Miksi joidenkin ihmisten on tehtävä koko ajan jotakin?
Jotkut ihmiset tekevät ja tekevät eivätkä ikinä vain ole. Mikä tällaisia ihmisiä vaivaa?
Kommentit (10)
Jotkut nyt vaan on ahkerampi kuin toiset
ADHD?
Ahkerankin ihmisen pitää osata rauhoittua, tai muuten ajaa itsensä piippuun.
On tarve saada aikaan jotain hyödyllistä. Malekseminen ja tyhjän panttina makoilu on tylsää
Addiktio siinä kuin päihteet tai pelaaminenkin. Tarkoituksenaan olla sijaistoiminto tai puudute.
eivät kestä olla paikallaan ja omien ajatustensa kanssa
Jokainen tehkööt tai olkoot tekemättä mitä nyt tahtovatkaan kunhan eivät pakolla vedä muita toimintaansa.
Miten määritellään se että on "tekemättä mitään"? Jollain lailla syvässä koomassa? Itse en ainakaan pysty makaamaan kuin kivi, ellei kyse ole nukkumisesta ja sekin teetättää haastetta. On kiva puuhastella, ja mieli ei ole koskaan mitenkään hiljaa, joten tulee keksittyä sitä tekemistä tyhjästä. Mitä se haittaa? En riehu ympäriinsä, mutta aina on jotain, vähintään neulomista tai virkkaamista jos paikallani istun.
Seurassa sitten voi vaan olla ja höpöttää, sosialisoinnissa on omat virikkeet.
Mua ainakin ahdistaa ja masentaa niin, että en haluais yhtään olla paikallaan koska se meinaa romahtamista.
Penny Lame kirjoitti:
Miten määritellään se että on "tekemättä mitään"? Jollain lailla syvässä koomassa? Itse en ainakaan pysty makaamaan kuin kivi, ellei kyse ole nukkumisesta ja sekin teetättää haastetta. On kiva puuhastella, ja mieli ei ole koskaan mitenkään hiljaa, joten tulee keksittyä sitä tekemistä tyhjästä. Mitä se haittaa? En riehu ympäriinsä, mutta aina on jotain, vähintään neulomista tai virkkaamista jos paikallani istun.
Seurassa sitten voi vaan olla ja höpöttää, sosialisoinnissa on omat virikkeet.
Itse en esim. bussissa näpelöi kännykkää vaan keskityn maisemiin ja kanssamatkustajien tarkkailuun. Kuljen siis "virran mukana" tekemättä itse aktiivisesti mitään.
Peitetään mielen ongelmia liialla tekemisellä . Samoin liian positiivinen yleensä peittää jotain kauheaa. Kulissia kaikki