Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täydellinen esimerkki S- ja K-ruokakauppaketjujen hintaeroista!

Vierailija
25.04.2021 |

Vertailuna "kaupan oma merkki" = Pirkka tai Rainbow Super tamponi 32 kpl/pkt:

K-Supermarket 3,09
Citymarket 2,95
S-Market 1,67
Prisma 1,67
Lidl - ei löytynyt hyllystä, en tiedä onko valikoimassa

Että miten voi ns. sama tuote olla K-Supermarketissa jopa kaksinkertaisella hinnalla kun vertaa S-ketjuun? Joo, K-kaupoista voi hakea erikoistarjoukset ja jotkut spesiaalituotteet joita ei ole S-ketjulla valkoimissa mutta tällaiset bulkkituotteet, vähän kun vertailee niin huomaa ettei ole mitään järkeä ostaa niitä K-kaupoista.

Onneksi nykyään vertailu on lapsellisen helppoa pl. Lidl.

Kommentit (346)

Vierailija
201/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kylmää faktaa se on että K-kaupat ovat selvästi kalliimpia kuin muut kaupat.

Mitä siitä väittelemään.

Niinpä. Kaikki tietävät tämän ja silti osa porukasta haluaa käydä mieluummin K-kaupassa. Se vain tarkoittaa sitä, että joillekin muutkin asiat kuin hinta ovat merkityksellisiä.

Käy sinä vaan. Minä säästän satasia vuodessa kun en käy ja voin hoitaa itseäni näillä säästetyillä rahoilla tai mitä vaan.

Itsensä hoitelu onkin tainnut tulla tutuksi.

Vierailija
202/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans todennut sen kauan aikaa jo sitten, että paras ja halvin kauppa on se s-market ja lidl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kylmää faktaa se on että K-kaupat ovat selvästi kalliimpia kuin muut kaupat.

Mitä siitä väittelemään.

Niinpä. Kaikki tietävät tämän ja silti osa porukasta haluaa käydä mieluummin K-kaupassa. Se vain tarkoittaa sitä, että joillekin muutkin asiat kuin hinta ovat merkityksellisiä.

Käy sinä vaan. Minä säästän satasia vuodessa kun en käy ja voin hoitaa itseäni näillä säästetyillä rahoilla tai mitä vaan.

Sataset ovat pikkuraha siitä, että ei tarvitse jonottaa S-kaupassa maksusitoumisjengin kanssa ja katsella elämänhallintaongelmaisia. Onneksi eri ihmisille on olemassa erilaisia kauppoja.

Vierailija
204/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kasvavassa määrin siirtynyt Keskon kauppoihin seuraavista syistä:

1. Paljon enemmän pienten tuottajien lähituotteita, leipää, leivonnaisia, kalaa, lihaa jne.

2. Laajempi valikoima ns. ”premium”-tuotteita joka tuoteryhmässä.

3. Laaja valikoima erilaisia suklaaherkkuja, kahvin kanssa syön välillä.

4. Huikea valikoima oluita Cittareissa, pienemmissäkin kaupoissa huomattavasti parempi valikoima kuin S-kaupoissa.

5. Tropicanan mehuista kaikki versiot.

Vierailija
205/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri tuote. Kumpikin on viskoosia, toisessa on päällä nukkaamaton kuitukangas. Valmistsmaat on saksa ja bulgaria. Haluaako joku oikeasti limakalvoilleen jotain bulgarialaista tuotetta?

Kuvaa kyllä pirkka- ja rainbowtuotteiden laatueroa kautta linjan. Oikeestaan koko kauppaketjujen laatueroja.

Vierailija
206/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
207/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen tuoretta kalaa ja lihaa cittarista irtotiskiltä. Kaikki pakattu on prismassa pidemmällä päiväyksellä, koska Prismassa kierto parempi ja punaiset laputukset. Elellään kaksin teinin kanssa, joten esim. leikkeleissä pitää olla pari viikkoa käyttöaikaa tai muuten menee osa roskiin. Jokainen perustuote on aina halvempi prismassa ja bonarit menee suoraan rahastoihin, siitä tulee vajaa 1000e rahaa sijoitustilille vuodessa.

Se joka sanoi, että köyhät vertailee hintoja, oli kyllä väärässä. Järkevä ostaa saman tuotteen halvemmalla, jos se on mahdollista!

Mulle kokemukset tulee muualta kuin ruokakaupasta 😁

Vierailija
208/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa on paljon kiinnostavampi valikoima ruokapuolella kuin Prismassa. Paikallisten tuottajien tuotteita. Lihatiski ja varsinkin kalatiski parempia kuin Prismassa, jossa ei kalatiskillä ole ikinä muuta kuin lohta tai kirjolohta. En nykyään oikein edes halua käydä Prismassa, se on jotenkin niin ankea paikka. Tämä muutos on tapahtunut ihan muutaman viime vuoden aikana.

Vierailija
209/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites tokmanni? Voiko tämön aloituksen perusteella yleistää mitään?

On ruvennu kiinnostamaan mikä olis paras ostos paikka.

Ihonhoitotuotteet ym. hygieniatarvikkeet Tokmannista. Esim. 2 euron Pisara-merkkinen misellivesi voitti sokkotestissä kalliit merkkituotteet. Peruselintarvikkeet Lidlistä (jos laittaa itse ruokansa eikä vaadi sitä jotain tiettyä tuttua ja turvallista tuotemerkkiä vaan uskaltaa kokeilla ja löytää).

Vierailija
210/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta S-kaupoissa ärsyttää se, ettei koskaan oikein ole mitään tarjouksia. Ei ainakaan S-Markeitessa. Ja jossain Prismoissakin ne on monesti vaan Bonus-asiakkaille. 

Vierailija
211/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn tossa lähi-Prismassa (Jyväskylän Sepässä). Mielestäni ihan siisti. Hyvä valikoima. Edullinen. Paljon parkkitilaakin. Tyytyväinen olen ollut.

Vierailija
212/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähikauppa on pieni ja ok hintainen alepa. Valitettavasti se on todella pieni ja monia tuotteita ei löydy sieltä, vaikka pääasialliset ostokset teenkin sieltä. Seuraavaksi lähinnä (kävelymatkan päässä, mulla ei ole autoa) olevat isot kaupat ovat Citymarket ja iso Lidl. Välillä käyn Lidlistä hakemassa tuotteita, joita ei saa muualta tai jotka ovat Lidlissä erityisen edullisia (esim. maustamattomat pähkinät) ja täytyy sanoa, että joka kerta Lidlissä meno on varsin.... eksoottista ja paikoitellen ällöttävää. Vain hyvin harvoilla, lähinnä natiivisuomalaisilla on maskit ja käsihygienia hallussa, suurimmalla osalla ei ole. Monesti olen kantasuomalaisena etnisessä vähemmistössä Lidlissä asioidessani. Kärryillä tönitään ja tuupitaan, kassajonossa tullaan yskien ja pärskien ilman maskia liian lähelle, jne. Cittarissa käyn välillä ihan siitä ilosta, että on siistiä, väljää ja asiallista porukkaa ja maksan ihan siitä ilosta. 

Vierailija
213/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähi Cittarin kalatiskin ympärillä haisee eltaantunut kala hyllyjen päähän. Tiskin lihat ja kalat eivät ole muutenkaan tuoreita nähneetkään.

Itse tykkään kaikin puolin Prismasta enemmän, mutta käyn hakemassa Cittarista joskus jotain paikallisten yritysten tuotteita, tai muita "trendiherkkuja", joita ei ole Prismassa tai Lidlissä.

Lidlissä on myös usein hyviä kausituotteita. Sinne on vaan vähän matkaa, niin ei ihan joka kerta jakseta siellä käydä.

Vierailija
214/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta pitäähän sen köyhän kauppiaan rikastua. Eiku nehän onkin järjestäen verotietojen mukaan eniten tienaavien joukossa. Onneks ne maksaa hyvää palkkaa työntekijöilleen, eiku... hups. 

Itsellä K-markettiin pääsisi vaikka kävellen, mutta ennemmin ajan 10 km päähän LIDLiin tai S-markettiin. 

Auton käynnistykseen menee rahaa jo pelkästään ostosten säästön verran, mutta onneksi on varaa valita.

Kaikkea se kateus teettää. Kauppa olisi vieressä, mutta ei voi ostaa sieltä, ettei kauppias vain rikastu. :D

Vierailija
215/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttaavani,  perheellinen nainen on töissä eräässä PK-seudun Citymarketissa.

Hän käy oman kertomuksensa mukaan Prismassa ruokaostoksilla, kun oma kauppa on niin kallis. Voiko pitää paikkansa?

Eikö Cittarien kauppiaat anna edes henkilökunta-alennusta?

Vierailija
216/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kasvavassa määrin siirtynyt Keskon kauppoihin seuraavista syistä:

1. Paljon enemmän pienten tuottajien lähituotteita, leipää, leivonnaisia, kalaa, lihaa jne.

2. Laajempi valikoima ns. ”premium”-tuotteita joka tuoteryhmässä.

3. Laaja valikoima erilaisia suklaaherkkuja, kahvin kanssa syön välillä.

4. Huikea valikoima oluita Cittareissa, pienemmissäkin kaupoissa huomattavasti parempi valikoima kuin S-kaupoissa.

5. Tropicanan mehuista kaikki versiot.

Asun Vantaalla ja haluaisin suosia S-ryhmän kauppoja, sillä jo vuosien ajan mulla on ollut S-etukorttia mutta ei Plussakorttia. Suurimmaksi osaksi löydän tuotteeni S-ryhmän kaupoista mutta on kyllä myönnettävä, että Cittarissa on keskimääräisesti paljon parempi valikoima ainakin ruokatuotteiden suhteen. Jos tarvitsen jotain erikoisempaa syötävää tai juotavaa, on turha lähteä etsimään sitä ainakaan Tikkurilan Prismasta (Jumbon Prismasta en tiedä), mutta suurella todennäköisyydellä löytyy ainakin Koivukylän Cittarista. 

Viimeksi laskiaisena halusin laittaa laskiaispullien täytteeksi amerikkalaistyyppistä kermavaahto-vaahtokarkkivaahtoseosta. Etsin valmista Marshmallow Fluffia, kun kysyin tuotetta Prismasta, ei siellä edes tiedetty koko tuotteen olemassaolosta, mutta Cittarissa minut ohjattiin heti erilliselle Jenkkiherkut-hyllynpätkälle. 

Vierailija
217/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni häiritsee S-ryhmän harrastama korruptio, joten en siksi heidän liikkeissään asioi. On se kummallista että ketjun pitää lahjoa poliitikkoja ilmaisilla lounailla, hotellieduilla ja bonuksilla. Nämä S-ryhmän edustajiston vaalit ovat kaikkea muuta kuin päivänvaloa kestävää touhua.

Vierailija
218/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka-viiniä saa vain K-kaupasta.

Vierailija
219/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haen tuoretta kalaa ja lihaa cittarista irtotiskiltä. Kaikki pakattu on prismassa pidemmällä päiväyksellä, koska Prismassa kierto parempi ja punaiset laputukset. Elellään kaksin teinin kanssa, joten esim. leikkeleissä pitää olla pari viikkoa käyttöaikaa tai muuten menee osa roskiin. Jokainen perustuote on aina halvempi prismassa ja bonarit menee suoraan rahastoihin, siitä tulee vajaa 1000e rahaa sijoitustilille vuodessa.

Se joka sanoi, että köyhät vertailee hintoja, oli kyllä väärässä. Järkevä ostaa saman tuotteen halvemmalla, jos se on mahdollista!

Mulle kokemukset tulee muualta kuin ruokakaupasta 😁

Bonuksista päätellen teillä menee erikoisen paljon rahaa kuukaudessa teinin kanssa kahdestaan S-ryhmän ostoksiin... Ei meillä mene isommalla ruokakunnalla tonnia kuussa, vaikka käymmekin Cittarissa.

Vierailija
220/346 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkka on aivan kuraa, huom.

Pirkka on Saarioista ja muita kotimaisia brändejä eri etiketillä, tuote pakkauksen sisällä on täsmälleen sama.