Seksi ja lestadiolaisäidit: kysymyksiä teille!
Teillä kun on niin monta lasta, niin olen tässä pohtinut seuraavia asioita:
1. Ette saa käyttää ehkäisyä. Kuinka usein rakastelette?
2. Ajatteletteko joka kerta, että tästä saattaa tulla raskaaksi?
3. Välttelettekö rakastelua oviksen aikoihin tietoisesti vai ei väliä?
4. Kuinka kummassa alapää pysyy timmissä kunnossa, kun usein raskaana ja synnytyksiä perä perään?
5. Vaikutatteko itse rakastelutiheyteen vai onko se miehen halujen mukaan?
6. Miten ihmeessä löydätte aikaa ja sopivan paikan rakastelulle?
Uteliaisuuttani kyselen...
Kommentit (47)
jutut enemmän kauhistuttavat kuin naurattavat. Usein tulee mieleen, että on surullista kuinka seksistä, joka on kaunis ja ihana asia, on tehty suorittamista ja jonkinlainen extreme-laji.
Vierailija:
jutut enemmän kauhistuttavat kuin naurattavat. Usein tulee mieleen, että on surullista kuinka seksistä, joka on kaunis ja ihana asia, on tehty suorittamista ja jonkinlainen extreme-laji.
Osa on vakaviakin asioita, osa yököttäviä ja osa kammottavia.
Ehkä minun on turha enään sanoa mitään, toiset vain tahtovat kaiken kääntää tahallaan nurin :)
En minä sitä seksin olemassaoloa epäilekään, ei siihen ole mitään aihetta kun toistakymmentä mukulaa on. Mutta kun tietää että on hullumpiakin kollektiivisen omantunnon tuomia kieltoja kuten television kielto tms. niin onko perusteltua olettaa, että omatunto sanoo että suihinottokin on pahasta, koskapa sillä ei tahdo tulla raskaaksi?
herättää jonkilaista keskustelua noin niinkuin yleisestikin.
Pieni uteliasuus kylläkin vaivaa. " Saavatko" lestadiolaiset harrastaa esim. suuseksiä tms? Olisi hauska jos joku haluasi vastata.
Vierailija:
Osa on vakaviakin asioita, osa yököttäviä ja osa kammottavia.
Ehkä minun on turha enään sanoa mitään, toiset vain tahtovat kaiken kääntää tahallaan nurin :)
Vierailija:
Teillä kun on niin monta lasta, niin olen tässä pohtinut seuraavia asioita:1. Ette saa käyttää ehkäisyä. Kuinka usein rakastelette? 3-4 kertaa viikossa
2. Ajatteletteko joka kerta, että tästä saattaa tulla raskaaksi? en
3. Välttelettekö rakastelua oviksen aikoihin tietoisesti vai ei väliä? en sillon rakastellaan ku himottaa
4. Kuinka kummassa alapää pysyy timmissä kunnossa, kun usein raskaana ja synnytyksiä perä perään? mulla 4 synnytystä ja miehen mielestä vaan paranee ; ) ja kyllä omastaki. jumpataan samalla lailla ku teki kuulilla5. Vaikutatteko itse rakastelutiheyteen vai onko se miehen halujen mukaan? sillon en " anna" ku ei huvita. se ei pidä paikkansa että mies omistaa tai määrää naisen kehon, meillä kyllä vongataan tasa puolisesti
6. Miten ihmeessä löydätte aikaa ja sopivan paikan rakastelulle? illalla ku lapset nukkuu, vessassa päivällä, aamulla lapsille aamupala pöytään ja peiton alle hitaisiin...nam... kahden keskiset hotelli lomat millon ollaan yli puolet ajasta sängyssä...ja kiva ku kysyit. tuntuu olevan niin paljo ihmisillä väärää tietoa.
Vierailija:
herättää jonkilaista keskustelua noin niinkuin yleisestikin.Pieni uteliasuus kylläkin vaivaa. " Saavatko" lestadiolaiset harrastaa esim. suuseksiä tms? Olisi hauska jos joku haluasi vastata.
Vierailija:Osa on vakaviakin asioita, osa yököttäviä ja osa kammottavia.
Ehkä minun on turha enään sanoa mitään, toiset vain tahtovat kaiken kääntää tahallaan nurin :)kyllä meillä ainaki on otettu suihin puolin ja toisin, ei kylläkään ehkäisy mielessä vaan fiiliksien mukaan :)
Vierailija:
Teillä kun on niin monta lasta, niin olen tässä pohtinut seuraavia asioita:1. Ette saa käyttää ehkäisyä. Kuinka usein rakastelette?
4. Kuinka kummassa alapää pysyy timmissä kunnossa, kun usein raskaana ja synnytyksiä perä perään?
6. Miten ihmeessä löydätte aikaa ja sopivan paikan rakastelulle?Uteliaisuuttani kyselen...
1. kuten tuossa jo joku mainitsi, emme halua käyttää ehkäisyä. rakastelemme noin kerran viikossa, toisinaan harvemmin.
2. en ajattele.
3. ei väliä kun yleensä imetän tai olen raskaana. jos olen ns. normaalitilassa, saattaa asia käydä mielessä, mutta halujen mukaan mennään silti eli rakastellaan kun haluttaa/on siihen tilaisuus
4. hyvässä kunnossa. en jumppaile pahemmin, luonnostaan pysyy hyvässä kunnossa. palaudun yleensä nopeasti synnytyksestä ja lääkärikin hämmästellyt " hyvää tilannetta alapäässä"
5. yleensä minun halujen mukaan. minua haluttaa yleensä paljon vähemmän kuin miestä.
6. aikaa löytyy jos niin haluaa.
hmm.. kuten huomaatte, ihan tavallisia ihmisiä erilaisten mieltymysten kanssa
niin ja jollekin kommentoisin, että kyllä meillä makuuhuoneessa on kaikki sellainen sallittua, josta kummallekin jää hyvä mieli.
1. Ette saa käyttää ehkäisyä. Kuinka usein rakastelette?
Lestadiolaisuussuuntia on viisi. Meillä säännöstely ei ole mitenkään kiellettyä. Rakastellaan noin joka toinen päivä.
Toivomme sitä useimmiten! Välillä pidennetty lasten välistä taukoa järkisyillä, joten kun lasta ei ihan vielä tahdottaisi, ehkäisy käytössä.
Ennen ensimmäistä lasta tällaista oli puolisen vuotta. Nykyään minua olisi vaikea pitää miehestä erossa sinä aikana!
Jumppaamalla.
Molempia kuunnellaan.
6. Miten ihmeessä löydätte aikaa ja sopivan paikan rakastelulle?
Lapsetkin nukkuvat joskus. Päivisin saatamme kehittää heille ohjelmaa siksi aikaa kun isi ja äiti käyvät " päiväunilla" .
Me ollaan tavallisempia kuin moni uskoisikaan.
Vaikka en ole äiti enkä lestadiolainen, täytyy vähän kehua vastauksianne. Kukaan ei ole vielä sanallakaan " mainostanut" uskontoaan tai vakaumustaan, joka on varsin yleistä ihan kaikkien uskovaisten kohdalla. Se on hieno juttu, sillä tuo asenne on omiaan korjaamaan vääriä luuloja. Kuten tuossa sanottiin, liikkeellä on paljon väärää tietoa ja ihan tavallisia ihmisiä tekin olette.
Tuli mieleen, että tavat ja vakaumukset riippuvat paljolti erilaisista suuntauksista kaikissa uskonnoissa: katolisuus ja islam esimerkiksi. Jos vertaa vaikka Turkin ja Marokon muslimeja, niin eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Mutta hyviä vastauksia siis!
... kerrankin. Harvinaista tällä palstalla. :) Kiitoksia niistä.
t. Ateisti, joka ei halua tulla lokeroiduksi eikä lokeroida muita.
Vierailija:
En minä sitä seksin olemassaoloa epäilekään, ei siihen ole mitään aihetta kun toistakymmentä mukulaa on. Mutta kun tietää että on hullumpiakin kollektiivisen omantunnon tuomia kieltoja kuten television kielto tms. niin onko perusteltua olettaa, että omatunto sanoo että suihinottokin on pahasta, koskapa sillä ei tahdo tulla raskaaksi?
niin.. mulla tuli mieleen tosta television kiellosta semmonen että mä en todellakaan kaipaa tv:tä!! yhteen väliin oli tv ja sitä illat vaan tuijotti sitä eikä saanu mitään aikaseks. Nyt ku ei ole tv:tä ollut niin kyllä tulee paremmin tehtyä kaiken näköstä!! mm. ulkoiltua ja kotihommia yms.. EN kaipaa televisiota!!! en usko että jään mistään paitsi!
Hienoa, että saatiin keskustelua aiheesta. Ajattelin ensin, että liekö kukaan vastaa uteluihini, mutta hienoa, että vastauksia tuli! Ja ihan uteliaisuuttani kyselin, en millään pahalla.
Mulla on yks tuttu lestadiolainen, mutta en häneltä viitsinyt ruveta tällaisia kyselemään. Hänen lapsuudenkodissaan 15 lasta ja tuttuni on ollut hyvin tyytyväinen elämäänsä.
Oli todella positiivinen keskusteluketju. Sinulle joka ei TVstä perusta, olen samoilla ajatuksilla vaikka ihan perus evlut ( joskin asioihin vakavasti suhtautuva, kokenut uskoontulon 20v sitten)
kun ei töllöstä kerta kaikkiaan tule mitään älyllistä. Aikaa voi paljon paremmin kuluttaa kotihommiin ja puolison kanssa vaikka lenkillä tai jotain muuta järkevää. Mielummin itse elän ja teen kuin " katson laatikosta kun muut elävät" .
Mutta kukin tavallaan, iloisia hetkiä itsekunkin elämään.
Olen siis lestadiolaisäiti, 7 lasta.
Meillä ainakin rakastellaan jos on haluja ja aikaa, useamman kerran viikossa. Ei niissä touhuissa ole mitään kiellettyä, jos vain molemmilla on hyvä olla. Joskus tulee kyllä mieleen että mitä jos tulen raskaaksi. Mutta eipä sitä tarvi sen kummemmin miettiä. Eipä tuota ovulaatiotakaan ole tullut sen enempää seurattua..:)
Alapää pysyy kunnossa ihan kuten muillakin, jumppaamalla! Silloin rakastellaan kun molemmat haluaa. Jos toinen ei jaksa tai kiinnostu, niin ok. Sitten toisella kertaa ;)
Täytyy kyllä sanoa että monesti ei jaksa enää iltamyöhään kun lapset saa nukkumaan. Menee helposti 23:een...
Ihan tavallisia ihmisiä ollaan myös tässä asiassa.
Ja kyllä me tätä palstaa luetaan, ollaan saatu hyviä vinkkejä ja monet hyvät naurut =)
rakastellaan 3-5kertaa viikossa, rakastellaan silloin ku kummallakin tekee mieli, jumppaan lihakset kuntoon kuulilla, tehdään sängyssä mitä milloinkin :ei rajoitteita, rakastellaan tilanteiden mukaan : yleensä illalla ku lapset nukkuu, mutta halujen yllättäessä wc:ssä, suihkussa jne. kyllä lapsille aina tekemistä keksii..
Raskaus ei silloin todellakaan ole mielessä, joskus jälkeen tulee mietittyä.
Silloin rakastellaan kun kumpikin sitä haluaa, emme " säälistä" .
Oviksia en laske... sillä eihän himoilleen mitään voi ;).
Paikat pysyy kunnossa kun huolehtii itsestä, jumpalla ja kuullilla.
Kyllä meillä kunnioitetaan kumpaakin, eli kummankin halusta rakastelemme.
Voih, ainahan hyvälle asialle aikaa löytyy. Ja toisinaan pini odottelu lisää vain nälkää.
mun mies tietää että sillon ku oon kiukkunen ja väsynyt, kannattaa vähän pitää vaimoa hyvänä illalla... seuraava päivä menee sitten vielä ihan fiiliksissä :)
mina rupesin miettimaan ihan samaa... eika mulla ole kuin yksi lapsi!! En ole lestadiolainen (kristitty kylla, uskon, vaan en kai fanaattinen ole), ja tuossa just hymyilin, etta mina, joka kaytan ehkaisya, yhden lapsen aiti, harrastan seksia varmaan kerran 7-14 paivassa! Liian vahan, toki, mutta vasymys ja muuta asiat, ja kai vaan ihan tapa ton rytmin vahan maarittaa.
Kohta kun ruvetaan " yrittamaan" toista, niin taytyy tosiaan ryhtya harrastamaan useammin, kun ei sita voi varmaan sita kahta kertaa kuussa osoitta juuri sopivalle hetkelle... ;-)
Minulla halut lisääntyy aina raskauden aikana. Näin " normaalissa tilassa" rakastelemme 4-6krt/vko
Ja joskus nauramme miehenikin kanssa yhdessä. Onhan meilläkin seksiä :). Vai kuinkas ajattelitte lapsemme saaneen alkunsa ;) ?