Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi tyrkyttää meille kaikkia vanhoja astioita, mies ei uskalla kieltäytyä

Vierailija
29.04.2021 |

Olisin halunnut uusia meidän vanhan astiaston kokonaan. Olin jo etsinyt netistä kivan setin ja tilaamassa kunnes mies meni kertomaan tästä äidilleen. Anoppi sanoi, että ottakaa noi jumalattoman vanhat astiastot meiltä, ne jotka ovat olleet komerossa kohta 15 vuotta ja joilta mies lapsena söi aamupuuronsa. Eilen mies sitten mitään sanomatta oli käynyt vanhemmillaan ja kantoi kotiin jostain 70-luvulta peräisin olevat lautaset ja haarukat + lusikat. Veitset olivat jo sen verran ruosteessa, että anoppi oli heittänyt ne pois. Nyt meillä on sitten "upeita" 70-luvulta tuttuja kukkalautasia kaapit täynnä. Kestävät kuulemma "ikuisuuden vielä" eli mitään omaa ei voi hetkeen ostaa, koska anoppi pahottaisi muuten mielensä.

Seuraavaksi voisimme kuulemma ottaa miehen isovanhempien vanhan kahvisetin, sekin kun vaan seisoo anopin nurkissa turhaa.

Kommentit (1054)

Vierailija
61/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma teoriani on, että tavaran antaminen on jonkinlainen vinksahtanut tapa kertoa rakastavansa. Kun ei ole välineitä muuhun. 

Tämä just. Ja siksi se on niin suuri ja verinen loukkaus, kun ei se "rakkaudella annettu" tavara kelpaa.

Vierailija
62/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kyllä ihmetyttää kun miehillä ei ole minkäänlaista tyylitajua. Ei mitään väliä millaiset verhot tai syökö jostain hajonneesta kulahtaneesta astiasta. Ja miehet on muka visuaalisia? Joo ei kaikki miehet, mutta niin moni että voin yleistää. Kaiken voisi jollain teipilläkin tyyliin korjata. Itse korjaan mielummin itse kaiken että saa varmasti siistin lopputuloksen. En tiedä miksi sillä on väliä, mutta on sillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lentää risat roskiin aina

Vierailija
64/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ja heti!! Kyllä seuraavalla sukupolvella on oikeus ostaa omat astiansa. Puhun kokemuksesta. Yhteenmuuton aikana meidän vanhemmat täyttivät kämpän vanhoilla peti ja pyyhekasoilla. Ihanat, puhtata ja laadukkaat mutta kaikki eri värisiä ja kirjavia.

Ymmärrän jos jotain oikein hienoa retroa haluaa säästää ja suvun kalleudet.

Vierailija
65/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran oli niin hyvä astiasto, miksi anoppi ei käytä itse? Niinpä....

Vierailija
66/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 luvulta siis ne astiat? Onko Arabiaa? Mä ottaisin mielelläni jos kuosi miellyttäisi. Mutta joo, ymmärrän sua, raivostuttais muakin tommonen  :) 

Kyllä asia on niin että kun anoppi ne teille antoi (siis mies huoli) niin sä voit hyvällä omallatunnolla myydä ne. Jos ne siis on Arabiaa ja kunnossa, retrosta maksetaan tänäpäivänä. Ei muuta kuin facekirppikselle vaan.

Vierailija
67/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin tuttavat alkaa vähitellen muuttaa omakotitalosta kerrostaloon ja hyvää hyvyyttään ottaa kaikkea roinaa vastaan, kun eihän niitä roskiinkaan voi laittaa.

Tyrkyttää mulle näitä muitten romuja kun autotalli alkaa olla täynnä. Ja minä olen se kiittämätön, jolle mikään ei kelpaa.

Vierailija
68/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin anopilta Arabia Articat ja Savonia-aterimet.

Inhoan kumpiakin.

Nyt olen ostanut viimein oman maun mukaiset aterimet, astiat, lasit jne.

En voi ymmärtää miksi pitää vyöryttää toisen kotiin tuollaisia tavaroita. Itse olisin kysynyt mistä saaja pitää ja ostanut sellaiset alunperinkin.

Vierailija
69/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
70/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiat ei muuten sitten mene kaupaksi jos niissä on yhtään säröä ja halkeemaa. Ja mummoni muuten kivassa arabian astiastossa ei ollut montaa täysin ehjää.

Vierailija
71/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloudellisesti järkevä vaihtoehto. Ei tarvitse ostaa uusia. Mitä väliä sillä kukkakuvioinnilla on? Turhaa haaskata elämäänsä johonkin yksintyiskohtiin jossain lautasissa. Sitäkö elämä on?

Toisaalta näinkin, mikäli astiasto on muuten ehyt kokonaisuudeltaan. Ne uudet ihanat on todennäköisesti jotain harmaita/vaaleita ilman mitään kuviota. Joku tehtaan leima vaan jossain jota sitten ylpeänä esitellään.

Vierailija
72/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tyrkytti mulle vanhoja lautasia kaapin perukoilta ja ekan kerran mikroon laittaessa tajusin, miksi jääneet pois käytöstä. Ne kuumeni mikrossa tulikuumiksi.

Vierailija
73/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen mummo antoi astiastonsa meille, kun on niin arvokas ettei itse raski käyttää. 

Vierailija
74/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain vanhempi polvi on saanut hankkia itse haluamansa astiat? Ja sitten seuraavan polven koko elämä jää välistä elämättä, kun joutuu käyttämään vanhan polven vanhoja huonekaluja ja astioita? Pitäisihän tuollainen kieltää jo laissa.

Nuorempi polvi ei joudu käyttämään vanhan polven kaluja ja astioita. Tämä on ihan höpöhöpöjuttua. Minullekin on tarjottu vanhoja huonekaluja sukulaisten toimesta. Tästä selviää ihan ilman lakipykäliä, joita tunnut kaipaavan. Ohje on yksinkertainen. Sanoin:

-Kiitos, mutta emme tarvitse. 

Vierailija
75/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloudellisesti järkevä vaihtoehto. Ei tarvitse ostaa uusia. Mitä väliä sillä kukkakuvioinnilla on? Turhaa haaskata elämäänsä johonkin yksintyiskohtiin jossain lautasissa. Sitäkö elämä on?

Toisaalta näinkin, mikäli astiasto on muuten ehyt kokonaisuudeltaan. Ne uudet ihanat on todennäköisesti jotain harmaita/vaaleita ilman mitään kuviota. Joku tehtaan leima vaan jossain jota sitten ylpeänä esitellään.

Tykkäisitkö, jos kanssasi saman kokoinen anoppisi toisi sinulle vanhoja vaatteitaan 90-luvulta, kun ne on vielä ihan käyttökelpoisia? Tai jos suunnittelet pintaremppaa, niin anoppi kantaisi teille ylijäämämaalia ja -tapettia varastostaan? Eihän missään ole kielletty, että samalla seinällä ei voisi olla kahta eri tapettia.

Luulisi nyt aikuisen saavan itse päättää mitä omaan kotiin ottaa ja millaisia astioita käyttää. Ihan sama, vaikka astioiden valmistaja on se ylpeydenaihe.

Vierailija
76/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvita edes asetusta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain vanhempi polvi on saanut hankkia itse haluamansa astiat? Ja sitten seuraavan polven koko elämä jää välistä elämättä, kun joutuu käyttämään vanhan polven vanhoja huonekaluja ja astioita? Pitäisihän tuollainen kieltää jo laissa.

Nuorempi polvi ei joudu käyttämään vanhan polven kaluja ja astioita. Tämä on ihan höpöhöpöjuttua. Minullekin on tarjottu vanhoja huonekaluja sukulaisten toimesta. Tästä selviää ihan ilman lakipykäliä, joita tunnut kaipaavan. Ohje on yksinkertainen. Sanoin:

-Kiitos, mutta emme tarvitse. 

Moni sukulainen kulkee kodissa ja penkoo jopa kaapit, että ne tavarat on varmasti tallessa...

Vierailija
77/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen elämän tärkein nainen on äiti. Olkaa sovussa anopin kanssa ja parisuhteenne kukoistaa ja voi hyvin.

Vierailija
78/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen mummo antoi astiastonsa meille, kun on niin arvokas ettei itse raski käyttää. 

Sanoiko mummo, että te saatte käyttää astioita vai oliko ne tarkoitettu vain kaapissa säilytettäviksi?

Vierailija
79/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen elämän tärkein nainen on äiti. Olkaa sovussa anopin kanssa ja parisuhteenne kukoistaa ja voi hyvin.

Siinä tapauksessa mies voi vallan hyvin jatkaa asumistaan äidin kanssa.

Vierailija
80/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa ne laatikkoon ja viet kirppikselle tai osto -ja myyntiliikeesen. Jotkut ihmiset haluaa nimenomaan aitoja 70-luvun astioita.