Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vain Elämää 2021 Official

Vierailija
29.04.2021 |

Keskustelua Vain Elämää -21 ohjelmasta. Ketä odotat esiintyjiksi? Minkälaista ohjelmistoa?

Kommentit (1367)

Vierailija
461/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arttu, Tuure ja Pyhimys oli parhaat. Mä aina kelaan turinoiden yli, mutta en oo vissiin menettänyt mitään?

Mä voin tiivistää sulle Annan turinat: minäminäminä.

No kenestä siellä pitäisi omana päivänään puhua?

Tuure varmaan puhuu koko päivän Manuelasta :D

Kyllä Anna Abreusta paistaa aika paljon se portugalilaisuus. Ei (täys)suomalaisella ole tapana kehua itseään noin suoraan joka käänteessä. Anna oikein paistatteli valokeilassa, kun muut kehuivat häntä, kiitti kyllä kauniisti, mikä on tietysti positiivista.

Vierailija
462/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arttu, Tuure ja Pyhimys oli parhaat. Mä aina kelaan turinoiden yli, mutta en oo vissiin menettänyt mitään?

Samoin minä kelaan. Ihan turhia jorinoita ja kehumisia, miten oli hyvin vedetty ja plaa plaa plaa. Toisaalta, kun ajatellaan, että laulavat toistensa kappaleita, tähän mennessä eivät ole vielä ainakaan olleet paljon kummallisempia, kuin alkuperäisen esittäminä. Ihan turha ohjelma. Montakohan kautta näitä vielä esitetään.

Näiden kommenttien jälkeen kiinnostaisi aina kuulla, kuka on se, joka pakottaa katsomaan? Äiti? Puoliso? Kaverit? Ja miksi on pakko katsella, etkö voi tehdä jotain muuta? Kolmosella menee samaan aikaan Posse, mä katsoisin mielelläni molempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Elämää on nykyään (on ehkä aina ollut?) pelkkää rahastusta. Tuntuu myös, että siinä missä ennen oli eri artisteja, niin nykyään samat kiertävät vollottamassa kaudesta toiseen. Pahinta on se, että ovat vielä jotain Abrouta ymv. joilla ei edes ole hittejä, vs. vaikka Hector ta vaikka Popeda tmv. joiden tuotannosta olisi mistä ammentaa... Artistit valitaan 99% sen mukaan että edustavat "oikeaa" levy-yhtiötä, ja biisejä sitten pakkosyötetään kyllästymiseen saakka toetyillä radiokanavilla.

Viron "Laula mu laulu" (en ihan varma kirjoitusasusta) on PALJON parempi, vaikka en edes artisteja tunne/ymmärrä juurikaan mistä puhuvat, mutta esitykset loistavia ja enemmän "aito" tunnelma (eivätkä vollota...)

Vierailija
464/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin minä kelaan. Ihan turhia jorinoita ja kehumisia, miten oli hyvin vedetty ja plaa plaa plaa. Toisaalta, kun ajatellaan, että laulavat toistensa kappaleita, tähän mennessä eivät ole vielä ainakaan olleet paljon kummallisempia, kuin alkuperäisen esittäminä. Ihan turha ohjelma. Montakohan kautta näitä vielä esitetään.

Näiden kommenttien jälkeen kiinnostaisi aina kuulla, kuka on se, joka pakottaa katsomaan? Äiti? Puoliso? Kaverit? Ja miksi on pakko katsella, etkö voi tehdä jotain muuta? Kolmosella menee samaan aikaan Posse, mä katsoisin mielelläni molempia.

Tästä ohiksena huutelen, että olen myös pettynyt tämän kauden vain elämään, mutta katson sitä silti. On se kuitenkin parempi kuin esim. posse.

Minun silmiini ongelmana on ainakin, että artistit vaikuttavat kovin väsyneiltä. Kunnon keskusteluja ei ole ollut, Chisu ja Abreu eivät tunnu osaavan muodostaa edes kokonaisia lauseita. Se kuvausvaja on ankea, ei ole eroa päivällä ja illalla, yhtä hyvin olisi voitu kuvata koko homma jossain studiossa. Varsinkin, kun päivä aktiviteetitkin ovat olleet sohvalla makoilua.

Vierailija
465/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia Abreuta vähätellään noissa biiseissä?? Miksi on käännetty hyvät biisit huonoiksi suomalaisiksi versioiksi?! Ja miksei ihmiset myönnä, että Anna Abreu on yks suomen parhaimpia lauluääneltänsä?

Miksi mullekin tulee huijarisyndrooma mieleen Annasta?

Ikuinen lupaus, josta ei tullut ikinä mitään. Hyvä ääni, paskat biisit.

En olis uskonut että Antti Tuisku menee noista kahdesta pidemmälle sillä onnettomalla lauluäänellään, mut niin vaan meni sekin.

Näin on, mutta mikä siitä Abreusta sitten puuttuu? Hyvä ääni, karisma ja ulkonäkö on paketissa. Osaa myös esiintyä. En tajua.

Abreu ei ole sellainen ihminen jota voisi sympata, hän on ärsyttävä. Hän ei osaa keksiä mitään uutta ja erikoista millä erottuisi, hän korostaa Portugalilaisuuttaan JO-KA  helv. käänteessä ja tiettyjä ulkoisia ominaisuuksiaan, kuten että on lyhyt, että on milloin on öljytty peba, milloin tissit...

Eikä se ole edes kateutta ettei hänestä voi pitää, kadehtin vaikka jotain Jenni Vartiaista ulkoisten ja musiikillisten lahjojen vuoksi hitosti paljon enemmän, mutta myös arvostan ja siksi pidän.

Itselläni ei johdu näin ns. syvällisistä asioista se, etten pidä hänestä. Vaan surkeat biisit!! Hänen rakkaushempeilyt eivät erotu millään tapaa ainakaan hyvyydellään muista kaltaisistaan. Aiva hirveitä… Typerät teinisanoitukset jne.

Vierailija
466/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo Chisun End of love oli todella onnistunut. Jäi soimaan pitkään päähän, mikä on positiivista. Ja Chisu oli todella kuuma :D

Vierailija
467/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ollut vaisu kausi. En tiedä onko ohjelma vähän väsynyt vai olenko sitä itse. Aiemmilla kausilla on ollut jokaisessa jaksossa useampikin sellainen veto, jota olen kuunnellut Spotifystä vielä vuosia myöhemmin, mutta näistä kahdesta ensimmäisestä jaksosta ei ole tarttunut soittolistalleni vielä mitään. Ainut, josta eilen pidin edes vähän, oli Pyhimys, vaikka en normaalisti tuon tyylistä musiikkia edes kuuntele.

Minulla ei ole ollut koskaan kyse edes siitä, onko mukana ollut omia suosikkiartistejani, koska a) heiltä on tullut myös blaah-vetoja ja b) inhokkiartisteiltani on sitä vastoin tullut hyviä vetoja. Jokin taika tästä uusimmasta kaudesta nyt vain puuttuu tai sitten en itse ole samalla levelillä tällä kertaa.

Joo, ei lähde tämä kausi nyt millään. Artistitkin jotenkin väsyneitä. Ja osalla heistä isoista hiteistä on niin kauan aikaa, että ne esitettiin jo edellisellä kerralla, kun olivat tässä ohjelmassa.

Nyt täytyy sanoa, että kiitos ja voit poistua, Vain Elämää.

Kuka noita narsistisia naamoja jaksaa enäö kattella?

Vierailija
468/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin tiivistää sulle Annan turinat: minäminäminä.

No kenestä siellä pitäisi omana päivänään puhua?

Tuure varmaan puhuu koko päivän Manuelasta :D

Kyllä Anna Abreusta paistaa aika paljon se portugalilaisuus. Ei (täys)suomalaisella ole tapana kehua itseään noin suoraan joka käänteessä. Anna oikein paistatteli valokeilassa, kun muut kehuivat häntä, kiitti kyllä kauniisti, mikä on tietysti positiivista.

Musta on coolia että Anna on puoliks portugalilainen ja ylpeä molemmista juuristaan. Oon myös aidosti ylpeä Annan saavutuksista vaikken tunne henkkoht. Annalla on ihanan valoisa, energinen ja pirskahteleva persoona joten olisi hauska tutustua häneen ystävänä.

Vierailija
469/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna on ihanan raikas, tyylikäs ja positiivinen tyyppi, energisyytensä on tarttuvaa.

Vierailija
470/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskuvenus. Anna heittää ihan hyvää läppääkin välillä ja on selkeästi lahjakas nainen.

Vierailija
471/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin siitä, että Jukka-Poika teki sellaiset sanat kappaleeseen, jotka ei tällä hetkellä ole coolit ja joita ei tehdä sen vuoksi.

Vielä kun muistaa, että nuoriso tuolla panostaa merkkivaatteisiin kaikki rahansa ja pitää pölliä vaatteita muilta ja instaan lykätä elämästään paljon hienompi kuva kuin se oikeasti on.

Ihanaa, että eturivin artisti vähän antaa niitä oikeampia arvoja nuorille, ettei se miltä näyttää ole tärkeintä tai "paljon sun outfit maksaa" määritä ihmistä.

Vierailija
472/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chisun End of love kuulostaa aivan nuorelta Kylie Minoguelta. Tulee mieleen joku 2000-luvun alun Kylie. Tosi fressi ja kiva versio, tykkäsin ja mielestäni biisi voisi menestyä kansainvälisestikin.

Vierailija
473/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chisun End of love kuulostaa aivan nuorelta Kylie Minoguelta. Tulee mieleen joku 2000-luvun alun Kylie. Tosi fressi ja kiva versio, tykkäsin ja mielestäni biisi voisi menestyä kansainvälisestikin.

Nuori Kylie? Tuossa vaiheessa Kyliella oli jo yli 10 vuotta laulajan uraa takana.

Kieltämättä minullekin tuli 2000-luvun alun Kylie mieleen, ehkä johtui myös siitä, että biisikin oli aika vanha.

Vierailija
474/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiskarin ja Luodin veto hyvä, ysäri toimii tällä hetkellä trendinä. Ihan iloinen ja positiivinen veto.

Vierailija
475/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat Vain Elämää jaksot:

Anssi Kelan päivä 15.10.

Suvi Teräsniskan päivä 22.10.

Jukka Pojan päivä 29.10.

Tuure Kilpeläisen päivä 5.11.

Chisun päivä 12.11.

Pyhimyksen päivä 19.11.

Vain elämää: Yllätysbiisit 26.11.

Vain elämää: Pelastakaa lapset 3.12.

Vain elämää: Joulu 1/2 10.12.

Vain elämää: Joulu 2/2 17.12.

Vierailija
476/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia Abreuta vähätellään noissa biiseissä?? Miksi on käännetty hyvät biisit huonoiksi suomalaisiksi versioiksi?! Ja miksei ihmiset myönnä, että Anna Abreu on yks suomen parhaimpia lauluääneltänsä?

En olis uskonut että Antti Tuisku menee noista kahdesta pidemmälle sillä onnettomalla lauluäänellään, mut niin vaan meni sekin.

Näin on, mutta mikä siitä Abreusta sitten puuttuu? Hyvä ääni, karisma ja ulkonäkö on paketissa. Osaa myös esiintyä. En tajua.

No mun mielestä Annalla on tosi kummallinen tyyli. Ei ole enää teini mutta vaatteet on jotain kiiltäviä verkkariasuja tai sellaisia jotka näyttää salivermeiltä. Ei todellakaan tuo uskottavuutta. 

Miksiköhän alkoi laulamaan Suomeksi? 🤔

Levy-yhtiö vaatii sitä. Ei muuten enää lähtisi tuottamaan levyä.

Vierailija
477/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä Annalla on tosi kummallinen tyyli. Ei ole enää teini mutta vaatteet on jotain kiiltäviä verkkariasuja tai sellaisia jotka näyttää salivermeiltä. Ei todellakaan tuo uskottavuutta. 

Miksiköhän alkoi laulamaan Suomeksi? 🤔

Levy-yhtiö vaatii sitä. Ei muuten enää lähtisi tuottamaan levyä.

Niin ja onhan se vaihtelua välillä.

Vierailija
478/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuren veto oli myös hyvä. Saksofoni meni suoraan kropan läpi ja biisin soundi vei jonnekkin Espanjan rannikolle auringonlaskuun, ilman että oli perinteisiä espanjalaisia soittimia.

Tuli mieleen careless whispererin aikakausi ja fiilis, mutta vähän kuumempana versiona.

Vierailija
479/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen aspektin huomannut sarjan ekoilla kausilla, että mukana oli yleensä se ns. sammunut tähti joka ohjelman myötä haki uralle uutta nousua. Neumann edusti tätä ekalla kaudella, toisella semmoinen oli ehkä Maarit Hurmerinta ja neloskaudella eli 2015 Pave Maijanen. Tämmöisiä artisteja soisi vielä näkevän ohjelmassa. Vaikka takavuosien iskelmäartisteja jotka vielä aktiivisia ovat, mutta isoja hittejä ei ole vuosiin ollut. Täälläkin ehdoteltu nimiä. Tulikin mieleen, että yksi tämmöinen naisartisti voisi olla Anna Hanski jos on kysytty ohjelmaan ja onko halukas lähtemään. Musiikin parissa vaikuttaa, mutta ei enää vuosiin ollut hänellä isoja hittejä. 

Anna Hanski on ollut muistaakseni naimisissa Leri Leskisen kanssa, joka on vastannut Vain elämää -ohjelman sovituksista (ainakin aiemmin, en ole vielä jaksanut katsoa tätä uutta kautta). Mitenköhän heiltä sujuisi yhteistyö?

Vierailija
480/1367 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhimyksen biisistä tarttis sanat ihan paperilla, jotta saa kaikki lyriikat aukeamaan kerralla. Siis hyvänä kommenttina sanon, tiedän, että on kova kirjoittaja.

Esimerkiksi Pyhin kappale Intialainen Enneuni on ainoa räp-biisi, joka on minut saanut itkemään. Niin hyvin kappaleen kertomus välittää ihmisen tunteen ja pystyy ymmärtämään hänen tilanteensa.