Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen kun monet tuntuvat olevan sitä mieltä ettei

Vierailija
15.08.2006 |

ole varaa kuin korkeintaan 2-3 lapseen niin miten sitten lestadiolaiset voivat tehdä yli 10 lasta? Siis millä rahalla elävät?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain haluaa, niin jostain muusta pitää luopua.

Moni ei halua lasten takia luopuoa kovin monesta jutusta ja siksi he ovat sitä mieltä, ettei heillä ole varaa niin moneen lapseen.

Lestat taas luopuvat suunnilleen kaikesta lasten takia, jos on pakko ja siksi heillä on varaa lapsilaumaan.

Vierailija
2/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH! Vai yhteiskunnan rahoilla... kolmas tulossa hetkenä minä hyvänsä ja pienimmällä äprahalla ollaan ja saadaan samat tuet kuin muutkin. Mies käy normaalisti töissä, ettei tässä eletä yhtään sen enempää yhteiskunnan rahoilla kuin ei kukaan muukaan.

Ihmisten aivoköyhyyttä laskea rahoja että onko vara hankkia lapsia ja että kuinka monta!

Onneksi itse ei tarvitse pähkäillä tuommoisten kysymysten kanssa, vaan ottaa rakkaudella kaikki meille annettavaksi tarkoitetut rakkauden hedelmän lahjat vastaan.

Vaikka raskasta on välillä mut sitäkin arvokkaampi tehtävä annettu!

Ja mitkä sosiaaliverkostot meillä on, on paljon toisia äitejä jakamassa iloja ja suruja lasten kasvatuksessa, hoidossa, odottamisessa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset huoneet siskon kanssa oli just parasta. Helsingissä kun asuttiin, niin eipä sillä autolla paljoo tullut kuljettuu, kun julkinen liikenne pelas hyvin. Olen kuopus ja eipä kaikki sisarukset kauaa mun kanssa samassa talossa asuneet, kun muuttivat omilleen - kukin vuorollaan. Monenlaisiin harrastuksiinkin oli varaa ja ulkomaillakin käyntiin. Riippuu kai miten sitä rahaakin käyttää.

Lapsilisät tulivat ja mutsi&faija kävi töissä.

Mulla ainoostaan positiivisia muistoja perheestäni, kuten myös sisaruksillanikin, koska kaikilla on tai haluavat ison perheen myöskin.

Vierailija
4/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

HAH! Vai yhteiskunnan rahoilla... kolmas tulossa hetkenä minä hyvänsä ja pienimmällä äprahalla ollaan ja saadaan samat tuet kuin muutkin. Mies käy normaalisti töissä, ettei tässä eletä yhtään sen enempää yhteiskunnan rahoilla kuin ei kukaan muukaan.

Ihmisten aivoköyhyyttä laskea rahoja että onko vara hankkia lapsia ja että kuinka monta!

Onneksi itse ei tarvitse pähkäillä tuommoisten kysymysten kanssa, vaan ottaa rakkaudella kaikki meille annettavaksi tarkoitetut rakkauden hedelmän lahjat vastaan.

Vaikka raskasta on välillä mut sitäkin arvokkaampi tehtävä annettu!

Ja mitkä sosiaaliverkostot meillä on, on paljon toisia äitejä jakamassa iloja ja suruja lasten kasvatuksessa, hoidossa, odottamisessa jne.

Vierailija
5/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman sitä äp. rahaa ja niitä lapsilisiä voisi kolmosenkin perhe olla pian ihmeissään.

Vierailija
6/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on kovin vähäistä se mitä näen VLvanhempien leikkivän lasten kanssa taaperoikäiset yksin liikenteessä, joka päivä saa väistellä tien päällä.

Se miksi moni haluaa vain 2-3 on kyllä ihan tervettä ajattelua, ei naisia ole luotu synnytyskoneiksi.

Vierailija
7/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostetaan sitä mihin on varaa.... ääliöitä ihmiset! EI VL:T YHTÄÄN PAREMPIA ETUUKSIA SAA KUIN MUUTKAAN!! samassa sopassa rahoinemme ollaan kuin muutkin kansalaiset!

Vierailija
8/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kulutuskierteessä missä useimmat ovat. Kuluttamisella yritetään ostaa sisältöä elämään koska oma elämä koetaan merkityksettömäksi, ei tiedetä mitä halutaan oikeasti ja tehdään kuten muutkin. Ihmissuhteet usein tuovat merkitystä elämään, onnellisuuttakin, samoin jokin ideologia (esim uskonto) tuo merkityksen tunnetta elämään. Silloin ei tarvitse hyvitellä itseään niin mammonalla ja ostella kaikkea turhanpäivästä oman identiteettinsä rakennusaineeksi, kuten aika monesti nykyisin tapahtuu, kun traditio ei enää tue ihmistä tuossa prosessissa.

Ehkä lestadiolaiset elävät tyytyväisempinä ,jolloin kulutus ja ostaminen ei ole se elämän tärkein sisältö ja silloin rahaakaan ei tarvita merkkivaatteisiin, kalliiseen kosmetiikkaan jne. ja rahaa säästyy.

t. yhden lapsen äiti, ei uskossa

Vierailija
9/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia joutui huutolaisiksi ja vastasyntyneitä tapettiin, koska ei ollut varaa ruokkia. Turha väittää, ettei lapsilisillä olisi merkitystä monilapsisten perheiden pärjäämiseen. Yhden palkalla ei pitkälle pötkitä kymmenen lapsen perheessä, kun ei kahdenkaan lapsen perheessä, vaikka ei ostella kallista kosmetiikkaa tai muita turhuuksia.

Vierailija
10/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää naisella alle 30....kova on siis urakka vielä edessä.

Lapsilisiä saavat yhteensä hiukan yli 1000 euroa.

Noista lapsista 2 on alle 3v ja ainakin 3 ei ole vielä koulussa eli kotihoidontukea siis 294+85+3x50=530 Ja kun töissä ei käydä veroa ei mene.

Siis tukea yhteensä ainakin 1500 eur/kk netto.

Enemmän kuin varmuudella he saavat kht:n lisäosia ja asumistukea.

En noita rahoja kadehdi vaan säälin noita naisparkoja. Mutta olisipa se mielnkiintoista nähdä kuinka lapsiluku kasvaisi jos tuet vähenisivät : )

Niin ja uusia veronmaksajiahan noista lapsista ei tule, sillä sama tehtailu alkaa jo 18 vuotiaana.

Vierailija
11/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elää suunnilleen normaalia elämää, raha riittää mainiosti. Ja jos miehellä palkka edes kohtuullinen, ei ongelmaa ole.

Vierailija
12/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kotihoidontuessa 2 % veroprosentti.

" Kyllä sosiaalietuuksista menee AINA vero..."

Vierailija
13/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta, mies töissä ja minä opiskelen. Aivan hyvin pärjätään, koska periaatteestakaan emme totuta lapsiamme tavarapaljouteen, ja käytettynä saa vaatteita ja tarvikkeita. Ruokaan menee rahaa, sen tulee olla monipuolista ja terveellistä. Tosin epäterveellinen ruoka tulee yleensä vielä kalliimmaksi.

Vierailija
14/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaanhan niistä pidättä jos et korjaa korttia. Mutta jos pyydät uuden kortin saat 0% jos ei muita tuloja tai viimeistään kun verotus valmistuu tulee palautuksia

Vierailija
15/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden auttamiseen, kun taas rikkaammat tuttavani aina vetoavat siihen, että ei voi auttaa, kun ei ole nyt rahaa... Silti on aina viimesen päälle vaatteet ja muut tykötarpeet, ja lisää ostetaan mennen tullen.

No, moni tulee onnelliseksi omaisuuden keräämisellä. Vai tuleeko sittenkään?

17

Vierailija
16/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tytöistäkin osa takuulla kääntyy pois uskosta ja alkaa tuottaa muutakin kuin jälkeläisiä.

Vierailija
17/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin korotettiin tuloveroprosenttia 2:lla kun siirryin äp-rahalle. Yli 20% on ja ihan myyjänä töissä...

Vierailija
18/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on liian iso niin lähettävät sun puolesta kelalle uuden pidätysprosentin

Vierailija
19/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpot.

Vierailija
20/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka on sitten mahdollista, että aina olen portaikkokortilla, jossa aluksi ollut 0% pidätystä, saanut mätkyjä? Siis aina on tullut mätkyjä, eikä ole ollut muita tuloja kuin sosiaalietuuksia.

Vierailija:

voidaanhan niistä pidättä jos et korjaa korttia. Mutta jos pyydät uuden kortin saat 0% jos ei muita tuloja tai viimeistään kun verotus valmistuu tulee palautuksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi