Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka otat rokotteen: Aiotko jatkossa tavata ystäviäsi tai sukulaisiasi, jotka kieltäytyvät rokotuksesta?

Vierailija
25.04.2021 |

-

Kommentit (274)

Vierailija
181/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani kieltäytyvät rokotteesta, ja aion toistaiseksi välttää tapaamista. Vaikka saan rokotteen, voin silti toimia tartuttajana, ja huonokuntoiset vanhempani saisivat suurella todennäköisyydellä vaikean tautimuodon.

Emme ole tavanneet joulun jälkeen, sillä odotan että tautitilanne on maakunnassamme vähän rauhoittunut.

Höh, onpas kurjaa. Ilmeisesti he eivät niin kaipaakaan kontakteja. Se heille sallittakoon, tylsää vaan lapsille.

Vierailija
182/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko enkelihoitoihin, mutta en myöskään rokotekauppaan. En ota ja tapaan kaikkia normaalisti. En käytä naamaria enkä juuri käsidesiäkään. Kotiin tullessa ja ennen syömistä pesen kädet.

Olen ollut kipeä viimeksi lapsena, miksi riskeeraisin itseni.

N31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissäni ei ole ketään, joka suunnittelisi kieltäytyvänsä rokotteesta. Jos olisi, tapaisin kyllä heitä silti.

Niin sinä luulet. 🤣🤣🤣 Tosi moni sanoo, että ottaa rokotteen, mutta ei ota. Kukaan vaan ei jaksaa kuunnella sitä vinkumista.

No kuule, on myös sukuja ja perheitä, joissa ei ole tuollaisia sosiopaatteja. Piirrehän on periytyvä ja sitä kantaa vain 1 %.

Nuo kulkutautimyönteiset erottaa useimmiten jo sukurutsaisesta ulkonäöstä.

Millä perusteella kutsut rokotteesta kieltäytyviä "kulkutautimyönteisiksi"? Kutsuthan samalla tavalla myös meitä, jotka ei ota influenssarokotettakaan?

Niin kauan kun rokote suojaa ainoastaan rokotettavaa itseään ja rokotettavat levittävät virusta siinä missä rokottamattomatkin, on naurettavaa syyttää ketään rokottamatonta "kulkutautimyönteiseksi" tai itsekkääksi. Itsekästähän se on ottaa rokote itseään suojaamaan, eikö?

Vierailija
184/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissäni ei ole ketään, joka suunnittelisi kieltäytyvänsä rokotteesta. Jos olisi, tapaisin kyllä heitä silti.

Niin sinä luulet. 🤣🤣🤣 Tosi moni sanoo, että ottaa rokotteen, mutta ei ota. Kukaan vaan ei jaksaa kuunnella sitä vinkumista.

No kuule, on myös sukuja ja perheitä, joissa ei ole tuollaisia sosiopaatteja. Piirrehän on periytyvä ja sitä kantaa vain 1 %.

Millä perusteella kutsut rokotteesta kieltäytyviä "kulkutautimyönteisiksi"? Kutsuthan samalla tavalla myös meitä, jotka ei ota influenssarokotettakaan?

Niin kauan kun rokote suojaa ainoastaan rokotettavaa itseään ja rokotettavat levittävät virusta siinä missä rokottamattomatkin, on naurettavaa syyttää ketään rokottamatonta "kulkutautimyönteiseksi" tai itsekkääksi. Itsekästähän se on ottaa rokote itseään suojaamaan, eikö?

Jos rokote suojaisi vain itseä, niin olisikin. Näinhän ei siis ole, joten kulkutautimyönteinen on oikein hyvä nimitys.

Vierailija
185/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän on itse suojattu kun on rokotettu! Miksi sitten enää ketään välttelisi? Eri juttu uskaltavatko rokottamattomat tavata. He kun edelleen voivat saada vakavan taudin.

Vierailija
186/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rokote suojaisi vain itseä, niin olisikin. Näinhän ei siis ole, joten kulkutautimyönteinen on oikein hyvä nimitys.

Ollaanpa rehellisiä. Jos rokotteella suojaisi vain muita ja saisi itse rokotteen riskit, kukaan ei ottaisi rokotetta. Rokote otetaan itsekkäistä syistä. Ja siitä samasta itsekyydestä tulee suuttumus, kun kaikki eivät halua rokotetta.

Vierailija
187/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se aika myönteinen suhtautumistapa jos ei itseään halua suojata. Vähän niinkuin että ihan ok jos saan koronan, ei haittaa!

Vierailija
188/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nimenomaan itsensähän sillä rokotuksella suojaa, joten mitä väliä enää muiden rokotuksista? Jos joku haluaa ottaa riskin että saa koronan, niin sehän on sitten ihan oma asia!

Vierailija
189/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio tavata ketään joka tuon rokotteen ottaa, lampaiden kanssa en keskustele.

No olethan itsekin lammas joka uskoo kaikkiin salaliittoteorioihin ja taitaa  maa olla mielestäsi vielä litteäkin mikäli uskoo teidän europarlamentaariakkonne ja miksi et uskoisi, olethan tyhmälistöä eli persu...

Vierailija
190/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota rokotetta, mutta sanon kysyttäessä ottaneeni. Ei kuulu muille rokotustietoni.

Vierailija
191/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuota ongelmaa. Kaikki ottavat rokotteen.

Vierailija
192/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ystäviä, sukalaisia en muutenkaan välitä tavata. En ymmärrä miksi täysivaltaisen ihmisen täytyy olla koko ajan kiinni jossakin toisessa hyypiössä, suun käydä niin että jyvät rouskuu.

Vierailija
193/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nimenomaan itsensähän sillä rokotuksella suojaa, joten mitä väliä enää muiden rokotuksista? Jos joku haluaa ottaa riskin että saa koronan, niin sehän on sitten ihan oma asia!

Juuri näin. Jos ei ota rokotetta, mutta ei myöskään halua saada tartuntaa, sitten huolehtii ihan itse siitä, että ei saa tartuntaa. Enää ei voi vaatia muiden käyttävän maskeja, pitävän turvavälejä jne.

Vierailija
194/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on yksi tuttava, jolla on autoimmuunisairaus, joka tekee veritulppa-alttiutta. Hän ihan oikeasti pelkää rokotetta. Toki pelkää koronavirusta myös. Molemmat lisäävät veritulppariskiä, virus ja rokotteet (kyllä, muutkin rokotteet kuin AZ).

Onko tällainen kenties "sallittu" syy välttää rokotetta?

Mistä muista rokotteista pidätte kirjaa? Pidättekö kirjaa myös kaikista tuttavapiirinne riskitekijöistä, jotka estävät heitä ottamasta rokotteita?

Lisään vielä, että tällä tuttavalla ei ole pelkästään teoreettinen veritulppa-alttius, vaan hänellä on myös ollut useampia veritulppia, viimeisin muutama kuukausi sitten jalassa.

Kyllä itsekin miettisin kahdesti, lähtisinkö tieten tahtoen lisäämään jo valmiiksi koholla olevaa riskiä.

Nyt en ymmärrä. Korona lisää veritulppariskiä todella merkittävästi, joten tuttavanasi olisin siitä oikeasti superhuolissani. Tietynlaisten veritulppien osuus rokotteiden jälkioireina on prosentuaalisesti hirvittävän paljon pienempi.

Vierailija
195/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani kieltäytyvät rokotteesta, ja aion toistaiseksi välttää tapaamista. Vaikka saan rokotteen, voin silti toimia tartuttajana, ja huonokuntoiset vanhempani saisivat suurella todennäköisyydellä vaikean tautimuodon.

Emme ole tavanneet joulun jälkeen, sillä odotan että tautitilanne on maakunnassamme vähän rauhoittunut.

Mun vanhempani onneksi ottivat rokotteen ja kohta ovat saaneet tehosterokotteensakin. Meillä oli vähän ongelmaa, kun kukaan ei halunnut olla se, joka vie viruksen vanhuksille. Ei halunnut olla suvun syntipukki, joka  olisi tappanut  vanhukset.  Eivätkä vanhempani myöskään halunneet saada tartuntaa. Tästä seurasi, että koska mulla oli mahdollisuus eristäytyä, minä ja vain minä huolehdin vanhemmistani yli vuoden ajan. Mutta siinä missä sisarukseni saivat tavata omia lapsiaan ja lastensa perheitä, minä en saanut tavata omiani. Kieltämättä välillä kirpaisi nähdä somessa valokuvia, missä muut viettävät iloisesti aikaansa yhdessä rakkaidensa kanssa ja minä en voinut. Nyt, kun vanhukset on rokotettu, en ole enää  yksin vastuussa vanhempieni pärjäämisestä vaan muutkin ovat voineet alkaa jakamaan vastuuta. Ja minäkin vihdoin tapaamaan omia lapsiani. En olisi eristäytynyt, jos vanhempani olisivat suhtautuneet rokotteeseen kielteisesti. Olisivat saaneet palkata jonkun ulkopuolisen  käymään siellä, mua olisi ollut turha pyytää.

Siis mitä mä just luin!?

Ei voi olla todellista . . .

Vierailija
196/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

väität että suojaisi muutakin kuin itseä. Nämä rokotteet antavat mahdollisuuden saada lievempi korona. Eivät estä sen saamista, eivät estä tartuttamasta virusta. Älä jaa disinformaatiota, se hankaloittaa tilannetta.

Vierailija
197/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapaa sukulaisiani ikinä muutenkaan. Ja ystäviä... lähin asuu 600 km päässä, joten kovin usein ei nähdä. 

Vierailija
198/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on yksi tuttava, jolla on autoimmuunisairaus, joka tekee veritulppa-alttiutta. Hän ihan oikeasti pelkää rokotetta. Toki pelkää koronavirusta myös. Molemmat lisäävät veritulppariskiä, virus ja rokotteet (kyllä, muutkin rokotteet kuin AZ).

Onko tällainen kenties "sallittu" syy välttää rokotetta?

Mistä muista rokotteista pidätte kirjaa? Pidättekö kirjaa myös kaikista tuttavapiirinne riskitekijöistä, jotka estävät heitä ottamasta rokotteita?

Lisään vielä, että tällä tuttavalla ei ole pelkästään teoreettinen veritulppa-alttius, vaan hänellä on myös ollut useampia veritulppia, viimeisin muutama kuukausi sitten jalassa.

Kyllä itsekin miettisin kahdesti, lähtisinkö tieten tahtoen lisäämään jo valmiiksi koholla olevaa riskiä.

Nyt en ymmärrä. Korona lisää veritulppariskiä todella merkittävästi, joten tuttavanasi olisin siitä oikeasti superhuolissani. Tietynlaisten veritulppien osuus rokotteiden jälkioireina on prosentuaalisesti hirvittävän paljon pienempi.

Koronaa sairastavien tulppia hoidetaan oikein hyvin ja tehokkaasti. 

Vierailija
199/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapaa ketään. Koskaan. Maailma, ja minä pelastutaan.

Korona on flunssa ja flunssavirukset muuntuvat nopeasti. Ei niihin voida kehitää rokotetta. Tulee uusia flunssia ja korona häviää.

Vierailija
200/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhempani onneksi ottivat rokotteen ja kohta ovat saaneet tehosterokotteensakin. Meillä oli vähän ongelmaa, kun kukaan ei halunnut olla se, joka vie viruksen vanhuksille. Ei halunnut olla suvun syntipukki, joka  olisi tappanut  vanhukset.  Eivätkä vanhempani myöskään halunneet saada tartuntaa. Tästä seurasi, että koska mulla oli mahdollisuus eristäytyä, minä ja vain minä huolehdin vanhemmistani yli vuoden ajan. Mutta siinä missä sisarukseni saivat tavata omia lapsiaan ja lastensa perheitä, minä en saanut tavata omiani. Kieltämättä välillä kirpaisi nähdä somessa valokuvia, missä muut viettävät iloisesti aikaansa yhdessä rakkaidensa kanssa ja minä en voinut. Nyt, kun vanhukset on rokotettu, en ole enää  yksin vastuussa vanhempieni pärjäämisestä vaan muutkin ovat voineet alkaa jakamaan vastuuta. Ja minäkin vihdoin tapaamaan omia lapsiani. En olisi eristäytynyt, jos vanhempani olisivat suhtautuneet rokotteeseen kielteisesti. Olisivat saaneet palkata jonkun ulkopuolisen  käymään siellä, mua olisi ollut turha pyytää.

Siis mitä mä just luin!?

Ei voi olla todellista . . .

On todellista :( Monta kertaa, kun olen palstalla lukenut toiveita yhteisöllisyydestä ja sukurakkaudesta, olen miettinyt, että ei se aina niin auvoista oikeasti ole.  Ei ollut ennen pandemiaakaan. Siis jos kuulut sukuun, jossa huolehditaan. Ja sitten tuleekin jokin tällainen pandemia ja kukaan suvusta ei halua olla syntipukki. Sitten katsotaan se suvusta, jolla on mahdollisuus eristäytyä (on etätyö jne) ja muut vetäytyvät vastuusta, koska eivät voi toimia kuten tämä yksi voisi. Joten nakki napsahtaa sille yhdelle. 

Ei mulla sinällään ole mitään sitä vastaan, että olen pitänyt huolta vanhemmistani. Rakastan heitä ja ihan mielelläni olen ollut se, joka heistä huolehtii. Onneksi lapsenikin rakastavat isovanhempiaan ja ovat hyväksyneet sen, että äitiä ei nyt sitten tavata. Pointtini edellisessä oli, että jos vanhempani eivät olisi ottaneet rokotetta, mun pinna olisi katkennut. Tarpeen vaatiessa olen valmis joustamaan, mutta en siksi, että joku olisi itsepäinen. Onneksi vanhempani eivät olleet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi