Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parveketupakointien kieltämisellä on menty ojasta allikkoon. Nyt sitten pitää kuunnella öisin rapussa tupakalle ravaavia

Vierailija
26.04.2021 |

Hissitön talo, niin ihan kirjaimellista rapussa ravaamista.

Kommentit (816)

Vierailija
441/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pitäisi jakaa tupakoimattomiin - meitä on noin 80 prosenttia suomalaisista - ja

tupakoiviin.

Tupakoijien kanssa seurustelevat ihmisparat joutuisivat asumaan röökitaloissa, jossa tupakointi olisi sallittua aivan kaikkialla lastenhuoneista lähtien. Usein näkee tupakoivia äityköitä tai isyköitä pienten lapsireppanoiden tai vauvaraukkojen seurassa. 

Järkyttäviä nämä "toisenlaiset äidit". Valtava vatsa ja rööki huulessa. Ja kova selittely, kuinka pitää välttää stressiä :o Näin kerran telkussa, miten tupakka vaikutti sikiöön. Siellä se monitorissa sätki henkihieverissä. Mutta pääasiahan on, ettei itselle vaan tule vierotusoireita ja stressiä, mitä väliä vauvalla. Minäminä. Oikeeta kunnon äidinrakkautta, huh huh!! Siinä samalla sitten lässytellään mamman pikku prinsessasata ja hiplaillaan pinkkejä vauvanvaatteita. Vatsassa myrkyttyy vauva.

Mutta pääasia ettei parvekkeella sentään. Huh

Samalla lailla se vauva saa kokea tupakkaäidin "huolenpitoa" siellä parvekkeellakin, ja siitä riittää vielä yläkerran naapurillekin kitkerät hajut. Vauva saa ne varsinaiset myrkyt. Ja rakkaus jatkuu imetyksessä. Ai mutta joo, eihän nämä mammat edes imetä, kun siitäkin tulee stressi ja riipparit. Ei enää kelpaa miehelle.

Vierailija
442/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä tälle palstalle, että täällä niin kovasti puolustellaan tupakointia. Todella saastainen, ällöttävä ja epäterveellinen tapa ja sitä pitäisi sitten saada harjoittaa, viis muiden terveydestä ja viihtyvyydestä. Kertoo aika paljon porukasta täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on nyt kun Suomessa on parveketupakointi kielletty niin miten kay jos polttelee avoimen ikkunan aaressa omassa kodissaan?

Saakp piiskaa?

Lähes kaikissa uusissa taloissa on tupakointi kielletty sekä huoneistosssa että parvekkeella.

Mutta ei tupakoitsijoita ole kokanaan syrjitty eikä unohdettu.

Useat taloyhtiöt sekä vuokratalost ovat sallinneet tupakoinnin pihalla, tietyssä paikassa,

Voisi olla niinkin huonosti, että tupakointi kiellettäsiin kokonaan, koko taloyhtiön ja vuokratalon tontilla.

Parasta on kuitenkin on se, että huoneistoissa ja parvekkeella polttaminen on kielletty ja että kielto laajnee koko ajan.

Itseäni ei haittaa vähääkään se, jos ihmiset polttelevat jossain pihamaalla, kaukana ikkunoista ja parvekkeista.  EIkä sekään, että nämä tupakoisijat käyvät siellä tupakalla.

Kerrostaloissa on yleensä liikeettä ja elämää läpi vuorokauden.

Vierailija
444/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on nyt kun Suomessa on parveketupakointi kielletty niin miten kay jos polttelee avoimen ikkunan aaressa omassa kodissaan?

Saakp piiskaa?

Otollisella ilmalla yläkertasi avoin ikkuna imaisee kaiken sisäänsä. Siellä voi vaikka nukkua pieni vauva. Ei hyvä. Samoin esim. koira kärsii vahvasta katkusta.

Pistää kato sen ikkunan kiinni.

Ai vauva vai? Eli pitää elää naapurin saastuttamisen mukaan? Täällä puhutaan asennevammasta. Taas löytyi yksi.

Vierailija
445/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Mua oksettaa tää maa, kun koko aika valitetaan jostain ja halutaan rajoittaa muita ihmisiä koska Minä. Minä, minä, minä.

Jäätäviä rajoituksia ja sääntöjä säännön perään. Ei täällä oo enää kiva olla.

Haluan jonnekin jossa ei nipoteta kaikesta.

Tupakointi omalla parvekkeella pitäis olla ok. Ja en asu kerrostalossa, eli ei oma lehmä ojassa.

En minäkään tykkää ku jotku löyhkää stanasti hsjuvedelle, että silmät pyörii päässä ja vaikka olen niille yliherkkä saaden oireita. Mutta en silti ala ajamaan "suomi hajusteettomaks" kamppista. Tai ettei saa sit käyttää hajuvettä rappukäytävässä koska alkaa silmät kutisee

Se hajuvesi ei aiheuta sinulle syöpää.

Vierailija
446/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni lopetti tupakoinnin vuosi sitten, sähkötupakan avulla. Nyt hänen taloyhtiöönsä tuli täysi tupakointikielto, joka koskee myös sähkötupakkaa. Onko sähkötupakan haju niin häiritsevä, että sekin voidaan kieltää? Ystäväni sauhuttelee sähkötupakkaa parvekkeella, muutaman kerran päivässä?

Ihan yhtä haitallistahan sähkötupakka on, kuin tavallinen, ei sitäkään kukaan sivullinen halua hengitellä.

Vierailija
447/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun taloyhtiössäni kiellettiin tupakointi parvekkeilla, mutta ei sisällä. Sisällä tupakointiahan ei voi omassa asunnossa kieltää. Aion seistä parvekkeen kynnyksellä, asuntoni sisällä ja puhaltelen savut ulos. En polta parvekkeella. Kiitos. Tämä laki saa aikaan sen, että ihmiset polttavat asunnoissaan/ puhaltelevat savut ikkunoista ulos. Hajut tulevat muiden asuntoihin.

Vierailija
448/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pitäisi jakaa tupakoimattomiin - meitä on noin 80 prosenttia suomalaisista - ja

tupakoiviin.

Tupakoijien kanssa seurustelevat ihmisparat joutuisivat asumaan röökitaloissa, jossa tupakointi olisi sallittua aivan kaikkialla lastenhuoneista lähtien. Usein näkee tupakoivia äityköitä tai isyköitä pienten lapsireppanoiden tai vauvaraukkojen seurassa. 

Ja varmasti hekin voivat oikein hyvin, älä nyt jaksa. Ihmisparat? Kuuntele nyt hetki itseäsi. Se, että sä et polta, ei tee susta yhtään parempaa ihmistä, ei kanssaihmisten eikä yhteiskunnan silmissä.

Tekee, tietenkin. Minä en myrkytä lapsia.

Vierailija
449/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökarit ovat alinta sakkia.

Mielummin vaikka pirih00ran naapurina, kunhan ei ole myös oksettava röökari tai polta kristallia piipulla, koska siitäkin tulee käryjä

Jos vetää IV:mä tai laineja nokkaa niin haittaa vähemmän minua ku se OKSETTAVA rööki!!

Märät röökintumpit pihalla pahinta, rumia ja haisevia.

YÖK!!

Vierailija
450/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi yksinkertaisempaa lopettaa tupakan myyminen kokonaan? Kun kerran kukaan ei saa sitä enää missään polttaa?

Vierailija
451/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vähän aikaa yhdessä kerrostalossa ylimmässä kerroksessa reunimmaisessa asunnossa, oli vanha rakennus ja hissi jossa metalliset nirskuvat ovet. Kyllä raikui rappukäytävässä kun piti mennä tupakalle, varsinkin ilta-aikaan ja yöllä :'D

Oisko ollu vähemmän vaivaa kaikille polttaa parvekkeella.

Vierailija
452/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin vaikka pirih00ran naapurina, kunhan ei ole myös oksettava röökari tai polta kristallia piipulla, koska siitäkin tulee käryjä

Jos vetää IV:mä tai laineja nokkaa niin haittaa vähemmän minua ku se OKSETTAVA rööki!!

YÖK!!

mees vetää alistas omiin piireihis,tupakan tai kahvin kanssa hieman eritason päihteet kyseessä.

Vierailija
453/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta mielestäni ihmisellä on elämässä kyllä melko pienet murheet, jos vain alakerran tms. Parveketupakointi pännii. Jos se nyt jonkun eloa helpottaa se tupakointi, niin onko sinulla siihen oikeasti oikeus kieltää se häneltä? Onko se oikeasti sinulle iso ongelma, vai haluatko vain päteä ja kiusata toista, jolla muutenkin jo vaikeaa? Jotkut ihmiset myös nauttivat valittamisesta. Varmasti suurin syy tämänkin kieltoon on ollut NS. Sitkeät ammatti valittajat. Seuraavaa kieltoa ja valitusta odotellessa. Oisko ne sitten vaikka lemmikit tai lapset. Niistäkin on niin kauheesti haittaa.

Joensuun kaupunki kieltänyt tupakoinnin kaikista vuokra-asunnoista ja samaten opiskelija-asunnoista. Mistä vetoa, että talot kohta tyhjillään ja aikamoisen vuokratappiot tulossa ja mahd. 110 valitusta näiltä ammattivalittajilta?

Noh eipä kai niillä vuokrasihteereillä tarpeeksi hommia ollut, kun nyt vahtia jotain parveke tupakointia xD ei käy kateeksi.

Mutta tyhmyys tiivistyy näillä NS. Terveysintoilijoilla, ammattivalittajilta ja NS. Paremman elämän tavan tietäjillä, joiden mukaan heillä täysi oikeus Pakottaa muutkin elämään Täysin samalla tavalla kuin he ja Täysin samojen Arvojen ja käytöstapojen mukaan. Heidän mielestään tupakoitsijoiden ei tarvitse enää asua missään tai ainakaan edullisesti. Ja mikähän ihmisryhmä noin yleensä polttaa eniten?

Työttömät, opiskelijat ja mielenterveyskuntoutujien jne. Mieti kuinka monta itsemurhaa tänäkin vuonna nämä toimenpiteet on mahdollisesti välillisesti aiheuttanut? Että kyllä valittajienkin kannattaisi joskus miettiä, mitä sanoo, miten sanoo ja onko se oikeasti hänen maailmanloppu vai sen toisen viimeinen oljenkorsi pysyä edes melkein järjissään. Jep, mutta eihän suurin osa ihmisistä osaa ajatella näin pitkälle.

Vierailija
454/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YÖK!!

mees vetää alistas omiin piireihis,tupakan tai kahvin kanssa hieman eritason päihteet kyseessä.

Mä kuule mitään köyhien alista vedä

Ylistä joo

Vierailija
455/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ensimmäisessä kerroksessa ja jatkuvaa ramppaamista rappusissa, ulko- oven pauketta, ja mekkalaa, kun porukka juoksee tupakalla ulkona. Tupakkapaikka asuntoni lähellä ulkona. En voi tuulettaa, nukkua ikkuna auki, kun tupakkaporukka möykkää ulkona. Polttaisivat kotonaan.

Vierailija
456/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kaverini valitti kun alakerran naapuri poltti tupakkaa ketjussa. Asuin samassa talossa ja eräs päivä kävin hänen luonaan... melkein oksensin kun menin sisälle. Tupakansavu ja haju oli täysin ympäriinsä hänen kämppäänsä, tilanne oli täysin asumiskelvoton... ja kaikki tämä alakerran savuttelijan takia. Mikään valitus minnekkään ei auttanut, sitten hän muutti pois ainoana ratkaisuna.

Olen myös joutunut muuttamaan pois sisätupakoitsijan takia. Se ppoltteli ketjussa ja tupakansavu leijui meille jatkuvasti. Kivaa yskiä naapurin röökin savun takia keuhkot pihalle. Kun ihmiset ei ymmärrä että se ei ole vain hajua.

Vierailija
457/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YÖK!!

Siellä on joku niksanarkki niksoissaan?

Tämähän on ihan provo mutta onnistuin juuri todistamaan, että nikotinistit ovat niin kireitä niksoissaan !

Vierailija
458/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni yhtiössä kiellettiin parveketupakointi. Hän polttaa sisällä. Rappukäytävät lemuavat tupakalta, kun ihmiset polttavat asunnoissaan.

Vierailija
459/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parveketupakoinnin kielto on niin naurettavaa aikuisten ihmisten kyttäämistä ja huonommaksi leimaamista, että ihan oksettaa.

Se on aika v*ttumaista, ettei voi kesällä omalla parvekkeellaan olla, eikä pitää ovea auki helteellä, kun joka suunnasta heti tulee kuvottava haju. Ei se Kielto ole sinun terveytesi takia, vaan sen takia, että pilaat muiden asumisen oksettavalla sauhuttelullasi. Hanki sähkötupakka.

Vierailija
460/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onx sul nixat mieles

Kun hirttoköydes roikut

Kun ei saa enää

Röökii ostaa kaupast

Kun laki sen kieltää

Mut sun nixat ei lopu

Pitäisikö köysi kiristää

Niin loppuisi kärsimys