Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ystävä yhtäkkiä lopettaa yhteydenpidon?

Vierailija
25.04.2021 |

Mietin että viitsinkö vielä laittaa viestiä vai ei.
On niin käsittämätöntä että oltiin hyviä ystäviä, oli kaikkia mielenkiintoisia juttuja ja sitten kaikki loppuu.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys on tullut tiensä päähän. Näin vaan käy ja kasvetaan erilleen. Mielenkiinnon kohteet ja elämänsuunta muuttuvat. Ei sitä jaksa aina selitellä. Parempi, kun antaa vaan olla.

Vierailija
22/65 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksipuolinen ystävyys on henkistä väkivaltaa:

https://www.satakunnankansa.fi/mielipiteet/art-2000007124201.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin itse yhteydenpidon monesta syystä. Ystävä saattoi esimerkiksi soittaa tunnin puhelun, ja kertoi koko ajan omista asioistaan. Lopussa saattoi naurahtaa, että no mitäs sulle kuuluu. En koskaan tiennyt, mistä hän saattaisi suuttua, aiheet vaihtelivat laidasta laitaan väärästä äänensävystäni alkaen. Elämäntyylimme alkoivat erkaantua, kun hän jäi jumittamaan nuoruusvuosien bilevaiheeseen ja minulla alkoi kiinnostaa eri asiat.

En kertonut syitä koskaan, koska riitahan siitä olisi syntynyt.

Vierailija
24/65 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ystäväni kanssa olimme hänen toivomuksestaan sopineet, että minä olen se, joka ottaa yhteyttä silloin kun minulle sopii. Hän ei myöskään suostunut kirjeenvaihtoon. Asuimme satojen kilometrien päässä toisistamme. Ei ollut vielä somea eikä tekstiviestejäkään.

Minä soittelin hänelle, kun minulle sopi. Yhä useammin tuli tilanteita, että hän vastasi, ettei kerkeä juuri nyt puhumaan, tai ei vastannut ollenkaan. Hän ei koskaan soittanut takaisin. Yhteydenottoyritykseni sitten harvenivat. Kun viimeisestä kunnollisesta puhelustamme oli kulunut vuosi, ja viimeisestä yhteydenottoyrityksestäni puoli vuotta, hän lähetti minulle postikortin, jossa kertoi olevansa surullinen siitä, että minä olin katkaissut ystävyytemme.

Todellisuudessa olin vain pitämässä pidempää taukoa yhteydenotoissa, koska elämäntilanteeni oli sillä tavalla muuttunut, ettei aikaa pitkiin puheluihin olisi ollut. Hänen kanssaan onnistunut puhelu kesti vähintään tunnin. Meillä oli joskus aikaisemminkin ollut pitkiä taukoja yhteydenpidossa, eikä se ollut ystävyyttämme kaatanut. Voi olla, että tällä kertaa hän loukkaantui siitä, etten ollut kertonut elämänmuutoksestani, ja hän sai kuulla siitä muuta kautta. Miten olisin kertonutkaan, kun hän ei vastannut puheluihini.

Vierailija
25/65 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin yhteydenpidon yhteen ystävään, koska koin olevani hänen kanssaan koko ajan varpaillani. Hän haastoi ihme asioista ja vähätteli vähän kaikkea mitä tein. Yhden tölväisyn jälkeen päätin, että nyt riittää, enkä ole enää pitänyt yhteyttä. On kuulemma yhteisille tutuille ihmetellyt etten enää vastaa...

Vierailija
26/65 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuo vähättely oli syynä. Puuttui asioihini, kyseli liikaa varsinkin työasioista eikä vaikuttanut uskovan kun minulla oli jotain iloista kerrottavaa työasioista. Neuvoi koko ajan kysymättä Muutenkin jatkuva töistä puhuminen oli tylsää. Saatoin sanoa jo ennen tapaamista että olen viikonloppumoodissa, jos ei puhuttais töistä. Silti sitä samaa töistä tiukkaamista.

En voinut sanoa totuutta että ahdistun puuttumisestasi ja olet tosi tylsä nykyään. Sanoin välirikon syyksi vähäisen yhteydenpidon. Sekin oli totta, hän oli kiireinen niissä rakkaissa töissään.

Vierailija
27/65 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ku... kirjoitti:

On varmaan kateellinen koska olet kauniimpi, varakkaampi, hoikempi, suositumpi?

En ole.

Vierailija
28/65 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen itseni kelvottomaksi, epäilen etteivät ystävät halua kuulla minusta. Henkinen vointini on aika heikoissa kantimissa.

Vierailija
29/65 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, toivottavasti minun ystäväni eivät ajattele, että olen heidät unohtanut, kun en ole ollut yhteyksissä.

Syy ihan yksinkertaisesti on se, että en vain ehdi enkä jaksa soitella tai tavata. Elämässä on ihan liikaa asioita hoidettavana ja sitten, kun vihdoin saan olla rauhassa, niin olen, enkä ota yhteyttä kehenkään. Olen koko ajan vähän väsynyt ja stressaantunut. Ainoa, mitä kaipaan, on oma rauha yksin.

Tässä on mennyt vuosi ja kymmenenkin jo. Mutta toivon, ettei ystävyys hyydy. Kun lapset kasvaa ja aikaa tulee kaikille lisää sen myötä, niin ehkä me taas tavataan tyttöjen kanssa.

Vierailija
30/65 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota yhteyttä, koska häpeän työttömyyttäni. Kaikilla muilla menee hyvin ja rahaa riittää.

Vierailija
31/65 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin yhteydenpidon, koska ystäväni oli aina kiireinen. Koin, etten enää ole hänelle tärkeä.

Hänen kanssaan oli turhauttavaa jutella, kun hän puhui kanssani samaan aikaan lenkillä läähättäen, leikkipuistossa lastensa perässä juosten tai antoi lastensa keskeyttää jatkuvasti milloin milläkin pikkuasialla. Eli en ollut edes rauhallisen puhelun arvoinen ystävä.

Kaikki tapaamiset aina siirtyi eikä ikinä voitu tavata kahden kesken esim. Kahvilassa. Ja jos juteltiin puhelimessa, niin hän vain kertoi putkeen omia asioitaan (mitä joi ja söi, missä hotellissa yöpyi, missä matkustivat) eikä antanut minulle suunvuoroa tai edes kysynyt, mitä minulle oikeasti kuuluu.

Minusta ystävyys ei ole sitä, että paasataan Facebookissa omaa elämää ja oletetaan, että ystävät siitä sieltä lukevat. Kaikki eivät edes ole aktiivisia Facessä tai stalkkaa muiden asioita sieltä. Haluan elää elämääni livenä.

Vierailija
32/65 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, toivottavasti minun ystäväni eivät ajattele, että olen heidät unohtanut, kun en ole ollut yhteyksissä.

Syy ihan yksinkertaisesti on se, että en vain ehdi enkä jaksa soitella tai tavata. Elämässä on ihan liikaa asioita hoidettavana ja sitten, kun vihdoin saan olla rauhassa, niin olen, enkä ota yhteyttä kehenkään. Olen koko ajan vähän väsynyt ja stressaantunut. Ainoa, mitä kaipaan, on oma rauha yksin.

Tässä on mennyt vuosi ja kymmenenkin jo. Mutta toivon, ettei ystävyys hyydy. Kun lapset kasvaa ja aikaa tulee kaikille lisää sen myötä, niin ehkä me taas tavataan tyttöjen kanssa.

Prioriteetit. En haluaisi kaltaistasi ”ystävää”.

Vierailija
33/65 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤨😯😨

Vierailija
34/65 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut yhteyttä kun alkoi tuntua ettei ne yhteydenotot ole enää toivottuja. Ei voi perua monta kertaa tapaamisia ja jättää vastaamatta viesteihin tai vastata yhdellä sanalla ilman että se vaikuttaisi minuun.

Vierailija
35/65 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt kovin aidolta ystävyydeltä kuulosta sinunkaan puoleltasi. 

Vierailija
36/65 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ehkä ajattele miten tämä aika vaikuttaa ystävyyteemme.

En koskaan enää voi luottaa täysin.

Aikaa sillä kyllä on mutta vain oma oleminen on tärkeintä.

Ap.

Vierailija
37/65 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lopettanut useaan ihmiseen yhteydenpidon yleensä aina samasta syystä, koska he ovat ahdistavia energiasyöppöjä jotka eivät tuo elämään mitään hyvää.

Vierailija
38/65 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lopettanut useaan ihmiseen yhteydenpidon yleensä aina samasta syystä, koska he ovat ahdistavia energiasyöppöjä jotka eivät tuo elämään mitään hyvää.

😁

Vierailija
39/65 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan mua pommittaa eräs ihminen joka on hyvin rasittava, puhelimessa.

Ap

Sä olet tuollainen kuvailemasi ihminen sille, jonka luulet olleen hyvä ystävä, jonka kanssa on hyviä juttuja, ja joka ei enää pidä yhteyttä. Ihan samalla tavalla kuin tuo, jonka puheluita nyt välttelet, saattaa luulla teidän kahden olevan hyviä kavereita, joilla on hyviä juttuja.

Vierailija
40/65 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin yhteydenpidon, kun ystävä puuttui liikaa henkilökohtaisiin asioihin, ilman että kysyin neuvoa. Kun kerroin, mistä loukkaantuminen johtuu, hän ei millään lailla tullut koskaan vastaan.

Kannattaa olla ihmisten kanssa hienotunteinen, jos ystävät todella merkitsevät jotain.