Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan järkyttäviä nuo n. 25 neliön uudet yksiöt

Vierailija
26.04.2021 |

Miten kukaan pystyy sellaisessa elämään ihmisarvoista elämää?

Kommentit (447)

Vierailija
381/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oottenaurettaviaitkupillejä kirjoitti:

Suomalaiset ne osaa valittaa,yksineläjät ruiskuttaa kuinka alle 40 neliön asunto on pieni,ei riitä edes 100 neliötä:D

Hävetkää! Monissa maissa moni itkisi onnesta jos saisi asua edes siinä 20 neliön yksiössä!

No, asutko itse 20 neliön kopissa, vai ilkutko huviksesi? Sori, mua ei kiinnosta muiden maiden tilanne. Asun Suomessa, ja mulla on suomalaiset ongelmat. Ei ole mun vika, miten muissa maissa hoidetaan ihmisten asiat.

Pitääkö minun samantien alkaa näkemään nälkää, syömään vettä ja näkkileipää, jotta olisin "tasoissa" muiden kurjien kanssa. Aika moni pyrkii hakemaan parempia oloja, jopa vaihtamalla maata. Mun pitäis tyytyä kaikesta vähimpään, ja samalla lakata haaveilemasta paremmasta, koska olen syntynyt Suomeen?

Ihme vihaa suomalaisuutta kohtaan,

te suomalaiset olette kylmiä,kovia,itsekkäitä,ei ihme että itsemurha tilastot korkealla ja mielenterveys ongelmat ,minäminäminä muilla ei mitään väliä,kunhan itsellä asiat hyvin, hävettää jo muutenkin miten suomalaiset sinisilmäisiä kaikelle,tässä maassa asunut olen 10 vuotta ja aina suomalaiset valittaa ihan kaikesta.

Ja mitä tulee asuntoon,niin asun 24 neliön yksiössä,loistava pohjaratkaisultaan, onneksi tyydyn vähään,monille teille suomalaisille ei riitä mikään vaikka saisi sitä mitä haluaa.

Ja sinä et ole siis suomalainen, vaan?

Miten kansalaisuuteni liittyy tähän,ai niin liittyyhän se,kun te suomalaiset juntit tykkäätte kinastella,lisäksi olette rasisteja. Venäjältä olen,tervetuloa,siellä on tosiaankin ihan normia että köyhemmillä alueilla perhe saattaa asua alle 20 neliön asunnossa,esim vanhemmat,2 lasta...

Taidat olla kuitenkin Porvoosta.

Vierailija
382/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko uusi 25 neliön yksiö jotenkin lähtökohtaisesti huonompi kuin vanha 25 neliön yksiö? Mun siskolla oli aikanaan ton kokoinen asunto joskus 60-luvulla rakennetussa talossa.

Uusissa asunnoissa kylppäri vie esteettömyysvaatimusten takia huomattavasi enemmän neliöitä, kuin vanhoissa asunnoissa.  Se kaikki on pois asuintilasta.

En ymmärrä tuota trendiä. Miksi tehdään kaikista kylppäreistä esteettömiä, kun erikseen voisi rakentaa asuntoja, missä kylppäri on esteetön. Asunnot voisivat olla joko omassa talossa tai jossain talossa muutama esteetön kylppäri. Jos asukkaalla ei ole mtn handikappeja, nuo esteettömät kylppärit ovat täydellisen turhia ja vievät vain turhaan neliöitä. Järki hoi!

Perustellaan sillä ajatuksella että kodissa pitää voida asua myös silloin jos vammautuu tai ikääntyy ja tarvitsee liikkumiseen apuvälineitä.

Täysin järjetön ajatus koska on aivan normaalia vaihtaa kotia elämäntilanteen muuttuessa. Jos perheeseen syntyy lapsi niin vaihdetaan isompaan asuntoon. Jos jää työttömäksi, muutetaan halvempaan asuntoon jne. Jos joutuu pyörätuoliin niin muutetaan asuntoon jossa pyörätuolilla liikkuminen onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhayksiöitä ja väliaikaisia hauta-arkkuja, joissa voi suorittaa pitkitetty itsemurha vaikkapa alkoholisoitumalla.

Vierailija
384/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla ei ole tuohonkaan varaa. Veikkaan peräkamarijonnen ilomielin vaihtavan 9 m² komeronsa mamman luona 25 m² yksiöön.

Vierailija
385/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhayksiöitä ja väliaikaisia hauta-arkkuja, joissa voi suorittaa pitkitetty itsemurha vaikkapa alkoholisoitumalla.

No jaa, ei noita ole ap:n laisile keski-ikäisille luusereille tarkoitettukaan vaan nuorille sinkuille, jotka opiskelevat tai ovat ekassa työpaikassaan.

Mieluusti muutin tuollaiseen opiskeluaikoina kun pääsin pois pahviseinäisestä solukämpästä, jossa 3 sotki ja minä siivosin.

Etkö mitään muuta sisältöä keksi elämääsi kuin maata kämpässäsi ja sössöttää someen? Mihin siinä tarvitset neljää neliömetriä enempää?

Vierailija
386/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oottenaurettaviaitkupillejä kirjoitti:

Suomalaiset ne osaa valittaa,yksineläjät ruiskuttaa kuinka alle 40 neliön asunto on pieni,ei riitä edes 100 neliötä:D

Hävetkää! Monissa maissa moni itkisi onnesta jos saisi asua edes siinä 20 neliön yksiössä!

No, asutko itse 20 neliön kopissa, vai ilkutko huviksesi? Sori, mua ei kiinnosta muiden maiden tilanne. Asun Suomessa, ja mulla on suomalaiset ongelmat. Ei ole mun vika, miten muissa maissa hoidetaan ihmisten asiat.

Pitääkö minun samantien alkaa näkemään nälkää, syömään vettä ja näkkileipää, jotta olisin "tasoissa" muiden kurjien kanssa. Aika moni pyrkii hakemaan parempia oloja, jopa vaihtamalla maata. Mun pitäis tyytyä kaikesta vähimpään, ja samalla lakata haaveilemasta paremmasta, koska olen syntynyt Suomeen?

Ihme vihaa suomalaisuutta kohtaan,

te suomalaiset olette kylmiä,kovia,itsekkäitä,ei ihme että itsemurha tilastot korkealla ja mielenterveys ongelmat ,minäminäminä muilla ei mitään väliä,kunhan itsellä asiat hyvin, hävettää jo muutenkin miten suomalaiset sinisilmäisiä kaikelle,tässä maassa asunut olen 10 vuotta ja aina suomalaiset valittaa ihan kaikesta.

Ja mitä tulee asuntoon,niin asun 24 neliön yksiössä,loistava pohjaratkaisultaan, onneksi tyydyn vähään,monille teille suomalaisille ei riitä mikään vaikka saisi sitä mitä haluaa.

Ja sinä et ole siis suomalainen, vaan?

Miten kansalaisuuteni liittyy tähän,ai niin liittyyhän se,kun te suomalaiset juntit tykkäätte kinastella,lisäksi olette rasisteja. Venäjältä olen,tervetuloa,siellä on tosiaankin ihan normia että köyhemmillä alueilla perhe saattaa asua alle 20 neliön asunnossa,esim vanhemmat,2 lasta...

On normaalia Venäjällä että asutaan ahtaasti mutta kyllä sielläkin innolla muutettaisiin omiin asuntoihin/asuttaisiin tilavammin jos olisi mahdollista. Eivät he omasta halusta asu esimerkiksi 3 sukupolvea pienessä kaksiossa tai kolmiossa.

Vierailija
387/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Koeta hankkia elämä. Eihän sinua olla moiseen tunkemassa, tuskin edes mahtuisit ovesta.

Vierailija
388/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, ei noita ole ap:n laisile keski-ikäisille luusereille tarkoitettukaan vaan nuorille sinkuille, jotka opiskelevat tai ovat ekassa työpaikassaan.

Mieluusti muutin tuollaiseen opiskeluaikoina kun pääsin pois pahviseinäisestä solukämpästä, jossa 3 sotki ja minä siivosin.

Etkö mitään muuta sisältöä keksi elämääsi kuin maata kämpässäsi ja sössöttää someen? Mihin siinä tarvitset neljää neliömetriä enempää?

Etkö itse? Ja luusereita olette sinä ja äitisi.

Vierailija
389/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun yksin 75 neliön kolmiossa ja hyvin mahdun tähän mutta ei tulisi mieleenkään väsätä viha-aloituksia muiden asumisväljyydestä, etenkin kun tiedän mitä asuinneliöt kasvukeskuksissa maksavat.

Myymällä tämän saisin ison omakotitalon lähes mistä tahansa Hyvinkäältä pohjoiseen ja syrjemmäst kaksi, vaan kun en halua asua siellä.

Mielenterveysongelmaiset väsäävät tuollaisia aloituksia. Ei tervettä kiinnosta.

Vierailija
390/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollouteen saa, voi ja pitää reagoida. Äitini on kuollut ja itse asun velattomasti ja väljästi.

Sinä olet ehta psykootikko tai vähintään persoonallisuushäiriöinen. Hankkiudu hoitoon.

Vierailija
391/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Minulla on 50 neliön kolmio ja jo tässä tulee joskus hulluksi kun aina kinnaa joku seinä tai esine jostain päin vastaan. Ja näistä neliöistä saisi muka aikaan kaksi mukavaa yksiötä, omine keittiöineen ja kylpyhuoneineen? 40-50 neliötä pitäisi olla joku minimiraja.

Seinä kinnaa? Mitä meinaa?

Hän ilmeisesti törmäilee seiniin.

Vierailija
392/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollouteen saa, voi ja pitää reagoida. Äitini on kuollut ja itse asun velattomasti ja väljästi.

Sinä olet ehta psykootikko tai vähintään persoonallisuushäiriöinen. Hankkiudu hoitoon.

Molemmat jossain määrin myönnän, mutta sanonpa vain että itsepä ensimmäisenä aloitit loan heittämisen. Eli katsopa itsekin sinne peiliin välillä.

Vierailija
393/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ylemmyydentuntoinen ja omahyväinen täytyy olla että tosissaan oikein kerskailee pikkuasunnolla? Vaatimattomuus on hyve mutta nämä jotka hymyssä suin maksavat riistovuokraa pikkuriikkisestä komerostaan hykerrellen ekologisuuttaan ovat kyllä rakennuttajien höynäyttämiä niin että sääliksi käy. Asuin vuosikaudet 28 neliön yksiössä ja vaikka sinne mahduinkin tavaroineni, oli se kyllä liian pieni ja tuntui enemmän huoneelta kuin kodilta. Ei jokaisella tarvitse olla hervotonta suurkartanoa asuntona mutta mielestäni yksinasuvalle 40 neliötä on minimi. Opiskelija-asunnot ovat asia erikseen, 15-neliöisessä boksissa pärjää keittolevyn kanssa sen muutaman vuoden mitä opiskelut kestävät, mutta ihan työssäkäyvällä keskimäärin kaatuu kyllä seinät päälle. Varmasti on niitä askeetikkoja jotka eivät omista kuin vaatteet yllään eivätkä tarvitse esimerkiksi harrastusvälineitä säilöttäväksi mutta monella muulla on tarvetta muullekin kuin kuukausimaksulliselle hotellihuoneelle. 

Vierailija
394/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista voi kodiksi sanoa - ei täytä kodin määritelmää. Ihmisensäilytyslaatikko se on.

Vierailija
395/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uusissa yksiössä ei ole vikana neliöt vaan miten ne on aseteltu. Yksi suorakaiteen muotoinen huone, jossa toisella seinällä on pari keittiö kaappia ja se on sitten keittiö. Sen lisäksi erillinen kylppäri, ja siinä se. Nukkumapaikkaa ei ole eriytetty edes seinän pätkällä joten käytännössä jos laitat asuntoon sängyn, eipä sinne paljon muuta mahdukaan..

Tämähän on hyvä rakennuttajille kun tuollaisia luukkuja saa mahtumaan samaan kerrostaloon enemmän ja halvemmalla kuin jos suunnittelisi toimivia pikkuasuntoja, jossa eri toiminnot, kuten ruoanlaitto, nukkuminen ja oleskelu olisi eriytetty järkevästi.

Vierailija
396/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ylemmyydentuntoinen ja omahyväinen täytyy olla että tosissaan oikein kerskailee pikkuasunnolla? Vaatimattomuus on hyve mutta nämä jotka hymyssä suin maksavat riistovuokraa pikkuriikkisestä komerostaan hykerrellen ekologisuuttaan ovat kyllä rakennuttajien höynäyttämiä niin että sääliksi käy. Asuin vuosikaudet 28 neliön yksiössä ja vaikka sinne mahduinkin tavaroineni, oli se kyllä liian pieni ja tuntui enemmän huoneelta kuin kodilta. Ei jokaisella tarvitse olla hervotonta suurkartanoa asuntona mutta mielestäni yksinasuvalle 40 neliötä on minimi. Opiskelija-asunnot ovat asia erikseen, 15-neliöisessä boksissa pärjää keittolevyn kanssa sen muutaman vuoden mitä opiskelut kestävät, mutta ihan työssäkäyvällä keskimäärin kaatuu kyllä seinät päälle. Varmasti on niitä askeetikkoja jotka eivät omista kuin vaatteet yllään eivätkä tarvitse esimerkiksi harrastusvälineitä säilöttäväksi mutta monella muulla on tarvetta muullekin kuin kuukausimaksulliselle hotellihuoneelle. 

Kuinka ylemmyydentuntoinen ja omahyväinen täytyy ihmisen olla, että hän ei voi kuvitella muiden olevan itsensä kanssa eri mieltä?

Vierailija
397/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä kaksio 42 neliötä. Hyvin tänne yksin mahtuu mutta ei kyllä enempää kestä asukkaita.

Vierailija
398/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ylemmyydentuntoinen ja omahyväinen täytyy olla että tosissaan oikein kerskailee pikkuasunnolla?

Siis sinusta on "kerskailua", että sanoo olevansa omaan elämäänsä tyytyväinen? Tämän koko keskustelun aloittaja on sitä mieltä, että 25 m2 yksiössä ei voi olla onnellinen, ja monet ovat tulleet kertomaan että hän on väärässä. Olisiko pitänyt nöyrästi nyökytellä että kyllä, elämäni on kauheaa, koska en asu AP:n  mielestä riittävän väljästi?

Ihminen voi olla onnellinen monissa olosuhteissa ja monilla tavoilla. Hyvin pitkälle kyse on elämänasenteesta.

Suomessa on paljon köyhiä ihmisiä, jotka ovat syystä tai toisesta pienessä yksiössä, ja se voi olla monelle ihmiselle pitkä, jopa elinikäinen tilanne. Ei siinä auta varakkaampien surkuttelukommentit, että miten noin pienessä voi viihtyä. Elämästä saa enemmän irti, jos osaa oikeasti luovuttaa haaveista, joita ei voi saavuttaa.

Voi istua siellä yksiössä huokailemassa, miksei mulla ole varaa hienoon omakotitaloon järven rannalla. Tai voi sisustaa kodin kivaksi ja opetella iloitsemaan siitä, mitä itsellä on. Hyvin pitkälle valintakysymys.

Vierailija
399/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suurin makuuhuone on 23 m2.

Vierailija
400/447 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä nyt tiedä. Kaveri asui vuoden 18 neliöisessä kämpässä. Mitään muuta vikaa siinä ei ollut kuin julmettoman pieni vessa/suihku. Muuten se oli näppärä. Toinen kaveri asui taas 26 neliöisessä kämpässä, ja sekin oli yllättävän tilava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi