Miten auttaisin vauvaa kääntymään pois perätilasta?
Voisikohan joku neuvoa jotain juttuja et jos vaikka saisin vauvan kääntymään oikein? rv 35,3 ja ulkokäännöstä ne ei mulle tee menen suoraan sectioon kun 2 jo takana(sectioo) mut lekuri lupaili et jos kaikki hyvin nii saan synnyttää alakautta joten neuvoja kiitos!!
Kommentit (5)
olen kuullut, että vauvoja on käännelty...
kontallaan kyynärpäät maassa. Neuvoivat äitipolilla pitämään asennon vähintään 10min. Silloin kun vauva aloittaa liikkumisen ja on aktiivinen. Voit lukea tuon ajan vaikka lehteä.
niskaseisonnassa
vyöhyketerapiasta olen kuullut minäkin
(jooga)
Itse sain vinkiksi taskulampulla ohjaamisen eloisten pinossa! ;)
Kaikkea tuli kokeiltua (myös tulokseton ulkokäännösyritys) kunnes vauva päätti itse kääntyä viikolla 39+5 ja syntyä saman tien.
Kretu ja Nekku 16päivää
Kuulema on sellainen akupunktiopiste, mitä painelemalla vauva saadaan kääntymään oikein päin! Akupunktiohoitajat antavat näitä hoitoja kuulema vain lääkärin määräyksestä/valvonnassa. Tiedä sitten onko totta, mutta näin olen kuullut!
Itselläni myös vauva perätilassa, joten seuraan mielenkiinnolla keskustelua!
neljäs rv30+4
Hyviä vinkkejä ehkä on vielä toivoa että kääntyisi,täytynee kokeilla. Olenkin tänään illan yrittänyt kontillani katsella telkkua... Mies ainakin tykkää ;)
että äidin pitäisi oleilla paljon etukumarassa asennossa, paras olisi olla kontillaan. Siinä asennossa kuulemma vauvalla on parhaat edellytykset ja tilat kiepsahtaa oikein päin.
Itse vietin esikoista odottaessani aikaa kontillani, kun rv36 vaavi oli yhä perätilassa. Viikon sisällä kääntyikin sitten oikein päin, syystä tai toisesta :)
Itta