Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini huusi ja kiroili minulle. Itkettää.

Vierailija
28.04.2021 |

Poika kouluun lähtiessä paiskoi ovia kun ei olisi halunnut lähteä. Sanoin sitten napakasti että nyt loppui tuo ovien paiskominen niin poika huusi mulle ihan täysillä kuinka tyhmä oon ja kuinka kaikki on aina vaan ihan paskaa eikä kukaan ymmärrä mistään mitään. Lähti ihan raivona kouluun ja viimeinen kommentti oli pojalta että toivoo että kun hän tulee koulusta olisin lähtenyt, ei kuulema voi sietää mua.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienon kakaran olet kasvattanut, onnea.

Vierailija
2/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdata lukot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu murrosikään. Onneksi olkoon, olet kasvattanut itsenäistyvän nuoren miehen. Kokeilee vain rajoja, ei muuta.

Vierailija
4/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teinit nyt sanoo kuohduksissa kaikenlaista. Varmasti kaduttaa. Paista vaikka sämpylöitä, teot kertoo enemmän kuin sanat.

Halaus.

Vierailija
5/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset (nyt jo aikuisia) eivät koskaan sanoneet mulle pahasti. Jotain asiaa kritisoivat niinkuin varmaan kaikki lapset välillä, mutta ikinä eivät minua äitinä haukkuneet.. millainen äiti olet?

Vierailija
6/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset (nyt jo aikuisia) eivät koskaan sanoneet mulle pahasti. Jotain asiaa kritisoivat niinkuin varmaan kaikki lapset välillä, mutta ikinä eivät minua äitinä haukkuneet.. millainen äiti olet?

Pitihän jo jonkun täydellisen palstamamman tännekin ehtiä kiillottamaan omaa sädekehää

Vierailija
7/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on teini, ei ole tuo vika kerta kun jotain tuollaista suusta ulos tulee. sillä että itkeä tillität, et kyllä auta sitä lasta yhtään. Toteat tyynesti vaan, että noin ei minulle puhuta, ja jos sanon että tuo loppuu se loppu. Ja sitten jätät asian siihen, kun rauhoittuu tulee todnäk omatoimisesti pyytämään anteeksi. Terkuin, kolmen teinipojan äiti

Vierailija
8/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteiden säätely ei oikein toimi vielä, lapsihan se on. Vihaisena itse kukin sanoo asioita joita katuu. Hän sentään uskaltaa sanoa seurassasi mitä vain. Se kertoo luottamuksesta.

Vierailija
9/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitten myöskään tarvitse mitään rahoittamaasi kivaa, puhelin yms pois. Teinin on syytä oppia, että käytöksellä on seurauksia.

Vierailija
10/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi murrosikäinen. Älä ota itseesi. Pojan etuaivolohkossa myllertää täysillä, ja ne myllerrykset kulminoituvat välillä siihen johon eniten luottaa.

Toki voit tilanteen rauhoituttua sanoa että

moinen käytös ei ole ok, mutta toistan: älä ota itseesi.

Minä vihasin 16-vuotiaana aktiivisesti molempia vanhempiani. Ryyppäsin, paiskoin ovia ja meinasin karata kotoa. Myös tuona aikana rakastin heitä enemmän kuin mitään, ja parin vuoden päästä oltiin taas yhtä läheisiä kuin ennenkin. Ja ollaan edelleen, olen 29 v.

Luonto hoitaa napanuoran katkaisemisen joillakin raivokkaammin kuin toisilla.

Vierailija
11/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne kertoi kavereilleen, että v* mikä ääl iö ämmmä mutsi on. Kotona ne esitti kilttiä mamman kultaa. Minun mielestä on parempi, että teini huutaa kotona kuin potkii mummoja kylillä. 

VAstaus kysymykseesi: ap lienee turvallinen vanhempi, jolle uskaltaa kiukuta kun murrosiän hormonimyrskyt iskee päälle. 

Vierailija
12/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin teininä kiroilin ja huusin typeryyksiä. Nyt vuosi myöhemmin hävettää. Joillakin on vain vähän pahempi murrosikä.

Mutta onnittelut, poika lähti (oletettavasti) kouluun niin kuin oli tarkoitus. Hänestä voi tulla ihan mallikelpoinen kansalainen, muttei kuitenkaan mikään pystyynkuollut lammas. Itse olen nykyään johtohommissa hyvällä palkalla. Toki diplomaattisempaa lähestymistapaa epämiellyttävien asioiden kommunikointiin on saanut harjoitella melko paljon XD

N41

Vierailija
13/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, teini saattaa ajattelemattomuuttaan omaa tunnepurkaustaan ja pettymystään purkaa tyhmyyksiä tekemällä ja sanomalla.

Tein teininä itse samoin, jolloin äitini esitti ääneen huolensa minusta, koska olin ollut lapsena aina aamuisin niin hyvän tuulinen. Hän myös sanoi suoraan, etten voi kohdella omia vanhempiani ja muita ihmisiä kohtaan haukkumalla heitä ja paiskomalla ovia.

En ollut itse tullut edes ajatelleeksi omaa käytöstäni ja se katkaistiin heti niin siitä ei tullut tapa purkaa pahaa oloani äitiini.

Myöhemmin sitten tilanteen mentyä ohi, äiti otti puheeksi aikaisin nukkumaan menemiset. Siihen aikaan olis vielä VHS, joten aloimme tallentamaan ohjelmia, joita voin katsoa ennen kouluun menoa herätessä niin jäin hereille, kun jäin kotiin hänen lähdettyään aikaisin töihin.

Joku hetki siinä menee, mutta fiksut nuoret kyllä ymmärtää itse käytöksensä, kun sen heille esittää ja kertoo kuinka typerästi toinen käyttäytyy muita ihmisiä kohtaan, erityisesti heitä kohtaan, joilta saa asumisen ja omat menot ilmaiseksi tai jopa viikkorahaa. Joissain perheissä on kavereillani leikattu jopa niiden määrää ja karsittu menoja, jos ei ole vanhempia kohtaan kunnioitus maksuttomasta elintasosta kelvannut. Ei onneksi itseni kohdalla noin pitkälle menty ja olin ihan normaali teini, kuten varmaan poikasikin on ajattelemattomuutta ihan tavallinen nuori.

Tsemppiä sinulle! Uskon, että asioiden puhuminen auttaa ja muutoin poikasi on ihan tavallinen fiksu nuori 😊

Vierailija
14/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitihän jo jonkun täydellisen palstamamman tännekin ehtiä kiillottamaan omaa sädekehää

On se hyvä tietää, ettei kaikki teinit käyttäydy noin.

Eri

Vierailija
15/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Viimeksi toissapäivänä hirveä riita läksyjenteosta poika huusi kun palosireeni kuinka kenenkään muun äiti ei pakota tekemään läksyjä (😂). Olin tyhmin mutsi koko maailmassa. Hetken se murisi ja toisessa hetkessä tuli pyytämään itse anteeksi. Teinien elämä on vuoristorata, muistat kai itsekin.

16/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No teinit nyt sanoo kuohduksissa kaikenlaista. Varmasti kaduttaa. Paista vaikka sämpylöitä, teot kertoo enemmän kuin sanat.

Halaus.

Mielestäni loistava ohje. Ainoastaan ehkä huomauttaisin, että kaikenikäiset voivat kuohuksissa sanoa asioita, joita katuvat, vaikka ehkä se teineille erityisen tyypillistä onkin.

Vierailija
17/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä tavalla voi syyllistää vain toinen äiti.. en tietysti tiedä taustoja mutta eiköhän siellä murrosiän angsti vain paina päälle ja aikuisen on vain oltava tyynenä, tilanteen yläpuolella. Rajat tietysti pitää olla, siksi niitä välillä kokeillaan. Turvallinen välittäminen kaikesta huolimatta.

Vierailija
18/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin teininä kiroilin ja huusin typeryyksiä. Nyt vuosi myöhemmin hävettää. Joillakin on vain vähän pahempi murrosikä.

Mutta onnittelut, poika lähti (oletettavasti) kouluun niin kuin oli tarkoitus. Hänestä voi tulla ihan mallikelpoinen kansalainen, muttei kuitenkaan mikään pystyynkuollut lammas. Itse olen nykyään johtohommissa hyvällä palkalla. Toki diplomaattisempaa lähestymistapaa epämiellyttävien asioiden kommunikointiin on saanut harjoitella melko paljon XD

N41

Piti sitten haukkua jotain pystyy kuolleeksi lampaaksi. Sinulla onkin jäänyt teini-ikä päälle, koita jo irrottautua kun ikääkin on.

Vierailija
19/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tunteiden sanoitusta

Vierailija
20/67 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä tavalla voi syyllistää vain toinen äiti.. en tietysti tiedä taustoja mutta eiköhän siellä murrosiän angsti vain paina päälle ja aikuisen on vain oltava tyynenä, tilanteen yläpuolella. Rajat tietysti pitää olla, siksi niitä välillä kokeillaan. Turvallinen välittäminen kaikesta huolimatta.

On olemassa myös huonoja äitejä, jos et tiennyt. Mistäpä sinäkään ap:sta tiedät kuinka hän huutaa ja kiroilee, vaikkei sitä tietenkään aloituksessa kerro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi