Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi tyrkyttää meille kaikkia vanhoja astioita, mies ei uskalla kieltäytyä

Vierailija
29.04.2021 |

Olisin halunnut uusia meidän vanhan astiaston kokonaan. Olin jo etsinyt netistä kivan setin ja tilaamassa kunnes mies meni kertomaan tästä äidilleen. Anoppi sanoi, että ottakaa noi jumalattoman vanhat astiastot meiltä, ne jotka ovat olleet komerossa kohta 15 vuotta ja joilta mies lapsena söi aamupuuronsa. Eilen mies sitten mitään sanomatta oli käynyt vanhemmillaan ja kantoi kotiin jostain 70-luvulta peräisin olevat lautaset ja haarukat + lusikat. Veitset olivat jo sen verran ruosteessa, että anoppi oli heittänyt ne pois. Nyt meillä on sitten "upeita" 70-luvulta tuttuja kukkalautasia kaapit täynnä. Kestävät kuulemma "ikuisuuden vielä" eli mitään omaa ei voi hetkeen ostaa, koska anoppi pahottaisi muuten mielensä.

Seuraavaksi voisimme kuulemma ottaa miehen isovanhempien vanhan kahvisetin, sekin kun vaan seisoo anopin nurkissa turhaa.

Kommentit (1054)

Vierailija
81/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei uskalla vai ei vaan halua kieltäytyä? 

Vierailija
82/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaa ne laatikkoon ja viet kirppikselle tai osto -ja myyntiliikeesen. Jotkut ihmiset haluaa nimenomaan aitoja 70-luvun astioita.

Millä oikeudella voi vaan noin pakata toisen omaisuutta? Hemmetin pirttihirmuja kaikki täällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annas kun minä ennustan: sinulle sattuu ikävä tapaturma, jossa astiat tippuvat pihakivetykselle ja menevät rikki. Onneksi ihmisille ei käy mitään.

Voisko tämä olla suunnitelma B, jos ei A onnistu, nimittäin yritys myydä nuo astiat? Ne kun ovat aika monelle suorastaan aarre? Jotkut nyt vaan arvostavat perintönä eteenpäin meneviä asioita ja tavaroita. Tietenkin niiden pitää olla ehjiä ja astiastonkin kokonainen tai sellainen, jota voi täydentää. Arabiaa, jonka valmistus jatkuu sukupolvelta toiselle.

Anoppi tarkoittaa vaan hyvää, ei se piruillakseen kenenkään autotallia halua täyttää. Ymmärrystä vähän nyt, ja tarvittaessa topakasti mutta ystävällisesti tietenkin se ""Kiitos, mutta meillä on jo tarvittavat astiat, ja kotimme täynnä tavaraa yms. joten emme pysty ottamaan vastaan, vaikka ihania ovatkin".

Vanhat Arabian astiat eivät ole tehty kestämään mikroaaltouunia eikä astianpesukonetta. Ne krakeloituvat ja silloin niistä irtoaa haitallisia aineita. Ehjänä voi käyttää kunhan lasitus on ehjä.

Vierailija
84/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen elämän tärkein nainen on äiti. Olkaa sovussa anopin kanssa ja parisuhteenne kukoistaa ja voi hyvin.

Siinä tapauksessa mies voi vallan hyvin jatkaa asumistaan äidin kanssa.

Moni jatkaakin. Turha sitten itkeä kun hyviä miehiä ei löydy mistään.

Vierailija
85/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidin tuttavat alkaa vähitellen muuttaa omakotitalosta kerrostaloon ja hyvää hyvyyttään ottaa kaikkea roinaa vastaan, kun eihän niitä roskiinkaan voi laittaa.

Tyrkyttää mulle näitä muitten romuja kun autotalli alkaa olla täynnä. Ja minä olen se kiittämätön, jolle mikään ei kelpaa.

Miksi hilloat niitä autotallissa. Kierrätä ne. Osto- ja myyntiliikkeet, kirpparit, Kontti. Ihme vinkunaa ja avuttomuutta taas. Muuta tavara rahaksi. Tai lahjoita hyväntekeväisyyteen. Toisen romu on toisen aarre.

Vierailija
86/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen elämän tärkein nainen on äiti. Olkaa sovussa anopin kanssa ja parisuhteenne kukoistaa ja voi hyvin.

Siinä tapauksessa mies voi vallan hyvin jatkaa asumistaan äidin kanssa.

Moni jatkaakin. Turha sitten itkeä kun hyviä miehiä ei löydy mistään.

Minä olen aikuisten poikien äiti. En todellakaan halua, että pojat asuisivat ikänsä meidän kanssa enkä todellakaan halua olla poikien elämän tärkein nainen. Jos noin kävisi, olisin epäonnistunut täysin kasvatuksessa.

Vierailija
87/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annas kun minä ennustan: sinulle sattuu ikävä tapaturma, jossa astiat tippuvat pihakivetykselle ja menevät rikki. Onneksi ihmisille ei käy mitään.

Voisko tämä olla suunnitelma B, jos ei A onnistu, nimittäin yritys myydä nuo astiat? Ne kun ovat aika monelle suorastaan aarre? Jotkut nyt vaan arvostavat perintönä eteenpäin meneviä asioita ja tavaroita. Tietenkin niiden pitää olla ehjiä ja astiastonkin kokonainen tai sellainen, jota voi täydentää. Arabiaa, jonka valmistus jatkuu sukupolvelta toiselle.

Anoppi tarkoittaa vaan hyvää, ei se piruillakseen kenenkään autotallia halua täyttää. Ymmärrystä vähän nyt, ja tarvittaessa topakasti mutta ystävällisesti tietenkin se ""Kiitos, mutta meillä on jo tarvittavat astiat, ja kotimme täynnä tavaraa yms. joten emme pysty ottamaan vastaan, vaikka ihania ovatkin".

Vanhat Arabian astiat eivät ole tehty kestämään mikroaaltouunia eikä astianpesukonetta. Ne krakeloituvat ja silloin niistä irtoaa haitallisia aineita. Ehjänä voi käyttää kunhan lasitus on ehjä.

Itseasiassa mikrossa parhaiten toimii muovi ja lasiastiat. Ei niitä nykyaikaisiakaan posliiniastiouta sinne kannata laittaa. Itse kyllä olen 70-luvun astiat pessyt koneessa.

Vierailija
88/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on naisen koti.

Vierailija
89/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää sanoa ei. Tuollainen oman turhan krääsän antaminen pois omista nurkista on kaikkea muuta, kuin hyväsydämisyyttä. Se on vaan omien kaappien siivoamista. Minun äitini on yrittänyt harrastaa tätä joskus ja sanoin hänelle ihan suoraan, että pistä myyntiin kirpparille tai heitä pois! Ensiksi voivotteli, että siellä ne vie kaapista turhaa tilaa eikä niille ole käyttöä, niin kokeili kepillä jäätä auttaisinko minä tyhjentämään hänen kaappinsa, jotta hänelle tulee lisätilaa. En.

Meillä anoppi ei suostu viemään astioita kirpparille tai myymään netissä, koska kuulemma niistä saa liian vähän rahaa. Mieluummin hän antaa niitä lahjaksi lapsille kuin myy puoli-ilmaiseksi tuntemattomille. Ongelma nyt vaan on, etteivät lapset suostu ottamaan niitä vastaan. Lopputulos: anopin kellari on täynnä käyttämättömiä astioita pahvilaatikoissa. Ilmeisesti astioita kannattaa mieluummin seisottaa kellarissa kuin viedä vaikkapa kierrätyskeskukseen. Ikävä tosiasia on, että kun anopista joskus aika jättää, niin nuo astiat ovat tyyliltään niin vanhentuneita, ettei niitä varmaan oteta edes ilmaiseksi vastaan, vaan ainut osoite on jätelava.

Vierailija
90/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset astiastot alkavat olla taas arvossaan. Anopilla ja äidilläni on melkoisia aarteita käytössä edelleen. Niistä saa nyt hyvän hinnan, jos lähtee myymään. Voit sanoa miehellesi ja anopille, että astiat eivät ole sinun makusi mukaisia, joten voit tarjota niitä takaisin anopille tai sitten myyt pois hyvään hintaan.

Vierailija
91/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äidin tuttavat alkaa vähitellen muuttaa omakotitalosta kerrostaloon ja hyvää hyvyyttään ottaa kaikkea roinaa vastaan, kun eihän niitä roskiinkaan voi laittaa.

Tyrkyttää mulle näitä muitten romuja kun autotalli alkaa olla täynnä. Ja minä olen se kiittämätön, jolle mikään ei kelpaa.

Miksi hilloat niitä autotallissa. Kierrätä ne. Osto- ja myyntiliikkeet, kirpparit, Kontti. Ihme vinkunaa ja avuttomuutta taas. Muuta tavara rahaksi. Tai lahjoita hyväntekeväisyyteen. Toisen romu on toisen aarre.

Osaatko lukea? Äitini hilloaa muiden tavaroita. Eivät ole minun, eikä koskaan tule olemaan.

Vierailija
92/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, anoppi tyrkyttää kaikenlaista paskaa joka kerta ja kun kieltäydyn niin olen kiittämätön. En kertakaikkisesti keksi miksi minun pitäisi ottaa vastaan hänen ulkomailta 20 vuotta sitten ostettuja matkamuistoja, vanhoja vaatteita, vanhoja epäsopivia kenkiä, hänen rikkinäisiä kynsilakalla korjattuja eriparisia astioita, kulahtaneita pyyhkeitä, lapsille kirpputorilta hankittuja täysin väärän kokoisia vaatteita (kyllähän se 62 koko menee vielä 74 kokoiselle kun tarpeeksi vain haluaa) ja hän ihan vain "hyvää hyvyyttään" niitä meille kärrää. Vituttaa suorastaan koska tulee itselle niin arvoton olo siitä paskasta, eikä voi edes kysyä onko tarvetta näille vai ei. Siivoaa vaan kotiaan ja ajattelee meidän olevan sopiva roskalava. Nyt annan aina kaiken takas ja siksi onkin pitkiä taukoja näkemisessä kun mamma vetää herneet nenään ja minä olen kuulemma kiittämätön.

Mies tietenkin on hiljaa, koska on mammanpoika. Enkä jätä sitä sikaa, koska muuten hän on aivan ihana.

Vierailija
93/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pistät kirpputorille myyntiin, anoppi loukkaantuu takuuvarmasti.

Olisin itse niin häijy, että menisin ja sanoisin kuitenkin, että kiitos kovasti, mutta varsinaisesti olen kyllä ajatellut aivan eri tyylistä asiastoa, joten haluatko lahjoittamasi takaisin vai saanko pistää kirppikselle myyntiin? Voi olla, että kirppiseltä löytyy, jolle astiastosi on todellinen löytö kun en kuitenkaan voi kovinkaan suurta hintaa pyytää.

Jep. Näin häijy voisin olla.

Vierailija
94/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tarvita edes asetusta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain vanhempi polvi on saanut hankkia itse haluamansa astiat? Ja sitten seuraavan polven koko elämä jää välistä elämättä, kun joutuu käyttämään vanhan polven vanhoja huonekaluja ja astioita? Pitäisihän tuollainen kieltää jo laissa.

Nuorempi polvi ei joudu käyttämään vanhan polven kaluja ja astioita. Tämä on ihan höpöhöpöjuttua. Minullekin on tarjottu vanhoja huonekaluja sukulaisten toimesta. Tästä selviää ihan ilman lakipykäliä, joita tunnut kaipaavan. Ohje on yksinkertainen. Sanoin:

-Kiitos, mutta emme tarvitse. 

Moni sukulainen kulkee kodissa ja penkoo jopa kaapit, että ne tavarat on varmasti tallessa...

Ensinnäkin eihän niiden tavaroiden kuulu siellä kaapissa ollakaan, jos niitä ei ole koskaan otettu vastaan. Mitä puhut? Kieltäydy ottamasta niitä. 

Toiseksi, ainakaan meillä ei kukaan sukulainen mene kaapeillemme tonkimaan. Siitä pidän huolen. 

Vierailija
95/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäiset astiastot alkavat olla taas arvossaan. Anopilla ja äidilläni on melkoisia aarteita käytössä edelleen. Niistä saa nyt hyvän hinnan, jos lähtee myymään. Voit sanoa miehellesi ja anopille, että astiat eivät ole sinun makusi mukaisia, joten voit tarjota niitä takaisin anopille tai sitten myyt pois hyvään hintaan.

Ei ne vanhat halpisastiastot muutu arvokkaiksi vaikka vanhoja ovatkin. Huonolaatuisia astioita tehtiin ennenkin. Katso vaikka Huutokauppakeisaria, ei niitä 70-luvun itäsaksalaisia astioita oteta edes myyntiin. Kaikki vanha ei ole Arabiaa tai edes suomalaista.

Vierailija
96/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkaa ne laatikkoon ja viet kirppikselle tai osto -ja myyntiliikeesen. Jotkut ihmiset haluaa nimenomaan aitoja 70-luvun astioita.

Millä oikeudella voi vaan noin pakata toisen omaisuutta? Hemmetin pirttihirmuja kaikki täällä. 

Sillä oikeudella, että anoppi antoi astiansa pois tälle perheelle. Jokainen tekee omille tavaroilleen mitä haluaa.

Vierailija
97/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne vanhat halpisastiastot muutu arvokkaiksi vaikka vanhoja ovatkin. Huonolaatuisia astioita tehtiin ennenkin. Katso vaikka Huutokauppakeisaria, ei niitä 70-luvun itäsaksalaisia astioita oteta edes myyntiin. Kaikki vanha ei ole Arabiaa tai edes suomalaista.

En nyt pidä itsekeskeistä öykkäriä minään auktoriteettinä tässä asiassa.

Vierailija
98/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ihmiset vaan ovat tottuneet siihen, että mitään ei heitetä pois vaan säästetään ja sitten joskus annetaan "tarvitsevalle". Muutama vuosi sitten siivosimme isovanhempieni taloa kun muuttivat tuettuun asumiseen. Sieltä löytyi kaikenlaisia "vähän" virttyneitä pipoja ja takkeja jne varmaan 70 luvulta asti. Samoin juuri kaikkia haalistuneita kippoja ja korvattomia kuppeja joissa kuitenkin neste pysyy, eli ovat sinänsä ihan käyttökelpoisia. Paljon meni suoraan roskiin. Jotenkin tuon polven ihmisille se pois heittäminen on täysin vieras käsite.

Kyllähän pois heitettiin. Klassikkoautot, ensimmäiset laskintietokoneet, retroleluja ym. mistä keräilijät maksaa maltaita kipattiin kaatikselle tai piilotettiin metsään mätänemään. Liinavaatteet kuitenkin hillotaan maailman loppuun.

Vierailija
99/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan tosiaan voi onnettomuus tapahtua, olivat pahvilaatikossa joka vahingossa putosi ja meni portaat alas ja sitten vielä epähuomiossa astuitte päälle useamman kerran.

Vierailija
100/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä oikeudella, että anoppi antoi astiansa pois tälle perheelle. Jokainen tekee omille tavaroilleen mitä haluaa.

Voinen heitellä vaimon kirjoja  ja meikkejä roskiin, sillä ne ovat minunkin ja mielestäni roinaa.