Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi tyrkyttää meille kaikkia vanhoja astioita, mies ei uskalla kieltäytyä

Vierailija
29.04.2021 |

Olisin halunnut uusia meidän vanhan astiaston kokonaan. Olin jo etsinyt netistä kivan setin ja tilaamassa kunnes mies meni kertomaan tästä äidilleen. Anoppi sanoi, että ottakaa noi jumalattoman vanhat astiastot meiltä, ne jotka ovat olleet komerossa kohta 15 vuotta ja joilta mies lapsena söi aamupuuronsa. Eilen mies sitten mitään sanomatta oli käynyt vanhemmillaan ja kantoi kotiin jostain 70-luvulta peräisin olevat lautaset ja haarukat + lusikat. Veitset olivat jo sen verran ruosteessa, että anoppi oli heittänyt ne pois. Nyt meillä on sitten "upeita" 70-luvulta tuttuja kukkalautasia kaapit täynnä. Kestävät kuulemma "ikuisuuden vielä" eli mitään omaa ei voi hetkeen ostaa, koska anoppi pahottaisi muuten mielensä.

Seuraavaksi voisimme kuulemma ottaa miehen isovanhempien vanhan kahvisetin, sekin kun vaan seisoo anopin nurkissa turhaa.

Kommentit (1054)

Vierailija
41/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäs ihme sua estää hävittämästä niitä?

Menet noin vain hävittämään toisen omaisuutta?

Olisin saanut pahemman luokan raivarit, jos mies olisi hävittänyt äidiltäni saamani astiaston. 

Vierailija
42/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että ne on miehen omaisuutta. Ainakin näin toivon, ku näitä lukee

Ohis

No ainakin miehellä pitää sitten olla samat oikeudet joko rikkoa pihakiveykselle tai muuten hävittää tai myydä vaimon vanhemmilta tule "krääsä". Eikös nykyään tasa-arvosta vatuloida koko ajan ja joka paikassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin saanut pahemman luokan raivarit, jos mies olisi hävittänyt äidiltäni saamani astiaston. 

Täysin eri asia! Se sinun astiasto on SINUN äidiltäsi mutta aloittajan tapauksessa kyse miehen äidin antamista kipoista.

Vierailija
44/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain vanhempi polvi on saanut hankkia itse haluamansa astiat? Ja sitten seuraavan polven koko elämä jää välistä elämättä, kun joutuu käyttämään vanhan polven vanhoja huonekaluja ja astioita? Pitäisihän tuollainen kieltää jo laissa.

Se on vaan joku tapa jolla vanheneva ihminen yrittää jättää jäljen itsestään. Tai tapa muistuttaa olemassaolostaan. 

Sitä voi ymmärtää, mutta ei tohon leikkiin kannata mukaan lähteä. Oma äitini oli aikoinaan samanlainen, mutta mulle oli hyvin selvää että mä laitan rajat tollaselle enkä pistänyt vaimoani asialle. Muutama vuosi meni ja sai sanoa jo ihan terävästikin että uskoi. Mutta ei ne välit poikki menneet. 

Oma teoriani on, että tavaran antaminen on jonkinlainen vinksahtanut tapa kertoa rakastavansa. Kun ei ole välineitä muuhun. 

Vierailija
45/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu aloitus anopista ja miehestä..

Vierailija
46/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin eri asia! Se sinun astiasto on SINUN äidiltäsi mutta aloittajan tapauksessa kyse miehen äidin antamista kipoista.

Onneksi mies saa päättää, tasa-arvon nimissä, otetaanko "astiasto" vastaan vai viedäänkö nuo "jonninjoutavat kipot" kaatopaikalle.

Vierailija
47/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet etsinyt teille sopivaa astiastoa, niin oletko kysynyt miehesi mielipidettä siihen että minkänlaisen astiaston pitäisi olla, vai päätätkö asiasta yksin.

Vierailija
48/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti. Näinhän se menee yleensä. :)

Vierailija
49/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen pitää astiasto ja osta itsellesi ne mieluisat astiat. 

Vierailija
50/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloudellisesti järkevä vaihtoehto. Ei tarvitse ostaa uusia. Mitä väliä sillä kukkakuvioinnilla on? Turhaa haaskata elämäänsä johonkin yksintyiskohtiin jossain lautasissa. Sitäkö elämä on?

Minä ainakin ihastelen vieläkin kauniita astioitani, joita rupesin keräämään 90-luvulla. Saan niistä joka päivä mielihyvää eikä se ole mitään elämän haaskaamista. Rumat astiat on yhtä hyvät kuin kutittavat sukkahousut.

Vierailija
51/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti. Näinhän se menee yleensä. :)

Liian tuttu kuvio. Nainen jyrää ja mies lopulta kyllästyy.

Vierailija
52/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kovin arvostellaan ettei mieheltä ole kysytty. Kuka sanoi ettei ole?

Minä kysyn aina miehen mielipidettä sisustuksessa. Kun mainitsen uusista verhoista, vastaus on ”mikäs vanhoissa on vikana”. Kun pyydän miestä kattamaan pöydän, pöydästä ei löydy kahta samanlaista astiaa. Yhdellä on joku Ikea-lautanen, toisella Teema, kolmannella keltainen muovinen. Haarukat ja veitset on eri paria ja lasit saattaa olla kaljatuopista kahvikuppiin mitä vaan

Jos anoppi tarjoaisi jotain astiastoa, mies kantaisi sen kotiin onnellisena kun saa ilmaiseksi ihan hyvät

En sano etteikö joku mies ole oikeasti kiinnostunut ja tarkka mutta oma kokemus on että vaikka kauhalla voi syödä jos ei just satu haarukka käteen

Vierailija
53/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun olet etsinyt teille sopivaa astiastoa, niin oletko kysynyt miehesi mielipidettä siihen että minkänlaisen astiaston pitäisi olla, vai päätätkö asiasta yksin.

Mä olen sanonut suoraan, että meidän maku on niin erilainen, että jos sulle vaan sopii, niin mä hommaan astiaston, ja tee sinä muita hankintoja. Hän ostaa aivan tajuttoman ihania paistinpannuja ja kattiloita, en ymmärrä miten se tietääkin just mikä on käytössä paras. Ovat vieläpä laadukkaitakin ja tyylikkäitä!  Ja mies on valmis maksamaan. Yleensä miehet nitisevät ainakin hinnasta. Halvinta pitäisi olla. Tyytyväinen :)

Vierailija
54/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

viet itse astiastin takaisin anopille ja sanot että valitettavasti pidät toisenlaisesta tyylistä ja vinkkaat, että sen astiaston voisi vaikka myydä kirpputorilla, nykypäivänä kun on monia 1970-luvun keräilijöitä. Sen jälkeen mietit miksi sinun pitää saada päättää millaiselta astiastolta syötte, siis että olethan kuullut myös miehesi mielipiteen astiaston suhteen. Ehkä miehesi olisi kaikista mieluiten halunnut syödä juuri siltä astiastolta, jonka kotiin toi.

Vierailija
55/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kovin arvostellaan ettei mieheltä ole kysytty. Kuka sanoi ettei ole?

Minä kysyn aina miehen mielipidettä sisustuksessa. Kun mainitsen uusista verhoista, vastaus on ”mikäs vanhoissa on vikana”. Kun pyydän miestä kattamaan pöydän, pöydästä ei löydy kahta samanlaista astiaa. Yhdellä on joku Ikea-lautanen, toisella Teema, kolmannella keltainen muovinen. Haarukat ja veitset on eri paria ja lasit saattaa olla kaljatuopista kahvikuppiin mitä vaan

Jos anoppi tarjoaisi jotain astiastoa, mies kantaisi sen kotiin onnellisena kun saa ilmaiseksi ihan hyvät

En sano etteikö joku mies ole oikeasti kiinnostunut ja tarkka mutta oma kokemus on että vaikka kauhalla voi syödä jos ei just satu haarukka käteen

Olen nainen ja teen ihan samoin kuin miehesi. Ei voisi jotkut astiat vähempää kiinnostaa. Eikä Ikean astioissa ole mitään vikaa.

Vierailija
56/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama juttu. Sanoin miehelle, että ei käy ja mitä teki mies - kieltäytyi maksamasta unelma-astiastoani, koska olisi saatu ilmaiseksi lautaset äidiltään! Nyt miehellä on äitinsä astiastosta osa, hän käyttää sitä ja minä joudun edelleen säästämään, jotta saisin sen, jonka haluan. Miehelle ei kuulemma ole mikään ongelma, jos lautasessa on sinisiä kukkia, pääasia, että sen voi pestä tiskikoneessa.

Vierailija
57/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavia nuo iänikuiset pula-aikahorinat. Omatkin vanhemmat ja appivanhemmat elivät parhaat vuotensa 80-luvulla ja hyvin osasivat törsätä. Silti mielellään työnnettäisiin kaikki roina meille ja suututaan, jos heitetään heidän aikanaan ostamaansa vanhaa pois.

Vierailija
58/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistä kierrätykseen, joku voi ilahtua. Osata sellaiset astiat kuin haluat, mutta OMILLA rahoilla, ei miehen.

Etkä varmana pistä yhtään minnekään ilman miehen kanssa asiassa saavutettua yhteisymmärrystä. Mikä teitä pirttihirmuakkoja vaivaa?

Lopusta samaa mieltä. Omilla rahoillasi voit ostaa mitä haluat.

Mun keittiö, mun kaapit, ukolla on varasto ja omat kaapit. Tunkekoon vaikka sinne, jos haluaa säilöä kaikkea.

Vierailija
59/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuuluu sitten sanoa että valitettavasti emme ota näitä käyttöön, että haluatko nämä takaisin teille säilöön? Sitten aina voit lipsauttaa valkoisen valheen että ehdit jo ostaa meille uuden astiaston ja se on matkalla. Mutta minusta on parempi ehkä sanoa ihan suoraan, jotta opit sanomaan ei. Ymmärrän että se on vaikeaa mutta on ihan välttämätöntä. Olen tosi tarkka tavaroista nykyään enkä ota mitään vastaan mitä en halua ja laitan surutta pois mitä en halua. Ja miehelle sanoisin kivakasti, anopille ystävällisemmin.

Vierailija
60/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni retrohenkinen voisi riemusta kiljuen ottaakin astiat, ainakin minä. Itse ainakin olen ottanut kotoani kaikki retrojutut mukaan, kukaan muu ei niitä ole halunnut. Ollaan erilaisia kaikki.