Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaisi vilukissuuteen?

Vierailija
25.04.2021 |

Palelen aina. En siedä alle 22C sisälämpötilaa palelematta. Nukun villasukat jalassa. En ole edes hoikka, (168/74). Olin ulkona hetken, lämpötila +3, toppatakki, pipo, merinovillakauluri ja -pitkikset ulkohousujen alla. Nyt lämmittelen kuuman mehun ja kauratyynyn kanssa. Ärsyttävää tää jatkuva vilu. Onko joku keksinyt tähän apua?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mee enää kauan kun tulee lämmin. Nauti siitä. Minä en. Jalka kipsissä koko kesän.

Vierailija
2/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Joukolla ulkomaille muutto, länsimaihin. Reservaatit. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumakoiruus

Vierailija
4/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avantouinti. Kun käyt säännölliseti pari kertaa viikossa niin et palele kovin helpolla.

Vierailija
5/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkuus, chilikeittoisuus, teekuppius ja torkkupeittuus auttavat vilukissuuteen. Vilukissuus on kyllä sanana ihana!

Vierailija
6/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avantouinti. Kun käyt säännölliseti pari kertaa viikossa niin et palele kovin helpolla.

Eipä houkuta edes kokeilla. Palelen tavallisessa uimahallissakin ja kestää pitlään lämmetä saunassa.

Ap

Vierailija
7/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin hintaan n 16e kylpytakin, bambua. Niin sileä, pehmeä ja lämmin.

Puutalounelmaa...

Vierailija
8/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä houkuta edes kokeilla. Palelen tavallisessa uimahallissakin ja kestää pitlään lämmetä saunassa.

Ap

Siinä onkin se vaara että kun kokeilee niin jää koukkuun. ;)

Vierailija
9/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infrapunasauna tehostaa verenkiertoa hyvin. Samoin avantouinti, niin oudolta kuin se kuulostaakin. Samoin mikä tahansa lihaskuntoharjoittelu (kahvakuula, kuntosali tms). Muista juoda riittävästi nestettä jotta pintaverisuonet eivät supistu liikaa.

Mikäli näistä ei ole apua, kannattaa tutkituttaa rauta-arvot (ferritiini) ja kilpirauhaskokeet.

Vierailija
10/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämminverinenmies, jonka kainaloon, lämpimään syliin, käpertyä.

t: toinen vilukissanen

Vierailija
11/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pitää valita helvetillisen palelun ja tasaisen pienen palelun välillä?

Muita ideoita?

Vierailija
12/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avantouinnin teho perustuu sen verisuonten supistumis-laajenemismekanismia stimuloivaan vaikutukseen. Äkillisen kylmäaltistuksen jälkeen pintaverisuonet laajenevat nopeasti ja tuovat lämpöä ihon uloimpiin kerroksiin. Ekat kerrat tuntuvat hurjilta mutta tämä oikeasti tehoaa palelemiseen. Tavallisessa uimahallissa et ikinä saavuta samaa.

T: ex-vilukissa

Vierailija
13/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitää valita helvetillisen palelun ja tasaisen pienen palelun välillä?

Muita ideoita?

Pue paljon lämmintä ylle? En mä sitä avantoa sen enempää patista. Se kuitenkin auttaa.

Vierailija
14/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain avun ihanasta sähköllä toimivasta lämpöpeitosta. Sen alla tarkenee jos ei ole hellettä. Tunnin jälkeen pystyy olemaan vähän aikaa taas ilman lämpöpeittoa.

15/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämminverinenmies, jonka kainaloon, lämpimään syliin, käpertyä.

t: toinen vilukissanen

Tänä vuonna olen myös itse palellut entistä enemmän.Tämä voi olla pahemmin ensi vuonna kun kohta kaikki voimalaitokset on suljettu Ruotsissa ja jos sota tulee venejän ja Ukrainan välille, voi Putin hyvinkin sukea kaasuhanat Eurooppaan. 

Huomaan että meidän talossa on vähennetty lämpöä. Päivisin tosi kylmä, illalla lämpöisempi.

Vierailija
16/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon liikunta,kylmät suihkut

Vierailija
17/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa joskus kiva olla vilukissa, mutta ei, mulla on aina kuuma ja hiki oli kesä tai talvi.

Vierailija
18/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti auta/sovi kaikille. Itse en lämpiä jos palelen muuta kuin pitkällä kuumalla suihkulla. Ei auta vaikka kiskoo vaatetta, tärisee vaan.

Mutta mulla onkin raudanpuute, ehkä fibromyalgiaa ja äitini on ihan samanlainen. Monesti kynnetkin sinertää kun on kylmä. Ja just tuo sama että alan palella sisällä jo +22. Ulkona ei niin haittaa tuo lämpötila mutta talvella täytyy olla sisällä lämmintä. Veikkaan että liittyy just siihen ett keho ei "lämpene" tarpeeksi kun siirtyy sisälle. Esim. Mun pitää ottaa sukat pois kun tulen kylmästä jotta ne lämpiäis sisällä..

Vierailija
19/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa joskus kiva olla vilukissa, mutta ei, mulla on aina kuuma ja hiki oli kesä tai talvi.

Hikoilee osa vilukissoistakin.

Vierailija
20/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta, mutta ethän sinä sitä halunnut kuulla, joten sanotaan sipsit ja suklaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi