Harrastusohjaaja verkostomarkkinoinnin uhrina, ahdistelee nyt omia asiakkaita, tekisi mieli lopettaa harrastus
Eli tilanne on nyt se , että rakkaan harrastukseni opettaja on lähtenyt mukaan verkostomarkkinointibisnekseen jossa kaupataan lisäravinteita, törkeän kalliita sellaisia.
Opettaja erään tunnin päätteeksi vähänkuin puoliväkisin maistatti minulla näitä valmisteita ja buukkasi minulle jonkun infoluennon niistä. Luennoitsija tuli paikalle ja oli pelottavan hyökkäävä ja ylipirteä ja kertoi kuinka nämä satasen uniikit vitamiinit on mullistaneet hänen elämänsä. Alusta asti oletettiin että olen mukana ja lopuksi tivattiin paljonko tilaan. Kieltäydyin tilaamasta vielä mitään ja sanoin miettiväni, mutta sitten edustaja kaivoi kalenterinsa esiin ja käski ilmoittaa päivän mihin mennessä olen miettinyt.
Ahdistaa mennä seuraavalle tunnille, kyseessä harvinaisempi tanssilaji jota muut ei opeta lähialueilla. Ope ei nyt tunnu ymmärtävän että tekee melkoisesti hallaa omalle, oikealle työlleen kun on alkanut sen yhteydessä verkostomarkkinointihörhöilemään. Olen aika varma että minua koitetaan käännyttää niin pitkään kuin tuolla kuljen, mutta en haluaisi toisaalta lopettaa tärkeää harrastusta tämän takia.
Mitä kannattaa sanoa noille hörhöille, että jättävät rauhaan? Kaikkeen kun on joku melkeinpä lahkomaisia piirteitä omaava argumentti valmiina...
Kommentit (37)
Mullekin kävi noin. Onneton vielä päästin kotiini pitämään sitä esittelyään, sitten painostettiin mukaan välittäjäksi. Tilasin jotain ja painostus jatkui ja jatkui, vaikka sanoin moneen kertaan, että ei ole rahaa tilata enempää koska ovat järjettömän kalliita ja että en halua välittäjäksi.
Siinä sitten suuttuivat minulle nämä intomieliset ja hyvä harrastusporukka hajosi.
Kampaajani tekee tuota!
Kertakaikkiaan vastenmielistä!
Menen kampaajalle ja sen parin tunnin ajan hän tuputtaa tuotteitaan.
Huolimatta siitä, että ilmoitin, etten ole kiinnostunut, hän haki jotain ihme maistiaisia takahuoneesta ja jatkoi tyrkyttämistään.
Toisen kerran jälkeen vaihdoin kampaajaa. Harmi sinänsä. Pidin hänestä muuten ja uutta yhtä hyvää kampaajaa en ole löytänyt. En silti enää halua maksaa siitä, että minulle tyrkytetään jotain mitä en halua.
Ei näy markkinoijan lapsissa pillereiden taikavoima.
ootteko huomannut, et lähes kaikki noitten vitamiinien myyjät on tosi ylipainoisia vaikka väittävät flown polttavan rasvaa xD
Vierailija kirjoitti:
ootteko huomannut, et lähes kaikki noitten vitamiinien myyjät on tosi ylipainoisia vaikka väittävät flown polttavan rasvaa xD
Ja Suurinosa aika wt, näkee yhtiön instakuvista
Käytkö siis tanssikoulussa harrastamassa vai jumppayhdistyksen järjestämillä tunneilla? Tuputtaminen ja painostus alkaa olla sitä luokkaa, että siitä pitäisi informoida opettajan työnantajaa jolle kuuluu kehityskeskustelun ja "kurinpalautus". Tämä pakkomyynti alkaa näet pian vaikuttaa negatiivisesti bisnekseen, kun oppilaat kaikkoavat tanssitunneilta.
Vanha ketju, mutta itselleni kävi tuo sama! Ohjaaja eteni jopa todella korkealle siinä pyramidissa ja hänet mainittiin YLEn tutkivan journalismin jutussa melkoisen negatiivisessa valossa. Itsekin koin tulleeni huijatuksi näille luennoille ja tapaamisiin, jotka olivat vain myyntiä varten.
Samoin olin kerran jo nyt ex- luottokampaajallani, kun verkostomarkkinoija yritti maanitella häntä siihen mukaan. En tiedä lähtikö, toivottavasti ei. Tiedän tosiaan myös tanssinopettajan ja tanssikoulun joka on näissä mukana. Joka paikkaan yrittävät kovasti soluttautua.
Minusta tässä ilmiössä haisee lama. Ysärin laman aikoihin oli kanssa verkostomarkkinointi buumi, on siitä dokumenttikin Autobonus.
Otat kaikki mahdolliset pikavipit ja lähdet mukaan bisnekseen. Tämä on elämäsi tilaisuus. Ylihuomenna olet miljonääri. Sen jälkeen voit triplata omaisuutesi raveissa.
Sanot vaan pitäämennämoi. Ja ovesta ulos.
Sano ei. Harjoittele peilin edessä.
Ihana neuvo, jos kehuvat niitä luonnontuotteina, niin toteat vaan, että niin on kärpässienikin.
Yksi kaveri lähti joskus mukaan tuollaiseen humpuukin ja oli kuin jonkin hypnoosin vallassa. Vei minut jonkun esittelijän tapaamiseen, joka oli todella kärkäs ja kiireinen saamaan minulta päätöksiä liittymisen suhteen nyt ja heti. Puheet todella suuria, jopa miljoonatuloista viikossa. Kaverini siinä sitten hullunkiilto silmissä myötäili vieressä, vaikka aikaisemmin ollut järkevä. Muutaman kuukauden päästä koko verkostomarkkinointifirmaa ei enää ollut.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaveri lähti joskus mukaan tuollaiseen humpuukin ja oli kuin jonkin hypnoosin vallassa. Vei minut jonkun esittelijän tapaamiseen, joka oli todella kärkäs ja kiireinen saamaan minulta päätöksiä liittymisen suhteen nyt ja heti. Puheet todella suuria, jopa miljoonatuloista viikossa. Kaverini siinä sitten hullunkiilto silmissä myötäili vieressä, vaikka aikaisemmin ollut järkevä. Muutaman kuukauden päästä koko verkostomarkkinointifirmaa ei enää ollut.
Ja velat vaan jäljellä? Todella edesvastuutonta kehottaa ihmisiä ottamaan pikavippejä ja luottokorttivelkaa saadakseen osteltua niitä tuotteita. Sitten ei saa niitä myydyksi ja on vaan velat jäljellä.
Yks tuttu hurahti ihan täysillä aikanaan fitlineen. Alkoi tulla ihan ihmeellisiä somepäivityksiä ja kaikki oli niin ihanaa. No, onneksi tuli järkiinsä ja nyt on ihan vaan tavallinen perheenäiti.
Minulla meinasi mennä välit yhteen sukulaiseen joka oli hurahtanut (kuntosalilla) lisäravinteiden verkostomarkkinointiin ja yritti myydä minulle näitä tuotteita väkisin enkä mennyt halpaan. Näiden usein varsin hyökkäävästikin toimivien verkostomarkkinoijien toiminta pitäisi kieltää kuntosaleilla ja harrastetoiminnassa.
Kaikille kaupustelijoille sanon joko "ei kiinnosta minua" tai "en halua noita". Yleensä se tehoaa oikein hyvin, eikä ole edes epäkohteliasta vaan pelkästään totta.
On kyllä moka kaupustella tuommoisia harrastuspiirissä. Ainakin, jos tyrkyttää tyrkyttämällä tuolla tavalla.
Sanot, että lopetat harrastuksesi, mutta hän voi soittaa sinulle kun on valmis jatkamaan tanssia ilman lisäravinteita.