Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies asentanut neljä tuntia rullaverhoa

Vierailija
25.04.2021 |

Seinässä oli valmiit reiät sitä varten, kun siinä on ennenkin ollut rullaverho. Mä oon hoitanut taas vauvaa koko tän ajan eikä rullaverhoprojektille näy loppua. Välillä mietin tekeekö se näitä välttämättömiä viikonloppuprojekteja tarkoituksella tuntitolkulla vai onko rullaverhon asentaminen oikeasti noin aikaavievää? Voinko mäkin aloittaa projektin joka kestää ja kestää ja kestää ja syö sitten koko sunnuntain? Jos ensi viikonloppuna teen vaikka kuusi tuntia munkkeja?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän olisin asentanut verhot ja koko seinän kaikkia muita paremmin kakarat toisessa kädessä samalla kun odottelin pullataikinan kohoamista.

Minäkin teen kaiken itse, mutta tässä ei ole mielestäni ylpeilyn aihetta. Ajattelen epäonnistuneeni elämässä ja tehneeni huonoja valintoja kumppanivalinnassa, kun joudun tekemään kaiken itse.

Olisi ihanaa jos olisi sellainen mies jonka kanssa voisi jakaa töitä.

Nyt kun tällaista lukee, niin kunnolla tajuaa, kuinka ihanaa yhteinen tekeminen on. Ja arvostan miestäni!!!

Meillä molemmat tekee kotitöitä, esim. siivotessa sujuu hienosti, kun toinen imuroi ja toinen pesee. Keittiössä samoin, kuka tahansa voi hoitaa ne tiskit, ja silloin toinen vaikka pyykkää.

Mies kärrää multaa ja minä istuttelen. Siitä on tullut ihan mieletön "puutarhuri" vuosien saatossa. Osti lehti-imurinkin, kun tuskailin kerran haravointia kipeäselkäisenä.

Samoin rupesi sienestämään, vaikka ensin olimme metsässä koiran kanssa ihmetellen. Pikkuhiljaa into kasvoi. Halusi oppia tekemään sieniruokiakin. Hienosti tapetoi ja laittaa rullaverhot sun muut.

Enkä kyllä ikinä katsele kelloa. Outoa kritisoida omaa kumppania hyvän tekemisestä. Inhottava ihminen tuo ap. Mitäs sitten, kun niitä oikeita ongelmia alkaa tulemaan? Sormi suuhun? Syyttelee miestä?

Vierailija
62/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla miehellä peukalo keskellä kämmentä. Vaikeimmillaankin rullaverhon asennuksessa mittaat ikkunan, (ehkä leikkaat verhon+putket oikeaan leveyteen ja rullaat takaisin kasaan) sovittelet verhon paikan, merkkaat kiinnitysten paikan, poraat reiät, asennat kiinnityshakaset, klikkaat verhon paikalleen ja kiinnität sivukaapelin seinään.

Itselläni meni 4 tuntia kun asensin olohuoneeseen 4 rullaverhoa, joista yhden sisämekanismi oli rikki (korjasin sen samalla) ja yksi piti leikata lyhyemmäksi putkineen kaikkineen. Jos yhden verhon kanssa riuhtoessa menee neljä tuntia, niin äijä ei vain osaa tai kusettaa sinua aikaa tuhlaamalla.

t. tee-se-itse raksa-akka

On ne miesten työt niin kovin helppoja, mutta nykynainen ei saa edes pesukoneen nappia painettua ilman kiljumista 

Verhojen paikalleen laitto on kylläkin naisten hommaa. En tajua miksi tämä mies asentaa verhoja paikalleen. Minä oon aina laittanut itse rullaverhot ja mies on kasannut huonekaluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko laittanut miehes töihin pyhäpäivänä?

Raamatussa kun sanotaan että "seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja katseli aikaansaannostaan".

Meinaatko että olisi jumala tämä mies kun sitä rullaverhoa asentaa?

Vierailija
64/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen kun minä ja eksäni muutettiin erilleen ja loppusiivottiin asuntoa yhdessä. Siinä ajassa, kun mies siivosi omat keittiön kaappinsa (2 hyllykaappia), minä imuroin, moppasin, pyyhin ja lattiavahasin koko muun kämpän (4 huonetta). Mies siellä nyperteli omia purnukoitaan kaksi tuntia ja selitteli, että pitää huolell käydä läpi.

Joskus miehet teeskentelevät osaamatonta ja haaskaavat aikaa päästäkseen helpolla, kun nainen hoitaa ne oikeasti raskaat ja isot hommat. Epäilen samaa, kun kerran verhoprojektin ajan vastuu vauvasta on sinulla.

Vie vauva miehelle ja sano, että kun noin leppoisaan tahtiin teet, niin varmaan ehdit vahtia vauvaakin. Sinun täytyy mennä tekemään (pilipalihomma XYZ), siihen menee viisi tuntia, eikä sinua saa häiritä, kun pitää keskittyä.

Itse mies teki säännöt leikkiin, pelatkoon sitten niillä 😉

Meidän täytyy keksiä, säännöt rakkaudelle. Pysyä niiden rajoissa, asentaa verhot ajoissa.

Tuskin kostomentaliteetti auttaa parisuhteessa kuitenkaan.

Vierailija
65/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen kun minä ja eksäni muutettiin erilleen ja loppusiivottiin asuntoa yhdessä. Siinä ajassa, kun mies siivosi omat keittiön kaappinsa (2 hyllykaappia), minä imuroin, moppasin, pyyhin ja lattiavahasin koko muun kämpän (4 huonetta). Mies siellä nyperteli omia purnukoitaan kaksi tuntia ja selitteli, että pitää huolell käydä läpi.

Joskus miehet teeskentelevät osaamatonta ja haaskaavat aikaa päästäkseen helpolla, kun nainen hoitaa ne oikeasti raskaat ja isot hommat. Epäilen samaa, kun kerran verhoprojektin ajan vastuu vauvasta on sinulla.

Vie vauva miehelle ja sano, että kun noin leppoisaan tahtiin teet, niin varmaan ehdit vahtia vauvaakin. Sinun täytyy mennä tekemään (pilipalihomma XYZ), siihen menee viisi tuntia, eikä sinua saa häiritä, kun pitää keskittyä.

Itse mies teki säännöt leikkiin, pelatkoon sitten niillä 😉

Meidän täytyy keksiä, säännöt rakkaudelle. Pysyä niiden rajoissa, asentaa verhot ajoissa.

Tuskin kostomentaliteetti auttaa parisuhteessa kuitenkaan.

Ei kun sinä et nyt ymmärrä. Parisuhteessa puolisot ovat toistensa vihollisia, ja vain toinen voi voittaa. Palstalta opittua.

Vierailija
66/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen miehen sitten olisi pitänyt tehdä ne neljä tuntia? Hoitaa vauvaa JA asentaa rullaverhoa, että ap saa räplätä kännykkää molemmin käsin? Eikö sitä vauvaa sitä paitsi voi laskea sitteriin tms. välillä, ei kai sitä koko aikaa tarvitse "hoitaa'?

En ymmärrä naisia, jotka ensin mäkättävät neljä viikkoa miehelleen jostain v***n rullaverhon asentamisesta ja sitten, kun mies siihen ryhtyy, vielä sunnuntaina, valittavat, että kestää liian kauan. Kyllä minä ainakin vapaapäivänä tekisin mitä tahansa muuta mieluummin kuin laittelisin jotain rullaverhoa seinään, kun muija nalkuttaa selän takana, kuinka kestää nìin kauan.

Itse olet sen vauvasi halunnut, joten hittoako sen hoitamisesta uhriudut ja syyttelet miestä, joka oletettavasti käy töissäkin joka päivä, että on varaa hankkia sille p* rshedelmällesi jotain nuunuunaanaan myssyjä ja muuta pakollista statuskamaa.

Hitto miten ärsyttää tuollaiset.

N

Vierailija
67/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän olisin asentanut verhot ja koko seinän kaikkia muita paremmin kakarat toisessa kädessä samalla kun odottelin pullataikinan kohoamista.

Minäkin teen kaiken itse, mutta tässä ei ole mielestäni ylpeilyn aihetta. Ajattelen epäonnistuneeni elämässä ja tehneeni huonoja valintoja kumppanivalinnassa, kun joudun tekemään kaiken itse.

Nyt kun tällaista lukee, niin kunnolla tajuaa, kuinka ihanaa yhteinen tekeminen on. Ja arvostan miestäni!!!

Meillä molemmat tekee kotitöitä, esim. siivotessa sujuu hienosti, kun toinen imuroi ja toinen pesee. Keittiössä samoin, kuka tahansa voi hoitaa ne tiskit, ja silloin toinen vaikka pyykkää.

Mies kärrää multaa ja minä istuttelen. Siitä on tullut ihan mieletön "puutarhuri" vuosien saatossa. Osti lehti-imurinkin, kun tuskailin kerran haravointia kipeäselkäisenä.

Samoin rupesi sienestämään, vaikka ensin olimme metsässä koiran kanssa ihmetellen. Pikkuhiljaa into kasvoi. Halusi oppia tekemään sieniruokiakin. Hienosti tapetoi ja laittaa rullaverhot sun muut.

Enkä kyllä ikinä katsele kelloa. Outoa kritisoida omaa kumppania hyvän tekemisestä. Inhottava ihminen tuo ap. Mitäs sitten, kun niitä oikeita ongelmia alkaa tulemaan? Sormi suuhun? Syyttelee miestä?

Voivoi kun on naisten hommat niin kovin raskaita 

Vierailija
68/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
69/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kun eroat miehästäsi (mikä tuolla asenteella on todennäköistä), niin muista seuraavan miehen kohdalla kellottaa rullaverhon asennus ennen kun teet tämän kanssa lapsia. Tämä siksi, koska asia on sinulle selvästi tärkeä, ethän muuten olisi turhautunut. Meitä miehiä on niin erilaisia, joten kannattaa puntaroida mitkä ominaisuudet ovat sinulle tärkeitä. Me emme ole täydellisiä, emmekä yllä sinun tasollesi, mutta olemme sellaisia kuin olemme ja suihen sinun olisi nyt tyydyttävä. Kaikenlainen valittaminen ei motivoi meitä, vaikka sitä niin kovasti ja ahkerasti teetkin. Kiitos ja osoitus että olemme tärkeitä motivoi paljon enemmän, vaikkakin se saattaa tuntua sinusta nurinkuriselta, niin koita joskus sellaista taktiikkaa.

Vierailija
70/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kun eroat miehästäsi (mikä tuolla asenteella on todennäköistä), niin muista seuraavan miehen kohdalla kellottaa rullaverhon asennus ennen kun teet tämän kanssa lapsia. Tämä siksi, koska asia on sinulle selvästi tärkeä, ethän muuten olisi turhautunut. Meitä miehiä on niin erilaisia, joten kannattaa puntaroida mitkä ominaisuudet ovat sinulle tärkeitä. Me emme ole täydellisiä, emmekä yllä sinun tasollesi, mutta olemme sellaisia kuin olemme ja suihen sinun olisi nyt tyydyttävä. Kaikenlainen valittaminen ei motivoi meitä, vaikka sitä niin kovasti ja ahkerasti teetkin. Kiitos ja osoitus että olemme tärkeitä motivoi paljon enemmän, vaikkakin se saattaa tuntua sinusta nurinkuriselta, niin koita joskus sellaista taktiikkaa.

En minä ainakaan muista valtuuttaneeni sinua puhumaan puolestani.

Miksi tämän palstan ääliöille on niinvailea ymmärtää, että miehet ja naiset ovat ihmisiä eivätkä mitään hiton klooneja?

Vierailija
71/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi lähteä tupukin ostoon ja ihan vahingossa "unohti" missä asuu. Ihan kuten neegersit tuollaisessa tilanteessa. Mutta ei kyllä voi moittia, niin tekisin myös minä tuossa tilanteessa.

Vierailija
72/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja miehen projektit. Jos homma on niin hankala, olisi kannattanut palkata ammattilainen tekemään homma. Tein itse ja säästin... Minusta ei ole säästöä, että asian hoitamiseen menee tuntikausia.

Paljonko veloitat tunti omasta työstäsi. Ruuanlaittoonkin tuhrautuu aikaa, ravintolaan voi tilata valmiiksi.

Siivoukset voi tilata firmalta, sujuu huomattavasti nopeammin.

Listaa voi jatkaa loputtomiin minkä ammattilainen tekee nopeammin. Mitä touhuat "säästetyllä" ajalla❓

Vierailija
73/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun meidän silloin vielä uudesta asunnosta paloi ensimmäisen kerran kylpyhuoneen katosta sellainen halogeenilamppu (mallia kaksipiikkinen kartiomallinen), niin sellaisen vaihtaminen uuteen ei ollutkaan mikään helppo juttu. 

Sormet eivät mahtuneet ahtaaseen rakoseen, jotta olisi voinut naksauttaa palaneen lampun pois kannoiltaan. Ähelsin ja yritin siinä varmaan kolme varttia asian kanssa. Tuloksetta.

Sitten etsin työkaluista, olisiko mitään apuvälinettä operatioon. No eipä löytynyt yhtään niin kapeamallisia pihtejä, että olisi tuonne ahtaaseen rakoon päässyt ja niiden avulla voinut kiertoliikkeen tehdä.

Sitten pitikin lähteä rautakauppaan etsimään, olisiko sieltä apua saatavilla työkalun muodossa. Lopulta löytyi pienet ja niin kapeakärkiset pihdit, että niiden avulla mahtui juuri ja juuri tekemään kiertoliikettä. Sain paleneen lampun pois sitten lopulta.

Nyt pitikin saada sitten uusi halogeeni paikalleen. Eikä sekään ollut mikään nopea operaatio. Taas pihtejä apuna käyttäen yritin saada lamppua osumaan paikoilleen, jotta sen voisi kiertää paikoilleen. Ei onnistunut ensimmäinen, toinen, kolmas tai vielä neljäskään yritys. Vaikeaa oli, kun piti alhaalta ylöspäin saada lamppu kattopaneeleissa olevaan kohtaan osumaan millien tarkkuudella. Tässähän ei tietysti näe mitenkään sitä lampun kantapiikkien kohtaa alhaalta päin, kun itse lampun läpi ei näe. 

Kun sitä teki enemmän tai vähemmän laput silmillä, niin aikaa meni. Taisi sitten yhdekäs tai kymmenes yritys tuoda tulosta, ja uusi halogeeni oli vihdoin paikallaan. 

Kaikkeen tähän meni aikaa kolmisen tuntia. Tietysti rautakaupassa käynti haukkais ajasta puolet.

Nyt ollaan vuosien saatossa vaihdettu näitä halogeeneja palaneiden tilalle, mutta kertaakaan se ei ole ollut nopea homma. Onpa vaihtamassa ollut mies tai nainen. 

Joissain hommissa vaan menee aikaa, vaikka se kuulostaisi helpolta hommalta. Ja vaikka sen olisi tehnyt montakin kertaa.

Vierailija
74/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy aina näin

Vierailija
75/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivoi kun on naisten hommat niin kovin raskaita 

Istuttamiseen tarvitaan yleensä kuoppakin, joten pysyy meikällä myös lapiokin kädessä :D

Vierailija
76/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rullaverho on vaikka 160cm leveyinen, niin se on aika lailla mahdotonta asennella paikoilleen nopeasti yksin. Saa nimittäin olla asentajalla ison koripalloilijan siipien kärkiväli, että on edes mahdollista. 

Ja todennäköisesti sen haluaa myös asentaa edes suunnilleen vaateriin, niin yksin sen tekeminen ja varmistaminen on hankalaa. 

Ja sitten pitää saada se itse verho vielä napsautettua kiinnikkeisiin. Yksin asentaessa sen toisen pään saa kyllä siihen koloseen, mutta sitten kun toista päätä yrittää saada kanssa, niin toinen pää lähteekin pois paikoltaan. Ja ennen tätä pitää olla pantuna paikoilleen se vetonaru, joka menee helposti makkaralle ja solmuun kun itse rullaa yrittää saada paikallen. 

Tuon asentaminen vaatii lehmän hermoja, ei v ttuilua toiselta osapuolelta. 

Vierailija
77/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rullaverho on vaikka 160cm leveyinen, niin se on aika lailla mahdotonta asennella paikoilleen nopeasti yksin. Saa nimittäin olla asentajalla ison koripalloilijan siipien kärkiväli, että on edes mahdollista. 

Ja todennäköisesti sen haluaa myös asentaa edes suunnilleen vaateriin, niin yksin sen tekeminen ja varmistaminen on hankalaa. 

Ja sitten pitää saada se itse verho vielä napsautettua kiinnikkeisiin. Yksin asentaessa sen toisen pään saa kyllä siihen koloseen, mutta sitten kun toista päätä yrittää saada kanssa, niin toinen pää lähteekin pois paikoltaan. Ja ennen tätä pitää olla pantuna paikoilleen se vetonaru, joka menee helposti makkaralle ja solmuun kun itse rullaa yrittää saada paikallen. 

Mulla menee ikkunoita pestessä pari krt vuodessa tuohon irtiottoon ja takaisin laittamiseen about puoli minuuttia, ja olen 170 cm nainen. Se on tekniikkalaji ei siihen hermoja tarvita.

Asensin alunperinkin ne rullaverhot itse, ne on ihan viivasuorassa. Tartti vain viivottimen mittailemiseen. En ole käynyt raksa-alan kouluja, eikä näitä taitoja ole kotonakaan opetettu. Youtube opetti 10 minuutissa. Asentamiseen menee nykyisin ehkä puoli tuntia per verho.

Ihan itse asennan uuden pesukoneen, hoidan atk-asiat, mm. käyttisten ja sovellusten asentamisen, VPN:t ym.

Eiköhän tuo ap:n mies halua "omaa aikaa", tai on nelkoinen tumpelo, kun ei katso/ kysy neuvoa.

Vierailija
78/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa rullaverhon asentaminen on vid dumaista puuhaa yksin. Sano että mies hakee kaverin ja pari laatikkoa kaljaa niin verho on paikallaan ennen perjantaita. Ehkä.

Vierailija
79/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, 183cm pituisena normaalina Suomalaisena miehenä minä yletän helposti yli 160cm välin käsilläni eikä tarvitse edes erikseen kurottaa, painaa naamaa kiinni kohteeseen, enkä ole koripalloilija.

Sitä paitsi apuvälineitäkin voi käyttää, narusta lenkki johon toinen pää ensiksi roikkumaan siksi aikaa kun toista päätä kiinnittää ja sitten toinen pää. Hyvin toimiva keino kun on niin pitkä, ettei näe toiseen päähän kunnolla.

Mutta tuon kaltainen ongelmanratkaisu voi toki olla liian kompleksinen pulma nössölle humanistille tai käytännön ongelmista vieraantuneelle pelinörtille.

t. yli 35v valkokaulushommia työkseen tehnyt, ei peukaloa keskellä kämmentä olevalta boomerilta

Vierailija
80/89 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää valtaosalla menevän ap:n pointti täysin ohi.

Ap ei ole missään kohti sanonut, että olisi vaatinut tai edes pyytänyt ukkoaan mitään verhoja asentamaan.

Hän puhuu vauvasta. On siis todennäköisintä, että ap vauvan äitinä on kaikki arkipäivät kaksin kotona vauvan kanssa, mahdollisesti imettää yölläkin.

Todennäköisesti mies on arkisin töissä, eikä ap saa tehdä mitään omi juttujaan, paitsi viikonloppuisin, silloin kun mies osallistuu perhe-elämään.

Jos nyt sitten ukko on ilmoittanut, että hänen on nyt ihan pakko asentaa rullaverhot ennen kuin voi pitää hetken vauvaa ja ap pääsee vaikka vaihtamaan mullat kuolevalle huonekasvilleen jota katselee päivästä ja viikosta toiseen, niin kyllähän se ottaa päähän kun päivä kääntyy iltaan ja ikkuna sulkeutuu taas viikoksi.

Pikkulasten isät: älkää keksikö jatkuvasti turhia projekteja vauvavuoden aikana jos haluatte että teillä on hyvinvoiva vaimo. Päästäkää se nainen edes pariksi tunniksi yksin joka viikonloppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän