Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää meille kaikkia vanhoja astioita, mies ei uskalla kieltäytyä

Vierailija
29.04.2021 |

Olisin halunnut uusia meidän vanhan astiaston kokonaan. Olin jo etsinyt netistä kivan setin ja tilaamassa kunnes mies meni kertomaan tästä äidilleen. Anoppi sanoi, että ottakaa noi jumalattoman vanhat astiastot meiltä, ne jotka ovat olleet komerossa kohta 15 vuotta ja joilta mies lapsena söi aamupuuronsa. Eilen mies sitten mitään sanomatta oli käynyt vanhemmillaan ja kantoi kotiin jostain 70-luvulta peräisin olevat lautaset ja haarukat + lusikat. Veitset olivat jo sen verran ruosteessa, että anoppi oli heittänyt ne pois. Nyt meillä on sitten "upeita" 70-luvulta tuttuja kukkalautasia kaapit täynnä. Kestävät kuulemma "ikuisuuden vielä" eli mitään omaa ei voi hetkeen ostaa, koska anoppi pahottaisi muuten mielensä.

Seuraavaksi voisimme kuulemma ottaa miehen isovanhempien vanhan kahvisetin, sekin kun vaan seisoo anopin nurkissa turhaa.

Kommentit (1054)

Vierailija
641/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua. Monesti nuo vanhat ovat laadukkaampia ja välillä jopa arvokkaampia kuin nykyiset teemat ja muut.

Aha. Siis monesti halkeilleet, haalistuneet ja rikkinäiset mukamas-posliiniastiat ovat laadukkaampia ja arvokkaampia? Mielipide siinäkin. 

En ymmärrä, miten tässä ketjussa kerta toisensa jälkeen annetaan ymmärtää, että anoppien tuputtamat astiat ovat jotakin vintage-Arabia-keräilyharvinaisuuksia 60-luvulta. Meidän monen anopit ovat vasta syntyneet 60-luvulla, ja heidän tuppaamansa "aarteet" ovat huonokuntoista, merkitöntä 80-90-luvun massatuotantoa, jota keräilijät tai alan liikkeet eivät suostu ottamaan edes ilmaiseksi vastaan. Kyllä anopit itsekin tietävät, että kyseessä on puhdas roska, ja senhän takia he ovat itsekin jo aikapäivää sitten hankkineet itselleen tilalle ehjät ja tyylikkäät astiat tilalle. Vanhat roskat pitää sysätä miniän ongelmaksi, ja samalla saa hieman syyllistää siitä, kun lahja ei kelpaa.

Vierailija
642/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta ei ihan selkeästi käy ilmi, mitä mieltä mies on äitinsä vanhoista astioista.

Mies meni sanomaan äidilleen, että uusia astioita suunnitellaan.

Mies toi äitinsä vanhat astiat kotiin vaimolleen. Rouva pahastui tästä, koska halusi uudet, mieleiset.

Pitäkää neuvottelu kotona: saako anopin astiat heittää menemään vai haluaako mies säästää ne. Jos haluaa säästää, niin otetaanko käyttöön. Jos rouva ei tykkää astioista mutta ne pitää säästää, niin kipot varastoon.

Jos mues kovasti tykkää niistä, niin neuvottelu.

Jos kumpikaan ei tykkää, niin roskikseen ja astiaston edellisellä omistajalla ei ole mitään sanomista asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kaappitilaa on vähän ja sekin jo käytössä? Astiat varmaan mahtuisi olemaan anopin kaapissa, siellähän ne on tähän asti olleet.[/quote]

No sitten vaikka varastossa. Ne nyt on sinne tuotu sieltä anopin kaapeista niin mitä kiukuttelu auttaa enää?[/quote

===

Ei sitä varastotilaakaan määräänsä enempää ole. Mun varastossa on sesonkitavaroita, sellaisia joita käytän harvoin, esim ylioppilaslakki ja juhlakenkiä.

Vierailija
644/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain vanhempi polvi on saanut hankkia itse haluamansa astiat? Ja sitten seuraavan polven koko elämä jää välistä elämättä, kun joutuu käyttämään vanhan polven vanhoja huonekaluja ja astioita? Pitäisihän tuollainen kieltää jo laissa.

Jep. Mun mummo on just näitä kaappien muiden kämppiin siivoajia. Mun äiti meni sanomaan, että minä olin opiskelijakämpässä asuessani säästellyt niiden halvan kämpän vuosina rahaa, että kun muutan siitä sitten pysyvämpään asuntoon mulla on varaa uusia esimerkiksi sohva mieleisekseni. Mun ihan kauhistui, että ei mittään semmosia ku meillä on tuolla vierashuoneessa ylimääräinen sohva, jota ei kukaan ikinä käytä. Soitteli sitten mulle, että et mee sinne sohvakaupoille tuhlaamaan ku haet täältä ilmaiseksi hyvän sohvan. Mun opiskelijakämpän astiat, matot yms. oli kaikki jo sieltä mummolasta mummon ylimääräisiä, koska äiti ei kehdannut kieltäytyä ja mulla ei ollut itselläni 18-vuotiaana varaa sisustaa itse koko kämppää. Ne mitkä ei ollut mummon vanhoja oli mummon mulle uutena ikeasta ostamia, ku "tarvit sinä kuitenki tämmösen". Suurinta osaa en oo ikinä tarvinnut, myin vaan vaivihkaa pois nettikirppiksellä. Nyt tuumasin mummolle, että en tule ku käyn ostamassa aivan oman sohvani ja ne astiatkin nakkasin just mäelle ja ostin mua miellyttäviä tilalle. Matot lähtee kans heti, ku saan päätettyä millaiset ostan. Asuin ikävuodet 18-25 käytännössä mun mummolan kopiossa. Selvisin sillä, että näin miten se säästötilin saldo nousi pikkuhiljaa ja aattelin, että nyt sillä sais sohvan, nyt saa sohvan ja uuden tv-tason jne. Nyt alkaa olla mun näköinen asunto. Kun kämppä vaihtui niin iso osa kamoista lähti uuden osoitteen sijaan joko kierrätyskeskukseen tai kaatopaikalle ja muuttopaku kurvas huonekaluliikkeiden kautta.

Oletan että ole vihervasemmistoa kannattava henkilö!

Noin juuri ne vihervasemmistolaiset tekee. Ensiksi huutaa ilmastonmutoksesta ja luonnon tuhoutumisesta ja sitten ostelee kaikkea romua vaan koska ne näyttää kivalta

Siinäpäs tulkinta, jota en itsestäni ole ennen kuullut. Voit levätä rauhassa, en ole. Olen 32 enkä ole äänestänyt yksissäkään vaaleissa, koska kaikkien puolueiden agendat on yhtä perseestä ja vihaan kaikkia tasapuolisesti. En osaa päättää mikä on vähiten huono, joten olen poliittisesti sitoutumaton, enkä varalta äänestä ketään.

Vierailija
645/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt vuorossa äitini lapsettomat ystävät.

Koska pidän kierrätystä arvossa ja olen ottanut vastaan tavarat niin miehen kuin omalta puolelta, niin hyväntekijän maineeni on levinnyt.

Mutta tämä on nyt mun tapani auttaa. Otan vastaan kasseittain arvotonta romua, käyn läpi, voiko jotain vielä jossain käyttää ja kierrätän loput asianmukaisesti.

Nämä ovat 70+ ikäisiä ja huomasin, että eivät oikein edes tiedä, mihin kierrätykseen mikäkin materiaali nykyisin sopii.

Joskus joku valkoinen valhekin on päässyt. On kysytty kipon perään, niin totesin, että joku ystäväni niin siitä piti, että annoin eteenpäin. Spr:n konttiin sen vein.

Mitä tästä saan? Silloin tällöin jotain minulle oikeasti mieluisaa jää kotiin. Mutta olen kiinnostunut tavaroista ja materiaalista. Se toki auttaa.

Vierailija
646/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua. Monesti nuo vanhat ovat laadukkaampia ja välillä jopa arvokkaampia kuin nykyiset teemat ja muut.

Aha. Siis monesti halkeilleet, haalistuneet ja rikkinäiset mukamas-posliiniastiat ovat laadukkaampia ja arvokkaampia? Mielipide siinäkin. 

En ymmärrä, miten tässä ketjussa kerta toisensa jälkeen annetaan ymmärtää, että anoppien tuputtamat astiat ovat jotakin vintage-Arabia-keräilyharvinaisuuksia 60-luvulta. Meidän monen anopit ovat vasta syntyneet 60-luvulla, ja heidän tuppaamansa "aarteet" ovat huonokuntoista, merkitöntä 80-90-luvun massatuotantoa, jota keräilijät tai alan liikkeet eivät suostu ottamaan edes ilmaiseksi vastaan. Kyllä anopit itsekin tietävät, että kyseessä on puhdas roska, ja senhän takia he ovat itsekin jo aikapäivää sitten hankkineet itselleen tilalle ehjät ja tyylikkäät astiat tilalle. Vanhat roskat pitää sysätä miniän ongelmaksi, ja samalla saa hieman syyllistää siitä, kun lahja ei kelpaa.

60-luvulla syntyneeltä kyllä outoa käytöstä.

Sisustivatko he kolmikymppisenä kotinsa rojuilla, jotka oli könytty 60-luvun alusta jostain vintriltä ja ullakoilta. Eivät!

Mutta ihan kuten paras 60-luk6 on nyt vintagea, parhaan 90-luvun tavaran aika tulee vielä. Rikkinäisey kierrätykseen surutta.

Vierailija
647/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vastaan ja heitä roskiin niin ongelma on ratkaistu kaikkia tyydyttävällä tavalla.

Vierailija
648/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen just tällainen 60-luvulla syntynyt anoppi. Yhteen muuttaessa ostettiin miehen kanssa Hobby Hallista merkitön astiasto, oli halpa, mutta ihan kiva. Keston suhteen oli ongelmia, ne jotenkin hapertui ajan kanssa ja menivät palasiksi pienestäkin kolhusta. Kun lapset aikoinaan muuttivat opiskelemaan ja soluastuntoon, he saivat ottaa ehjät mukanaan, sillä soluun oli turha ostaa mitään merkkiastioita.

Tupaantuliaslahjaksi saatiin miehen äidiltä kuuden hengen kahvikalusto, sillä anoppi ei tykännyt juoda kahvia mukista. Sitä astiastoa on käytetty muutaman kerran. Anttila möi kahvikalustoa 20 markan hintaan.

Nautin kauniista astioista ja olen hankkinut itselleni mieleisen. Siitä en luovu ikinä. Keräsin sarjaa varmaan 10 vuoden ajan, se on laadukas ja kestää loppuikäni. Minusta on kiva ostaa kauniita astioita myös lapsilleni, mutta vain sellaista, mitä he itse ovat sanoneet haluavansa. On kiva käydä kaupassa, he valitsevat yhdessä ja minä maksan. Tuntuu ihan hullulta ajatus, että veisin edes lapsilleni jotain minulle ylimääräistä kysymättä, saisin tulla ne kainalossa takaisin kotiini.

Vierailija
649/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se häpee teidän ikea sisustusta

Ihan vapaasti. Perheeni ja minä viihdytään.

Vierailija
650/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karman laki kirjoitti:

Muistakaa sitten kun olette vanhoja eikä tavaroita halua kukaan ja jotkut vielä varastelee teidän muisto esineitä mitä itse olette ostanut ja vohkii viherkasvin jota hoiditte tai jolle puhuitte ,sitten teitä pitää tyhmänä teidän omat lapset. Ja lapsenlapset.

Jos kukaan ei halua mun tavaroita, niin miksi joku käy ne samat tavarat varastamassa?

Vierailija
651/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varmaan pyytänyt ne äidiltään ettei mene turhaan rahaa uusiin astioihin. 

Vierailija
652/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on varmaan pyytänyt ne äidiltään ettei mene turhaan rahaa uusiin astioihin. 

Miehelle sitten varmaan kelpaa se mummon kuvaputkitelkkari, kun uutta telkkaria alkaa tehdä mieli.

Vierailija
653/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lta kysyisin, että onko anoppi ennen tätä tyrkyttänyt tavaroitaan teille?

Vierailija
654/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle sitten varmaan kelpaa se mummon kuvaputkitelkkari, kun uutta telkkaria alkaa tehdä mieli.

Kuka nykyään enää telkkaria katsoo. 

Vierailija
655/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppiset ja sitä vanhemmat.

Vierailija
656/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, kun anoppi kävi ostamassa induktiolieden. Hän piti itsestään selvyytenä, että meille voi tuoda kaikki vanhat kattilat ja paistinpannut. En kelpuuttanut mitään, kun omat ovat meidän käyttöön sopivat, eikä lisäkattiloille ole tarvetta. Kiitin, kieltäydyin ja ehdotin kirppistä. Siitä syttyi sota.

Vierailija
657/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppiset ja sitä vanhemmat.

Mun lapset 6 ja 8 v.

Vierailija
658/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin vaan on, että miniän on saatava itse ostaa muumimukinsa ja loput ikeasta.

Vierailija
659/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin vaan on, että miniän on saatava itse ostaa muumimukinsa ja loput ikeasta.

Ostaa mitä ostaa, anopilla ei siihen ole oikeutta siihen puuttua.

Vierailija
660/1054 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies.

Vain sen takia meillä on telkkari. Itse voisin siitä luopua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän