Miten laihdutuksenne edistyy?
Itse olen syönyt kurinalaisesti jo monta viikkoa putkeen ja lisännyt aerobista liikuntaa ja vatsa tuntuu ja näyttää litteämmältä. Motivoivaa nähdä tuloksia!
Kommentit (46)
Normaalipainon rajoissa koitan saada painoa laskemaan, ekat 4 kg lähti suht helpolla, vielä neljä jäljellä ja jumittaa pahasti. Tosin nyt en ole jaksanut olla 1000-1100 kcal rajoissa , vaan lähempänä 1500kcal. Olen siis pienikokoinen ja siksi noin pieni kulutus. Mutta ehkä pikkuhiljaa pääsen tavoitteeseen, kesä voi tulla liian äkkiä. Alkoholi ja karkit/herkut jääneet pois kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sitten sopiva kalorimäärä? Luotin tähän liikuntavalmentajaan, vielä kaupungin oma. Luulis että se tietäisi. En ole kyllä lihonut.
Jos et kerran ole laihtunut etkä lihonut ja toiveissa on perustahti -500g/vko, niin päivittäinen vaje pitäisi olla 500kcal. Jos syöt nyt 2400kcal, niin kokeile 1900kcal. Suosittelen käyttämään Sulamoa.
Hitaasti, mutta varmasti. Viime kesänä aloitin, 5 kg pois. Loppusyksystä jatkoin pari kk, jolloin toiset 5 kg pois. Nyt keväällä taas jatkoin, tarkoituksena ottaa ne viimeisetkin 5 kg pois. Talven aikana oli tosin tullut 2 kg takaisin eli pientä takapakkia. Lasken kaloreita, sillä kyllä lähtee.
Ihan hyvin edistyy. Tammikuun 4. päivä maanantaina aloitin tarkkailemaan painoani eli edellispäivänä tuli 16 viikkoa täyteen. Painoa lähtenyt 4,9 kg eli n. 300 g per viikko. Aloituspaino 67,8 ja nyt 62,9. Pituutta 168 cm. Ylipainoa ei siis ole ollut, mutta salakavalasti paino oli noussut. Nyt on vähän keveämpi olo ja tarkoitus tässä saada paino vielä alle 60 kilon eli sinne 59,9 on matkaa vielä 3 kg!
Olen lisännyt paljon liikuntaa, kulutan liikkumalla vähintään 3 000 kcal viikossa, herkuttelen myös, mutta vähän maltillisemmin. En koe tehneeni suurta muutosta, mutta kiva huomata, että aika löysälläkin asenteella saa tulosta.
Kaksi viikkoa dietillä.Ei grammaakaan pudonnut.Ruoka eileen aamiainen /lounas 3 munan munakas. Kahvi 2 näkkileipää välipalana. Illalla 2 kuppia gaspatsoa , epanjalaista vihannessoppaa.
Pieniä, jopa mitättömiä annoksia erveellistä ruokaa ilman että grammaakaan putoaa.
Alan jo miettimään olisiko parempi syödä ihan hampurilaisateria kun ei paino liiku mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa dietillä.Ei grammaakaan pudonnut.Ruoka eileen aamiainen /lounas 3 munan munakas. Kahvi 2 näkkileipää välipalana. Illalla 2 kuppia gaspatsoa , epanjalaista vihannessoppaa.
Pieniä, jopa mitättömiä annoksia erveellistä ruokaa ilman että grammaakaan putoaa.
Alan jo miettimään olisiko parempi syödä ihan hampurilaisateria kun ei paino liiku mihinkään
Kituuttamalla ei paino kyllä putoa. Tai ehkä hetkellisesti jos sattuu lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6kk kuntosalia ja vähemmän herkkuja, lasken kaikki kalorit ei senttiäkään ole lähtenyt. Pitäisi 15 kiloa saada pois.
Kaloreina mulla on keskiarvo 2400kcal. Valmentaja liikuntaneuvonnassa suositteli tätä kaloritmäärä mutta en ole kyllä laihtunut.
Tuohan on aivan järjetön kalorimäärää laihduttajalle! Liikunnalla pitäisi kuluttaa 1009 kaloria päivässä että laihtuisit, paitsi jos olet todella isokokoinen mies.
Itse olen. nyt laihduttanut hissukseen helmikuun puolivälistä. Tänään meni 5 kiloa rikki. Tavoitteena toiset viisi heinäkuun alkuun mennessä. Ja sitten vikat viisi syksyllä.
Täällä ilmeisesti sitten ”isokokoinen mies”. Kulutan noin 2400kcal/vrk ja käyn lenkillä, teen kotitreenejä muutaman kerran viikossa yms, ei mitään järkyttäviä treenimääriä. Paino 67kg.
Mitä teet työksesi? Se on yksi isoimmista kulutukseen vaikuttavista asioista. Koko päivän jalkojen päällä oleva kuluttaa ihan eri tavalla kuin koko päivän koneella istuva. Mä olen 75 kiloa painava nainen ja harvoin pääsen 2400 kcal vaikka juoksen viikossa 40-50 km. Mulla on istumatyö.
Erittäin huonosti. En ole edes saanut aloitettua ja kilot vaan kertyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6kk kuntosalia ja vähemmän herkkuja, lasken kaikki kalorit ei senttiäkään ole lähtenyt. Pitäisi 15 kiloa saada pois.
Kaloreina mulla on keskiarvo 2400kcal. Valmentaja liikuntaneuvonnassa suositteli tätä kaloritmäärä mutta en ole kyllä laihtunut.
Tuohan on aivan järjetön kalorimäärää laihduttajalle! Liikunnalla pitäisi kuluttaa 1009 kaloria päivässä että laihtuisit, paitsi jos olet todella isokokoinen mies.
Itse olen. nyt laihduttanut hissukseen helmikuun puolivälistä. Tänään meni 5 kiloa rikki. Tavoitteena toiset viisi heinäkuun alkuun mennessä. Ja sitten vikat viisi syksyllä.
Täällä ilmeisesti sitten ”isokokoinen mies”. Kulutan noin 2400kcal/vrk ja käyn lenkillä, teen kotitreenejä muutaman kerran viikossa yms, ei mitään järkyttäviä treenimääriä. Paino 67kg.
Mutta et yritäkään laihduttaa? Siitä tässä oli kyse.
Huonosti. En laihdu ikinä ja oon aina tämmöinen ruma läski eikä kukaan halua minua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmin jo, 3 päivä lähes täysnutrauksella menossa. Kaksi ensimmäistä päivää heikotti. Tänään vain palelee. Rajuhko alku, koska mun tarttee saada alkuun kunnon tuloksia, muuten motivaatio loppuu. Alkuvuodesta yritin 8:16 dieettiä ja se ei toiminut mulla. Paino ei siis pudonnut.
En ymmärrä tuota, että niitä tuloksia pitää saada heti. Eihän ne kilotkaan ole tulleet heti niin mikä logiikka tuossa on. Rajuja dieettejä ei voi ylläpitää ja kohta olet saanut ne taas takaisin.
Mua ärsyttää tää hokema että "ei ne kilotkaan ole nopeasti tulleet". No kyllä on.
Itse ainakin lihoin kilo viikossa vauhdilla kun lihoin. Ja ihan 20 kiloa lihoin.
Myös ihan realistinen tahti tiputtaa ne pois. Välillä itseltä lähtee enemmänkin.
En itse nutraa mutta saatan korvata niillä aterioita.
Viime viikolla lähti kolmisen kiloa pois.
Tällä viikolla on junnannut samassa.
Jos junnaa pitkään niin sitten kun tsemppaan niin alussa lähtee aina helposti pari kolme kiloa.Nyt reilu 20 kiloa pois ja kymmenen jäljellä.
Melko hitaasti on tippunut (2 vuotta yli mennyt) kun näitä junnausvaiheita voi kestää monta kuukauttakin kunnes taas tsemppaan ja tiputan nopeasti muutaman kilon. Välillä voi tulla kilo kaksi takaisinkin.
Tiputtaisin mieluusti nopeasti kilot pois.
Tämä hidas puurtaminen syö motivaatiota välillä.Eikä se laihdutustyyli kerro mitään siitä tuleeko kilot takaisin vai ei.
Se on se miten sitä painoa ylläpitää.
Vaikka olisit tiputtanut viidessä vuodessa 5 kiloa niin jos suklaata alat mättää naamaasi kaksin käsin niin tuleehan ne takaisin.
Kyllä se kertoo, jos laihduttaa kuuriluonteisesti jollainen ruokavaliolla jota ei pysty pitkiä aikoja pitämään ei laihduttaja opi syömään oikein vaan lihoo yleensä takaisin palattuaan ”normaaliin”
Paino tippunut 6kg pääsiäisestä. Ainoa muutos elämässä on, että tiputin 99% suklaasta ja taukopullasta pois. Pidensin kävelylenkin kahdesta kilometristä kolmeen. Tavoite on -15kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi? Se on yksi isoimmista kulutukseen vaikuttavista asioista. Koko päivän jalkojen päällä oleva kuluttaa ihan eri tavalla kuin koko päivän koneella istuva. Mä olen 75 kiloa painava nainen ja harvoin pääsen 2400 kcal vaikka juoksen viikossa 40-50 km. Mulla on istumatyö.
En mitään. Olen työtön. Teen päivän aikana normaaleita kotitöitä jonkun verran ja sitten urheilen noin 4x viikossa keskimäärin. Käyn ehkä kerran viikossa kaupassa, ei pihatöitä. Istun paljon tietokoneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta et yritäkään laihduttaa? Siitä tässä oli kyse.
Tässä oli kyse ”järjettömästä kalorimäärästä”. Oletan että laihduttaja on minua isompi (en tiedä miksi) ja liikkuu työssä/urheilee useammin tai rankemmin, kun kerran salillakin käy.
200 grammaa viikossa. Ei enempää eikä vähempää.
Vierailija kirjoitti:
Loppu. Pudotin vuodessa 34 kg ja olen normaalipainossa, nyt pysytellään tällä tasolla.
Etkö koe normaalipainossa pysyttelyä samankaltaisena kuin laihdutus? Tiputin 47kg viime vuoden kesään mennessä. Pian vuosi takana epätoivoista ylläpitoa. Mielestäni tämä ylläpitovaihe on vain loppumatonta laihdutusta.
-5 kg tammikuusta. Urheilua olen lisänyt ja kolmen tunnin välein välein syön jotain päiväsaikaan.
Oikein hyvin menee! Aloitin laihduttamisen tämän vuoden tammikuussa ja olen laihtunut jo 12 kiloa :D
Ei edisty laihdutus kun en laihduta kun ei tarvitse kun en ole koskaan päästänyt itseäni lihomaan. Ja sekös teitä ärsyttää.
Mikä on sitten sopiva kalorimäärä? Luotin tähän liikuntavalmentajaan, vielä kaupungin oma. Luulis että se tietäisi. En ole kyllä lihonut.