Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan järkyttäviä nuo n. 25 neliön uudet yksiöt

Vierailija
26.04.2021 |

Miten kukaan pystyy sellaisessa elämään ihmisarvoista elämää?

Kommentit (447)

Vierailija
81/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vietän nii paljo aikaa kotona että en pystyis olemaan alle 35-40 neliön kodissa.. Pieni koti jossa ei voi esim vaihtaa huonetta kun vierusnaapuri metelöi keskellä yötä ajaa raivohulluuteen..

Vierailija
82/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Minulla on 50 neliön kolmio ja jo tässä tulee joskus hulluksi kun aina kinnaa joku seinä tai esine jostain päin vastaan. Ja näistä neliöistä saisi muka aikaan kaksi mukavaa yksiötä, omine keittiöineen ja kylpyhuoneineen? 40-50 neliötä pitäisi olla joku minimiraja.

Seinä kinnaa? Mitä meinaa?

Haluat laittaa pyykinpesutelineen esille tai vaikka siirtää huonekaluja, niin aina on tuhat esinettä tai joku seinäpinta tiellä. Haluat pestä pienen maton, niin sen liikuttelu oviaukkojen läpi ja kulmien ympäri 3 m2 kylppäriin ja siitä suihkukoppiin on melkein akrobaattinen suoritus. Jne. Seinät ja esineet on tiellä ja estää vapaita liikeratoja. Aina kinnaa jostakin päin jos siirtelet mitään yhtään isompaa.

Emmä täällä 16m2 siirtele mitään mihinkään.

Imurointi sujuu mukavasti auton rikkaimurilla.

Pääsee ihan joka paikkaan ja nopsaan valmista.

Minulla kissa oksensi punotulle meriruohomatolle, niin en jättänyt sitä muhimaan siihen keskelle olkkaria. 1.5m halkaisijan matto piti siirtää pesutiloihin kun ei tuollaista imuroimalla pois saa. Tuollaisen jäykän punotun pyörylän liikuttelu ei ollut helppoa, eikä sitä voinut rullatakaan kissan tuotoksen takia.

Muita logistiikka-haasteita täällä on ollut mm. muuttaessa 2.5m pitkän työtason saaminen työhuoneeseen, kulmasohva, ja parisängyn patjat. 25 tai 16 neliön yksiössä tuskin omistaisin muuta kuin parvisängyn, sohvan, työtaso-keittiönpöydän ja kaksi tuolia. Mielestäni aikuisilla ihmisillä pitäisi kuitenkin olla mahdollisuus korkeampaan elintasoon kuin kämppään johon mahtuu vain teini-ikäisen huonetta vastaava kalustus.

t. tuo 50 m2 asukas

Tässä ongelmana on tavaran määrä suhteutettuna tilaan, yritätte larpata "korkeaa elintasoa" halvassa kämpässä. Kun asunto sisustetaan käytön ja koon mukaan, 20 neliötäkin voi olla tarpeeksi.

Minulla on 45 neliön kaksio, mikä riittää tällä hetkellä oikein hyvin. Ei tänne mitään suuria kattokruunuja tai flyygeleitä hankita, mutta toistaiseksi olen pärjännyt oikein hyvin ilmankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkääpä muuttaa Japaniin. Siellä on asuntoja, joissa on vessa ja suihku keskellä olohuonetta, lasiseinällä erotettuna. Koko asunnon pinta-ala voi olla 16 m2. Ja silti jotkut ihmiset asuvat niissä ihan elämäänsä tyytyväisinä ja onnellisina.

He ovat keskimäärin puolta pienempiä kuin suomalaiset.

Vierailija
84/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kavereilla on uudehkoja perheasuntoja, joiden makuuhuoneeseen ei mahdu 160cm leveä sänky ilman että kaapin ovet tai vaihtoehtoisesti huoneen ovi ei kinnaisi.

Auttaisiko asiaa, jos puolisot nukkuisivat kerrossängyssä? Pakkoko sitä on vierekkäin maata?

🤣

Vierailija
85/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudet asunnot pienenevät koko ajan. Nykyisin myydään neljän huoneen perheasuntojakin, joissa neliöitä 86. Justjust. Tuossa vasta hulluksi tulee, kun on niitä lapsiakin.

Tuossa on ongelmana juuri se että menee hirveästi tilaa seiniin ja oviin. Muutenhan tuo olisi ihan kiva kokoinen asunto. 

Ja neljän kopin lisäksi asunnossa on vielä kahden neliön sauna. Kuka noita ostaa? Varsinkin kun hinnat ovat aivan hirveitä.

Vierailija
86/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 16m2.

En tarvi yhtään enempää.

Vuokranmaksu päivänäkin hymyilyttää.

Toki riittää, jos ei itselleen ja asumiselleen anna mitään arvoa. Minulla molemmat makuuhuoneetkin on yli 17 m2 ja asun yksin.

Elää ihmisiä muutaman neliön sellissäkin, mutta tuskin se mikään nautinto on.

Mitä sitten esim. opiskelijan pitäisi tehdä? Syödä pelkkää näkkileipää, kun kaikki raha menee ison asunnon vuokraan? Kyllä ihminen kuule pärjää vähemmälläkin elämässä, ja sinäkin pärjäisit jos olisi pakko. -eri

Vierailija
87/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se järkyttävän ahdas. Aikanaan asuin opiskelijana 35m2 yksiössä ja se oli mukava. Siihen mahtui sänky, sohva, kirjoituspöytä ja pienehkö keittiönpöytäkin ja vielä mahtui liikkumaan.

Sittemmin asuin 62m2 kaksiossa silloisen poikakaverini kanssa ja se oli kahdelle hyvä kaksio. Tilava olkkari ja sen verran tilava makkari, että parisängyn lisäksi mahtui kirjoituspöytänurkkaus, eikä mennyt ihan tunkemiseksi.

Vierailija
88/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkääpä muuttaa Japaniin. Siellä on asuntoja, joissa on vessa ja suihku keskellä olohuonetta, lasiseinällä erotettuna. Koko asunnon pinta-ala voi olla 16 m2. Ja silti jotkut ihmiset asuvat niissä ihan elämäänsä tyytyväisinä ja onnellisina.

He ovat keskimäärin puolta pienempiä kuin suomalaiset.

Väitätkö, että kaikki isoista asunnoista kouhkaavat tässä ketjussa ovat mielettömän pitkiä ja lihavia? 

Vierailija
89/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse meinaan tulla hulluksi 61 neliön kaksiossa yksin. En käsitä kuka pystyy asumaan pienemmässä.

Miten olet tulossa hulluksi, miksi?

Vierailija
90/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tubessa esitellään jopa 6 neliön kämppiä, että vois olla huonomminkin.

Maailman huonoin perustelu.. Sitäpaitti voin minäkin esitellä mitä tahansa, vaikka 3 neliön kuoppaa tubessa.

Jokainen tietää että tuo on täysin sairasta ja ahdistavaa.

Vierailija
91/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse meinaan tulla hulluksi 61 neliön kaksiossa yksin. En käsitä kuka pystyy asumaan pienemmässä.

Joku, jolla ei ole mielenterveysongelmia?

Sinulla tuntuu olevan kokemusta aiheesta mutta minulla ei ole mt-ongelmia, kiitos vain oletuksesta.

Vierailija
92/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 29 neliön kämppä ja ollut aivan täydellinen opiskelijalle. Mahdutaan tänne hyvin jopa uuden kumppanin kanssa. Korkea katto ja suht avoimen mallinen, niin ei ole käynyt ahtaan oloiseksikaan. Lisäksi aivan unelmapaikalla kaupungin keskustassa. En valita ollenkaan.

Ensi viikolla muutetaan kaksioon kylläkin koska molempien tavarat eivät luonnollisestikaan tänne mahdu. Jos tavaraa olisi vähemmän niin hyvin oltaisiin voitu tässä vielä pari vuotta majailla.

Vierailija
93/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 20neliön kämppä työpaikkakunnalla (pendelöin, eri käyn eri kaupungissa töissä) ja se on kyllä niin hirveän pieni että hulluksi meinaa tulla. Onneksi viikonloput saan asua ”oikeassa” kodissani.

Vierailija
94/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on varastotilaa käytössä, riittää hyvin.

Vierailija
95/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko uusi 25 neliön yksiö jotenkin lähtökohtaisesti huonompi kuin vanha 25 neliön yksiö? Mun siskolla oli aikanaan ton kokoinen asunto joskus 60-luvulla rakennetussa talossa.

Uusissa asunnoissa kylppäri vie esteettömyysvaatimusten takia huomattavasi enemmän neliöitä, kuin vanhoissa asunnoissa.  Se kaikki on pois asuintilasta.

Tämä. Viime kämpässä kylppäri oli neljäsosa koko asunnosta. Ihan massiivinen.

Mielummin olisin ottanut ison keittiön tai makkarin..

Vierailija
96/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku, jolla ei ole mielenterveysongelmia?

Sinulla tuntuu olevan kokemusta aiheesta mutta minulla ei ole mt-ongelmia, kiitos vain oletuksesta.

Itsehän sinä kerroit, että meinaat tulla hulluksi.

Eri

Vierailija
97/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut uteliaisuudesta asuntoja, kun aikanaan lapset muuttavat kotoa ja pääsen muuttamaan pienempään. 25-30 neliöinen yksiö kattaisi yhden ihmisen tarpeet minusta. Täytyy aikanaan katsoa miten osuu sopivat asunnot muihin vaatimuksiini ja sen pohjalta valita sitten. Odotellessa karsin omaisuutta, niin en tarvitse neliöitä säilytystilan takia. 

Vierailija
98/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan 21 m2 ja olihan se älyttömän pieni. Mutta siinä oli neliön eteinen, pieni kylpyhuone ja jopa vaatehuone (kaiken tavaran sai sinne) joten askeettisesti sisustettuna se oli ihan ok. Opiskelin ja kävin töissä joten aika vähän tuli oltua kotona.

Vierailija
99/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin 4 vuotta 25 neliön asunnossa. Oli todella hyvä asunto ja hyvässä talossa. Mutta aloin kaipaamaan omaa parveketta ja halusin pois ydinkeskustasta vähän väljempään paikkaan, jossa olisi luontoa ympärillä ja vähemmän ympärivuorokautista liikenteen melua. Nyt asun sellaisessa, mutta silti lähellä keskustaa.

Jos se 25 neliön kämppä on hyvässä talossa, joka sijaitsee turvallisella alueella, niin mikäs siinä on vikana. Ei niin mikään. Jos asuu yksin. Enempää ihmisiä siihen ei mahdu. 

Vierailija
100/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

esittelijä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tubessa esitellään jopa 6 neliön kämppiä, että vois olla huonomminkin.

Maailman huonoin perustelu.. Sitäpaitti voin minäkin esitellä mitä tahansa, vaikka 3 neliön kuoppaa tubessa.

Jokainen tietää että tuo on täysin sairasta ja ahdistavaa.

Sitten olet varmaan sitä mieltä, että yhteiskunnan pitäisi kaikille kustantaa yli 25 m2 asunto? Hinnat voi nimittäin olla monessa kaupungissa aika suolaiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi