Täydellinen esimerkki S- ja K-ruokakauppaketjujen hintaeroista!
Vertailuna "kaupan oma merkki" = Pirkka tai Rainbow Super tamponi 32 kpl/pkt:
K-Supermarket 3,09
Citymarket 2,95
S-Market 1,67
Prisma 1,67
Lidl - ei löytynyt hyllystä, en tiedä onko valikoimassa
Että miten voi ns. sama tuote olla K-Supermarketissa jopa kaksinkertaisella hinnalla kun vertaa S-ketjuun? Joo, K-kaupoista voi hakea erikoistarjoukset ja jotkut spesiaalituotteet joita ei ole S-ketjulla valkoimissa mutta tällaiset bulkkituotteet, vähän kun vertailee niin huomaa ettei ole mitään järkeä ostaa niitä K-kaupoista.
Onneksi nykyään vertailu on lapsellisen helppoa pl. Lidl.
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiseni on töissä k-kaupassa, hakee ruoat ässästä, miksiköhän?
Veikkaan huonoa tulotasoa. Mitä itse veikkaat?
Vierailija kirjoitti:
Jep, onhan se cittari kallis mutta ainakin täällä meillä huomattavasti rauhallisempi kun Prisma. Mielelläni maksan muutaman euron enempi siitä, että kukaan ei tuhise takana tai törmäile kokoaika toisiin kärryihin.
Missä ihmeen villissä lännessä sä asut? :D
Käyn aina prismassa eikä kukaan todellakaan tuhise takana eikä varsinkaan kärryillä törmäile 😳 ettet se olisi vaan sinä joka niin teet siellä...? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan huonoa tulotasoa. Mitä itse veikkaat?
Ei. Sanoi itse että siellä on kalliimpaa.
Porukka menettää vuositasolla satoja euroja käydessään aina k-kaupassa.
”K-kauppias hoitaa homman!”
Keskolla oli tämmöinen mainoskampanja jokunen vuosi sitten, siinä iloinen ja näyttävä kauppiaspariskunta hymyili kädet ristissä rinnalla.
Mikkelissähän paikallinen K-Citymarket kauppias oli käräjillä yritettyään ajaa parkkipirkon yli. Jääkiekkomiehiä ja kokoomuskansanedustajan puoliso.
Samoin yhdellä K-rautakauppiaalla oikeus pysäköidä mihin haluaa. Ihmeellistä öykkäröintiä!
Pakko sanoa, Kesko haiskahtaa!
SebedeusR kirjoitti:
”K-kauppias hoitaa homman!”
Keskolla oli tämmöinen mainoskampanja jokunen vuosi sitten, siinä iloinen ja näyttävä kauppiaspariskunta hymyili kädet ristissä rinnalla.
Mikkelissähän paikallinen K-Citymarket kauppias oli käräjillä yritettyään ajaa parkkipirkon yli. Jääkiekkomiehiä ja kokoomuskansanedustajan puoliso.
Samoin yhdellä K-rautakauppiaalla oikeus pysäköidä mihin haluaa. Ihmeellistä öykkäröintiä!
Pakko sanoa, Kesko haiskahtaa!
Älä syytä koko ketjua yksittäisten ihmisten toilailuista.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan tätä ostokokemusta!
Maksan mielelläni enemmän siitä, että saan kaiken samasta kaupasta. Jopa ne erikoisemmat tuotteet. Toisin oli ennen kun kävin Prismassa. Lähes joka kauppareissulta piti tulla cittarin kautta kotiin, kun ei Prismasta vaan saanut kaikkea tarvitsemaansa. Esimerkkinä hevi-osasto. On täysin käsittämätöntä, että suuri ja suosittu Prisman hypermarket saa ja kehtaa myydä niin huonolaatuisia hedelmiä ja kasviksia. Todellakin haen punaiset tomaatit ja keltaiset banaanit cittarista!
Jaahans, K-kauppiaat löytäneet ketjun. Tätähän se aina on, kun K-kauppiaat ei ahneuksissaan halua kilpailla hinnoilla, niin he alkavat höpistä laadusta ja ostokokemuksista luoden mielikuvaa, että se olisi muka jotenkin parempi K-kaupossa, kuin S-kaupoissa.
On kyllä ihan huttua väittää, että sittarissa olisi muka parempi heviosasto, kuin Prismassa. Omat kokemukset on kyllä tyystin erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, onhan se cittari kallis mutta ainakin täällä meillä huomattavasti rauhallisempi kun Prisma. Mielelläni maksan muutaman euron enempi siitä, että kukaan ei tuhise takana tai törmäile kokoaika toisiin kärryihin.
Käyn aina prismassa eikä kukaan todellakaan tuhise takana eikä varsinkaan kärryillä törmäile 😳 ettet se olisi vaan sinä joka niin teet siellä...? :D
Juu nauroin kanssa tälle kommentille. Mitähän ne k-kauppiaat vielä keksii :)
Itse kyllä pidän Prismoissa asioinnista juurikin niiden avaruuden selkeyden ja leveiden käytävien takia. Koskaan ei ole kukaan Prismassa minuun kärryillään, tai kärryihini törmäillyt. Paljon ahtaampiahan juurikin Citymarketit ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn aina prismassa eikä kukaan todellakaan tuhise takana eikä varsinkaan kärryillä törmäile 😳 ettet se olisi vaan sinä joka niin teet siellä...? :DJuu nauroin kanssa tälle kommentille. Mitähän ne k-kauppiaat vielä keksii :)
Itse kyllä pidän Prismoissa asioinnista juurikin niiden avaruuden selkeyden ja leveiden käytävien takia. Koskaan ei ole kukaan Prismassa minuun kärryillään, tai kärryihini törmäillyt. Paljon ahtaampiahan juurikin Citymarketit ovat.
Itse vihaan näitä kilometrimarketteja, enkä asioi kuin pienemmissä kaupoissa. Useinmiten lähi-koo, harvemmin lidl tai s-market.
Akai kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät vertailevat hintoja. Ostokokemus on K-ryhmässä paljon parempi. Hanki sinäkin parempipalkkainen duuni, niin ei tarvitse pillurättien hintoja vartioida.
Hoiakkaa...
Onpas metka viesti...ohi asian. Aina joku onnistuu törpöllä viestillään yrittää pilata koko ketjun
Onneks iso osa asiallisia, hauskojakin kommentteja!
Dont worry se oli taas joku mies joka oli vaan niin kade noille "pilluräteille" kun ei pääse itse niiden "paikalle"... Mies voi elää naisen kanssa vuosikymmeniä eikä vieläkään käsitä kuukautisia koska ne menee yli hänen aivotoimintansa - lapset syntyvät hänen mielestään vaan hänen ansiostaan
Se on halapoo ajaa velka maasturilla Prismaan.Suomalainen valittaa bensanhinnasta vain työmatkoilla, muu ralluu on halapoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät vertailevat hintoja. Ostokokemus on K-ryhmässä paljon parempi. Hanki sinäkin parempipalkkainen duuni, niin ei tarvitse pillurättien hintoja vartioida.
Ostokokemus :D Salli mun nauraa! Että maksaisin siitä tuplahinnan että saan fiinistellä mukamas hienossa kaupassa. Kyllä Kesko on tehnyt hyvää mielikuvamarkkinointia. Voin kertoa sulle vielä ohi asian, että mun ei oikeasti tarvi vertailla hintoja lainkaan...
Keskon kauppiaat tuovat kauppoihinsa lisäpalveluita mm. appelsiinimehukoneet tai sushipisteet, joita jotkut arvostavat, toiset eivät. Toki nyt S-ryhmä on omaa konseptiaan muokannut samalla tavalla huomattuaan kuluttajia kiinnostavan tuollaiset mahdollisuudet. Ideoiden kehitystyö ja toteutus maksaa, mikä osaltaan nostaa kaupan kuluja. Lisäksi K-kaupat ovat kauppiasvetoisia ja viime kädessä jokainen kauppias tekee oman hinnoittelunsa. Miksi pyrkiä olemaan halvin, jos kauppa käy korkeammilakin hinnoilla?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihan huttua väittää, että sittarissa olisi muka parempi heviosasto, kuin Prismassa. Omat kokemukset on kyllä tyystin erilaiset.
Lienee myös eroja Prismojoen ja Citymarkettien kesken myös ketjun sisällä. Omassa lähi-Prismassa taso alkoi tippumaan pari vuotta sitten ja toisaalta parin lähistöllä olevan Citymarketin välillä olen huomannut selvän eron. Paljon taitaa riippua osaston vastaavasta sekä kauppiaasta/myymälänhoitajasta.
Liekö hyllyväleissä samaa alueellisuutta, koska sanoisin lähimmissä hypermarketeissa kaikissa ketjusta riippumatta olevan reilun levyiset käytävät. Paikoitellen jopa hyvin reilut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sinä maksat kymppejä/satasia enemmän joka kerta, jos jokainen tuote on puolta kalliimpi.
Mitä tämä tekee kuukausessa tai vuodessa enemmän.
Kokkolassa ainakin Cittari on siistimpi, varmaan sen takia kun se on nyt syrjässä oleva automarketti. Itsekkään en viitsi asioida siellä kuin kesäisin. Oma suosikki on silti Minimani, jossa mm. hyvä palvelutiski ja erikoisoluthyly, mutta kaikilla on puolensa. Esim. Prismassa taitaa olla ainoa suurinpiirtein elossa oleva viihde-elektroniikka osasto ja se on nyt toistaiseksi työmatkalla, enkä viitsi mereltä puhaltavilla kylmillä kevätpuuskilla lähteä minnekkään muualle sukkuloimaan.
Tarjousvoita kirjoitti:
Se on halapoo ajaa velka maasturilla Prismaan.Suomalainen valittaa bensanhinnasta vain työmatkoilla, muu ralluu on halapoo.
Mä kyl ajan vuonna 65 ostetulla Jopolla Prismaan. Ei ole enää velkaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo S-ryhmän työntekijä kun noin menee tunteisiin se, että on ihmisiä, jotka ei Prismassa hakua käydä. Minä myös, kaikki K- ryhmän kaupat on niin paljon kivempia, että mua ei haittaa yhtään maksaa siellä vähän enemmän.
Ja kaikki Rainbow- tuotteet on sellaista sontaa etten ottaisi vaikka saisin ilmaiseksi. Pirkkaa ei voi niihin verrata. Käyn myös Lidlissä, koska sekin on ihan ok. Prisma on niin masentava halli huonosti esille laitettuine tavaroineen, että saa pitää kamansa. Käy siellä Prismassa ja samalla voit vapaasti naureskella K- ryhmän asiakkaille, jos niin koville ottaa.
Tota, mistä te kuvittelette niiden kaupan omien merkkituotteiden tulevan? Jostain tehtaasta jossa lukee Pirkka tai Rainbow?
Ne tuotteet tekee ihan samat firmat kuin muutkin vastaavat tuotteet.
Vieläkö te jankkaatte samaa asiaa? Asia on täysin selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kylmää faktaa se on että K-kaupat ovat selvästi kalliimpia kuin muut kaupat.
Mitä siitä väittelemään.Niinpä. Kaikki tietävät tämän ja silti osa porukasta haluaa käydä mieluummin K-kaupassa. Se vain tarkoittaa sitä, että joillekin muutkin asiat kuin hinta ovat merkityksellisiä.
Käy sinä vaan. Minä säästän satasia vuodessa kun en käy ja voin hoitaa itseäni näillä säästetyillä rahoilla tai mitä vaan.
Sataset ovat pikkuraha siitä, että ei tarvitse jonottaa S-kaupassa maksusitoumisjengin kanssa ja katsella elämänhallintaongelmaisia. Onneksi eri ihmisille on olemassa erilaisia kauppoja.
meillä on prisma ja cm lähekkäin ja prisma on se kauppa, jossa ei tarvitse jonottaa+ siellä on itsepalvelukassat aina auki ja lisäksi hihnallisia itsepalvelukassoja kunnollisella pakkaustasolla. Kassajonot hoidetaan sujuvammin kuin citymarketissa. Jos haluan hoitaa ostokset nopeasti, menen mieluummin prismaan, jos en halua maksaa ruoasta ylimääräistä, menen prismaan.