Listataan normaalien ihmisten ominaisuuksia!
Minua on haukuttu lukuisat kerrat elämäni aikana erikoiseksi, oudoksi ja jopa hulluksi (tietääkseni aiheettomasti). Kiinnostaisikin tietää, millainen ihmisen tulisi olla, jotta hän EI olisi muiden ihmisten mielestä erikoinen, outo tai hullu edes vahingossakaan. Sana on vapaa.
Kommentit (9)
"Normaalia ihmistä" ei olekaan. Kaikista saadaan tarvittaessa jotenkin epänormaali, kun oikein tarkkaan pöyhitään. Koska ihminen on aina ihminen kuitenkin.
Normaali ihminen ei ajattele, ei mieti, ei kiinnostu, eikä ota selvää. Normaali ihminen ei näe omia huonoja puoliaan, mutta kaikissa muissa on vikaa. Kun normaalin ihmisen kanssa keskustelee ja mainitsee jonkin kehityskohteen itsessään. Normaali ihminen tulkitsee niin että hänessä ei ole mitään vikoja itsessään ja alkaa korjata sinua. Normaali ihminen käsittää terveen itsetunnon ja kyvyn itsereflektioon heikkona itsetuntona. Ja tämä on vasta alkua pitkässä vikalistassa mitä normaali ihmissä on. Mutta ikävin vika on osoitella kaikkia niitä jotka on tajunneet elämästä enemmän mitä tämä normaali ei ole henkistä laiskuttaan viitsinyt vaivautua miettimään ja tajuamaan.
Kiinnostaa minuakin . Samoja kokemuksia, kun sinulla. Sann jostain syystä aina joltain taholta kuulla olevani omituinen, voimakastahtoinen, liian sitä, liian tätä . Ja oon tosissaan miettinyt, että mikä saa ihmiset ajattelemaan näin? Mikä on se laukaiseva tekijä jossain ihmisessä vaikka ei tunneta vielä?
Pitäs olla vähemmä sitä , tätä ja tota. Miksi? En minäkään kehtaa mennä kellekkään sanomaan , että kumakeuta sä oot kyllä mun mielestä sellanen nössö, etä voitko kasvattaa luonnetta. Se , että on vahava luonteeltaan ( tätä saan kuulla ) tuntuu olevan ihan liikaa joillekkin ihmsiille.
Mutta en sentään oo kusi...pää, joka menee suoraan arvostelmaan vaikka ujoja ihmisiä. Mikä saa ihmiset luulemaan, että vahvoille ihmisille saa laukoa mitä vaan? Tätä olen ihmetellyt- aina.
Vierailija kirjoitti:
"Normaalia ihmistä" ei olekaan. Kaikista saadaan tarvittaessa jotenkin epänormaali, kun oikein tarkkaan pöyhitään. Koska ihminen on aina ihminen kuitenkin.
Tätä olen miettinytkin. Siksi kiinnostaisi tietää, mikä tavallaan tekee ihmisestä "riittävän normaalin", jotta ei joutuisi kiusaamisen ja nimittelyn kohteeksi.
Vai voiko olla niinkin, että jos henkilö A ei vain pidä henkilöstä B, niin mikä tahansa normaali tai jopa positiivinen asia kelpaa syyksi kiusata?
Koko ikäni olen kuullut sitä, että oletpa outo tai erikoinen. Olen varmasti tylsin ihminen mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen miettinytkin. Siksi kiinnostaisi tietää, mikä tavallaan tekee ihmisestä "riittävän normaalin", jotta ei joutuisi kiusaamisen ja nimittelyn kohteeksi.
Vai voiko olla niinkin, että jos henkilö A ei vain pidä henkilöstä B, niin mikä tahansa normaali tai jopa positiivinen asia kelpaa syyksi kiusata?
Kyllä. Juuri näin. Henkilölle B voidaan myös keksiä negatiivisia ominaisuuksia, joita hänellä ei oikeasti ole. Sekin on yleistä, että henkilö A alkaa nälviä ja syrjiä henkilöä B ominaisuudesta, joka hänellä itsellään on. Henkilöllä A on eri säännöt itselleen ja B:lle, tai voimakas alitajuinen tarve projisoida omat ei-halutut puolensa tähän.
Itseäni jopa kiinnostaa sellaiset originellimmat ja epäsovinnaiset ihmiset eniten, joten en tajua sitäkään, mitä pahaa on siinä, jos ei olisi keskiverto rivitavis.
Miksi joidenkin mielestä omaperäisempi tyyli ajatella ja toimia (kunhan ottaa muut huomioon) on negatiivinen asia? Onko kyseessä jokin 2020-luvun uusi ilmiö vai onko samaa syrjimistä ollut aina?
Sinänsä mieleeni tulevat menneisyydestä ääriesimerkkinä noitavainot. Jos nainen oli esim. perheetön, toisinajatteleva tai liian itsenäinen, niin sellainen haluttiin leimata paholaisen palvelijaksi ja tuhota.