Parveketupakointien kieltämisellä on menty ojasta allikkoon. Nyt sitten pitää kuunnella öisin rapussa tupakalle ravaavia
Hissitön talo, niin ihan kirjaimellista rapussa ravaamista.
Kommentit (816)
Vierailija kirjoitti:
Minun taloyhtiössäni kiellettiin tupakointi parvekkeilla, mutta ei sisällä. Sisällä tupakointiahan ei voi omassa asunnossa kieltää. Aion seistä parvekkeen kynnyksellä, asuntoni sisällä ja puhaltelen savut ulos. En polta parvekkeella. Kiitos. Tämä laki saa aikaan sen, että ihmiset polttavat asunnoissaan/ puhaltelevat savut ikkunoista ulos. Hajut tulevat muiden asuntoihin.
Suuri osa taloista kieltää parveketupakoinnin lisäksi huoneistoissa ja kaikissa yleisissä tiloissa polttamisen. Harvassa on noi pelkän parveketupakoinnin kieltäneet ja tiedätkö mitä, käytökselläsi olet itse nopeuttamassa kieltoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta mielestäni ihmisellä on elämässä kyllä melko pienet murheet, jos vain alakerran tms. Parveketupakointi pännii. Jos se nyt jonkun eloa helpottaa se tupakointi, niin onko sinulla siihen oikeasti oikeus kieltää se häneltä? Onko se oikeasti sinulle iso ongelma, vai haluatko vain päteä ja kiusata toista, jolla muutenkin jo vaikeaa? Jotkut ihmiset myös nauttivat valittamisesta. Varmasti suurin syy tämänkin kieltoon on ollut NS. Sitkeät ammatti valittajat. Seuraavaa kieltoa ja valitusta odotellessa. Oisko ne sitten vaikka lemmikit tai lapset. Niistäkin on niin kauheesti haittaa.
Joensuun kaupunki kieltänyt tupakoinnin kaikista vuokra-asunnoista ja samaten opiskelija-asunnoista. Mistä vetoa, että talot kohta tyhjillään ja aikamoisen vuokratappiot tulossa ja mahd. 110 valitusta näiltä ammattivalittajilta?
Noh eipä kai niillä vuokrasihteereillä tarpeeksi hommia ollut, kun nyt vahtia jotain parveke tupakointia xD ei käy kateeksi.Mutta tyhmyys tiivistyy näillä NS. Terveysintoilijoilla, ammattivalittajilta ja NS. Paremman elämän tavan tietäjillä, joiden mukaan heillä täysi oikeus Pakottaa muutkin elämään Täysin samalla tavalla kuin he ja Täysin samojen Arvojen ja käytöstapojen mukaan. Heidän mielestään tupakoitsijoiden ei tarvitse enää asua missään tai ainakaan edullisesti. Ja mikähän ihmisryhmä noin yleensä polttaa eniten?
Työttömät, opiskelijat ja mielenterveyskuntoutujien jne. Mieti kuinka monta itsemurhaa tänäkin vuonna nämä toimenpiteet on mahdollisesti välillisesti aiheuttanut? Että kyllä valittajienkin kannattaisi joskus miettiä, mitä sanoo, miten sanoo ja onko se oikeasti hänen maailmanloppu vai sen toisen viimeinen oljenkorsi pysyä edes melkein järjissään. Jep, mutta eihän suurin osa ihmisistä osaa ajatella näin pitkälle.
Mulla on elämässä paljon isoja murheita ja viimeinen niitti on se, ettei voi edes omassa kodissa elpyä rauhassa, kun joka tuutista, niin ilmanvaihdon, ikkunoiden kuin porrahuoneen kautta, tulee tupakansavua asuntoon. Se alkaa olla jo ihan maailmanloppu itselleni ja koska en saa yölläkään nukuttua, vaan herään vähänväliä savuun, alan olla niin väsynyt, että mietin itsemurhaa päivittäin - et varmaan itse osannut ihan näin pitkälle ajatella, vaan tupakoijien oikeudet olivat mielessäsi päälimmäisenä?
Nyt kuulostaa kyllä jonkinasteiselta mielenhäiriöltä ja todelliselta päähänpinttymältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on nyt kun Suomessa on parveketupakointi kielletty niin miten kay jos polttelee avoimen ikkunan aaressa omassa kodissaan?
Saakp piiskaa?
Otollisella ilmalla yläkertasi avoin ikkuna imaisee kaiken sisäänsä. Siellä voi vaikka nukkua pieni vauva. Ei hyvä. Samoin esim. koira kärsii vahvasta katkusta.
Pistää kato sen ikkunan kiinni.
Ai vauva vai? Eli pitää elää naapurin saastuttamisen mukaan? Täällä puhutaan asennevammasta. Taas löytyi yksi.
Ai sulla on vauva yksin kotona? nyt lähtee lasu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta mielestäni ihmisellä on elämässä kyllä melko pienet murheet, jos vain alakerran tms. Parveketupakointi pännii. Jos se nyt jonkun eloa helpottaa se tupakointi, niin onko sinulla siihen oikeasti oikeus kieltää se häneltä? Onko se oikeasti sinulle iso ongelma, vai haluatko vain päteä ja kiusata toista, jolla muutenkin jo vaikeaa? Jotkut ihmiset myös nauttivat valittamisesta. Varmasti suurin syy tämänkin kieltoon on ollut NS. Sitkeät ammatti valittajat. Seuraavaa kieltoa ja valitusta odotellessa. Oisko ne sitten vaikka lemmikit tai lapset. Niistäkin on niin kauheesti haittaa.
Joensuun kaupunki kieltänyt tupakoinnin kaikista vuokra-asunnoista ja samaten opiskelija-asunnoista. Mistä vetoa, että talot kohta tyhjillään ja aikamoisen vuokratappiot tulossa ja mahd. 110 valitusta näiltä ammattivalittajilta?
Noh eipä kai niillä vuokrasihteereillä tarpeeksi hommia ollut, kun nyt vahtia jotain parveke tupakointia xD ei käy kateeksi.Mutta tyhmyys tiivistyy näillä NS. Terveysintoilijoilla, ammattivalittajilta ja NS. Paremman elämän tavan tietäjillä, joiden mukaan heillä täysi oikeus Pakottaa muutkin elämään Täysin samalla tavalla kuin he ja Täysin samojen Arvojen ja käytöstapojen mukaan. Heidän mielestään tupakoitsijoiden ei tarvitse enää asua missään tai ainakaan edullisesti. Ja mikähän ihmisryhmä noin yleensä polttaa eniten?
Työttömät, opiskelijat ja mielenterveyskuntoutujien jne. Mieti kuinka monta itsemurhaa tänäkin vuonna nämä toimenpiteet on mahdollisesti välillisesti aiheuttanut? Että kyllä valittajienkin kannattaisi joskus miettiä, mitä sanoo, miten sanoo ja onko se oikeasti hänen maailmanloppu vai sen toisen viimeinen oljenkorsi pysyä edes melkein järjissään. Jep, mutta eihän suurin osa ihmisistä osaa ajatella näin pitkälle.
Mulla on elämässä paljon isoja murheita ja viimeinen niitti on se, ettei voi edes omassa kodissa elpyä rauhassa, kun joka tuutista, niin ilmanvaihdon, ikkunoiden kuin porrahuoneen kautta, tulee tupakansavua asuntoon. Se alkaa olla jo ihan maailmanloppu itselleni ja koska en saa yölläkään nukuttua, vaan herään vähänväliä savuun, alan olla niin väsynyt, että mietin itsemurhaa päivittäin - et varmaan itse osannut ihan näin pitkälle ajatella, vaan tupakoijien oikeudet olivat mielessäsi päälimmäisenä?
Niin kysymys kuuluu, kerta nykyään on enemmän niitä savuttomia uusia asuntoja, miksi et muuta niihin asuntoihin? Totuus on se, että haluat vain valittaa ja kiusata toisia ja NS. Uhriutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuulostaa kyllä jonkinasteiselta mielenhäiriöltä ja todelliselta päähänpinttymältä.
Mielenkiinnolla odotikin epäempaattisia vastauksia, eipä tässä tupakoijien kansoittamassa ketjussa muutakaan ollut tiedossa ;)
Onko sinusta siis mielenhäiriö ja päähänpinttymä, että ihminen haluaa omassa kodissaan hengittää puhdasta ilmaa, eikä saastuttaa keuhkojaan haitallisella savulla, jonka mukana pahimmillaan saa myös koronan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kysymys kuuluu, kerta nykyään on enemmän niitä savuttomia uusia asuntoja, miksi et muuta niihin asuntoihin? Totuus on se, että haluat vain valittaa ja kiusata toisia ja NS. Uhriutua.
Tai tässä tapauksessa enemminkin tahdot Päteä.
Toivottavasti löydän jostain Näiden tilinpäätöksen. Mistä vetoa että saivat tappiota vikalta puolelta vuodelta vähintään?
Olen myös monesti miettinyt, että miksi nämä ammattivalittajat eivät muuta niihin savuttomiin taloihin, kyllä niitä nykyään löytyy runsaasti. Ei, sen sijaan tullaan yskimään ja valittamaan ja vaatimaan kieltoja sellaisiin taloihin joissa saa tupakoida omalla parvekkeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röökarit ovat alinta sakkia.
Mielummin vaikka pirih00ran naapurina, kunhan ei ole myös oksettava röökari tai polta kristallia piipulla, koska siitäkin tulee käryjä
Jos vetää IV:mä tai laineja nokkaa niin haittaa vähemmän minua ku se OKSETTAVA rööki!!Märät röökintumpit pihalla pahinta, rumia ja haisevia.
YÖK!!mees vetää alistas omiin piireihis,tupakan tai kahvin kanssa hieman eritason päihteet kyseessä.
Siellä on joku niksanarkki niksoissaan?
Tämähän on ihan provo mutta onnistuin juuri todistamaan, että nikotinistit ovat niin kireitä niksoissaan !
olet vauva.fi aihe vapaalla tupakkakeskustelussa,tee oma keskustelusi aiheesta amfetamiini,näillä mitään tekemistä keskenään,siksi ärähdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun taloyhtiössäni kiellettiin tupakointi parvekkeilla, mutta ei sisällä. Sisällä tupakointiahan ei voi omassa asunnossa kieltää. Aion seistä parvekkeen kynnyksellä, asuntoni sisällä ja puhaltelen savut ulos. En polta parvekkeella. Kiitos. Tämä laki saa aikaan sen, että ihmiset polttavat asunnoissaan/ puhaltelevat savut ikkunoista ulos. Hajut tulevat muiden asuntoihin.
Suuri osa taloista kieltää parveketupakoinnin lisäksi huoneistoissa ja kaikissa yleisissä tiloissa polttamisen. Harvassa on noi pelkän parveketupakoinnin kieltäneet ja tiedätkö mitä, käytökselläsi olet itse nopeuttamassa kieltoja.
Ei pysty kieltämään asunnossa tupakoimista eikä varsinkaan sitä valvomaan. Talossa on paha vika ilmanvaihdossa jos muiden huoneistojen käryt haisee. Se on epäterveellistäkin näin korona-aikana.
Koska en halua muuttaa vuokralle, minulla kun on omistusasunto, sellaisen saa ostettua, kun ei polta rahojaan tupakansavuna ilmaan. Asunto-osakeyhtiöitä ei ole savuttomina.
Tupakoijille ratkaisu tuntuu aina olevan se, että tupakoimattoman pitää muuttaa tai tehdä jotain toisin, niin itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös monesti miettinyt, että miksi nämä ammattivalittajat eivät muuta niihin savuttomiin taloihin, kyllä niitä nykyään löytyy runsaasti. Ei, sen sijaan tullaan yskimään ja valittamaan ja vaatimaan kieltoja sellaisiin taloihin joissa saa tupakoida omalla parvekkeella.
Omistusasuntoja ei ole savuttomissa taloissa ja mihinkäs sitä nyt ihminen omasta, rakkaudella laitetusta kodistaan muuttaisi. Ja ei, en ole ammattivalittaja, heti, kun tupakointi kielletään kokonaan, ei ole enää mitään syytä valittamiseen, onneksi en aika on koko ajan lähempänä.
Siis mitä helv. Kuunteletteko oikeasti jokaista askelta öisinkin rappukäytävältä... hankkikaa elämä ja mieluiten vaikka omakotitalo jos niin häiritsee.
Miksi minua ei häiritse pätkääkään muiden tupakointi, ei parvekkeillaan eikä missään muuallakaan? Olen itse vielä entinen tupakoitsija. Polttakoot muut niin paljon kuin haluaa ja missä haluaa. Ärsyttää tämä nykyinen ajojahti tupakoitsijoita (ja kaikkea muutakin) kohtaan
Jos yöllä ei voi olla tupakoimatta niin alkaa olla jo todellisia ongelmia.
Seuraava vaihe voi olla lähteminen huonokuntoisena sairaalasta, koska siellä ei saa polttaa. Tämä on nähty.
Mielestäni paha riippuvuus ei ole ärsyttävää tai haukkumisen arvoista, se on surullista.
Vierailija kirjoitti:
Oletko idiootti?
Jokaisella Suomen kansalaisella on laillinen oikeus savuttomaan asuntoon ihan riippumatta siitä onko se talo savuton vaiko ei.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä helv. Kuunteletteko oikeasti jokaista askelta öisinkin rappukäytävältä... hankkikaa elämä ja mieluiten vaikka omakotitalo jos niin häiritsee.
Kuulla ja kuunnella on eri asioita.
Mutta ravaaminen on samanlaisia ääniä kuin siivous tai yläkerran mummon puukengät parketilla. Elämisen ääniä, ei voi mitään.
Tätä ketjua kun lukee, niin tuntuu kyllä monen savu- ja hajuongelmat olevan todellisuudessa jotain ihan muuta kuin tupakasta johtuvia.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua kun lukee, niin tuntuu kyllä monen savu- ja hajuongelmat olevan todellisuudessa jotain ihan muuta kuin tupakasta johtuvia.
Niin, kumpikohan oli muna ja kumpi kana, sitähän et sinä voi tietää. Miksi on niin vaikea ymmärtää, että jotkut ihmiset ovat herkempiä, kuin toiset, ja joillekin tupakansavu on todella sietämätöntä. Ja ihan kaikillehan se on haitallista, sitä ei käy kieltäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni lopetti tupakoinnin vuosi sitten, sähkötupakan avulla. Nyt hänen taloyhtiöönsä tuli täysi tupakointikielto, joka koskee myös sähkötupakkaa. Onko sähkötupakan haju niin häiritsevä, että sekin voidaan kieltää? Ystäväni sauhuttelee sähkötupakkaa parvekkeella, muutaman kerran päivässä?
Ihan yhtä haitallistahan sähkötupakka on, kuin tavallinen, ei sitäkään kukaan sivullinen halua hengitellä.
MIksi suolla täällä tuollaisia täysin älyttömiä typeryyksiä? Sähkötupakka ei ole lähellekään samaa vaarallisuusastetta kuin tavallinen tupakka. Siitä sähkösavukkeesta kun puuttuvat käytännössä kaikki ne tupakan varsinaiset haitalliset ainesosat kuten terva ja häkä ja satoja muita yhdisteitä. Otahan asiasta selvää ennen järjetöntä ulinaasi täällä.