Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoinnin lopettaminen suhteen ehdoksi, olenko liian vaativa?

Vierailija
25.04.2021 |

Tutustuin mieheen, joka kiinnostaa. Kerroin, että tupakointi on kuitenkin kynnyskysymys minulle. Terveys on itselleni tärkeä juttu. Mies sanoi, että voisikin lopettaa. Odotanko liikoja?

Kommentit (237)

Vierailija
201/237 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on riski että suhde menee kyttäämiseksi eikä lopulta kenelläkään ole kivaa

Mieti, olisitko valmis että sinulle asetettaisiin vastaava ehto. Jotain mikä on osa arkeasi asetettaisiin ehdoksi suhteelle kiellettäisiin tai vaadittaisiin sinulta jotain mitä et omaehtoisesti ole tehnyt, esim. suhde toimii jos peset hiuksesi vain kerran viikossa (tai päivittäin, kumpi sinulle olisi isompi muutos) tai lopettaisit lenkkeilyn (tai vaadittaisiin että juokset kympin joka päivä), huolimatta siitä miltä se sinusta tuntuu - ei välimuotoja

Eli.. kallistun siihen että suhteeseen lähtiessä pitäisi hyväksyä toinen sellaisenaan, ei ehdollisesti. Voi tukea ja kannustaa toista jos hän tahtoo muutosta itse, muttei voi asettaa ehtoja. En ainakaan itse haluaisi olla sellaisessa suhteessa, en kummassakaan roolissa. Ennemmin kevytsuhde vailla ehtoja kuin tuollainen.

Elämä on liian lyhyt sellaiseen

Tupakointi ei ole mitään ulkonäköpreferenssejä, vaan ihan oikeasti vaikuttaa siihen toisen ihmisen jokapäiväiseen elämään ja on selvä terveysriski. Ennemminkin voisi verrata tupakointia ja 24/7 jytämusiikin soittamista.

Tupakoinnin kanssa ei voi verrata mitään muuta kuin tupakointia, koska muut irrelevantteja lillukanvarsia.

Tupakoitsijoilta ei tekosyyt ja typerät ohiaiheen entäsniimmutkutteluseliselit lopu. Eipä auta, rööki tappaa.

Vierailija
202/237 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi asettaa parisuhteelle juuri sellaiset kategoriset ehdot kuin haluaa eikä siinä ole toisella osapuolella mitään sanomista.

Ota tai jätä/ my way or highway on ihan OK.

Tosin liian tiukat vaatimukset tietenkin voivat johtaa parisuhteen jäämiseen muodostumatta mutta toisaalta onnistuessaan takaavat hyvän elämänlaadun.

Tupakointi nikotiiniriippuvuuden takia on niin järjettömän typeryyden merkki että itse en mitenkään pysty sietämään tupakoitsijaa tiiviissä parisuhteessa ja syitä on niin monia että en jaksa edes luetella.

En toki myöskään voi pääsääntöisesti alkaa parisuhteeseen rikollisten kanssa, etenkään väkivalta-, seksuaalirikollisten tai vakavien huume- tai omaisuusrikosten tekijöiden kanssa .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/237 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotat liikoja. Tupakan lopetus tehdään itsensä takia. Tuskin koskaan toisen. Näin ainakin itse sen näen ja olen lopettanut tupakan polton.

Minä kyllä lopetin toisen takia, lapseni joka kasvoi sisälläni.

Hyvä, mutta ei olisi koskaan kannattanut (kummankaan vanhemmuutta suunnittelevan) röökiä edes aloittaa

Joku vahinko on jo voinut tapahtua tervageenien johdosta, ja tämä on vain anteeksiantamattoman itsekästä.

Vierailija
204/237 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on riski että suhde menee kyttäämiseksi eikä lopulta kenelläkään ole kivaa

Mieti, olisitko valmis että sinulle asetettaisiin vastaava ehto. Jotain mikä on osa arkeasi asetettaisiin ehdoksi suhteelle kiellettäisiin tai vaadittaisiin sinulta jotain mitä et omaehtoisesti ole tehnyt, esim. suhde toimii jos peset hiuksesi vain kerran viikossa (tai päivittäin, kumpi sinulle olisi isompi muutos) tai lopettaisit lenkkeilyn (tai vaadittaisiin että juokset kympin joka päivä), huolimatta siitä miltä se sinusta tuntuu - ei välimuotoja

Eli.. kallistun siihen että suhteeseen lähtiessä pitäisi hyväksyä toinen sellaisenaan, ei ehdollisesti. Voi tukea ja kannustaa toista jos hän tahtoo muutosta itse, muttei voi asettaa ehtoja. En ainakaan itse haluaisi olla sellaisessa suhteessa, en kummassakaan roolissa. Ennemmin kevytsuhde vailla ehtoja kuin tuollainen.

Elämä on liian lyhyt sellaiseen

Tupakointi ei ole mitään ulkonäköpreferenssejä, vaan ihan oikeasti vaikuttaa siihen toisen ihmisen jokapäiväiseen elämään ja on selvä terveysriski. Ennemminkin voisi verrata tupakointia ja 24/7 jytämusiikin soittamista.

Myös ulkonäköpreferenssit pelissä, mutta eivät ainoina, ja kietoutuvatpa nekin konkreettisesti terveyteen.

Terveys on kaunista ja kauneus on mm. terveyttä. Jos terveys menee, ei ole paljon muutakaan hurraamista.

Vierailija
205/237 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaan että tupakoi, värjää tukkaa, tatskoja, lävistyksiä, syö kalliissa paikassa.. Heti turn off ja katse muualle.

Vierailija
206/237 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah. En katselisi akkaa mikä käskee lopettamaan tupakoinnin. Tai voisin lopettaa mutta ehdoksi panisin että eukko ei syö herkkuja eikä juo alkoholia koska minäkään en syö enkä juo. En minäkään ole kieltämässä kaikkea mitä en itse tee.

Kuka katselisi/haistelisi/maistelisi naisia asiattomasti ja rumasti nimittelevää ja täten halveksivaa alati riippuvuushorkassaan tärisevää tusinasyöpäkääryleukkoa. Lyhyt kirjoituksesi paljasti kaiken olennaisen.

Sama pätee läskeihin, hirvee riippuvuus sokeriin, eikä mitään itsekuria.

Jep ja liikasyöminen on pelkkää itsekurin puutetta, sillä kukaan ei addiktoidu fyysisesti ruokaan kuten nikotiiniin. Ne jotka eivät ole polttaneet, eivät ymmärrä kuinka vahva fyysinen riippuvuus se on. Kuin huumetta. Itse lopetin vuosi sitten, mutta edelleen tekee kokoajan mieli polttaa.

Ei sitä tarvitse kenenkään niin fiksun, ettei ole koskaan aloittanut röökiä eli normiälyisen ymmärtääkään.

Nämä ovat niitä elämänvalintoja, joista tulee aikuisen(a) kantaa oma syy ja vastuu. Tyhmästä päästä jne.

Kun kerran on niin tyhmä aikanaan ollut, että aloittamaan mennyt, joko lopettaa/jatkaa + kestää valitun.

Vierailija
207/237 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja tupakointi on aina ollut ehdoton nono, haisee pahalle, maksaa paljon, yleensä tupakoitsijat ovat epäsiistejä muutenkin ja se kertoo ihmisen typeryydestä aika paljon.

Helppoa se on sanoa ilman kokemusta, noin ajattelin itsekin.

Sitten elämä tuli peliin ja tapasin täydellisen miehen - yhteensopivat luonteet, arvot ja huumori. Hän on maanläheinen ja järkevä, pitää huolen itsestään ja taloudesta sekä palvoo minua. Mutta tupakoi. Tiesin tämän jo ennen ensitapaamista, mutta suostuin treffeille ja tässä sitä ollaan vuosia myöhemmin.

Vaikka en tupakoinnista välitä, en voi asettaa toiselle ehtoja. Hän on muutaman kerran yrittänyt lopettaa, mutta epäonnistui. Olen tukena ja kannustan, mutta lopettaminen tapahtuu kun hän itse pystyy siihen: oli se sitten huomenna tai 20 vuoden päästä.

Ap, täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan. Voit vain itse päättää, mitkä virheet olet valmis hyväksymään. Minulla se oli tupakointi, kun taas toisilla liika alkoholi, työnarkomaanius, sotkuisuus.. lista on pitkä.

Ei kukaan (tervejärkinen) väitäkään olevansa itse täydellinen ja/tai vaativansa täydellisyyttä muiltakaan.

Tupakoimattomuus on vain 1 arvopointti, johon ei entäsinttämisestä huolimatta liity mikään muu lillutus. 

Korsteenille korsteeni, savuttomalle savuton, muuten auttamatta liian erilaiset yhteensopimattomat arvot.

Vierailija
208/237 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://tobaccobody.fi/?lang=fi

Aikuiset syöpätutinimijät ovat todella raskasta ja ailahtelevaa väkeä. Pitäisi aina muiden kantaa syy, vastuu ja suhtautua milloin mitenkin terroristisavustajapulsu sattuu haluamaan, sekä toki lopettaakin puolestaan.

Epäreilua ja kuormittavaa alati yksipuolisesti kävellä munankuorilla, sietää ja valehdella ulidenialistinistille.

Vierailija
209/237 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vaatia, mutta voit päättää olla alkamatta suhteeseen, jos mies vielä tupakoi.

Mies itse päättää haluaako luopua tupakasta sinun takiasi.

Minun mieheni lopetti tupakoinnin, koska tiesi etten pitänyt siitä. Seurustelimme jo siinä vaiheessa, enkä vaatinut tai nalkuttanut, mutta mies tiesi että pidän tupakointia typeränä ja vastenmielisenä tapana. Mies sitten yhtenä päivänä ilmoitti, että päätti lopettaa, ja lakko on pitänyt yli 20 vuotta.

Vierailija
210/237 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mukavaa kun nainen/mies haisee tupakalle.Aivan kamala haju kun itse ei polta.

Vierailija
211/237 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki tule tupakasta riippuvaiseksi. Itse poltin 4 vuotta ja lopetin vaikken edes yrittänyt, ei vain maistunut enää. Pikkuhiljaa vain väheni vaikkei ollut mitään aikomusta lopettaa.

Eli hyvin yksilöllistä, eihän kaikki alkoholin käyttäjätkään ole alkoholisteja.

Tosin itse en huolisi muijaa jolle savuttomuus on kynnysehto, liian tiukka pipo minun makuuni.

M33

Sama täällä. Lopetettu on, mutta en sellaista kumppania katselisi joka asettaa ehtoja ja kyseenalaistaa minun omat päätökseni miten elämää elän. Olen myös huomannut, että nämä kumppanilleen ehtoja asettavat ihmiset ovat onnettomampia ihan yleisestikkin elämäänsä, koska aina asetetaan uusi ehto ja sysätään vastuu omasta hyvinvoinnista jonkun toisen tahon niskaan.

Aika moista puppua väittää, ettei itsellä ole mitään ehtoja. En usko, että sinulle kelpaa jokainen mies ja nainen iältää 16-100

Vierailija
212/237 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki tule tupakasta riippuvaiseksi. Itse poltin 4 vuotta ja lopetin vaikken edes yrittänyt, ei vain maistunut enää. Pikkuhiljaa vain väheni vaikkei ollut mitään aikomusta lopettaa.

Tosin itse en huolisi muijaa jolle savuttomuus on kynnysehto, liian tiukka pipo minun makuuni.

M33

Sama täällä. Lopetettu on, mutta en sellaista kumppania katselisi joka asettaa ehtoja ja kyseenalaistaa minun omat päätökseni miten elämää elän. Olen myös huomannut, että nämä kumppanilleen ehtoja asettavat ihmiset ovat onnettomampia ihan yleisestikkin elämäänsä, koska aina asetetaan uusi ehto ja sysätään vastuu omasta hyvinvoinnista jonkun toisen tahon niskaan.

Aika moista puppua väittää, ettei itsellä ole mitään ehtoja. En usko, että sinulle kelpaa jokainen mies ja nainen iältää 16-100

Puppua sekin, että savuttomalla olisi välttämättä muita(kin) ehtoja, nyt kun puhe röökimyrkkypaheesta ja savupöntöt eivät millään pysy ko. aiheessa, ja ymmärtäähän sen, koska on imbesilli, järjetön itsetuhotapa.

Vierailija
213/237 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Varsinkin kun ehdoton ainaisehto ylitse muiden on savuttomalle savupöntön savukaasutuksen sietäminen.

Vierailija
214/237 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaatisi.

En edes harkitsisi suhdetta tupakoitsijan kanssa, syynä haju, maku ja kellertävät sormet 🤢

Vierailija
215/237 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin siirryin ihan vittuillessani sikaarin polttoon sekä konjacciin joskus aikoinaan kun silloiset puolisoehdokkaat yrittivät rajoittaa mun tupakanpolttoa joten suosittelen röyhyttämään yhä enemmän mitä enemmän kielletään!!! : -D :-D :-D

Vierailija
216/237 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata katella semmosia ihmisiä suhteeseen, joilla on piirteitä tai tapoja joita ei siedä.

Aika typerä ajatuskin lähteä suhteeseen sillä menttaliteelilla, että " ihana ihminen, mutta se polttaa. No saan sen kyllä lopettamaan koska muuten ei saa minua". Pikkasen typerä ajatusmaailma ja itsekäs. Kaikki muutokset lähtee ihmisestä itsestään.

Olisko se mukavaa, kun joku Pertti - Kaisa sanois "muuten voidaan alkaa suhteeseen mutta haluan, että alat vegaaniks" tai oot liian lihava.

Aikuiset ihmiset valitsee itse, mitä tekee. Jos ei miellytä, vaihda suuntaa. Mikään suhde ei toimi jos asetelma on ku vanhemmilla ja lapsella. Hyi hitto.

Vierailija
217/237 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap etsii pitkää suhdetta niin kannattaa panostaa samankaltaisiin arvoihin. Se että tämä mies lopettaisi apn painostuksesta tupakoinnin ei muuta miestä sellaiseksi jolle terveysasiat olisivat tärkeitä. Se että mies on aloittanut tupakoinnin ja jatkanut sitä edelleen kertoo että ap ja tuo mies arvostavat hyvin erilaisia asioita.

Jos ap etsii vakipanoa tai vaikka suhdetta jossa asutaan erillään niin mikä ettei tuon miehen kanssa jos hän lopettaa tupakan. Mutta jos ap haaveilee miehestä jonka kanssa ostaa talo ja tehdä lapsia niin en kannustaisi alkamaan tuon miehen kanssa seurustelua.

Vaikka mies lopettaisi tupakoinnin niin aloittaako hän sen uudelleen pikkulapsivaiheen stressissä? Jos ap haluaa että syödään terveellistä ruokaa niin tykkääköhän tuo mies sellaisesta? Tai hakeeko grilliltä ruuan jos miehen ruuanlaitto vuoro. Entä liikunta? Onko toinen aktiivinen liikkuja ja toinen sohvaperuna?

Meillä miehen kanssa hyvin samankaltaiset tärkeimmät arvot. Siksi elämä yhdessä on helppoa. Ei tartte riidellä asioista kun useimmin ajatellaan samansuuntaisesti jo valmiiksi. Ja vähemmän tärkeissä asioissa kumpikin pystyy tekemään kompromisseja.

Vierailija
218/237 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trans ökyrikas kirjoitti:

Mä ainakin siirryin ihan vittuillessani sikaarin polttoon sekä konjacciin joskus aikoinaan kun silloiset puolisoehdokkaat yrittivät rajoittaa mun tupakanpolttoa joten suosittelen röyhyttämään yhä enemmän mitä enemmän kielletään!!! : -D :-D :-D

Naurettavan lapsellista pikkumuksun uhoa ja kiukuttelua, jonka omalla terveydelläsi yksin maksat. Oikein.

Vierailija
219/237 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tää monien syvä viha tupakoitsijoita kohtaan. Onko oikeesti noin kamalaa jos joku haluu polttaa 😅😅😅

Vierailija
220/237 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vain esittää että lopettaisi pyynnöstäsi. Hän on kuitenkin aiemmin joutuessaan valinnan eteen, valinnut tupakan.