Täydellinen esimerkki S- ja K-ruokakauppaketjujen hintaeroista!
Vertailuna "kaupan oma merkki" = Pirkka tai Rainbow Super tamponi 32 kpl/pkt:
K-Supermarket 3,09
Citymarket 2,95
S-Market 1,67
Prisma 1,67
Lidl - ei löytynyt hyllystä, en tiedä onko valikoimassa
Että miten voi ns. sama tuote olla K-Supermarketissa jopa kaksinkertaisella hinnalla kun vertaa S-ketjuun? Joo, K-kaupoista voi hakea erikoistarjoukset ja jotkut spesiaalituotteet joita ei ole S-ketjulla valkoimissa mutta tällaiset bulkkituotteet, vähän kun vertailee niin huomaa ettei ole mitään järkeä ostaa niitä K-kaupoista.
Onneksi nykyään vertailu on lapsellisen helppoa pl. Lidl.
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo S-ryhmän työntekijä kun noin menee tunteisiin se, että on ihmisiä, jotka ei Prismassa hakua käydä. Minä myös, kaikki K- ryhmän kaupat on niin paljon kivempia, että mua ei haittaa yhtään maksaa siellä vähän enemmän.
Ja kaikki Rainbow- tuotteet on sellaista sontaa etten ottaisi vaikka saisin ilmaiseksi. Pirkkaa ei voi niihin verrata. Käyn myös Lidlissä, koska sekin on ihan ok. Prisma on niin masentava halli huonosti esille laitettuine tavaroineen, että saa pitää kamansa. Käy siellä Prismassa ja samalla voit vapaasti naureskella K- ryhmän asiakkaille, jos niin koville ottaa.
Muistakaamme että Rainbow on enämmän suomalainen kuin Pirkka joka pääosin tehdään Virossa.
Rainbow on kuraa joka tapauksessa, ihan sama missä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo S-ryhmän työntekijä kun noin menee tunteisiin se, että on ihmisiä, jotka ei Prismassa hakua käydä. Minä myös, kaikki K- ryhmän kaupat on niin paljon kivempia, että mua ei haittaa yhtään maksaa siellä vähän enemmän.
Ja kaikki Rainbow- tuotteet on sellaista sontaa etten ottaisi vaikka saisin ilmaiseksi. Pirkkaa ei voi niihin verrata. Käyn myös Lidlissä, koska sekin on ihan ok. Prisma on niin masentava halli huonosti esille laitettuine tavaroineen, että saa pitää kamansa. Käy siellä Prismassa ja samalla voit vapaasti naureskella K- ryhmän asiakkaille, jos niin koville ottaa.
Muistakaamme että Rainbow on enämmän suomalainen kuin Pirkka joka pääosin tehdään Virossa.
höpönlöpön
Harmittaa, että K-ryhmän verkkokauppa on parempi kuin Foodien. Siksi tulee tilattua ruoat Citymarketista. Foodien verkkokauppa kaatuilee kesken tilaamisen, "hups! aloitetaanpa alusta". Ärsyttää myös, että maksukortin tiedot pitää syöttää moneen kertaan per tilaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
höpönlöpön
Suosittelen tarkastamaan asiaa ennen tietämättömän kommentin heittoa.
S-ryhmällä on kaksi tuotelinjaa, Rainbow, jossa on käyttötavaroita ja elintarvikkeita, jotka ovat edullisia, mutteivät suomalaisia noin lähtökohtaisesti. Osa on tehty Suomessa, osa ei. S-ryhmän Kotimaista-tuotteet ovat tehty Suomessa pääosin suomalaisista raaka-aineista ( esimerkiksi kotimaista hedelmämysli, jossa on taatelia ja papaijaa, jotka eivät ainakaan vielä viime kesänä kasvaneet Suomessa). S-ryhmän halpislinja on Xtra.
K-menu-tuotesarja vastaa Rainbowta, Pirkka-tuotteilla K-ryhmä taas yrittää päästä enemmän premium-luokkaan (ja tätä mainostetaan kotimaisuudella, joskin kaikkia tuotteita ei ole valmistettu Suomessa tai suomalaisista raaka-aineista). Euroshopper on sitten se halpislinja.
Nuo eivät mene ihan yksi yhteen nuo kategoriajaot s-ryhmä/k-ryhmä, varmaan ihan tarkoituksella, lukuunottamatta tuota halpislinjaa.
Jep, olen niin tylsä ihminen, että tämmöistäkin olen selvitellyt vapaa-aikanani. Tai pa, mutta sehän on sama asia.
Isompi shampoopullo S-marketissa ilman mitään tarjousta 5,95 ja K-Supermarketissa yhdeksän euroa. Sama tuote. Ei tarvitse kahta kertaa miettiä, kummassa kaupassa useimmiten asioin.
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmällä on kaksi tuotelinjaa, Rainbow, jossa on käyttötavaroita ja elintarvikkeita, jotka ovat edullisia, mutteivät suomalaisia noin lähtökohtaisesti. Osa on tehty Suomessa, osa ei. S-ryhmän Kotimaista-tuotteet ovat tehty Suomessa pääosin suomalaisista raaka-aineista ( esimerkiksi kotimaista hedelmämysli, jossa on taatelia ja papaijaa, jotka eivät ainakaan vielä viime kesänä kasvaneet Suomessa). S-ryhmän halpislinja on Xtra.
K-menu-tuotesarja vastaa Rainbowta, Pirkka-tuotteilla K-ryhmä taas yrittää päästä enemmän premium-luokkaan (ja tätä mainostetaan kotimaisuudella, joskin kaikkia tuotteita ei ole valmistettu Suomessa tai suomalaisista raaka-aineista). Euroshopper on sitten se halpislinja.
Nuo eivät mene ihan yksi yhteen nuo kategoriajaot s-ryhmä/k-ryhmä, varmaan ihan tarkoituksella, lukuunottamatta tuota halpislinjaa.
Jep, olen niin tylsä ihminen, että tämmöistäkin olen selvitellyt vapaa-aikanani. Tai pa, mutta sehän on sama asia.
Elä ota nyt perskohtaiseksi viestejäni. Minä puhuin Rainbow- versus Pirkka-tuotteiden kotimaisuudesta. Rainbow on enemmän suomalainen kuin Pirkka.
Eilen:
kukkakaali Lidl 1,59e/kg
kukkakaali Citymarket 3,15e/kg
Kummatkin samaa ulkolaista kukkakaalia. Ja tämä on aina ero vihanneksissa, en osta koskaan Cittarista, ei mulla ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, olen niin tylsä ihminen, että tämmöistäkin olen selvitellyt vapaa-aikanani. Tai pa, mutta sehän on sama asia.Elä ota nyt perskohtaiseksi viestejäni. Minä puhuin Rainbow- versus Pirkka-tuotteiden kotimaisuudesta. Rainbow on enemmän suomalainen kuin Pirkka.
Höpönlöpön.
Mites tokmanni? Voiko tämön aloituksen perusteella yleistää mitään?
On ruvennu kiinnostamaan mikä olis paras ostos paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, olen niin tylsä ihminen, että tämmöistäkin olen selvitellyt vapaa-aikanani. Tai pa, mutta sehän on sama asia.Elä ota nyt perskohtaiseksi viestejäni. Minä puhuin Rainbow- versus Pirkka-tuotteiden kotimaisuudesta. Rainbow on enemmän suomalainen kuin Pirkka.
No heitäpä sä sitten faktat tiskiin. Linkki kiitos niin muuttuu tämäkin todeksi. Ei10 vuotta vanhaa tietoa eikä ketjujen omia faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Eilen:
kukkakaali Lidl 1,59e/kg
Kummatkin samaa ulkolaista kukkakaalia. Ja tämä on aina ero vihanneksissa, en osta koskaan Cittarista, ei mulla ole varaa.
Köyhälle on kaikki kallista
S-ryhmän kaupoissa on joka paikassa samat hinnat, eikä yleensä mikään tarjouksessa. Citymarket taas perustuu enemmän siihen, että valikoima on kauppiaan valinnassa ja tarjouksessa tavarat saattavat olla huomattavastikin halvemmalla kuin Prismassa. Jos menee kauppaan jonkin orjallisen ostoslistan kanssa ja ostaa täsmälleen sitä, mitä lapussa lukee, tulee Citymarket varmasti kalliimmaksi. Jos taas lukee tarjouslehden ja viitsii katsella siellä kaupassa ympärilleen ja ostaa sitä, mitä kulloinkin on tarjouksessa, voi päästä Prismaakin halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät vertailevat hintoja. Ostokokemus on K-ryhmässä paljon parempi. Hanki sinäkin parempipalkkainen duuni, niin ei tarvitse pillurättien hintoja vartioida.
Mun ostokokemus on, että esim. Cittarissa on todella paljon ”tarjouksia”, joista veloitetaan normaalihinta kassalla. Prismassa ei ole ollut kertaakaan virheitä. Ja sieltä saan samat tuotteet edullisemmin.
Tämä on vielä hintaeroa paljon suurempi syy siihen, etten käy K-kaupoissa. V*tuttaa tuollainen tarjouksilla huijaaminen. Täytyy olla tarkoituksellista, koska tuo ongelma on jatkunut vuosikausia.
Omaa tyhmyyttähän se on jos ei osaa sanoa kassalle että se teki virheen. Mutta ei sitä muuten tietysti köyhäksi pääsekään.
Mutta miksi ihmeessä kävisin kaupassa, jossa joudun huomauttamaan kassalle joka toinen kerta, kun ostan jotain tarjouksesta? Paljon helpompaa on käydä Prismassa, jossa tuollaisia virheitä ei satu käytännössä koskaan. Varsinkin, kun Prismassa on vielä halvempaakin.
Et joudu joka toinen kerta huomauttamaan. Älä valehtele.
Tosin kaltaisillesi nk "epämääräisella ainekselle" Prisma onkin se paras vaihtoehto.On muuten vakio käytäntö sittarissa, että tarjoustuotteet menee normihinnalla kassalla, ellei itse huolta pidä että se hinnanalennus tulee. Oli sitten kyse kengistä, vaatteista tms. muusta kuin elintarvikkeet. Joskin niissäkin ainakin ananasrenkaissa on useinkin eri hinta hyllyssä kuin kassalla.
Sitten kun vaikka ne housut tarjoushintaan saat muutaman soiton jälkeen jonnekin hinnan tarkastukseen, niin seuraavalla asiakkaalla on se sama tuote, ja taas sama soittorumba siitä hinnasta, vaikka jo edellisen asiakkaan kohdalle sitä selvitti. Tämä toistuu jatkuvasti, vuodesta toiseen.
Eräälle rouvalle huomautin ennen kassaa, että katso saavasi tarjoushintaan ne kengät, ja niinhän siinä taas kävi että normihinnalla yritti rahastaa, mutta nyt oli asiakas hereillä.
Monelta jää huomaamatta kun enemmän tavaraa on ja sinne muun joukkoon häviää, kuitinkin usein heittää siihen roskikseen.
Vuodesta toiseen samaa kusetusta, jollei itse huomaa sanoa ja katsoa sitä kassatoimitusta.
Minkäs takia luulet että kuitti annetaan asiakkaalle? Mene itsepalvelukassalle typerys.
Mitäs mulle v.tuilet, en minä mitään kuitteja ole roskiin heittänyt, vaan MONI huomaamatta tarkastaa sitä hintaa mikä olisi pitänyt olla alennettu, mutta ei ole .
Voi elämän kevät, etkö ensin lue sitä mitä kommentoit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen:
kukkakaali Lidl 1,59e/kg
Köyhälle on kaikki kallista
En ole köyhä mutta en ole koskaan ymmärtänyt miksi maksaa enemmän jos saman tavaran saa halvemmalla. Näin olen saanut kerrytettyä ihan mukavan omaisuuden. Silti koen ettei mulla ole varaa noin kalliiseen kukkakaaliin mitä Cittari myy.
K-kaupat perustuvat täysin tarjouksille. Kannattaa oikeasti lukea ne mainokset läpi. Jopa pienessä K-marketissa saattaa joskus olla jokin tavara tarjouksessa Prismaa halvemmalla. Viimeksi hamstrasin K-marketista Koskenlaskija-juustoa 5€/2 kpl. Prismassa hinta lähempänä kolmea euroa. Ristorante-pizzoja on myös usein kaksi kappaletta vitosella. Jos ostaa tarjouksia, niin säästää. Jos tuosta lähikaupasta sen sijaan hakisi ihan kaiken, niin se kallis hinta muodostuu niistä kahvipaketeista, maitopurkeista, kananmunista sun muusta perustavarasta, jotka ovat sen muutaman kymmenen prosenttia isoa Prismaa kalliimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Kun mä vaan kirjasin tänne omia havaintojani, ei ollut tarkoitus varsinaisesti vastata kenenkään viestiin. Pitää vissiin kelata taaksepäin ja katsoa, mitä oli näistä sanottu. Pöh. Kun mä olen puhelimella niin hidas kirjoittaja, että tänne tulee viestinkirjoituksen aikana puolitoista sivua viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät vertailevat hintoja. Ostokokemus on K-ryhmässä paljon parempi. Hanki sinäkin parempipalkkainen duuni, niin ei tarvitse pillurättien hintoja vartioida.
Mun ostokokemus on, että esim. Cittarissa on todella paljon ”tarjouksia”, joista veloitetaan normaalihinta kassalla. Prismassa ei ole ollut kertaakaan virheitä. Ja sieltä saan samat tuotteet edullisemmin.
Tämä on vielä hintaeroa paljon suurempi syy siihen, etten käy K-kaupoissa. V*tuttaa tuollainen tarjouksilla huijaaminen. Täytyy olla tarkoituksellista, koska tuo ongelma on jatkunut vuosikausia.
Omaa tyhmyyttähän se on jos ei osaa sanoa kassalle että se teki virheen. Mutta ei sitä muuten tietysti köyhäksi pääsekään.
Mutta miksi ihmeessä kävisin kaupassa, jossa joudun huomauttamaan kassalle joka toinen kerta, kun ostan jotain tarjouksesta? Paljon helpompaa on käydä Prismassa, jossa tuollaisia virheitä ei satu käytännössä koskaan. Varsinkin, kun Prismassa on vielä halvempaakin.
Et joudu joka toinen kerta huomauttamaan. Älä valehtele.
Tosin kaltaisillesi nk "epämääräisella ainekselle" Prisma onkin se paras vaihtoehto.On muuten vakio käytäntö sittarissa, että tarjoustuotteet menee normihinnalla kassalla, ellei itse huolta pidä että se hinnanalennus tulee. Oli sitten kyse kengistä, vaatteista tms. muusta kuin elintarvikkeet. Joskin niissäkin ainakin ananasrenkaissa on useinkin eri hinta hyllyssä kuin kassalla.
Sitten kun vaikka ne housut tarjoushintaan saat muutaman soiton jälkeen jonnekin hinnan tarkastukseen, niin seuraavalla asiakkaalla on se sama tuote, ja taas sama soittorumba siitä hinnasta, vaikka jo edellisen asiakkaan kohdalle sitä selvitti. Tämä toistuu jatkuvasti, vuodesta toiseen.
Eräälle rouvalle huomautin ennen kassaa, että katso saavasi tarjoushintaan ne kengät, ja niinhän siinä taas kävi että normihinnalla yritti rahastaa, mutta nyt oli asiakas hereillä.
Monelta jää huomaamatta kun enemmän tavaraa on ja sinne muun joukkoon häviää, kuitinkin usein heittää siihen roskikseen.
Vuodesta toiseen samaa kusetusta, jollei itse huomaa sanoa ja katsoa sitä kassatoimitusta.
Minkäs takia luulet että kuitti annetaan asiakkaalle? Mene itsepalvelukassalle typerys.
Mitäs mulle v.tuilet, en minä mitään kuitteja ole roskiin heittänyt, vaan MONI huomaamatta tarkastaa sitä hintaa mikä olisi pitänyt olla alennettu, mutta ei ole .
Voi elämän kevät, etkö ensin lue sitä mitä kommentoit?
Höpönlöpön.