Anoppi tyrkyttää meille kaikkia vanhoja astioita, mies ei uskalla kieltäytyä
Olisin halunnut uusia meidän vanhan astiaston kokonaan. Olin jo etsinyt netistä kivan setin ja tilaamassa kunnes mies meni kertomaan tästä äidilleen. Anoppi sanoi, että ottakaa noi jumalattoman vanhat astiastot meiltä, ne jotka ovat olleet komerossa kohta 15 vuotta ja joilta mies lapsena söi aamupuuronsa. Eilen mies sitten mitään sanomatta oli käynyt vanhemmillaan ja kantoi kotiin jostain 70-luvulta peräisin olevat lautaset ja haarukat + lusikat. Veitset olivat jo sen verran ruosteessa, että anoppi oli heittänyt ne pois. Nyt meillä on sitten "upeita" 70-luvulta tuttuja kukkalautasia kaapit täynnä. Kestävät kuulemma "ikuisuuden vielä" eli mitään omaa ei voi hetkeen ostaa, koska anoppi pahottaisi muuten mielensä.
Seuraavaksi voisimme kuulemma ottaa miehen isovanhempien vanhan kahvisetin, sekin kun vaan seisoo anopin nurkissa turhaa.
Kommentit (1054)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen elämän tärkein nainen on äiti. Olkaa sovussa anopin kanssa ja parisuhteenne kukoistaa ja voi hyvin.
Siinä tapauksessa mies voi vallan hyvin jatkaa asumistaan äidin kanssa.
Moni jatkaakin. Turha sitten itkeä kun hyviä miehiä ei löydy mistään.
Äidin kanssa asuva mies ei ole koskaan hyvä mies. Jos on napanuora katkaisematta, ei ole parisuhdeainesta muutenkaan.
Naiset on vanhempiensa kanssa tekemisissä paljon enemmän kuin miehet.
Suurinta osaa miehistä ei kiinnosta tippaakaan sukulaisensa. Se on nainen joka vaatii että juostaan kaikenmaailman kissanristiäisissä ja pidetään yhteyttä serkun kummin kaimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viet anopille astiat takaisin ja sanot että paljon kiitoksia, mutta näille ei ole tarvetta kun tässä kävi nyt väärinkäsitys ja olit jo katsellut kaupasta astiaston teille. Anoppi voi vähän harmistua mutta ei se siihen kuole.
Juuri kaltaistesi takia tämä maailma on hukkumassa roskaan. Miksi ostaa uusia kun on ehjiä vanhoja tarjolla?
Ei astioiden tehtävä ole näyttää hienoilta vaan niiden tehtävä on syömistä varten.
Samoin autot ja telkkarit pitäisi käyttää loppuun eikä hankkia aina uutta toimivan tilalle.
Niin pitäisikin. Tosin telkkareita ei voi käyttää enää loppuun kun niit ei voi käyttää kun 10 vuoden välein uusitaan televisioverkko eikä kanavat enää näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkyy hyvin valtapelailu. Vähin erin mieheltä viedään vähäisinkin oma tila. Hän on kelpo maksumies kustantamaan vaimon sisutusseikkailut ja kodinvaihtorumba.
Täytyisi ostaa kerralla paritalo, jossa miehellä se oma puoli.
Entä jos kotona ei keittiössä ole enää tyhjää kaappitilaa, minne astiat saa sopimaan? Mitäs sitten? Jääkö astiat keittiön nurkkaan pahvilaatikkoon haitolle?
Viksu ihminen tajuaa että jostain pitää silloin luopua eli myymään tai lahjoittamaan, mutta ei kaatopaikalle. Miten tänä konmari aikana ihmiset on noin kädettömiä että eivät tiedä mitä pitää tehdä jos kaappiin ei mahdu tavaraa ? :D
Senkus hommaat uudet astiat. Vie anopin astiat varastoon/kirpparille/kierrätykseen, tms. Anna anopin pahoittaa mielensä, jos niin muka luulet käyvän.
Vanhempani saivat aikanaan isän vanhemmilta tosi ruman astiaston häälahjaksi. Niiltä syötiin sitten 25 vuotta, ennen kuin äitini sanoi, että nyt ostetaan uudet astiat, ihan eri tyyliset. Minulle kyllä kelpasivat jonkin aikaa kun omilleni muutin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma hukkuu kaikkeen roinaan just siksi, että astiastojen pitää olla jotain erityistä mallia.
Nyt ap tuhoaa anoppinsa astiat ja ostaa sitten haluamansa uudet. Parin vuosikymmenen jälkeen ne uudet asiat ovat " kaameaa 2020-lukua", eikä kukaan ap:n jälkeläinen halua tietää niistä mitään. Tyhmyys kiertää kehää ja monistaa itseään.
Asia olisi ihan eri, jos anoppi olisi antanut astiaston 15 v sitten, kun se jäi itseltä pois käytöstä. Nyt se on siirretty pojan huoleksi vain siksi, että anoppi itse ei pysty käsittelemään sitä tunnetta, että tavara heitettäisiin kokonaan pois tai annettaisiin ilmaiseksi kierrätykseen.
Kenenkään ei tarvitse haluamattaan ottaa vastaan toisen käytettyä tavaraa.
Siihen ajatukseen helposti lipsahtaa, ihan jo historiasyistä. Mulla on karsinnat menossa ja olen pari kertaa saanut itseni kiinni ajatuksesta "voin antaa nämä hyvät mutta parittomat pyyhkeet 5 v päästä Aadalle, kun hän muuttaa pois kotoa!"
Eieieiei. Me mennään sitten vaikka Ikeaan ja ostetaan kerralla siisti perussisustus koko kämppään, minä maksan. Hän saa itse alkaa päivittää sitä oman maun mukaan sitten, kun omaa rahaa siihen on. Ei enää parittomia ja tarpeettomia tavaroita, jotka joku on "hyvää hyvyyttään" antanut. Lopetan tämän sukupolvien ketjun tähän.
ja näin kasvatetaan lapsista materialisteja jotka ostelee ostamisen ilosta tavaraa joka hetken käytön jälkeen päätyy taas kaatopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma hukkuu kaikkeen roinaan just siksi, että astiastojen pitää olla jotain erityistä mallia.
Nyt ap tuhoaa anoppinsa astiat ja ostaa sitten haluamansa uudet. Parin vuosikymmenen jälkeen ne uudet asiat ovat " kaameaa 2020-lukua", eikä kukaan ap:n jälkeläinen halua tietää niistä mitään. Tyhmyys kiertää kehää ja monistaa itseään.
Asia olisi ihan eri, jos anoppi olisi antanut astiaston 15 v sitten, kun se jäi itseltä pois käytöstä. Nyt se on siirretty pojan huoleksi vain siksi, että anoppi itse ei pysty käsittelemään sitä tunnetta, että tavara heitettäisiin kokonaan pois tai annettaisiin ilmaiseksi kierrätykseen.
Siihen ajatukseen helposti lipsahtaa, ihan jo historiasyistä. Mulla on karsinnat menossa ja olen pari kertaa saanut itseni kiinni ajatuksesta "voin antaa nämä hyvät mutta parittomat pyyhkeet 5 v päästä Aadalle, kun hän muuttaa pois kotoa!"
Eieieiei. Me mennään sitten vaikka Ikeaan ja ostetaan kerralla siisti perussisustus koko kämppään, minä maksan. Hän saa itse alkaa päivittää sitä oman maun mukaan sitten, kun omaa rahaa siihen on. Ei enää parittomia ja tarpeettomia tavaroita, jotka joku on "hyvää hyvyyttään" antanut. Lopetan tämän sukupolvien ketjun tähän.
ja näin kasvatetaan lapsista materialisteja jotka ostelee ostamisen ilosta tavaraa joka hetken käytön jälkeen päätyy taas kaatopaikalle.
Juuri näin.
Juuri siksi Suomeen pitäisi tulla huomattavasti korkeammat alv ja erittäin raskaat lisäverot kulutustavaroihin. Siihen päälle pakko kierräty ja erittäin suuret jätehuoltokulut.
On täysin järjetöntä ostaa tavaraa vain siksi että se näyttää hienolta tai on kyllästynyt vanhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma teoriani on, että tavaran antaminen on jonkinlainen vinksahtanut tapa kertoa rakastavansa. Kun ei ole välineitä muuhun.
Tämä just. Ja siksi se on niin suuri ja verinen loukkaus, kun ei se "rakkaudella annettu" tavara kelpaa.
Tai sitten vain toisen mielestä astiasto on todella hyvä ja käyttökelpoinen ja on suurta haaskausta ostaa uusi kun ilmaiseksi saisi vanhan ja hyvän. Ollaan erilaisia. Vanhempi sukupolvi ei ole välttämättä tottunut nuoremman polven shoppailutaipumuksiin että kaikki pitää olla uutta, muodikasta, oikean väristä. Apn mieskin voi oikeasti tykätä astioista ja siksi ottanut ne vastaan, nostalgiaa omasta lapsuudesta. Ei vaan uskalla sille morsmaikulle sanoa että hän haluaa ne, hänelle ne kelpaa. Naisilla on usein tuota kilpavarustelua että pitää ostaa muodikasta, ja siitä voi sitten laittaa instakuvaa ja saada yläpeukkuja. Tuntee kuuluvansa joukkoon jossa arvostetaan. Nainen vain on se joka aina niistä kotiasioista määrää.
Miksi anoppi sitten itse 15 vuotta sitten osti uudet astiat ja vanhat jäi kaappiin 15 vuodeksi, jos kerran oli niin hyvät ja käyttökelpoiset??
Jaa-a no minäpä en voi sitä tietää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan koska heillä on jo kiva ja sointuva sisustus, sinne ei haluakaan ostaa jotain turhaa "tää muki on niiiin ihana!"
Sekalaisessa sisustuksessa sitä ei edes huomaa, kun sinne hommaa lisää roinaa. Siksi sitä kertyy niin pirusti, ja useimmilla ensimmäinen karsintahomma onkin karsia sekalaiset astiat ja jättää jäljelle vain ne, jotka ovat setti.
Sitä paitsi suurin osa tavaroista pitää kuitenkin ostaa. Meillä on ylimääräisiä pyyhkeitä, astioita ja roinaa, mutta meillä ei ole ylimääräisiä huonekaluja, mattoja, kattiloita jne.
Aika jännä, miten moni teki aloituksesta oletuksen, että saatu astiasto on iästään huolimatta täydellisessä kunnossa olevaa Arabiaa. Tuskin on ollut aikoinaan kauan mikään juhla-astiasto, jos AP:n mies on pikkupoikana syönyt siitä aamupuuronsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun olet etsinyt teille sopivaa astiastoa, niin oletko kysynyt miehesi mielipidettä siihen että minkänlaisen astiaston pitäisi olla, vai päätätkö asiasta yksin.
Mun mies ei ole pätkääkään kiinnostunut astioista. Kunhan ovat ehjiä ja konepestäviä, niin hänelle kelpaa. Mä saan ihan itse tehdä valinnat.
Juuri näin. Miestä kiinnostaa kyllä sitäkin enemmän, millainen tietokone, tv, peräkärry ja kaiuttimet on. Niin ja auto. Tai vaikka auton vanteet. Niihin kyllä laittaa ajattuksia ja auta armias jo appiukko kantaisi vanhat kaiuttimensa tai kirpparilta löytämänsä tv:n ja auton, ei niin sovi tehdä. Eipä ne kai niin teekään yleensä, vai tekeekö? Ei appiukko ryntää vauhkoamaan, että kyllä meidän tyttärenkin pitää sanoa oma mielipide siihen, minkä merkkinen peräkärry ja kuinka iso ja laadukas tv teille ostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin saako mies sisustaa?
Tietysti saa. Mutta ei halua.
Tai ei uskalla haluta, kun tietää mikä myrsky siitäkin nousee näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Juuri siksi Suomeen pitäisi tulla huomattavasti korkeammat alv ja erittäin raskaat lisäverot kulutustavaroihin. Siihen päälle pakko kierräty ja erittäin suuret jätehuoltokulut.
On täysin järjetöntä ostaa tavaraa vain siksi että se näyttää hienolta tai on kyllästynyt vanhaan.
Astiat on kulutustavaraa. Ihan luonnollista, että joskus pitää ostaa jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin saako mies sisustaa?
Tietysti saa. Mutta ei halua.
Tai ei uskalla haluta, kun tietää mikä myrsky siitäkin nousee näköjään.
Mieheni asui yksin 10 vuotta ennen minun tapaamistani. Eipä sisustus silloinkaan ollut häntä kiinnostanut, miksi se kiinnostaisi nyt? Hän ruuvaa mieluummin autoja ja pelaa jalkapalloa.
Pysytäänkö aiheessa, kuten joku aiemmin huomautti?
Saa keksiä ideoita ja jakaa vertaistukea aihekombolla mies-anoppi-käytetyt astiat. Ei saa kertoa miniän tahallaan rikkomista astioista, muiden sukulaisten astioista, kirpputorikokemuksista, telkkareista tai luonnonvarojen käytöstä.
Veropolitiikka ei ole hyvä aihe tähän, eikä synttärikortit.
Jos olet samaa mieltä laita yläpeukku, eri mieltä alapeukku. Jos on ihan yksi lysti kunhan keskustellaan, älä peukuta.
Jos haluat kommentoida jotain joka meni aiheen vierestä, kuten TÄMÄ kommentti, kuvaputkitelkkari tai miesten sisustushalukkuus, aloita uusi ketju, jossa saa puhua mistä tykkää. Mainitse aloituksessa, ettei kenenkään tarvitse pahoittaa mieltään jos keskustelu rönsyilee.
Jos alkuperäinen aihe on jo loppuun kaluttu, siirrytään seuraavaan.
Voit kohtelijaasti sanoa hänelle.Kiitos meillä on jo kaikkea,emme tarvitse mitään.Tai kiitos kaunis ajatus,mutta emme tarvitse mitään! On hyvä ihan suoraan istuu siihen pöydän ympärille ,Heti sanoa homman nimi tahdikaasti. Laittatte oman perheen säänöt pöytään Heti! Anoppi ei ole selvänäkijä! Hän tarkoitaa hyvää,mutta ei ymmärrä, on uusi aika kausi!Loppu ikäsi pahoitat mielen, Jos et kehtaa sanoa puhua asioista suoraan anopillesi ja lopulta piposi palaa ja kaikki kärsjistyy riitaan.Käpäsestä kasvaa Härkä!Sitten on taas hirveitä kamalia anopeja!Kun asioista ei kyetä puhumaan kasvotusten ja suoraan!Pitää osata itse nostaa kissa pöydälle,tehdä ne rajat kaikessa!Muistaa anoppi,tai äiti Ei ole Selvän Näkiä!Hänen tarkotusperät hyvät,mutta on alunperin eri vuosikymmeniltä ja ajatusmaailma eri!Puhumalla kaikki suoraan selviästi, j ne rajat tehtävä heti!Turhilta mielensä pahoitamiselta ja nuoleskelulta: Äiti-tai anoppi riidat säästytään!Ei ole huonoja anopeja,ei äitejä! On vain ääretömän huonot komunikaation puuteet!
Täällä vingutaan että kyllä mulle kelpais. Laitoin joskus kaupunginosan kierrätysryhmään että laatikollinen sekalaisia ehjiä kahvimukeja ja kippoja ken käy hakemassa niin ei jeesus mikä härdelli!
Ois pitänyt kuvata joka kippo päältä, alta ja sivusta, mitata tilavuus, lajitella väreittäin, postittaa kolme, varata kaksi.. haistatin paskat ja heitin laatikon roskiin
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkyy hyvin valtapelailu. Vähin erin mieheltä viedään vähäisinkin oma tila. Hän on kelpo maksumies kustantamaan vaimon sisutusseikkailut ja kodinvaihtorumba.
Täytyisi ostaa kerralla paritalo, jossa miehellä se oma puoli.
Anopin tuomat tavarat ei liity sitten mitenkään valytapelailuun? Olisko kuitenkin kahden ihmisen liitossa tärkeintä päättää heidän kesken asioista, eikä vielä siitäkin, että mihin anoppi voi vaikuttaa? kumpi saa vaikuttaa pariskunnan kotiin enemmän; anoppi vai kodissa elävä nainen? Kodissa elävä nainen voi tykönään kodissae lävän miehen kanssa miettiä muita valta suhteita, eli vaikka sitä, haluaako jompi kumpi vaikuttaa enemmän kahvikippojen ulkonäköön ja laatuun.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Anoppi on alkanut tekemään ns. kuolinsiivousta ja kaikki tavarat kärrätään meille. Autotalli täynnä krääsää, jonka olisi voinut viedä suoraan kaatopaikalle.
Ihankuin minun kirjoittama! Meillä myös varastot täynnä anopin roinaa, mitä antoi muutossaan omakotitalosta rivariin. Sitä ennen jo joka kerta tuli muovipussillinen tavaraa, kun tuli kylään. No joskus lensi suoraan roskiin/kierrätykseen, mutta monesti lojuivat viikkoja tuulikaapin nurkassa.
Mulle sais tuoda ja ovat tuoneetkin, esimerkiksi telkkarin, tosin omansa eikä randomia roskiskamaa. Maksoinkin siitä kun sain kotiin kannettuna. Astiatkin kelpais, kaiken ottaisin vastaan mutta mieluummin laittavat roskiin. Varmaan siksi että minä saisin myymällä niistä rahaa ja itse eivät viitsi myydä.