Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaisi vilukissuuteen?

Vierailija
25.04.2021 |

Palelen aina. En siedä alle 22C sisälämpötilaa palelematta. Nukun villasukat jalassa. En ole edes hoikka, (168/74). Olin ulkona hetken, lämpötila +3, toppatakki, pipo, merinovillakauluri ja -pitkikset ulkohousujen alla. Nyt lämmittelen kuuman mehun ja kauratyynyn kanssa. Ärsyttävää tää jatkuva vilu. Onko joku keksinyt tähän apua?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hoitamaton keliakia sai aikaan tuota järkkyä palelua, tuntui että luutkin on jäässä. Vieläkin olen herkästi viluinen mutta avanto on minunkin helpotus ollut. Vielä on vaivana kylmän nahkeat jalat, sukkia saa vaihtaa päivän mittaan kun kostuvat ällöttäviksi.

Vierailija
62/77 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin läski, että rasvat tukkivat suonet eikä veri kierrä kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosina vilukissaisuus saattaa helpottaa, kun hikoiluttaa yllättäen.

Vierailija
64/77 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kunnon liikunta,kylmät suihkut

Liikunta-kyllä, mutta kylmiä suihkuja en pysty ottamaan enkä suosittelisi vilukissalle :D Mutta liikunta tepsii ainakin itsellä koska palelen paljon vähemmän aloitettuani säännöllisen sisäliikunnan. Proteiinin lisääminen ruokavalioon on myös tuntunut auttavan.

Tärkeää on myös ns. 'siedättää' itseään ja muistaa käydä ulkona vähän joka päivä. (EI silloin jos on -30 pakkasta yms tosin) 

Vierailija
65/77 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisen lihan ja kanan reilu syönti.

Vierailija
66/77 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuin aloittaja. Mulla vilukissuuden aiheutti sairaus ja sen takia liian nopea painon putoaminen (yli 30 kg), kun en syönyt juuri mitään. Lihakset hävisivät. Nyt vaan yritän selviytyä jatkuvasta vilusta merinovillaan pukeutuen, villahuopia, kauratyynyjä ja kuumavesipulloja apuna käyttäen. Samalla koitan vahvistaa isompia lihaksia, minkä voimat sallivat. Ruokahalu on onneksi palannut ja annoskoot kasvaneet pikku hiljaa. Kotona takka lämmittää mukavasti.

Vierailija
67/77 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadukkaat ja lämpimät luonnonkuituvaatteet ja sukat/töppöset. Kerrospukeutuminen näillä. Unohda paksut fleecet ja tekokuidut. Tekokuidut on hyviä lyhyeessä raskaassa liikunnassa mutta oleilussa paras on luonnonkuitu. Itse kun hoksasin tämän niin vilukissailut jäi historiaan.

Villa lämmittää. Merinovilla ei kutita. Käytän merinovillapuseroa ja -pitkiksiä syksystä kevääseen. Lisäksi villasäärystimet olen todennut hyvin tarpeellisiksi.

Varsinkin kylmään vuodenaikaan ihoa vasten on hyvä olla lämpimän tuntuisia materiaaleja kuten pellavaa, villaa ja yleensä luonnonkuituja. Puuvilla on luonnonkuitu, mielestäni pellava ei tunnu kylmälle kuten puuvillaa saattaa tuntua. Villa-puuvilla päällyshousut ovat suosikkini näihin koleisiin säihin. Huomattavasti lämpimämmät kuin pelkkä puuvilla tai tekokuitu. 

Kävin vuosia sitten avannossa, mutta se on jäänyt. Kastelen jokaisella peseytysmiskerralla lopuksi jalkaterät niin kylmällä vedellä, kun mahdollista. Lisäksi saunassa käydessä huuhtelen käsivarret, kasvot ja jalat kokopituudelta kylmimmällä tulevalla vedellä.

Vierailija
68/77 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko mitannut hemoglobiinin? Mulla oli alhainen hemoglobiini ja sama ongelma, lähti rautakuurin myötä 

Vierailija
69/77 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi vaihdevuodet. Mutta sitten kun löytyi toimiva hormonikorvaushoito, vilukissuus palasi

Vierailija
70/77 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa joskus kiva olla vilukissa, mutta ei, mulla on aina kuuma ja hiki oli kesä tai talvi.

Sama minulla, vaikka olen hoikka. Hoikkuus ei takaa hikoilemattomuutta.

Vierailija
71/77 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla voi olla myös sairaus. Nimimerkillä minulla on systeeminen skleroosi ja palelen paljon.

Vierailija
72/77 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lisää ruskeaa rasvaa tai lihasta. Tai molempia. Mulla tuli salihaarrastuksen myötä +15 kiloa lihasta. Ei ole enää oikeastaan koskaan kylmä.

Vierailija
73/77 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa verikokeissa, että kaikki on ok.

Vierailija
74/77 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja muu aktiivisuus lämmittää. Vaikka ei juokseminen talvikaudella sormia lämmitä, niin varpaat tarkenee kesälenkkareissakin.

Vierailija
75/77 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaa verikokeissa, että kaikki on ok.

TSEKKAA.  MITÄ V.TTUA SÄ SANOT.

Hgissä: meillä on takaisinsoittojärjestelmä.

Sinä et päätä, pääsetkö viikkoon tai kuukausiin lekuriin.

Se hoitsu on pelkkä vitsi = välikäsi eli vain itsestäänselvyyksiä länkyttävä puhelinvastaaja eikä hänellä ole mitään valtuuksia määrätä mitään kokeita 😁🖕😅

Yksityispuolella voit pyytää rahalla mitä tahansa kokeita eli tätä tarkoitit tsekkaamisella.

Labrakoe esim 30e / kpl ja lekurin vast.otto ja sit labrojen jälkeen jatkovastaanotto ja hoito ja lääkkeet, tutkimukset.

Niin.

Vierailija
76/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedätyshoito pllusillaan pakkasessa.

Vierailija
77/77 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämminverinenmies, jonka kainaloon, lämpimään syliin, käpertyä.

t: toinen vilukissanen

Juu, minä taas liimaudun naiseeni, lämpimään pehmeään mukavaan syliin viereen peiton alle, molemminpäin; kallistaen pääni kahden daisarin väliin nähden villiä unta kuutamon paistaessa yön pimeydessä tuntien sinut lähelläni, rakkaani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän