Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaisi vilukissuuteen?

Vierailija
25.04.2021 |

Palelen aina. En siedä alle 22C sisälämpötilaa palelematta. Nukun villasukat jalassa. En ole edes hoikka, (168/74). Olin ulkona hetken, lämpötila +3, toppatakki, pipo, merinovillakauluri ja -pitkikset ulkohousujen alla. Nyt lämmittelen kuuman mehun ja kauratyynyn kanssa. Ärsyttävää tää jatkuva vilu. Onko joku keksinyt tähän apua?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avantouinti. Kun käyt säännölliseti pari kertaa viikossa niin et palele kovin helpolla.

Avantouinnin teho perustuu sen verisuonten supistumis-laajenemismekanismia stimuloivaan vaikutukseen. Äkillisen kylmäaltistuksen jälkeen pintaverisuonet laajenevat nopeasti ja tuovat lämpöä ihon uloimpiin kerroksiin. Ekat kerrat tuntuvat hurjilta mutta tämä oikeasti tehoaa palelemiseen. Tavallisessa uimahallissa et ikinä saavuta samaa.

T: ex-vilukissa

Jos ajatus avannosta tuntuu ylivoimaisen pahalta, kokeile vaihtolämpöisiä suihkuja. Eli aloita suihkuttamalla niin kuumaa vettä päällesi kuin kestät, sitten vuorostaan ihan jääkylmää (sen verran että piipahdat vain suihkun alla), saman tien taas kuumaa ja siihen perään kylmää. Tätä kannattaa tehdä sarjana noin 6-8 kierrosta. Toimii samalla lailla pintaverenkierron tehostajana kuin avanto.

Vierailija
22/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liikunta, mutta ethän sinä sitä halunnut kuulla, joten sanotaan sipsit ja suklaa

Minä teen tunnin lenkkejä päivittäin. Tämän aloitettuani (vuosia sitten) olen sekä palellut että hikoillut. Eli vaikka on kylmä niin kainoista paita aina ihan märkä. :D

Ja itseasiassa kun olen lenkkeilyn myötä laihtunut paljon (20kg) niin palelen entistä enemmän. Se onkin oikeastaan ehkä se ainut asia mitä kaipaan ylipaino-ajoilta. :D

T.18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liikunta, mutta ethän sinä sitä halunnut kuulla, joten sanotaan sipsit ja suklaa

Liikun kyllä, kahvakuulaa ja spinningiä, juoksen juoksumatolla talvella, ulkona kesällä. Tasan liikunnan aikana en palele, mutta sen jälkee taas.

Ap

Vierailija
24/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avantouinti. Kun käyt säännölliseti pari kertaa viikossa niin et palele kovin helpolla.

Avantouinnin teho perustuu sen verisuonten supistumis-laajenemismekanismia stimuloivaan vaikutukseen. Äkillisen kylmäaltistuksen jälkeen pintaverisuonet laajenevat nopeasti ja tuovat lämpöä ihon uloimpiin kerroksiin. Ekat kerrat tuntuvat hurjilta mutta tämä oikeasti tehoaa palelemiseen. Tavallisessa uimahallissa et ikinä saavuta samaa.

T: ex-vilukissa

Jos ajatus avannosta tuntuu ylivoimaisen pahalta, kokeile vaihtolämpöisiä suihkuja. Eli aloita suihkuttamalla niin kuumaa vettä päällesi kuin kestät, sitten vuorostaan ihan jääkylmää (sen verran että piipahdat vain suihkun alla), saman tien taas kuumaa ja siihen perään kylmää. Tätä kannattaa tehdä sarjana noin 6-8 kierrosta. Toimii samalla lailla pintaverenkierron tehostajana kuin avanto.

Itse en voi edes käydä avannossa, kylmäallergia.

(En ole ap)

Vierailija
25/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auta mikään. Nytkin on vaatteiden päällä aamutakki ja kaulahuivi kaulassa. Kauhistuttaa ajatus, että kohta pitäisi avata mökkikausi.

Vierailija
26/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Brasiliaan.

Vierailija
27/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyä vilukissuus ja yrittää lievittää oireita

Vierailija
28/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti kun exä ei koskaan uskonut mun vilua, eikä sisällä saanut pitää lämpöjä tarpeeksi korkeella. Nyt kun on ex, saan pitää talon just niin lämpimänä kuin haluan.

Vierailija
29/77 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään luontaistuotetta tms joka lämmittäisi? Mun suolisto ei kestä chiliä.

Vierailija
30/77 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/77 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasmassan lisääminen. Se auttaa ihan oikeasti. Luultavasti rasvaprosenttisi on korkea.

Vierailija
32/77 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei auta, kun et ole edes valmis kokeilemaan ehdotettuja keinoja, kuten avantouintia. Se auttaa oikeasti, itsekin entisenä vilukissana totean. Mutta jatka sinä vilukissailua.

Vierailija
33/77 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasmassan lisääminen. Se auttaa ihan oikeasti. Luultavasti rasvaprosenttisi on korkea.

Tämä auttaa oikeasti. Ja kun palelee, niin pieni lihaskuntotreeni lämmittää paremmin kuin mikään sähköpeitto.

Vierailija
34/77 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lääke vilukissuuteen lienee normaali hyötyliikunta kuten reipas kävely. Kun veret kiertää kunnolla, niin kehokin pysyy lämpimänä. Älä myöskään ylipukeudu eli laita liikaa vaatetta päälle ulkona ollessa, sillä elimistö lämpenee liikkuessa.

Vierailija
35/77 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti auta/sovi kaikille. Itse en lämpiä jos palelen muuta kuin pitkällä kuumalla suihkulla. Ei auta vaikka kiskoo vaatetta, tärisee vaan.

Mutta mulla onkin raudanpuute, ehkä fibromyalgiaa ja äitini on ihan samanlainen. Monesti kynnetkin sinertää kun on kylmä. Ja just tuo sama että alan palella sisällä jo +22. Ulkona ei niin haittaa tuo lämpötila mutta talvella täytyy olla sisällä lämmintä. Veikkaan että liittyy just siihen ett keho ei "lämpene" tarpeeksi kun siirtyy sisälle. Esim. Mun pitää ottaa sukat pois kun tulen kylmästä jotta ne lämpiäis sisällä..

Voisko siis fibromyalgia aiheuttaa palelemista? Taisin siis löytää syyn omaan vilutukseeni, joka on ihan tuolla "ytimessä"...

Vierailija
36/77 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumakoiruus

Samaa olin tulossa vastaamaan.

Vierailija
37/77 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasmassa.

Vierailija
38/77 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmään taloon muutto. Pidät sisälämpötilan 16-18 asteessa niin loppujen lopuksi keho kyllä tajuaa jutun jujun ja alkaa tuottamaan lämpöä kuten pitääkin. Tottumisprosessissa voi tosin mennä monta kuukautta, pitää vain sitkeästi kouluttaa oma kroppa käyttämään omaa energiantuotantoaan. Kaikki ekstrakerrokset, toppavaatteet, lämpösitä lämpötätä antaa kropalle vain mahdollisuuden luistaa tästä prosessista, ja palelet vain entistä helpommin.

Vierailija
39/77 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti auta/sovi kaikille. Itse en lämpiä jos palelen muuta kuin pitkällä kuumalla suihkulla. Ei auta vaikka kiskoo vaatetta, tärisee vaan.

Mutta mulla onkin raudanpuute, ehkä fibromyalgiaa ja äitini on ihan samanlainen. Monesti kynnetkin sinertää kun on kylmä. Ja just tuo sama että alan palella sisällä jo +22. Ulkona ei niin haittaa tuo lämpötila mutta talvella täytyy olla sisällä lämmintä. Veikkaan että liittyy just siihen ett keho ei "lämpene" tarpeeksi kun siirtyy sisälle. Esim. Mun pitää ottaa sukat pois kun tulen kylmästä jotta ne lämpiäis sisällä..

Voisko siis fibromyalgia aiheuttaa palelemista? Taisin siis löytää syyn omaan vilutukseeni, joka on ihan tuolla "ytimessä"...

Ytimessä on juuri oikea sana. Ihan kuin joku olis valanut kylmän rautakangen tuonne sisuksiin. Ei lämpene millään.

Vierailija
40/77 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään luontaistuotetta tms joka lämmittäisi? Mun suolisto ei kestä chiliä.

Viina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän