tuo jostain ajatuksista osata lukea?

Ja sitten tosiaan se, että miksi se naisen siisteystoleranssi on aina se oikea? Jos nainen saa päättää siivoustahdin, niin saako mies sitten päättää vaikka seksitahdin? Vai olisiko nuo kuitenkin neuvotteluasioita? Toki jos kovasti häiritsee, niin saa kyllä siivota itse ihan niin paljon kuin haluaa, mutta väärin siihen on toista pakottaa. Elämässä on muutakin tekemistä.

Vierailija
88/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen on maailman turhauttavin homma. Käyt kämpän läpi, niin viikon päästä on ihan sama vaikka et olisi siivonnut, samalta näyttää taas. Minä alan kyllä tilata siivousta jostain firmasta, ei tuohon paskaan jaksa aikaansa käyttää. Mitähän mieltä naiset siitä ovat, jos miehellä käy siivooja?

Vierailija
89/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa nämä lapsettomien siivousporut. Kuulkaa, sitten vasta tiedätte, mitä on siivoaminen, kun hankitte pari taaperoa pistämän kodin sisustusta kuntoon. Joo, tiedän: oma valinta. Mutta oikeasti se on näin. Jos ennen riitti, että siivoaa pari kertaa viikossa niin nyt on pakko siivota joka päivä mielellään aamulla ja illalla.

Mun neuvo näille lapsettomille pariskunnille on, että jos toinen osapuoli laistaa kotitöitä, niin ota kamasi ja juokse. Se sotku ja siivouksen tarve tulee moninkertaistumaan lasten myötä.

Kuule, minua naurattaa sinun kitinäsi lasten sotkuista. Kokeile tehdä kahta siivoustyötä, 10 tuntia päivässä. Sitten vasta tiedät mitä on siivoaminen. Ja ei ollut edes oma valinta.

Vierailija
90/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullakaan ei ilmeisesti ole haluja tehdä niitä kotitöitä kun täällä palstalla notkuilet?

Yleensä kotitöitä ei tarvitse tehdä 24/7.

Paitsi sen aviomiehen. Hänen pitäisi oma-aloitteisesti olla koko ajan puuhaamassa jotain kotitöitä. Ainakin, jos palstan äityliinejä uskoo...

Milloin tajuatte, että kaikkien mielestä joka hetki ei tarvitse olla jynssäämässä jotain kohtaa kodista? Ja että ylipäätään sen siivousfanaatikon puhtauskäsitys ei ole lähimainkaan se ainut oikea siisteystaso, jota kaikkien pitää noudattaa? Järkevä ihminen käyttää valveillaoloaikansa muuhun kuin jatkuvaa siivoamiseen. Verhojakaan ei tarvitse vaihtaa monta kertaa vuodessa!

Vierailija
91/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoaminen on maailman turhauttavin homma. Käyt kämpän läpi, niin viikon päästä on ihan sama vaikka et olisi siivonnut, samalta näyttää taas. Minä alan kyllä tilata siivousta jostain firmasta, ei tuohon paskaan jaksa aikaansa käyttää. Mitähän mieltä naiset siitä ovat, jos miehellä käy siivooja?

Sitä mieltä, että jos yhteen muutetaan niin et laita edes likaista lautasta tiskikoneeseen oma-aloitteisesti.

Vierailija
92/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on myös tuollainen huomauttelija. Viime viikolla toi kengissään muraa sisälle ja seuraavana päivänä ihmetteli miksen ole imuroinut sitä pois. On sanonut siitäkin, että meillä on roskikset aina täynnä, joten siksi hän jättää roskat tiskipöydälle.

Ei se nuomrepana ollut tuollainen. Annan mennä miehen marinat toisesta korvasta ulos, mutta teen sitten kostoksi jotain sellaista ruokaa, josta itse tykkään, mutta mies ei. Kyllä se joku päivä huomaa asiayhteyden :)

Ongelmana on kierrätys. Mies tunkee sitten kaikki samaan roskikseen, kun minä olen tarkka siitä, että roskat kierrätetään oikein.

Mies omistaa asunnon, joten kyllä se on nainen, joka kämpästä pois lähtee. Jos ei omistajan siivoustaso miellytä.

Vierailija
93/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies omistaa asunnon, joten kyllä se on nainen, joka kämpästä pois lähtee. Jos ei omistajan siivoustaso miellytä.

Minä omistan tästä tasan 50 %.

Vierailija
94/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullakaan ei ilmeisesti ole haluja tehdä niitä kotitöitä kun täällä palstalla notkuilet?

Yleensä kotitöitä ei tarvitse tehdä 24/7.

Paitsi sen aviomiehen. Hänen pitäisi oma-aloitteisesti olla koko ajan puuhaamassa jotain kotitöitä. Ainakin, jos palstan äityliinejä uskoo...

Milloin tajuatte, että kaikkien mielestä joka hetki ei tarvitse olla jynssäämässä jotain kohtaa kodista? Ja että ylipäätään sen siivousfanaatikon puhtauskäsitys ei ole lähimainkaan se ainut oikea siisteystaso, jota kaikkien pitää noudattaa? Järkevä ihminen käyttää valveillaoloaikansa muuhun kuin jatkuvaa siivoamiseen. Verhojakaan ei tarvitse vaihtaa monta kertaa vuodessa!

Se oma-aloitteisuus tarkoittaa sitä, että jos itse tekee jotain sotkua, niin se siivotaan samoin tein pois. Esimerkiksi murut ja roiskeet, jos niitä tulee leipää leikatessa ja kahvia kaataessa. Likaiset astiat laitetaan tiskikoneeseen ja jos siellä on puhtaat, niin osaa oma-aloitteisesti tyhjentää koneen ja laittaa sitten likaiset sinne. Jos vessan peiliin lentää hammastahnaa, niin sen voi pyyhkiä itse pois. Ja jos huomaa jonkun toisen sotkuja, nekin voi hoitaa eikä taivastella vieressä. Jatkanko vai tajusitko?

Vierailija
95/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista! Miksi täällä valitatte? Lukeeko mies täältä viestinne?

Ps. Oliko tämä ensimmäinen aloitus ko. aiheesta?

Vierailija
96/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas tätä outoa keskustelua. Naisystävä ei ole kiinnostunut siivoamisesta vaan on aikamoinen sottasontiainen. Tiesin sen kun muutettiin yhteen, joten minä olen se joka yleensä siivoaa ja tekee ruokaa. Kissankusi haisisi jos en vaihtaisi hiekkoja. Jos on ihan pakko niin kyllä hän imuroi. Tunnen joitain perheitä, joissa nainen siivoaa silloin tällöin mutta hirveän marmatuksen ja valituksen kera. Ei ole enää niitä pullantuoksuisia äitejä valitettavasti.

Eli sinä haluaisit tilanteen, että nainen on se pullantuoksuinen kodinhengetär ja sinun ei tarvitsisi enää tehdä mitään kotihommia vai? Miksi ihmeessä sinä teet yksin kaiken, jos toinen on täysin kykenevä aikuinen!?

Vierailija
97/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ratkaissut tämän vuosia kestäneen ongelman siten, että vaihdoin miehet naisystävään. Elämästä tuli kerralla helppoa ja nautinnollista, kun on kaksi naista, jotka oma-aloitteisesti tarttuvat rättiin, kun näkevät likaa. Emme edes asu yhdessä, mutta toistemme luona vieraillessa siivoilemme, laitamme ruokaa ja siistimme epäkohtia, kun niitä tulee vastaan.

Molemmat osallistuvat elämän mikrotaskaamiseen ja kantavat suunnitteluvastuuta lomista, juhlista yms. Molemmat haluavat käydä teatterissa, baletissa ja tavata toistemme vanhempia. Ei tarvitse raijata lapsien mukana vielä yhtä miesvauvaa, jota ei naisten menot ja asiat kiinnosta. 

Toki miinuspuolena on kaksi kertaa kuussa raivoavat pms-oireet, mutta kun niistä on päästy niin kaikki on taas ihanasti ja aktiivinen romantiikan harjoittaminen voi jatkua. 

Suosittelen. 

Vierailija
98/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä omistan tästä tasan 50 %.

Älä valehtele, paljastuit jo. Olet lokkeillut itsesi sinne ja nyt sitten kutsut miehen kotia "omaksi kodiksi".

Vierailija
99/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä naisia pitäisi erikseen käskyttää vaihtamaan auton renkaat, lapioimaan lumet, korjaamaan kellotvieterit, viemään telkkarit huoltoon, kantamaan huonekalut ja maksamaan laskut? 

Ei todellakaan tarvi, vaan kyllähän sekin hoitaa aina oma-aloitteisesti

Vierailija
100/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ratkaissut tämän vuosia kestäneen ongelman siten, että vaihdoin miehet naisystävään. Elämästä tuli kerralla helppoa ja nautinnollista, kun on kaksi naista, jotka oma-aloitteisesti tarttuvat rättiin, kun näkevät likaa. Emme edes asu yhdessä, mutta toistemme luona vieraillessa siivoilemme, laitamme ruokaa ja siistimme epäkohtia, kun niitä tulee vastaan.

Molemmat osallistuvat elämän mikrotaskaamiseen ja kantavat suunnitteluvastuuta lomista, juhlista yms. Molemmat haluavat käydä teatterissa, baletissa ja tavata toistemme vanhempia. Ei tarvitse raijata lapsien mukana vielä yhtä miesvauvaa, jota ei naisten menot ja asiat kiinnosta. 

Toki miinuspuolena on kaksi kertaa kuussa raivoavat pms-oireet, mutta kun niistä on päästy niin kaikki on taas ihanasti ja aktiivinen romantiikan harjoittaminen voi jatkua. 

Suosittelen. 

Lesbojen parisuhteet ovat lyhytikäisimpiä, kaikesta siivoamisesta huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä