Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun juo vähän parempia viinejä, ei halpikset maistu

Vierailija
24.04.2021 |

enää miltään. Ennen jotkut 13e viinit maistui ihan hyviltä, mutta nykyään vaan viinit 18e ylöspäin maistuu. Miten voi olla näin?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosikkipunkkuni Saksassa 9E, Suomess! 25E. Sama controle, sama tila.

Osta täällä sitten 9E-kyykkyviiniä, ei lähelläkään tuota suosikkia.

Miten uskallatte tilata Saksasta?

Itse tilasin ja osa viineistä kappaleina.

Olin ottanut paketille vakuutuksen ja tein reklamaation Pakettipojille. Nyt 6 vk kulunut ja mitään ei kuulu sieltä.

Vanha sanonta: ”vakuutus korvaa kaiken paitsi aiheutuneen vahingon.”

Vierailija
62/75 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen aattelin että ei voi olla kovin kummosta eroa samppanjan ja kuoharin välillä. Vaan sitten pääsin maistamaan ravintolassa ensin kuoharia ja sitten samppanjaa ja olihan se ero huima. Samppanja on niin pehmeetä, sitä olis voinu juoda monta pulloa. Jos ois enemmän rahaa.

Mitä samppanjaa joit? Minusta moni kuohari on paljo parempaa kuin samppanja ja aika monta samppanjaa olen maistellut. 

Onhan samppanjoissa tosi hyviä, mutta lähinnä markkinoinnissa on onnistuttu pirun hyvin. Esim. monet ranskalaiset crémantit ovat todella hyviä ja hinnaltaan selvästi edullisempia. Sen sijaan nyt niin huudossa oleva prosecco on aika harvoin mitenkään erityisen sävähdyttävää, noin esimerkiksi.

Prosecco käy lähinnä Aperol Spritziin.

No en ole samaa mieltä. Italiasa olen maistanut tosi hyvää proseccoa ja menee ihan samppanjan edelle. 

Kyllä hyvä kuohari, prosecco tai cava pistää halvalle shamppanjalle tiukasti kampoihin.

No mikä on mielestäsi sitä hyvää samppanjaa eikä sinun mielestä sitä halpaa? Listaa nyt muutama samppanja tähän, niin nähdään ollaanko samaa mieltä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joiden mielestä samppanja on nyt erityisen hyvää, niin voisitteko sanoa mistä samppanjoista on ihan oikeasti kyse?  Nimiä esiin vain. 

Vierailija
64/75 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes ns. "viiniekspertit" eivät erota kalliita ja halpoja viinejä toisistaan sokkotestissä. Tutkittu juttu. Kannattaa maksaa hienosta pullosta ja etiketistä not.

Vierailija
65/75 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/alle-kympin-kyykkyviinin-hui…

Tuo viinipelleily on kyllä huvittavaa. Pitäähän se toki oma tissuttelu jotenkin kääntää hienoksi harrastukseksi

Se on yhtä autuas harras tilanne lipittää viininlitkua kuin mummo alttarilla saama öylätti kielelleen ja tilkka kirkkoviiniä.

Naurettavaa pelleilyä, kuin jossain pilvissä oltaisiin viininlitkumukia huulille veitäessä.

Vierailija
66/75 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes ns. "viiniekspertit" eivät erota kalliita ja halpoja viinejä toisistaan sokkotestissä. Tutkittu juttu. Kannattaa maksaa hienosta pullosta ja etiketistä not.

Kannattaa ostaa niitä viinejä, jotka omasta mielestä maistuu parhaalta.

Vierailija
67/75 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokkotestissä 99% ihmisistä ei pysty päättelemään viinin hintaa. Itse asiassa ihmiset eivät erota edes punaviiniä valkoisesta sokkona. Itse asiassa edes ns. asiantuntijat lähinnä vetävät hatusta arvioita viinin mausta. On tehty mm. testejä, jossa täsmälleen samaa viiniä on tarjottu eri pulloissa ja "arviot" ovat täysin toisistaan poikkeavia.

Vierailija
68/75 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ottanut paketille vakuutuksen ja tein reklamaation Pakettipojille. Nyt 6 vk kulunut ja mitään ei kuulu sieltä.

Kohta on kulunut 2 kuukautta siitä kun tein Pakettipojille reklamaation että kuljetuksessa oli viinejä rikkoontunut. Ja olin siis ottanut lisämaksusta erillisen vakuutuksen kuljetukselle. Kaksi yhteydenottoa sinne suuntaan. Mitään ei kuulu.

Vierailija
69/75 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta on kulunut 2 kuukautta siitä kun tein Pakettipojille reklamaation että kuljetuksessa oli viinejä rikkoontunut. Ja olin siis ottanut lisämaksusta erillisen vakuutuksen kuljetukselle. Kaksi yhteydenottoa sinne suuntaan. Mitään ei kuulu.

Hyvä tietää, et osaa välttää tollaista kuljetus firmaa.

Vierailija
70/75 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tilata ulkomailta.

Esim. vähän parempi Gato Negro maksaa vain 13,9 / 3-litraa

Vähän parempi Gato Negro? Ja 3 litraa?

No, ei siinä mitä.

Vierailija
71/75 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, miten hyviä kalliit viinit on.

Löytö

https://viinilehti.fi/viinit/quinta-das-setencostas-2015/

Tämä on hyvä!

Vierailija
72/75 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, miten hyviä kalliit viinit on.

Löytö

https://viinilehti.fi/viinit/quinta-das-setencostas-2015/

Tämä on hyvä!

Eikä maksa kuin kympin

Vierailija
73/75 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Kannattaa aina välillä tehdä sokkotestejä, jottei alitajuisesti kuvittele kalliimman viinin olevan parempaa. Muutamissa sokkotesteissä (taisi olla kesä 2018) halpa laatikkoviini sai parhaan arvosanan viiniasiantuntijoiden maisteluraadissa.  

Jos oikeasti kävi noin, niin noloa :)

Ehkä jotenkin hassua, mutta miksi se olisi noloa? Olen itse viiniharrastaja, kuulun viiniseuraan, käynyt paljon viinitiloilla ym. Ihmisillä on jotenkin kummallinen käsitys viininmaistelijoista. Minä ainakin olen iloinen, jos löydän hyvän viinin, joka on edullinen. Miksi ihmeessä haluaisin väenväkisin juoda kallista viiniä vain siksi, että se on kallista? Viineihin tuntuu edelleen liittyvän hassu elitistinen leima. Tavallinen pieni viininviljelijä pukeutuu kerran vuodessa pukuun, kun on joku viinitilaisuus, muuten se homma on maanviljelyä. Suurin osa viininjuojista etsii hyviä, kiintoisia viinejä, jotka miellyttävät itseä. Ei se sen kummallisempaa ole.

Vierailija
74/75 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Kannattaa aina välillä tehdä sokkotestejä, jottei alitajuisesti kuvittele kalliimman viinin olevan parempaa. Muutamissa sokkotesteissä (taisi olla kesä 2018) halpa laatikkoviini sai parhaan arvosanan viiniasiantuntijoiden maisteluraadissa.  

Jos oikeasti kävi noin, niin noloa :)

Ehkä jotenkin hassua, mutta miksi se olisi noloa? Olen itse viiniharrastaja, kuulun viiniseuraan, käynyt paljon viinitiloilla ym. Ihmisillä on jotenkin kummallinen käsitys viininmaistelijoista. Minä ainakin olen iloinen, jos löydän hyvän viinin, joka on edullinen. Miksi ihmeessä haluaisin väenväkisin juoda kallista viiniä vain siksi, että se on kallista? Viineihin tuntuu edelleen liittyvän hassu elitistinen leima. Tavallinen pieni viininviljelijä pukeutuu kerran vuodessa pukuun, kun on joku viinitilaisuus, muuten se homma on maanviljelyä. Suurin osa viininjuojista etsii hyviä, kiintoisia viinejä, jotka miellyttävät itseä. Ei se sen kummallisempaa ole.

Monta kertaa joutunut pettymään kun esim laivalta tai lentokentältä ostanut jotain "parempaa" (lue: kalliimpaa) viiniä. Ja tajunnut että se 10-12 e Alkon vakkariviini on paljon parempaa.

Vierailija
75/75 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitteko sitä hauskaa dokkaria singaporelaisesta tyypistä joka sekotteli ja keittteli kotiviinejä? 

ns. ammattilaiset haksahti täysin  niihin litkuihin  .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi