Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hemmetissä miehiä pitäisi käskeä tai pyytää tekemään kotitöitä?

Vierailija
29.04.2021 |

Miksei voi olla oma-aloitteinen vaan pitää odottaa jotain käskyjä? Jos näkee, että roskapussi on täynnä niin sen voi ihan itsekin viedä pois kun on muutenkin menossa pihalle. Lattiaa voi imuroida jos näkee sen olevan roskainen. Sen sijaan, että vain tiedottaa näistä huomioista muille.

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lolfadsfsd kirjoitti:

Miksi ihmeessä naisia pitäisi erikseen käskyttää vaihtamaan auton renkaat, lapioimaan lumet, korjaamaan kellotvieterit, viemään telkkarit huoltoon, kantamaan huonekalut ja maksamaan laskut? 

Ei todellakaan tarvi, vaan kyllähän sekin hoitaa aina oma-aloitteisesti

Minä osaan varata itse oman autoni renkaanvaihdon, siinä ei miestä tarvita. Lumitöitä teen, kun on tarvis. Kelloja en osaa korjata, seinäkelloon vaihdan patterin ja rannekelloa käytän tarpeen mukaan kelloliikkeessä. Telkkarin huolto? Eipä ole vielä tarvinnut. Huonekalujen kantaminen? Eikö ne hoideta yhdessä? Laskut maksetaan kuten ollaan yhdessä sovittu. Eikö oma eukkosi tee mitään?

Vierailija
102/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä väliä oikeastaan. Miksi mennä yhteen, jos siisteyskäsitykset eivät käy yhtään yksiin. Miksi otaa sellaisen kumppanin, jota pitää alkaa heti muuttaa. Ottaa sellaisen, joka on heti sopiva. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyytänty enkä käskenyt, mutta alle vuoden asumisen jälkeen totesin, etten haluakaan asua yhdessä ja lähdin. Mies ei tehnyt kertaakaan mitään kotitöitä. 

Sinkkuna olen asunut lähes koko aikuiselämäni, joten ei tarvitse ketään käskeä. Lapsuuskotona oli lusmuileva isä, jota ei käsketty ja joka ei tehnyt. 

Vierailija
104/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lolfadsfsd kirjoitti:

Miksi ihmeessä naisia pitäisi erikseen käskyttää vaihtamaan auton renkaat, lapioimaan lumet, korjaamaan kellotvieterit, viemään telkkarit huoltoon, kantamaan huonekalut ja maksamaan laskut? 

Mikä helkkarin tv-huolto :D

Kyllä olet vähällä päässyt elämässä kun kehtaat mainita työksi renkaiden vaihdon, mihin menee tunti vuodessa. TUNTI.

Vierailija
105/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lolfadsfsd kirjoitti:

Kyllä olet vähällä päässyt elämässä kun kehtaat mainita työksi renkaiden vaihdon, mihin menee tunti vuodessa. TUNTI.

Oikeasti siihen menee vuodessa helposti vaikka viisi tuntia. = > yhtenä päivänä etsii sopivan paikan ja saa sovittua ajan, sitten renkaat autoon, ajo paikalle ja odotus ja renkaat takaisin varastoon. Siltikään se ei ole kovin mittava urakka. Puoli promillea vuoden tunneista. 

Vierailija
106/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan ajattelen omia kokemuksiani.

Jos itse on ns. "siisti" ja ei sotke: laittaa muruset suoraan roskikseen, vie pyykit suoraan koriin, kerää reitiltään roskia taskuun ja laittaa vaatteita ja tavaroita paikoilleen yms jatkuvaa pientä. Kaikki on lähes aina paikoillaan ja aina samassa paikassa ja lähestulkoon siistinä.

Ja jos toinen on ns: "ulkopuolisille siisti": sotkee jatkuvasti ja lähes kaikki jää niille sijoilleen ja paketit auki, mutta aina, kun joku vain ajatteleekin kylään tulemista alkaa hillitön operaatio rikospaikan lavastamiseksi. Ja sitten alkaa syyllistys, kun "siisti" ei osallistu yhteisen kodin siivoamiseen koskaan. Lisäksi vielä joka toisen operaation yhteydessä keksitään uusia paikkoja monille asioille ilman mitään syytä tai selitystä.

Kumpi tässä on oikeassa ja kumpi väärässä? Vai pitääkö vain laittaa nainen ulos sateeseen, kun seuraavan kerran pitäisi huomauttaa sotkemisesta? Vai laittaako nainen mut ulos, kun seuraavan kerran lavastetaan sikolättiä?

Vierailija
107/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä oli tuommoinen. Yksi syy miksi erottiin, en vaan jaksanut katsella sellaista miesvauvaa. 

Vierailija
108/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lolfadsfsd kirjoitti:

Oikeasti siihen menee vuodessa helposti vaikka viisi tuntia. = > yhtenä päivänä etsii sopivan paikan ja saa sovittua ajan, sitten renkaat autoon, ajo paikalle ja odotus ja renkaat takaisin varastoon. Siltikään se ei ole kovin mittava urakka. Puoli promillea vuoden tunneista. 

Siis mitä? Miten saat tuollaiseen kulumaan 2,5 tuntia kerta? Ajatko Ouluun renkaita vaihdattamaan?

Vierailija
109/110 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa nämä lapsettomien siivousporut. Kuulkaa, sitten vasta tiedätte, mitä on siivoaminen, kun hankitte pari taaperoa pistämän kodin sisustusta kuntoon. Joo, tiedän: oma valinta. Mutta oikeasti se on näin. Jos ennen riitti, että siivoaa pari kertaa viikossa niin nyt on pakko siivota joka päivä mielellään aamulla ja illalla.

Mun neuvo näille lapsettomille pariskunnille on, että jos toinen osapuoli laistaa kotitöitä, niin ota kamasi ja juokse. Se sotku ja siivouksen tarve tulee moninkertaistumaan lasten myötä.

Kuule, minua naurattaa sinun kitinäsi lasten sotkuista. Kokeile tehdä kahta siivoustyötä, 10 tuntia päivässä. Sitten vasta tiedät mitä on siivoaminen. Ja ei ollut edes oma valinta.

Kyllä mä olen siivonnut työkseni, kun olin nuori. Tosin olen eri mieltä siitä, ettei ammatti olisi oma valinta. Se nimenomaan on oma valinta!

Vierailija
110/110 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoaminen on maailman turhauttavin homma. Käyt kämpän läpi, niin viikon päästä on ihan sama vaikka et olisi siivonnut, samalta näyttää taas. Minä alan kyllä tilata siivousta jostain firmasta, ei tuohon paskaan jaksa aikaansa käyttää. Mitähän mieltä naiset siitä ovat, jos miehellä käy siivooja?

Sitä mieltä, että jos yhteen muutetaan niin et laita edes likaista lautasta tiskikoneeseen oma-aloitteisesti.

No sitten olisit väärässä. Sitä paitsi aiheena oli siivoaminen, ei tiskaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme