Anoppi tyrkyttää meille kaikkia vanhoja astioita, mies ei uskalla kieltäytyä
Olisin halunnut uusia meidän vanhan astiaston kokonaan. Olin jo etsinyt netistä kivan setin ja tilaamassa kunnes mies meni kertomaan tästä äidilleen. Anoppi sanoi, että ottakaa noi jumalattoman vanhat astiastot meiltä, ne jotka ovat olleet komerossa kohta 15 vuotta ja joilta mies lapsena söi aamupuuronsa. Eilen mies sitten mitään sanomatta oli käynyt vanhemmillaan ja kantoi kotiin jostain 70-luvulta peräisin olevat lautaset ja haarukat + lusikat. Veitset olivat jo sen verran ruosteessa, että anoppi oli heittänyt ne pois. Nyt meillä on sitten "upeita" 70-luvulta tuttuja kukkalautasia kaapit täynnä. Kestävät kuulemma "ikuisuuden vielä" eli mitään omaa ei voi hetkeen ostaa, koska anoppi pahottaisi muuten mielensä.
Seuraavaksi voisimme kuulemma ottaa miehen isovanhempien vanhan kahvisetin, sekin kun vaan seisoo anopin nurkissa turhaa.
Kommentit (1054)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyntiin vaan tai hyväntekeväisyyteen. kirjoitti:
Ota vastaan ja myy nettikirppiksellä. Tuon ajan astiat on todennäköisesti Arabiaa. Nehän menee kuin kuumille kiville. Ellet viitsi, vie Fidaan tai Kierrätyskeskukseen.
Kaikki Arabia ei todellakaan mene kuin kuumille kiville. Oletko koittanut myydä?
Seuraavat buumit tulee olemaan rumimpia 70-80 luvun astioita ja huonekaluja. En olisi uskonut ikinä että kammo 60-luku nousee muotiin saati 70 tai 80, mutta niin niitä vaan näkyy. Niin monet kerätty 2000-luvulla vielä roskiin kun kierrätys ei ottanut vastaan kirjahyllyä joita nyt myydään useilla satasilla.
Ei ne kauniiksi ole muuttuneet mutta nuoret menevät virran mukana. Ja niille rumille astioille löytyy ostajansa kyllä ihan pian.
Anoppi lahjoitti vanhat Arabiat ja voi että käly jolle ei kelvannut, myöhemmin ollut niitä vaatimassa itselleen. Kuin myös sysirumia Ultima thuleja. Ajat muuttuvat.
Ultima thule ei ole sysiruma :(
Ottaisin innosta kiljuen, ja jopa maksaisin.
Minäkin tykkään Ultima Thulesta, olen jopa ostanut sitä lahjaksi kolmekymppiselle lapselleni. Ostin, koska lapsi itse toivoi, kun kysyin lahjatoivetta.
Mun tädillä oli Ultima Thulea, kun olin lapsi. Mun mielestä se oli maailman upein astia. Tykkään edelleen, kelpuuttaisin.
Omasta mielestäni UT on kauneinta kotimaista lasia. Laitamme sitä aina juhlakattauksille.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä... mä oisin ollut iki onnellinen jos olisin saanut esim äitini jäämistöstä jotain. Samoin siskoni. Ja mummon. Mut ei.
Niitä huonokuntoisia Arabioita on kirppikset pullollaan suolaiseen hintaan. Käy toki hakemassa sopivat, niin ei tarvitse nyyhkiä vanhojen astioiden puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Tipsa kirjoitti:
Ratkaisu: Serkkuni laittoi äitinsä vanhat Arabian astiat muovipussiin, hakkasi vasaralla ja pieneksi ja käytto pihamaan pengertämiseen....:D
Tässä on jo nähty vaivaa, mikäs se toinen tyyppi oli joka kaavaili soutavansa keskelle järveä (ehkä jopa yön pimeydessä) upottamaan ne anopin antamat astiat syvyyksiin...
Jostain syystä kiehtoo ajatus astiaston upottamisesta järveen. Siinä olisi tuleville polville ihmettelemistä. Ne voisi vielä järjestää kattaukseksi laakean kiven päälle.
Vierailija kirjoitti:
En antaisi tuon estää tilaamasta sitä astiastoa jonka oikeasti halusit. Koskapa mies ei kysynyt sinulta haluatko tuon anopin vanhan astiaston niin ei kai sinunkaan tarvinne kysellä lupia siihen että tilaat uuden. Sen anopin lahjoittaman voi viedä hetkeksi jonnekin vintille tai kellariin piiloon. Sitten kun mies on jo unohtanut sen olemassaolon, siihen voi vaikka harjoitella skeet-ammuntaa takapihalla. Anopille (ja miehellekin jos haluat) voi sanoa että voi voi kun se oli hyllyssä pinottuna odottamassa käyttöä ja koko hylly mystisesti hajosi/kaatui ja ne kaikki astiat meni siinä, nyyhkis.... Kyllähän tuollaista sattuu, varsinkin jos teillä on tiili- tai betonilattiaa missään. Ja kun ne on sirpaleina ei tarvitse pelätä että ne vielä jotenkin ilmestyy takaisin. Miesvauvalle voi säästää yhden murokupin lapsuudesta jotta pääsee tunnelmoimaan.
Yleensäkin tuo on hyvä systeemi kaikelle roinalle jota ihmiset tyrkyttää ja jonka itse sitten heittää tai lahjoittaa pois: sanoo vaan että se hajosi ja oli pakko viedä kaatopaikalle.
Vaikutat aika kusipäiseltä naislapselta voimafantasioinesi
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain vanhempi polvi on saanut hankkia itse haluamansa astiat? Ja sitten seuraavan polven koko elämä jää välistä elämättä, kun joutuu käyttämään vanhan polven vanhoja huonekaluja ja astioita? Pitäisihän tuollainen kieltää jo laissa.
Ei tavaran hankkiminen ole elämää.
Enemmän jää sitä aikaa elää kun ei tarvi etsiä tavaroita.
Monet vanhat esineet kestävämpiä ja laadukkaita, oikeita aarteita.
Ap ja moni muu tässä keskustelussa nyt vaan vaikutttaa ihmisiltä, jotka kitisee tekee sitten miten vaan. Jos itse ajattelet tuollaisen lahjottamisen olevan hyvä tapa sysätä omat roinat muille, ei se tarkoita että kaikki niin ajattelee -vanhemmilla polvilla nyt on aika usein ns. paremmat astiat, joita eivät käytä jatkuvasti kaivavat esille esim. juhlissa, joten ehkä osaat(te) rivien välistä lukea onko ne hänelle roskaa vai aarre. Että se siitä "astiat joita ei EDES ITSE KÄYTÄ".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain vanhempi polvi on saanut hankkia itse haluamansa astiat? Ja sitten seuraavan polven koko elämä jää välistä elämättä, kun joutuu käyttämään vanhan polven vanhoja huonekaluja ja astioita? Pitäisihän tuollainen kieltää jo laissa.
Kyllä kyllä, mutta kun kaikki eivät halua näitä vanhoja aarteita vaan haluavat hankkia kotiin mieleisensä astiat ja muut tavarat.
Ei Ikea-keittiöön mikään anopin ranskalainen posliini kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Ikea-keittiöön mikään anopin ranskalainen posliini kelpaa.
Tai sitten ne Ikeat tai Halpa Hallin astiat ei kelpaa ranskalaiseen keittiöön..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ostaa aina uutta, eikö teitä huolestuta maapallon tila. Miten voitte ummistaa kaikelta silmänne?
Minä ainakin ostan uutta ihan hyvillä mielin silloin kun tarvitsen maapallon tilaa sen kummemmin miettimättä.
Eihän elämästä tulisi mitään, jos koko ajan pitäisi olla huolestunut kaikesta, jopa maapallon tilasta. Siinähän on jo tekemistä ja huolehtimista, kun omaa elämäänsä pyörittää parhaansa mukaan. Joutilailla on aikaa miettiä ja huolestua milloin mistäkin, ja asioista joihin ei edes itse voi vaikuttaa. Voihan sitä olla ihan tietoinen maailman tilasta, mutta ei sen kannata antaa ohjata omaa jokapäiväistä elämää, eikä tunte huono omaatuntoa jos haluaa jonkin uuden kipon tai kupin ostaa huonoksi menneen tilalle.
Tässä joku aika sitten oli kovat laskelmat siitä, kuinka kahvinjämien kaato viemäriin on vuositasolla globaalisti valtaisa ongelma. Pahoittelen, olen kävelevä ekokatastrofi, mutta ei mulla ole aikaa potea huonoa omaatuntoa ihan joka asiasta.
Koita ajatella toisin, älä mieti luonnonmukaisuutta vaan taloudellisuutta. On järjetöntä kaataa rahaa viemäristä alas.
Provo, ei kukaan mies mitään astiastoja mieti tai niistä puhu.
Meillä minä olen määrännyt, mikä Villeroy&Bochin sarja meillä on. Koska olen maksanut joka kipon itse, ei miestä kiinnosta tuollaiset ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan jaksa uskoa, että sinä otat tyytyväisenä vastaan ihan jokaisen tavaran, mitä joku keksii sinulle tuoda. Jos olet tyytyväinen, niin kerro osoitteesi, lähetän täältä sinulle kuorman kaikkea hyvää ja tarpeellista.
Mullekin anoppi meinasi antaa sellaisia kukallisia kahvikuppeja, mihin mahtuu desi kahvia eli pieniä ja kiikkeria ja pirun rumia mallia englannin kukkahattutäti.
Eivätkä kuulemma mene rikki sitten millään!
Sanoin ihan suoraan, että ei kiitos, en tarvi
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä olen määrännyt, mikä Villeroy&Bochin sarja meillä on. Koska olen maksanut joka kipon itse, ei miestä kiinnosta tuollaiset ylipäätään.
Koska sinun miestäsi ei kiinnosta, niin ketään muutakaan ei?
Meillä mä olen se astioista enemmän kiinnostunut, mutta olen kyllä kysynyt myös miehen mielipidettä paremman astiaston hankkimisessa ja on näistä keskusteltukin.
Tällä hetkellä harkitsen yhden astiaston myymistä, koska mieheni ei siitä hirveästi pidä eikä halua sitä katettavan pöytään. Itse tykkään ko. astioista, mutta tuntuu turhalta pitää kaapissa jotain, minkä sijasta pöydässä on aina jotain muuta. Eli ehkä nuo myydään/lahjoitetaan/jotain muuta. Lähinnä tuossa on kahviastiasto kulhoin ja tarjoilulautasin eli ei varmaan arjessa jaan tulisi jatkuvasti käytettyä. Ovat Iittalan Taika- sarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin anoppi meinasi antaa sellaisia kukallisia kahvikuppeja, mihin mahtuu desi kahvia eli pieniä ja kiikkeria ja pirun rumia mallia englannin kukkahattutäti.
Mä voisin tykätä laittaa nämä lasten leikkeihin.. Liekö kirpparilta saisi tämän tyyppisiä? Tai uutena jostain kohtuuhinnalla? Vinkatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Näähän olisi tosi ihanat sinne leikkimökkiin! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan jaksa uskoa, että sinä otat tyytyväisenä vastaan ihan jokaisen tavaran, mitä joku keksii sinulle tuoda. Jos olet tyytyväinen, niin kerro osoitteesi, lähetän täältä sinulle kuorman kaikkea hyvää ja tarpeellista.
Täältä saat myös hyvää ja tarpeellista tavaraa ihan joka lähtöön. Sulla on varmaan sitä tilaakin siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mä olen se astioista enemmän kiinnostunut, mutta olen kyllä kysynyt myös miehen mielipidettä paremman astiaston hankkimisessa ja on näistä keskusteltukin.
Tällä hetkellä harkitsen yhden astiaston myymistä, koska mieheni ei siitä hirveästi pidä eikä halua sitä katettavan pöytään. Itse tykkään ko. astioista, mutta tuntuu turhalta pitää kaapissa jotain, minkä sijasta pöydässä on aina jotain muuta. Eli ehkä nuo myydään/lahjoitetaan/jotain muuta. Lähinnä tuossa on kahviastiasto kulhoin ja tarjoilulautasin eli ei varmaan arjessa jaan tulisi jatkuvasti käytettyä. Ovat Iittalan Taika- sarjaa.
Mun mies on aidosti hetero, kiinnostuksenkohteet on ihan muualla kun astioissa. Suosittelen muillekin, elämä vaan on niin paljon parempaa kuin jonkun sisustusta harrastavan kaapissa olevan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kauhean alapeukutettavaa tässä nyt sitten oli :D
Ei, vaan ihmiset ottavat vastaan itselleen turhaa tavaraa, ettei se tavaran antaja loukkaannu.